Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Kerékpárutak Szegeden – papíron és járdán

Európában egyre több országban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kerékpáros közlekedésnek, mert környezetbarát, gyors és egészséges. Papíron a szegedi közlekedéspolitikai koncepcióban is kerékpárbarátnak minősítik a várost, a szegedi bicikliutak állapota ezt azonban csak kevéssé támasztja alá.
Európában egyre több országban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kerékpáros közlekedésnek, mert környezetbarát, gyors és egészséges. Papíron a szegedi közlekedéspolitikai koncepcióban is kerékpárbarátnak minősítik a várost, a szegedi bicikliutak állapota ezt azonban csak kevéssé támasztja alá. Részben emiatt tartottak kerékpáros felvonulást vasárnap a belvárosban.

– Az elmúlt négy-öt évben hangsúlyos kérdésnek tekintettük a kerékpárút-hálózat fejlesztését, ezért több kilométernyi épült ki belőle Szegeden, főként uniós forrásból – mondja Nagy Sándor, városfejlesztési alpolgármester. Legutóbb például egy nagyobb projekt részeként Baktó és Szentmihály közti bicikliutat újították föl. Az alpolgármester nem ért egyet a bicikliseket tömörítő civil szervezet álláspontjával, ami szerint a városvezetés közlekedéspolitikai döntéseinél továbbra is az autósok érdekeit helyezi előtérbe. Mint mondta, többféle csoport érdekeit kell ilyenkor figyelembe venni, de például a belvárosi parkolóhelyek egy részének megszüntetése éppen a biciklisek javát szolgálta.

Hozzátette: a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács (DARFT) május elején újabb kerékpárút-építésre szóló uniós forrásokról ír ki pályázatot, amiből szeretnének 300 millió forintot elnyerni. Az önkormányzat fő célja Szeged belső kerékpárút-hálózatának fejlesztése, a meglévő részek összekötése. Ha sikerül az uniós pénzt megszerezni, ennek kiépítése akár jövő tavasszal elkezdődhet.

Éppen ezzel van gondja a Magyar Kerékpárosklub szegedi alapszervezetének is. Tudniillik, hogy a város létrehozza ugyan az utakat, később viszont hozzá sem nyúlnak: a felújításra, karbantartásra sosem akad pénz. Emiatt azok egy idő után balesetveszélyessé válnak, ahogy például az Izabella híd fölpördülő aszfaltja is. Legutóbb ezért maguk álltak neki például a sövénynyírásnak és az úttakarításnak. Dovalovszki András, szegedi titkár szerint a másik fő probléma, hogy a szegedi bicikliutak jelentős része a járdán fut, így az autósok helyett a gyalogosoktól veszik el a helyet. Úgy véli, ez is bizonyítja, hogy a városvezetés csak az autósok érdekeit tartja szem előtt. A fejlesztésekkel más gond is akad azon kívül, hogy tavaly nyár óta a tervezett utak továbbra is csak papíron léteznek. A Nagy Sándor által említett DARFT-pályázat általánosító szövege például Dovalovszki szerint alkalmas arra, hogy az elnyert pénzt másra, és ne kerékpárút-építésre használják föl. Emiatt levélben tiltakoznak a DARFT-nál. A titkár ugyanakkor örül annak, hogy a városvezetés legalább tárgyal velük – még ha javaslataiknak csupán egy részét is fogadják meg.

Szegeden információink szerint mintegy negyven kilométernyi kerékpárút épült eddig, és további tizenötre lenne szükség.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kilencven éve halt meg Tömörkény István

Kilencven éve hunyt el Tömörkény István író, régész és etnográfus, a Szeged környéki népélet írója,… Tovább olvasom