Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Kész a 10-es vonal, de troli csak 1 év múlva jön

Szeged - Elkészült a szegedi 10-es trolivonal, de a buszok lecseréléséhez meg kell várni az új trolikat. Az elsők jó esetben egy év múlva érkezhetnek Szegedre.
Lezárult a szegedi 10-es trolivonal műszaki átadása, a tarjáni Víztorony tér és a Klinikák végállomás között próbajáratok ingáztak, jelenleg az SZKT trolivezetői vesznek részt úgynevezett vonalismereti oktatáson. A 10-es troli útvonala – megírtuk – kicsit eltér a 10-es buszétól, és hosszabb is lesz annál. A troli a Csillag tér, Szilléri sugárút, nagykörút után – a József Attila sugárúti Novotel megállót kihagyva – a Csongrádi sugárútnál csatlakozik a 8-as hálózatára, és megy tovább azzal közös pályán a Semmelweis utcai klinikákig. (840 millió forintba került a felsővezeték-rendszer kiépítése; a fejlesztés a tömegközlekedési nagyprojekt része, abból a 3 milliárd forintos csomagból készült el, amelybe a 8-as trolivonal és az áramellátó hálózat tartozik.)

A vonal tehát kész, mégsem indul el rajta a troliközlekedés. – Amíg a szolgáltatás minőségét nem tudjuk biztosítani, az SZKT troliparkja nem váltja fel a Tisza Volán autóbuszait – foglalta össze röviden a lényeget Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. Ez azt jelenti, hogy az SZKT-nak nincs elég járműve, amelyet beállíthatna. Meg kell várni a nagyprojektben érkező vadonatúj trolikat. 15 új alacsonypadlós csuklós trolit rendel a város, ha lesz gyártó. Az eddig kiírt tenderek nem jártak eredménnyel, hamarosan zárul a harmadik kör. Az alpolgármester szerint nem tart olyan sokáig trolit gyártani, mint villamost, tehát ha az első 3–4 jármű elkészül, szóba kerülhet a 10-es trolivonal elindítása. Ez optimális esetben jövő ilyenkorra várható.

Jelenleg a 10-es buszé a város második legforgalmasabb vonala (a 2-es után), naponta 7000 utast szállít. A Tisza Volán napközben csuklós járműveket állít be, hogy bírja kapacitással. Az önkormányzattal kötött szerződés szerint ezt 6 busszal látja el az állami cég, de a menetrend teljesítéséhez más járatok buszai is besegítenek. A meghosszabbított 10-es trolivonalra – a 8-ashoz hasonlóan – a számítások szerint 8–9 trolibuszt kell beállítani.

Olvasóink írták

94 hozzászólás
  • 94. valoperes_zugugyved 2010. október 08. 13:28
    „réztolvajok nem olvassák a dm online
    jobb ha tölem tudod...
    lol”
  • 93. barsanyi 2010. október 08. 09:53
    „9. -es ne írj le olyan dolgot amit nem ismersz. A 10-es vonal végig feszültség alatt van.
    Ne biztasd a réztolvajokat mert halálos baleset lesz a vége és a Te lelkeden szárad.
    Egy mondat az egészhez: A villamos áram termelése ott szennyezi a levegőt ahol megtermelik, tehát nem Szegeden.”
  • 92. joy 2010. október 08. 08:58
    „31!
    És mindenki más -hozzá semmi köze- nyivákolónak!
    Én pontosan a Csillagtér környékéről beszéltem, valóban jól el van látva tömközzel. A Széchenyi tér, Mars tér után a legjobb csomópont, csaknem bármi elérhető átszállás nélkül a városban.

    A cél már régen nem a forgalomjavítás, hanem a BELVÁROS tehermentesítése, és környezetszennyezésének csökkentése!
    Ráadásul, amivel senki nem számol a nagyarcú civil megmondók közül: A Kiskörút Klvin és Glattfelder tér közötti szakaszának átépítése, amelyet max 2012 tavaszáig haloathatnak, mert /elvileg/ 2012 december 31-ére be kell fejezni a teljes Elektro-fejlesztési projektet.
    Az átépítés alatt a 10-es troli legapróbb zökkenő nélkül tud majd közlekedni, ami a régi nyomvonalon lehetetlen lenne!

    Mindenkinek, még1*:
    Az elektromos tömegközlekedés fejlesztése, helyreállítása nem látványberuházás, baárkik hazudják is annak.
    EUróbában nem hülyék az emberek, ott a városokból -főként a belterületekről- sorra paterolják ki a környezetszennyező robbanómotoros járgányokat. Ezért támogatja az EU az elektromos tömegközlekedés fejlesztését, és CSAK azt, semmi mást!”
  • 91. macs 2010. október 07. 20:22
    „dondongó,
    még egy látványberuházás. Kecskeméten.

    "Megvalósíthatósági tanulmány készül Kecskemét közlekedésének környezetbarát reformjáról, miután a város 900 millió forintos uniós támogatást nyert erre a célra. A reform része lehet akár egy trolihálózat kialakítása is.
    ,,Egy giga-projektnek köszönhetően az elkövetkezendő három-négy év alatt teljesen megváltozik Kecskemét közlekedése. A város által kidolgozott új közlekedési modellel egy egész évszázadot fogunk előre lépni." Ezt dr. Zombor Gábor, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere mondta sajtótájékoztatóján."

    http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=3379:troli-kecskemetre&catid=8:mashogy&Itemid=11”
  • 90. macs 2010. október 07. 20:20
    „csakaszeged,
    a TEVA az országban 4 helyen összesen 2500 embert foglalkoztat.”
  • 89. valoperes_zugugyved 2010. október 07. 19:33
    „lesz abbol 2 év is...”
  • 88. valoperes_zugugyved 2010. október 07. 16:04
    „villamos sincs elég
    már müködöképes.”
  • 87. Ebgondolat 2010. október 07. 15:45
    „48. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.10.07. 12:10
    Igen, természetesen neked szántam a kérdést de hát a klaviatúra ördöge sem alszik...”
  • 86. csakaszeged 2010. október 07. 15:28
    „84 dondongó!
    Lehet, hogy nyomják a látványberuházásokat, de Debrecenben vagy egy TEVA amely nem 10 embert alkalmaz.
    Amúgy ez a TEVA Szegedre is jött volna, csak itt nem kapott ingyen területet. Pedig csak ennyit kért. De Botka elvtársat ez nem hatotta meg. Minek.”
  • 85. bootscode 2010. október 07. 14:50
    „Ezt már akkor lehetett tudni, hogy az szkt-nak nincs elég trolija, amikor elkezdték építeni a vonalat. Igy meg semmi értelme az egésznek. Az lesz még a fincsi, amikor szakadó esőben, hóban az Erdélyi tér és környékéről szeretnénk Makkosházára jutni. Átszállás nélkül nem lesz kivitelezhető. Szóval lehet, hogy a városnak ez jó de az embereknek biztos nem...”
  • 84. dondongó 2010. október 07. 14:46
    „Debrecen olasz villamosokat vesz
    * MTI
    2010. október 7., csütörtök 12:07
    2013-ban állhatnak üzembe Debrecen addigra kiépülő új, 2-es számú villamosvonalán az új villamosok. A város négy sikertelen pályázat után az olasz Ansaldobreda Sirio típusa mellett döntött, a vetélytársak öt napig fellebbezhetnek.
    Ötödjére már sikerült nyertest hirdetni a debreceni 2-es villamosvonal járműveire kiírt pályázaton. A város az olasz Ansaldobreda nyerte, 18 darab, 32 méter hossz, klimatizált, alacsony padlós villamost gyártanak és szállítanak le 2013 tavaszáig. A tendert a gyártó nettó 41,28 millió eurós ajánlattal nyerte el´ index.hu

    A Kósa Lajos az valami emeszpés? Mert nagyon nyomatják ott is az improduktív, munkahelyet nem teremtő látványberuházásokat: :-)”
  • 83. ifj. Nagy Gábor 2010. október 07. 14:41
    „82. valoperes_zugugyved 2010.10.07. 14:16
    "mások megértették
    csak te nem"

    Lásd a 66-ost...

    Amúgy Dorozsma és Szőreg is Szeged része, örülök, hogy most már ezt is tudod.”
  • 82. KiBB 2010. október 07. 14:40
    „pocokka: benne van a cikkben, hogy az eddig kiírt troli vásárlási pályázatok eredménytelenek voltak, ezért nincs elég troli most...”
  • 81. valoperes_zugugyved 2010. október 07. 14:34
    „köszönjük pm "ur" a centrum gödört-szeged büszkeségét)”
  • 80. valoperes_zugugyved 2010. október 07. 14:26
    „73. hozzászólás mackópajtás 2010.10.07. 14:07

    Atya ég, de el vannak kényelmesedve ez a panellakók (kinek nem inge...). Aki a víztorony tér közelében lakik és a Novotelhez megy, el tud gyalogolni a csillag térig vagy a retek utcáig (ott megy ugye a 20-as). Aki a fecske utcánál szállna fel, annak is 5 perc a retek utca. De ha ez nem elég akkor a Kálvin tértől sincs messze a Novotel. A gyaloglás amúgy is egészséges! De pl. ilyen alapon aki kint lakik Szentmihályon,Gyálaréten és még sorolhatnám, az se tud mindenhova eljutni átszállás nélkül, sőt! És mégsem sírdogálnak...”
  • 79. valoperes_zugugyved 2010. október 07. 14:26
    „A CENTRUM GÖDÖR TÉR))”
  • 78. ifj. Nagy Gábor 2010. október 07. 14:18
    „76. nellyke11 2010.10.07. 14:11
    "Szép lett a tér"

    Melyik?

    77. nellyke11 2010.10.07. 14:13
    "Mi a fityfenéért nem tud megállni Novotelnél ?????????????????????????"

    Mivel ott nem halad majd el, így bajosan tudna megállni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 77. nellyke11 2010. október 07. 14:13
    „Mi a fityfenéért nem tud megállni Novotelnél ?????????????????????????”
  • 76. nellyke11 2010. október 07. 14:11
    „Szép lett a tér, nagyon atraktívak a kábelrengeteget tartó szép zőld oszlopok! RÖHEJES !”
  • 75. Szemif 2010. október 07. 14:10
    „Imádom a DM kommentelőket, tulajdonképpen itt egy cikk arról, hogy egy évig semmiféle változás nem lesz és erről tudtok/tudunk írni mérföldes hosszúságú kommenteket. (ráadásul mire este lesz itt fog díszelegni 150 komment a semmiről) :-)))

    Egyébként most mindenki gondolkodjon már el, átkerül a 10-es járat vonala a 8-aséval egyezőre, a fő utasáramlási irányt így is kiszolgálja. Az meg szánalmas hozzáállás, miszerint kiesik a Lengyel utca (úúúú, hatalmas veszteség, 150 méter séta a Brüsszeli körút megállótól) Kiesik a Novotel, szörnyű, rémálmaim lesznek, szegény tagbaszakadt gimiseknek gyalogolniuk kell 400 métert, vagy leszállnak a Brüsszeli körútnál és sétálnak egyet a vilamosmegállóig, ahol bevárják az 5 percenként járó 3-3F-4-es villamos valamelyikét, én nem tudom valamikor régen én napi 2500 métert gyalogoltam gimibe (oda-vissza) nem haltam bele, és 20 percet vett el a napjaimból, szegény, szerencsétlen radnótisok is ki fogják bírni azt a napi 800 métert. De ha már gimikkel vagdalkózunk, akkor nézzük csak, aki eddig Tarjánból járt a Ságváriba annak meg jobb lesz, mert közelebb lesz a bejárat 100 méterrel. (ez is röhejesen kis táv, de ha nektek ennyire számít) Egyébként ha már így belejöttetek, azon senki nem sopánkodik egyet, hogy a TIK szájában nincs buszmegálló? Ott is 300 méterre van a legközelebbi, Jézus Mária...

    Csak az elmúlt 10 évben több olyan hálózati átalakítás történt, ami soktízezer szegedi életét tette jobbá vagy rosszabbá, átszállásra kényszerítve vagy épp átszállásmentes kapcsolatot létrehozva. Erre itt gyászoltok két nyüves megállót, ami még sem szűnt...

    Más a házitrolikról egy pár szót, én továbbra is fenntartom, hogy majd meglátjuk ki nyer...
    Ez a troligyártás nem teremt ipart, továbbra is ugyanannyi alkalmazottja van az SZKT-nak, mint az elmúlt években, ez a trolipark javítása mindössze magyar cégek bevonásával, ami jó dolog, de azért hiú ábránd ettől remélni a szegedi járműgyártás fellendülését. Budapest most úgyis használt trolit vesz, Debrecen meg nem tervez trolibeszerzést.”
94 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Novemberre visszatér a Bartók téri virágos megálló

2006 májusában örömmel tudattuk: a Bartók téri megálló megszépült, kibővítve várja az utazókat. Mára elbontották: a környékbeliek emlékhelynek nevezik az otthagyott téglakupacokat. Tovább olvasom