Délmagyar logó

2018. 02. 22. csütörtök - Gerzson -1°C | 3°C Még több cikk.

Kész a teljes M5-ös, tavaszra felöltöztetik az autópályát

Noha az M5-ös határig elérő, közel 15 kilométeres szakaszának szerződésben foglalt átadási határideje március 31., korábban – a már hivatalosan bejelentett március 11-én – is avathatják. Botka László polgármester szerint az AKA Rt. vezetése ezt megígérte, és ehhez tartja magát. A sztrádaszakaszon már valóban csak a befejező munkálatok vannak hátra.
Az 55-ös út már az autópálya felett vezet át. Fotó: Karnok Csaba
Tavaly március 31-én kezdték el építeni az M5-ös szegedi északi csomópontja és az országhatár között vezető szakaszát. A beruházó AKA Rt. 2006. március 31-i befejezési határidőt vállalt. Akkor azt nyilatkozták a kivitelezők, még sehol sem építettek ilyen feszített ütemben autópályát. A Szegedig elérő sztráda átadásakor tovább szűkült a rendelkezésre álló idő: az AKA Rt. vezérigazgatója, Olivier Bonnier és Botka László polgármester együtt jelentette be, hogy a következő avatási ceremóniára március 11-én kerül sor. Botka pénteken azt mondta kérdésünkre: nem tud arról, hogy az időpont változott volna.

A lapunk által tartott terepszemle során is arról győződhettünk meg, hogy akár utazhatnánk is az új, közel 15 kilométeres szakaszon, amely le- és feljáróival Szegedtől nyugatra uralja a tájat. Piry Tamás, a Debmut Rt. területi főmérnöke az északi csomópont és a bajai út közötti hat kilométeres rész kivitelezőit összefogó DEHA konzorcium által elvégzett munkákat úgy értékelte: a befejezéshez közelítenek, építik a zajvédő falakat, szalagkorlátokat, kihelyezik a jelzőtáblák, ha javul az idő, felfestik az útburkolati jeleket. A múlt héten, a nagy hidegben azonban csak a földmunkákkal, a tereprendezéssel foglalkozhattak.

A sztráda fölött áthaladó hidak is elkészültek, de csak egyet adtak át teljes egészében a forgalomnak, ez az 55-ös, amely a bajai utat emelte a magasba Domaszék határában. Itt az alföldi tájhoz szokott ember hirtelen úgy érzi, templomtorony magasságából tekinthet le a végtelenbe futó aszfaltcsíkra. A határig tartó szakaszon összesen 13 híd épült, amelyek között ökológiai átjáró éppúgy található, mint csatornát átszelő felüljáró.
A bajai úti hidat, valamint az 55-östől a határig elérő pályát a Strabag Rt. építette: Vass Károly főépítés-vezető azt mondta, hogy az utolsó kopóréteget még a tél beállta előtt vitték fel az útra. Egyedül a röszkei pihenőt nem tudják befejezni a vállalt határidőig egy kisajátítási ügy miatt (ennek részleteiről a napokban számoltunk be).

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Székesfehérvárra szállítják az alföldi tej egy részét

A tagjaitól átvett tej feldolgozására és exportra készül az Alföldi Tej Kft., amely november óta… Tovább olvasom