Délmagyar logó

2017. 11. 22. szerda - Cecília 5°C | 13°C Még több cikk.

Két autóbusz füstölt el 48 óra alatt

Szeged - Néhány óra leforgása alatt két szegedi autóbusz-társaság járművén is tüzet kellett oltaniuk a sofőröknek: csütörtökön Végegyházán égett ki egy Tisza Volán-busz, míg pénteken Sándorfalván egy partiscumos járatban szállt fel a füst. Komoly kiégés szerencsére ritkán történik, az apróbb füstölések a jellemzők. Bármilyen kicsi is a hiba, a busz azonnal a javítóba kerül.
Egy utasokat nem szállító autóbusz kapcsolószekrényében füstölt el az ellenállás csütörtök reggel Sándorfalván. – A tüzet a busz vezetője poroltóval eloltotta, személyi sérülés nem történt – tájékoztatott a megyei katasztrófavédelem.

Csütörtök délután – ahogy megírtuk – valószínűleg motorhiba miatt égett ki majdnem teljesen egy menetrendszerinti Tisza Volán-járat Végegyházánál. 15-en utaztak a buszon, de senki nem sérült meg. A sofőr érezte, hogy nehezen indul a busz, hátrament a motortérhez, ahol látta, hogy komoly a baj, így leszállította az utasokat. Nem sokkal később felcsaptak a lángok, amit poroltóval kezdett oltani.

– Ilyen komoly tűzeset nagyon ritkán fordul elő, a praxisom alatt, ha jól emlékszem, csak egy ehhez hasonló eset történt. Itt biztosan többmilliós a kár, de van vagyonbiztosításunk – mondta Szeri István. A Tisza Volán igazgatója a sándorfalvi esettel kapcsolatban megjegyezte: a füstölő busz a Partiscum Busz Kft. járműve, amely alvállalkozója a Tisza Volánnak. – Ilyen jellegű kisebb hibák már sűrűbben szoktak előfordulni. Bármilyen kicsi is a probléma, alaposan átvizsgáljuk a járművet, hiszen a sándorfalvi esetnél sem tudjuk, hogy a meleg vagy egy komolyabb zárlat okozhatta a problémát. A Partiscum buszait is mi javítjuk, a járművet azonnal a telephelyünkre szállítottuk. Ezen hiba kijavítása pár ezer forintba kerül – magyarázta. Sofőrjeik fel vannak készülve a hasonló helyzetekre – félévente vesznek részt tűzvédelmi oktatáson. – Az autóbuszokon mindig lenni kell poroltónak, amelynek a szavatosságát tűzoltókészülék-ellenőrzők végzik. A töltő csak a szavatossági idő lejártáig vállal garanciát a poroltóban lévő anyag hatékonyságára – mondta az igazgató.

Két autóbusz füstölt el 48 óra alatt. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Arany-Tóth Attila, a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta: tűzvizsgálatot annak költségessége és bonyolultsága miatt csak a legsúlyosabb esetekben végez a katasztrófavédelem. – Például ha az utasok testi épsége kerül veszélybe a tűzesetben, ha jelentős anyagi kár keletkezik, vagy magas fokozatban, 4-5 járművel vonulnak ki a tűzoltók a helyszínre. Ezekben az esetekben már a helyszínen elkezdődik a tűzvizsgálat, az előírás is az, hogy amennyiben lehetséges, úgy kell a tűzoltóknak eloltaniuk a tüzet, hogy az a lehető legkisebb változást okozza a helyszínen – magyarázta a zászlós. A sándorfalvi esetnél ők majdnem biztosan nem végeznek tűzvizsgálatot, míg a végegyházinál azt a Békés megyei kollégáik végzik.

Olvasóink írták

  • 5. Argos 2013. június 18. 19:11
    „Kedves Acidrain !

    Hozzászólásod olyan semmitmondó, mit a többi cikk esetében a rosszindulatú, okoskodó én mindent tudok embereké. Sajnos nem tudsz Te semmit . A Tisza Volán irgalmatlan összegeket költ alkatrészbeszerzésre. Ha fogalmad sincs az egészről miért szólsz hozzá?? Egy ilyen autóbusz is ér pár millát még. Egy szélvédő csak 5-600 ezer forint. Egy motorelektronika már millió felett van
    Valóban szét lehetne nézni az országban, hogy egyes Volán társaságok milyen autóbuszokat kénytelenek közlekedtetni. Lehet szidni a Tisza Volánt, de igyekszik az utóbbi 3-4 évben lehetőségeihez képest a legjobbat nyújtani. Sajnos 2009 óta nincs lehetőség autóbusz-beszerzésre, mert a kormány zárolta az új buszok beszerzésére szánt 22 milliárd forintot. Megkérdezhetem mit vársz egy 1, 5-2 millió kilométert lefutott autótól? Ugyanis ebből a 2002 beszerzésből származó Volvo autóbuszok többsége már lefutotta a fent említett kilométer teljesítményt. Én is ajánlanám Neked a BkV autóbuszok nyújtotta biztonságot és kényelmet. Talán megtanulnád értékelni a Tisza Volán járműflottáját.
    Ahogy Ugbkbnikl említette már hónapok óta nem kompenzálja az állam az utazási kedvezmények miatt kieset pénzösszeget. Hónapról hónapra élnek a vállalatok. Maga az állam nehezíti meg a társaságok működését, de erről nem beszél senki. Erről miért nem írnak az újságok? Először legyünk már tisztában a tényekkel, s utána jártassuk a szánkat.
    A karbantartásról meg annyit, hogy itt vannak az országban a legjobban karbantartott autóbuszok, ha hiszed, ha nem. én ezt azért mondom, mert látom, s tisztában vagyok a tényekkel, nem úgy mint Te, aki csak okoskodsz a vakvilágnak.”
  • 4. szegedivagyok 2013. június 18. 11:03
    „1. acidrain 2013.06.17. 20:07

    Utaztál te BKV buszon? A csuklónál befolyik (nem csöpög, folyik!) a víz, füst van az utastérben (és nem a lángosos füstje), a leszállásjelzők nem mindig működnek, sőt nem ritka amikor egy-egy ajtó sem nyílik, csupa kosz az egész jármű, ragad a kapaszkodó, a felépítmény szét van rohadva....”
  • 3. Cyber 2013. június 17. 21:30
    „#2!
    Kb ennyi!
    Utaztam BKV-val, na azok voltak a félelmetes járművek!
    A Tisza Volán buszai jó műszaki állapotban vannak, hiba esetén azonnal műhelybe mennek!
    A VOLVO alkatrészek meg valóban heroin áron vannak! Egy db talpas kerékanya 3.000 ft felett..... Egy buszra kell 40 db...”
  • 2. ugbkbnikl 2013. június 17. 21:22
    „1. acidrain 2013.06.17. 20:07
    Szerettem az ilyen beszóló megmondó embereket:P
    Halvány lila fingjuk sincs róla hogy mibe szólnak bele csak az a lényeg hogy fikázhassanak.

    A Volvo alkatrészek árát ismerve egy-két alkatrész cserélése esetén már össze is jön egy millió, mivel a buszok elég kis szériás járművek ezért az alkatrészek árai a csillagos eget verik a személy autók áraihoz képest.
    Hogy a Tisza Volán hogy tartja karban a járműveit?
    Javaslom szétnézni az országban, pld. nézzük a BKV buszait és sírva fogsz Szegedre vissza szaladni pedig a BKV-ba öntik a pénzt ,a Volán társaságok meg másfél éve nem kapták meg a kedvezményes utazások utáni veszteség finanszírozásukat a helyközi és távolsági járatok után, mert a helyi járatok után nem is jár nekik pedig ugyan úgy el kell vinniük a szociális kedvezményes utasokat.
    Ráadásul mióta ez a Viktátor van hatalmon az új busz beszerzéseket is jegelték, talán most a választások ellőtt engednek egy-kettő buszt beszerezni...”
  • 1. acidrain 2013. június 17. 20:07
    „"Itt biztosan többmilliós a kár" - bárcsak érne annyit az egész busz, illetve csak a töredékét a buszra költenék :)

    Én utaztam már olyanon is, ahol ott figyegett egy cetli: "Utasszállításra alkalmatlan" - na ezen ültünk 40-en.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Te mocskos fideszes! - koszorúzás helyett garázdaság

A földre vitte, megrugdosta az Élhető Szegedért Egyesület egyik tagját egy részeg férfi vasárnap délelőtt, állítják egyesületi társai. Koszorúzáshoz készültek a Kálvária téren. Tovább olvasom