Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Két család hétvégéje Szegeden

Egy jómódú és egy kevésbé tehetős négytagú családot találtunk ki magunknak, akik a Rudolf című musical bemutatójára érkeztek pénteken délután Szegedre. A szabadtéri mellett – mivel a további hétvégi napokat is a városban töltötték – különböző kísérőprogramokat szerveztünk nekik. Jómódú családunk százezer forinttal költött többet.
Illuaztráció: Schmidt Andrea
A szegedi szabadtéri Rudolf című előadására a fővárosból érkező négytagú család – édesapa, édesanya, egy tizenkét és egy tizennégy éves gyerek – összköltségeire voltunk kíváncsiak: egy hétvégén mennyit költhetnek Szegeden? Kétféleképpen vizsgálódtunk: egy tehetős és egy kevésbé jómódú család kiadásait számoltuk össze. Jómódúékat péntek délelőtt felsőkategóriás benzines kocsival utaztattuk Szegedre, a szolidabb anyagi körülmények között élő családot egy gyorsvonat másodosztályára ültettük fel.

Mivel autópályán másfél óra alatt Szegedre lehet érni, tehetősebb famíliánknak elég volt fél egykor indulni, hogy délután két órára a Royal szállodába érkezzenek. Mint a legtöbb szálláshelyen, itt is ekkor lehet elfoglalni a szobákat. A belváros szívében, a szabadtéri játékok közelében található hotel kézenfekvő megoldásnak tűnt. Kétszer két fős szobát foglaltunk családunknak, félpanzióval és parkolóhasználattal: hetvenezer. Szegényebb családunknak már 11 órára a Nyugatiban kellett lennie: az ekkor induló gyorsvonattal egy óra harmincnyolckor érkeztek Szegedre. Miután megvásárolták a háromnapos helyi tömegközlekedésre érvényes jegyeket összesen 4800 forintért, a Károlyi-kollégiumba villamosoztak. A kollégisták lakószobáiban szállásoltuk el őket. A gyerekek – koruk miatt – kedvezményben részesültek: két éjszakára a kétszer két fős szobákért összesen 12 ezer 700 forintot kellett fizetniük.

Péntek este városnézésre és fagyizásra hívtunk mindenkit. Kollégista családunkkal a Palánkban kétgombócos tölcsérest, szállodás famíliánkkal az A Capella cukrászdában fagylaltkelyheket vásároltattunk. Az árkülönbség 2660 forint volt.

Másnap Ópusztaszerre vittük kirándulni őket: a szállodából természetesen kocsival, a kollégiumból autóbusszal indultak családjaink. Kora délutánig tartózkodtak az emlékparkban, majd egy szegedi étterembe invitáltuk őket. A meghívást csak tehetősebb családunk fogadta el, kevésbé jómódúék a Kék Csillag étteremben akartak ebédelni. Utóbbi étkezde azonban csak vasárnap van nyitva, amikor svédasztalos ebéden kétféle leves, négyféle főétel, salátabár és több sütemény közül lehet választani 1500 forintért. 14 év alatt ráadásul ötvenszázalékos kedvezmény jár. Jómódú családunkat nem a svédasztal, hanem a tiszai hallé vonzotta, így a Roosevelt téri halászcsárdát ajánlottuk nekik, ahol négy adag filézett ponty halászlé elfogyasztása után négy főfogást rendeltek idei vegyes salátával. Az ebédet végül somlói galuskával fejezték be. A délutáni csendes pihenő után családjaink este a szabadtérin a Rudolf című musicalt tekintették meg: jómódú famíliánk harmincezer forinttal fizetett többet, hogy az első sorokból tapsolhasson a művészeknek.

Utolsó szegedi napjukon strandolni vittük őket: az Anna fürdőben tehetősebb családunk a wellness családi belépőért 3900 forintot, másik családunk a SZUE-ban 2200 forintot fizetett. Utóbbiaknak a Kék Csillagban elköltendő ebéd miatt rövidebb ideig tartott a pancsolás, de a korlátlan ételfogyasztás, amiért mindössze 4500 forintot fizettek, kárpótolta őket. Vasárnap délután mindkét famíliánk hazafelé vette az irányt. Tehetősebbék 111 ezer 709 forinttal hagytak többet Szegeden, pedig – kis különbséggel – ugyanazokat az élményeket élték át.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Még van igény nyilvános telefonokra

Graffitik, kitört üvegablakok csúfítják az utcai telefonfülkék nagy részét, holott még mindig sokan… Tovább olvasom