Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Két évig csúszik a felújítás az Anna-kútnál

Már kész az Anna-kúti csomópont új vágányrendszere, hamarosan Szegedre szállítják. Az acélszerkezet azonban egyelőre a raktárba kerül, mert a városnak nincs pénze a cserére. Most inkább a régi sínekre költenek több tízmilliót, aztán két év múlva uniós támogatással kicserélik őket.
Nincs fedezete a városnak az elöregedett villamossínek cseréjére – az új szerkezetet viszont megcsináltatták. Fotó: Segesvári Csaba
Olyan sokba kerülne a teljes átépítés, hogy az önkormányzat elhalasztotta. Az Anna-kúti villamoskereszteződést most állagmegóvó célzattal felújítják, és megszépítik a környezetét. A rossz állapotú sínek nemcsak a közúton közlekedőket bosszantják, komoly károkat okozhatnak az SZKT-nak is: az érzékenyebb Tatra villamosok az áthaladásnál többször megsérültek.

A közlekedési felügyelet szerint a csomópont állapota megfelelő. Balló Zoltána megyei felügyelet vezetője elmondta, hogy negyedszázadosak a sínek. Olyan a szerkezet, hogy a villamosok eleve csak lassan haladhatnak át rajta. A fokozott fenntartási igényű csomópontot rendszeresen felülvizsgálják. Az átépítésre azért van szükség, hogy a Tisza Lajos körút rekonstrukciója folytatódhasson, és csöndesebb kereszteződés jöjjön létre.

– Két évet csúszik a műszaki fejlesztés – mondta Nagy Sándor. Az alpolgármester szerint azt kellett mérlegelni, megéri-e sok százmilliót most a kereszteződésre költeni. A sínszerkezet cseréjét ugyanis a tervezett közlekedésfejlesztési nagyprojektben, uniós pénzből később is elvégezhetik. A 2005-ben az Anna csomópont teljes rekonstrukciójára (beleértve a sín, az úttest és a környezet felújítását) szánt 470 millió forint kevésnek bizonyult. A város vezetése így arról döntött, hogy a kereszteződésben – a szépészeti munkákon túl – néhány tízmillió forintért a síneken állagmegóvást végeznek, majd az unió támogatásával két év múlva megújítják az egész csomópontot.

Támogatták

A Fidesz támogatta, hogy uniós források bevonásával újítsák föl az Anna-kúti csomópontot – azaz, hogy a munkát elhalasszák. Szőllősi Béla frakcióvezető mindazonáltal megjegyezte: az átépítésre a Tisza Lajos körút felújításával egy időben kellett volna sort keríteni. Szőllősi szerint ez az eset jól mutatja, hogy hibás a gyakorlat, amelyben először rendelnek forrást egy ötlethez, azután dolgozzák ki a műszaki részleteket, hiszen így kényszerű megoldások születnek.

A beruházás előkészítése közben azonban annyira előrehaladt, hogy az Anna-kúti vágányrendszert is megrendelték. A gyöngyösi kitérőgyárban – jelenlegi nevén VAMAV Kft.-nél – gyakorlatilag elkészült az Anna-kúti csomópont acélszerkezete. A kft.-nél azt mondták: egyedi szerkezetet építettek. Az Anna-kút helyszínrajza megadja, milyen vágányrendszernek jut ott hely. A szegedi csomóponthoz hasonló kevés épült még Magyarországon, teljesen újszerű műszaki megoldásokat is tartalmaz. A szerkezetet nyáron szállítják Szegedre. Az elkészült sínek és váltómechanika értéke 160 millió forint. Most azt tervezik, az elkészült acélszerkezeteket raktárba teszik, megvárják az uniós nagyprojektet, ott ez önrészként szerepelhet.

Építkezni azért fognak: idén 50 millió forintért díszburkolatot alakítanak ki a Mérey utcától a Kálvin térig. Ezáltal egységes kép alakul ki a Szent István tértől a Dugonics térig.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három szegedi vállalkozás is bekerült a Top 50-be

Három szegedi vállalkozás is szerepel az ötven legígéretesebb magyar céget bemutató országos… Tovább olvasom