Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Két keréken télen-nyáron

Szeged - Második helyezést értek el a Szegedi Tudományegyetem Orvosi Biológiai Intézet munkatársai a Magyar Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által szervezett Bringázz a munkába! versenyen.
A kampány lényege, hogy az intézmény, iskola tanárai, diákjai minél többen járjanak kerékpárral munkába.

Az intézetben Ábrahám Marianna javasolta, hogy vegyenek részt a kampányban, hiszen majdnem mindenki kerékpárral jár munkába. Ábrahám Marianna, aki télen-nyáron biciklivel közlekedik, a verseny ideje alatt 26 alkalommal összesen 643 kilométert tekert le. – Sziksósról járok dolgozni, ami 13 kilométer. Ha reggel beugrom az édesanyámhoz Szőregre, akkor már 5.30-kor elindulok otthonról – mesélte.

A biológiai intézet munkatársai nem csak a verseny miatt tekernek – ez náluk életforma. Fotó: Karnok Csaba
A biológiai intézet munkatársai nem csak a verseny miatt tekernek – ez náluk életforma.
Fotó: Karnok Csaba

Prazsák István régi kempingkerékpárjával vett részt a versenyen. A fiatalember elmondta, családjában mindenki két keréken közlekedik. A 12 éves Kristóf magabiztosan teker, öccse, a három és fél éves András futóbiciklivel jár, a család legkisebb tagja, az egy hónapos Zsuzsi viszont még csak az édesanyja hasában „kerékpározott".

Az Orvosi Biológiai Intézet 182 oktatási intézmény közül érte el a második helyet, amiért az elismerő oklevél mellett egy esőálló hátizsákvédőt kaptak.

Olvasóink írták

140 hozzászólás
  • 140. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 25. 19:51
    „139. okz63

    A piros jelzést nem vitatom, viszont sok egyéb esetet igen, amiben meg te nem vagy képes meglátni a különbséget.

    És továbbra is azt mondom, olyanra én nem emlékszem, hogy _bármilyen_ kerékpáros szabálytalanságot így méltányosságból elnézhetőnek tartottál volna. A kérdés egyszerű: volt/van ilyen vagy nem volt ilyen?”
  • 139. okz63 2013. szeptember 25. 18:36
    „138. ifj. Nagy Gábor 2013.09.25. 04:58
    Látom, még mindig nem látod a különbséget a szándékos szabálytalanság - kerékpárosok követik el nap mint nap - és az olyan típusú szabálytalanság között, amibe véletlen, abszolút nem rossz szándékkal szaladnak bele a közlekedők. Ha egy kerékpáros szándékosan tojik pl. a Hősök kapujánál a piros jelzésre, az nem az utóbbi kategória. ;-)”
  • 138. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 25. 04:58
    „137. okz63
    "Szerinted az ilyen ember megérdemli, hogy a fejét vegyék ezért? "

    Nem, de a szabály az szabály, a pénzbüntetést megérdemli a _te_ gondolatmeneted alapján.

    Mert olyanra én még nem emlékszem, hogy _bármilyen_ kerékpáros szabálytalanságot így méltányosságból elnézhetőnek tartottál volna.”
  • 137. okz63 2013. szeptember 22. 17:57
    „136. ifj. Nagy Gábor 2013.09.20. 21:14
    "Okz63 barátom........Akkor ha igazságtalanságnak érzed, hogy gyorshajtásért fizetni kell"
    Nem emlékszem, hogy barátommá fogadtalak volna, de azért lássuk csak, én nem azt állítottam, hogy MINDEN gyorshajtás büntetést igazságtalannak tartok, szimplán szerintem leírtam. Egy nyamvadt előzés alatt beleszaladsz pár km/h túllépésbe és bírságot kapsz érte, közben meg előtte is, utána is teljesen szabályos sebességgel haladtál. Szerinted az ilyen ember megérdemli, hogy a fejét vegyék ezért? Azt hiszem, ő jóval másabb kategória, aki 200 km/h feletti sebességgel száguldozik az országban rendre. ;-)

    Kettőnk közül nem én vagyok az, aki mindenáron a renitens szabálytalankodást meg akarja magyarázni azzal,
    hogy így a közlekedésszervezés, meg úgy a közlekedésszervezés...szóval hagyjuk már ibolykát!!! ;-)”
  • 136. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 20. 21:14
    „Okz63 barátom, na vegyük csak át:

    130. okz63
    Amit ti éreztek igazságtalannak, az sosem kerül számotokra egyenként több tízezer forintba... ;-)

    134. okz63
    "Na ja, akkor majd ezt harsogjátok, amikor legközelebb a Hősök kapujánál vagy az Anna kútnál kerékpárosokra "szakosodva" fokozott közúti ellenőrzés zajlik. És ne az jöjjön megint, hogy "szuttyogtatják a kerékpárosokat" ;-)"

    Akkor ha igazságtalanságnak érzed, hogy gyorshajtásért fizetni kell, de nem érzed jogosnak, hogy igazságtalannak érezzük a kerékpáros forgalomszervezést, mert azért nem kell büntetést fizetni, akkor viszont ebből az következik, hogy ha azért is elkezdenek büntetni, akkor már azt is igazságosnak kell tartani - úgy mint a gyorshajtást.

    Viszont utóbb meg azt írod erre az esetre, ne írjuk azt, hogy "szuttyogtatják a kerékpárosokat".

    Akkor most mi is van? Ha pénzbe kerül, akkor igazságtalan, de csak ha az autóst éri? Kettős mércéről hallottál már? :-))))))))”
  • 135. kipe 2013. szeptember 20. 15:52
    „Hát felőlem jöhet.”
  • 134. okz63 2013. szeptember 19. 22:29
    „133. kipe 2013.09.19. 17:56
    "Szabályosan kell menni és akkor nincs több tízezer forint! Ennyi."
    Na ja, akkor majd ezt harsogjátok, amikor legközelebb a Hősök kapujánál vagy az Anna kútnál kerékpárosokra "szakosodva" fokozott közúti ellenőrzés zajlik. És ne az jöjjön megint, hogy "szuttyogtatják a kerékpárosokat" ;-)”
  • 133. kipe 2013. szeptember 19. 17:56
    „"Amit ti éreztek igazságtalannak, az sosem kerül számotokra egyenként több tízezer forintba... ;-)"
    Szabályosan kell menni és akkor nincs több tízezer forint! Ennyi.”
  • 132. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 19. 17:12
    „130. okz63
    "Amit ti éreztek igazságtalannak, az sosem kerül számotokra egyenként több tízezer forintba... ;-)"

    Kerül helyette bosszúságba, időveszteségbe, balesetveszélybe. Ezek is szempontok, ha neked nem is számít más, csak a pénz...”
  • 131. kipe 2013. szeptember 19. 16:20
    „" Pedig max. pár száz méteren át mentél gyorsabban. Nem érzel ebben egy kis igazságtalanságot?"
    Nem!
    Sokan szajkózzák a KRESZ betartását. Akkor tartsuk is be. Lényegtelen, hogy 1 méter, vagy 100.”
  • 130. okz63 2013. szeptember 19. 06:12
    „129. ifj. Nagy Gábor 2013.09.18. 17:55
    "Ha te úgy ÉRZED, hogy az autósoknál ez igazságtalan, rendben, de akkor ne vitasd el tőlem és másoktól, hogy mi meg a kerékpárosokkal szemben érezzünk igazságtalannak pár dolgot."
    Amit ti éreztek igazságtalannak, az sosem kerül számotokra egyenként több tízezer forintba... ;-)”
  • 129. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 18. 17:55
    „127. okz63
    "Nem érzel ebben egy kis igazságtalanságot?"

    Egy kis igazságtalanságot érzek, de a kerékpárosok esetében téged az igazságtalanság, következetlenség, ésszerűtlenség hívószavak nem szoktak meghatni, úgyhogy akkor sebességkorlátozás tekintetében is legyél ilyen szemellenzős ló, aki csak előrelát: EZ ÍGY SZABÁLYTALAN!

    Nincs magyaráz(kod)ás igazságtalanságról, hanem

    pont.

    Ha te úgy ÉRZED, hogy az autósoknál ez igazságtalan, rendben, de akkor ne vitasd el tőlem és másoktól, hogy mi meg a kerékpárosokkal szemben érezzünk igazságtalannak pár dolgot.”
  • 128. TZiky 2013. szeptember 18. 17:23
    „Ha az autós pár száz méteren sért szabályt - gyorshajt -, akkor az pénzbehajtás és igazságtalan, ha a kerékpáros pár száz méteren sért szabályt - járdán hajt -, <moderálva>.
    Hát hogyne...

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 127. okz63 2013. szeptember 18. 16:45
    „126. kipe 2013.09.18. 15:37
    "A Vas m-i leveleket pedig a rendőrség a gyorshajtókkal szembe."
    Ha büntetik a gyorshajtást, akkor álljanak ki gerincesen és minden gyorshajtót állítsanak meg, ne csak azt, aki ellen lesből közigazgatási bírságot lehet kiszabni. Sőt, gyalog- és kerékpárutakon is mérjék, hogy ki lépi túl a 20 km/h-t, vagy a gyalogos-kerékpáros zónában a 10 km/h-t, mert bizony a 30 is már nagyon veszélyesen gyors a gyalogosok sebességéhez képest. Ott azokon a helyeken nem véletlenül vannak ezek a korlátozások.

    Higgy nekem, egészen más lenne a szitu, de ez nem megy. Régen csakis szigorúan az út mellett láthatóan állva trafizhattak, nem lehetett elbújni. Egy barátom éppen ezért úszta meg, mert mondta, hogy jelenteni fogja, amiért elbújtak. Akkoriban ugyanis a trafinak forgalom lassító szándékkal volt csak szabad kiállni. Ma már álcázzák őket ezerrel, mert rájöttek, hogy ha észreveszi valaki is őket, onnan kezdve lehet tovább állni, mert abból több elfogott madárka már nem lesz. Mi ez, ha nem pénzbehajtás? Gondolj csak bele! Valaki előtted cammog 85-tel, te beelőzöd, pillanatok alatt átléped a közigazgatási sebességi határt, hogy ideális előzési sebességed legyen és máris bemértek, csekk röppen. Pedig max. pár száz méteren át mentél gyorsabban. Nem érzel ebben egy kis igazságtalanságot?”
  • 126. kipe 2013. szeptember 18. 15:37
    „122. okz63
    "az okozott balesetek 15 százalékáért (országosan 12 % a szám) voltak a bringások felelősek. És érdekes módon mindössze 55 % az autósoké (országosan ez is már csak 59 % "
    A 15 és a 125 azért nem rossz, ha azt nézed, hogy (szerinted mennek, mint a birkák) mennyien vannak.Az is kiderült, hogy az akinek papírja van az se egy angyal (sőt).
    Már bocsi, de a pénzbehajtást a Costello és Tsa végzi. A Vas m-i leveleket pedig a rendőrség a gyorshajtókkal szembe. A kettő azért eltér és még a zseton se ugyanoda megy.
    123. ifj. Nagy Gábor
    "Látom a következetesség enyhén szólva sem az erősséged, továbbra sem. Hogy miért?"
    Ne csodálkozz.
    "Ha ezt végiggondolod, már nem írtunk ide hiába tíz tucat hozzászólást. :-)"
    Szerintem még a 100. után se esne le neki.”
  • 125. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 18. 13:00
    „124. okz63

    De akkor mindez szó szerint igaz a gyorshajtókra, vagyis a Vas megyei levelekre is, igaz? :-)”
  • 124. okz63 2013. szeptember 18. 10:07
    „123. ifj. Nagy Gábor 2013.09.18. 08:52
    "Nos, ha a dolgot összefüggéseiben néznéd, ott van városszerte vagy 60 km úgymond járda, amin tábla szerint kötelező biciklizni. Egy sarokkal az említett hely előttig a Boldogasszony sugárúton is ez a helyzet. Nem csoda, hogy sokan továbbmennek a járdán, hiszen itt is és általában is ahhoz vannak szoktatva."

    Nos, szerinted ugyanezt az elvet vallaná az a rendőr is, aki megbírságol egy autóst, mert a múlt héten még kétirányú utcát egyszercsak egyirányúsítják és ő "megszokásból" begurul arról, amerről tilos? Szerintem úgy megbünteti, hogy a lábán nem áll meg. A közlekedés sosem szabad, hogy a megszokásról szóljon. A táblákat azért teszik ki, mert feltételezik, hogy a közlekedő épeszű normális ember, aki betartja őket. Nos a kerékpárosokkal kapcsolatban nagyot tévedtek. Természetesen nem csak a kerékpárosokról szól ez, csak velük tévedtek legnagyobbat. ;-)”
  • 123. ifj. Nagy Gábor 2013. szeptember 18. 08:52
    „okz63:

    Látom a következetesség enyhén szólva sem az erősséged, továbbra sem. Hogy miért?

    117. okz63
    "116. ifj. Nagy Gábor 2013.09.16. 17:57
    "az elbarmolt infrastruktúra az észlelt szabálytalanságok fő oka."
    Na ja, nézzük csak a Hősök kapuját: kerékpáros nyom az úton, a lámpánál kerékpáros felállóhely, mégis vagy a járdán gurulnak ott (is) végig, vagy az úton eleve tojnak a piros jelzésre és átgurulnak fékezés nélkül. Szerinted hol a hiba? Mert hogy nem az infrastruktúrában, hanem a fejetekben meg a hozzáállásotokban, az tuti. ;-)"

    Nos, ha a dolgot összefüggéseiben néznéd, ott van városszerte vagy 60 km úgymond járda, amin tábla szerint kötelező biciklizni. Egy sarokkal az említett hely előttig a Boldogasszony sugárúton is ez a helyzet. Nem csoda, hogy sokan továbbmennek a járdán, hiszen itt is és általában is ahhoz vannak szoktatva.

    És mielőtt elkezded harsogni, hogy az egyik járdán van egy tábla, a másikon meg nincs, tehát a szabály az szabály, olvasd ennek fényében el a későbbi hozzászólásod:

    122. okz63
    "És akkor még a Vas megyei levelekről nem is beszéltem. Szerintem nem sokan vannak, akik még nem kaptak."
    A Vas megyei levelek a pénzbehajtásról szólnak, nem pedig arról, hogy szabályosan kéne közlekedni.
    Ezt te is tudod, úgyhogy ne keverjük ide.

    a sebességkorlátozás mégis mi a rákról szól? Ott a tábla, a szabály az szabály. Mondhatod, hogy a sebességkorlátozást kezelheti rugalmasan az autós, de akkor a kerékpárostól se vond el azt a jogot, hogy ő is rugalmasan kezelje a járdát.

    Ha ezt végiggondolod, már nem írtunk ide hiába tíz tucat hozzászólást. :-)

    --------------------------
    122. okz63
    "Csongrád megyében az első félévben az okozott balesetek 15 százalékáért (országosan 12 % a szám) voltak a bringások felelősek. És érdekes módon mindössze 55 % az autósoké (országosan ez is már csak 59 % és folyamatosan csökken)."

    Mivel a kerékpározás részaránya nő, az autózásé meg valószínűleg csökken, ez a balesetekben is leképeződik.

    "Ne a médiában megjelent hírekkel foglalkozz, mert azok csak a töredéke a valóságnak."

    Te is azokkal foglalkozol a homokozódban, ahová szerencsére már nem járok. :-)

    "Naponta látok kerékpáros balesetet, ami eleve meg sem jelenik a híradásokban."

    Ez az autós balesetekre is igaz.”
  • 122. okz63 2013. szeptember 17. 19:53
    „121. kipe 2013.09.17. 19:01
    "Érdekes évi pár kerékpáros baleseten kívül nem nagyon lehet hallani, de autós egy nap több is. És akkor a részvételi arányt is néztem."
    Csongrád megyében az első félévben az okozott balesetek 15 százalékáért (országosan 12 % a szám) voltak a bringások felelősek. És érdekes módon mindössze 55 % az autósoké (országosan ez is már csak 59 % és folyamatosan csökken). Ne a médiában megjelent hírekkel foglalkozz, mert azok csak a töredéke a valóságnak. Naponta látok kerékpáros balesetet, ami eleve meg sem jelenik a híradásokban.

    "Délután a Szilléri és a Római sarkán a körút felől 3 autó is a piroson ment át. A sgt. felől egy teherautó majdnem elvitte az egyiket. Akkor ki is veszi komolyan a tilosat?"
    Reggel meg a kb. 30-40 kerékpárosnak a fele piroson ment át, mint a birkák, egymás mellett-után, többszörös szélességben, mint az átvezetés. Szerintem ők nem veszik komolyan a piros jelzést... :-(

    "És akkor még a Vas megyei levelekről nem is beszéltem. Szerintem nem sokan vannak, akik még nem kaptak."
    A Vas megyei levelek a pénzbehajtásról szólnak, nem pedig arról, hogy szabályosan kéne közlekedni.
    Ezt te is tudod, úgyhogy ne keverjük ide.”
  • 121. kipe 2013. szeptember 17. 19:01
    „120. okz63
    "Nincs olyan, hogy "elsősorban". Vagy betartod a szabályokat és mutogathatsz joggal a másikra, vagy nem tartod be, de akkor k..ss van, érted már?"
    Nem a KRESZ betartásáról beszéltem, hanem példamutatásról. Olvasd el még egyszer. Hátha akkor megérted.
    "Én most borítékolom neked, hogy az utakon az autósok a részvétel arányát nézve sokkal szabályosabbak, mint a kerékpárosok, de tudom, hogy ezt úgysem fogod elismerni."
    Érdekes évi pár kerékpáros baleseten kívül nem nagyon lehet hallani, de autós egy nap több is. És akkor a részvételi arányt is néztem. És akkor még a Vas megyei levelekről nem is beszéltem. Szerintem nem sokan vannak, akik még nem kaptak. Akkor hol itt a szabályosság???
    Azt pedig soha sehol nem állítottam, hogy a kerékpárosok szabályosan közlekednek!!!
    "Szerinted mi lenne, ha az autósok is ennyire vennék komolyan a piros jelzést?"
    Nos. Ha már sztorizol, akkor én is mondok egyet. Délután a Szilléri és a Római sarkán a körút felől 3 autó is a piroson ment át. A sgt. felől egy teherautó majdnem elvitte az egyiket. Akkor ki is veszi komolyan a tilosat?”
140 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Több mint 30-féle növényt termeszt

A fűszernövények olyan széles tárházát és olyan teljes feldolgozását még sehol másutt az országban nem látta Gárgyán Beáta, mint a saját gazdaságában. Tovább olvasom