Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 33°C Még több cikk.

Két kontinensen halad át a karaván

Amszterdamtól Pekingig 17 ezer 500 kilométert tesz meg egy holland „kitartási verseny" résztvevőjeként száz autómatuzsálem. Útjuk egyetlen magyarországi állomása Szeged: a kétszáz versenyző a Forrás Szállóban pihent meg tegnap. „Egyedülálló esemény" – így jellemezte a túrát a szervező, Jan Vermeer.
Praktikus autónyitás a pakoláshoz. A meseautók 17 ezer 500 kilométert tesznek meg. Fotó: Frank Yvette
A Ligetfürdő lépcsőin állva tapsoltak a napbarnított fiatalok tegnap, amikor este fél hét tájban megérkeztek Újszegedre az Amszterdam–Peking „kitartási verseny" résztvevői, 100 klasszikus autócsoda. A két kontinenst átszelő megmérettetésen kizárólag olyan autók vehetnek részt, amelyeket 1976. december 31. előtt gyártottak. A 200 holland versenyzőből álló karaván július 15-én indult Hollandiából és 17 ezer 500 kilométer után, 14 ország érintésével jut majd el a pekingi Tienanmen térre, augusztus 13-ára.

E túra negyedik állomása Szeged. A szervezők úgy döntöttek, hogy Magyarországon áthaladtukban Szegeden pihennek meg. Városunk így lett – Mainz, Linz, Isztambul vagy Baku mellett – a verseny egyik állomása. A résztvevők 650 kilométerrel a hátuk mögött parkoltak le tegnap a Forrás Szálló előtt. A szegedi hotel igazgatója, Maklári Lászlóné elmondta: 260 fős stábról gondoskodtak tegnap éjszaka, kertipartit szerveztek nekik. Hogy miért épp őket választották? Szeged „logisztikailag" megfelelt a rendezőknek, a szálloda jó híre pedig messze földre is eljutott.

Fotó: Frank Yvette
A karavánt a hivatalos raliautónak választott 1972-es Porsche 911E vezette fel. E kocsit 6 hónap alatt készítették fel erre a különleges eseményre. A legdrágább autó egy Mercedes Benz 300 SL Coupé, ami 329 ezer euróba, vagyis mintegy 90 millió forintba kerül. De ahogy elnéztük a gőzölgő motorháztetők mellett ácsorgó, fáradt, ámde csillogó szemű pilótákat, ennyiért sem adnák oda. A legidősebb járgány egy 1934-es évjáratú Bentley Speed Six: azt várhattuk volna, Humphrey Bogart lép ki belőle...

„Egyedülálló esemény" – így jellemezte a túrát a szervező, Jan Vermeer. Naponta átlagban 700 kilométert haladnak olyan autókon, amelyek 30 és 50 év közöttiek. A résztvevőket a verseny, a bajtársiasság, a kalandvágy és az idegen kultúrák megismerésének igénye hajtja. A szervezők három éve dolgoztak ennek a megmérettetésnek az előkészítésén, precizitásukat jelzi, hogy a Forrással először 2004 szeptemberében léptek kapcsolatba.

A pontosság a pilótafülkében is fontos. Vezető és navigátor alkotja a csapatot, együttműködésüknek zavartalannak kell lennie. Ezt Peter Breedveld is megerősítette, miközben kikászálódott Volvo P544-eséből. Elmondta, az itt résztvevők hétköznapi emberek, orvosok, vállalkozók – ő maga acélkereskedő. Autóját társával építette. Eddig minden simán ment, Magyarországot megszerették, ám a neheze csak ezután jön. Előttük állnak a Kaukázusok hegyei, a Góbi-sivatag homokja. Az autókaraván ma hajnalban 5 órakor indult tovább Szegedről, a nap végére Bukarestig jut. Már csak 15 ezer 550 kilométer van hátra.

T. G.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A vérvételre egy hetet kell várni Szegeden

Az országban példa nélkül álló módon a harmadára csökkentette az OEP a szegedi rendelőintézet… Tovább olvasom