Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Két perc helyett fél óra az út

Szeged - A rakparton másfél perc alatt lehetne eljutni autóval az árvízi emlékműtől a Novotelig. Rakpart híján viszont a kiskörút két vége közötti távolság csúcsidőben 20–30 percre is nőhet.
Azt, hogy van egy rakpartunk, amelyen autóval két pont közötti távolságot egyenes vonalon, és nem köríveken tehetünk meg, csak akkor díjazzuk, amikor lezárják. Mivel a Tisza magas vízállása miatt a múlt hét vége óta megint nélkülöznünk kell a folyóparti sávokat, Szeged annak rendje s módja szerint bedugult.

Rakpart híján újra járhatatlan a nagykörút a reggeli és a délutáni csúcsban, a karácsony előtti bevásárlások hajrájában. Pedig már éppen hozzászoktunk a kényelemhez, a működő zöldhullámhoz azt követően, hogy befejeződtek a munkálatok a Kossuth Lajos és a Kálvária sugárúti csomópontokban, valamint a Mars tér környékén. A reggeli dugók azonban megint az építkezések aranykorát idézik, azzal a különbséggel, hogy az autósok már több mint 350 forintos benzinnel pöfögnek a piros lámpáknál, mire az ötödik váltásnál nagy nehezen átjutnak.

Azoknak, akik a Bertalan hídtól mondjuk a Boldogasszony sugárútig akarnak eljutni, gyakorlatilag nincs választási lehetőségük. Ha ugyanis valamelyik kereszteződésben „kiszállnak", és a Tisza Lajos körút felé próbálkoznak, cseberből vederbe esnek: ugyanúgy araszolnak a járművek, mint a nagykörúton.

Hiányzik a rakpart a szegedi csúcsforgalomban. Fotó: Karnok Csaba
Hiányzik a rakpart a szegedi csúcsforgalomban.
Fotó: Karnok Csaba

Tegnap kíváncsiságból kipróbáltuk, hogy a rakpart átlagosan másfél perces távolságát mennyi idő alatt gyűrjük le, ha helyette a kiskörúton megyünk végig. A végeredmény a Radnóti irányába 20, visszafelé 30 perc volt. A Dugonics téri körforgalmakba szinte alig tudtunk besorolni, a Reök-palotától a Centrumig pedig egybefüggő kocsisort alkottak a járművek.

Nincs egérút az építkezések miatt

Próbáltuk kiiktatni a két körutat, de ez hiábavaló próbálkozásnak bizonyult. Az egyik lehetséges változat, a Rókusi körút nem jöhetett számításba, mivel azon javában építik a villamospályát, a járművek egy irányban másfél sávon torlódnak éppen. A körutak közötti kis utcák pedig azért alkalmatlanok a menekülésre, mert rajtuk keresztül nem tudjuk átszelni a Kossuth és a Kálvária sugárutat: a gömbsüvegekbe, a „fekvő rendőrnőkbe" ütközünk.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. vuk 2010. december 15. 00:30
    „39. hozzászólás nady 2010.12.14. 15:03

    Jaja, es a mederben klafa autopalyat lehetne csinalni. Tok jo lenne :D”
  • 46. vuk 2010. december 15. 00:29
    „44. hozzászólás sagan 2010.12.14. 21:16
    Hogy orulnek, ha minden 10 percre lenne... Ez a falu picit nagyobb ;)
    Szombat reggeli tollasedzes 8 km-re van.. Trafalgar olyan 6. Ez biciklivel 20 perc, kocsival olyan 30-40 lenne (plusz behajtasi es horribilis parkolodij), busszal 40 perc korul. Metroval se nyerek sokat mert mire elmegyek az allomasra meg atszallok mar biciklivel odaertem. Azon kivul a central line-on meg este 11-kor is tomeg van, nemhogy csucsban... Volt, hogy a 3. szerelvenyre mar csak azert passziroztam fel magam mert rajottem, hogy tokmindegy hanyat varok meg :)

    Szoval bicikli uber alles, meg egy 8 millios varosban is.”
  • 45. CsImre 2010. december 14. 22:22
    „43. Járj gyalog, az sosem késik, és ingyen van.”
  • 44. sagan 2010. december 14. 21:16
    „Ez a iromány erről a hatalmas távokkal rendelkező, tömegközlekedés nélküli világvárosról szól?
    http://picasaweb.google.com/saganbp/10percbringa#5441903051655148690

    A mellékelt fotón látható helyen van párhuzamos közlekedésre lehetőség, vagy épp egy KRESZ-vizsgás szabálytalanságot látunk?”
  • 43. Katamaya 2010. december 14. 20:45
    „No, csak hogy a napnak kerete legyen:
    Reggel meséltem a tömegközlekedési élményemről. Erre hazafelé este 6 után (amikor a forgalom már jóval gyérebb) a buszom NEGYED órát késett.
    Hát ennyit a sz@ros tömegközlekedésről! Koszos, fűtetlen, vagy túlfűtött (még véletlenül sem normál szintű) és késik ha kell ha nem. A késénél már csak egy bosszantóbb van: ha percekkel előbb indul el a végállomásról, mint ahogyan az utastájékoztató szerint kellene! És még lesz pofájuk ilyen szolgáltatás mellett januárban újabb áremelést bejelenteni.”
  • 42. jay_és_néma_bob 2010. december 14. 20:41
    „hidat dél-Szegedre és egy összekötőutat a többi híddal a Tisza mellett!”
  • 41. alfoldi 2010. december 14. 19:04
    „Két perc helyett fél óra.

    Két perc helyett 30 perc.

    Tehát: 28 perc késéssel lehet megveni a bóvlit, miközben víz alatt van a fél ország.

    Ugyanis: víz alatt van a fél ország!

    Gondok, ha összjönnek!!

    A DM még a fontossági sorrendet is eltévesztette.”
  • 40. CsImre 2010. december 14. 16:53
    „39. Ez az! Csináljunk a rakpartból belvárosi autópályát! Mennyivel jobb lenne.

    http://picasaweb.google.com/imre.csullog/AtrajzoltValosagVegyesSciFiSzegedenEsMasutt#5435949845496374738”
  • 39. nady 2010. december 14. 15:03
    „Szerintem a partfal elbontás helyett, a Tiszát kellene elterelni.
    Így szélesebb lehetne a rakpart.
    (A híd kérdésről nem is beszélve)”
  • 38. ifj. Nagy Gábor 2010. december 14. 14:36
    „az meg rendkívül elszomorító, illetve konkrétan érthetetlen, hogy bringásként a biciklist a város közlekedésében kibicnek tartod...”
  • 37. ifj. Nagy Gábor 2010. december 14. 14:34
    „36. frakk

    Jó, a kötelező bullshit megvolt, most már akkor tényleg leírhatnád, mikor és melyik kör/sugárútból vettek el forgalmi sávokat.”
  • 36. frakk 2010. december 14. 13:39
    „34 : ifj. Jól tudod rendszeresen bringázom. Nem a sok autóval van a gond , hanem a közlekedés szervezés laikusságával. Amikor a bringások, és gyalogosok, pályázatírók viszik a hangot. Az előbbiek kibicek, a középen állók írigyek, az utóbbiak anyagilag érdekeltek.”
  • 35. atomboy 2010. december 14. 12:57
    „Vuknak igaza van, nem kene kizarolag autoval gondolkozni a kozlekedest. Olyan kicsi a varos, hogy gyalog is hamar vegig lehet menni, jo a tomegkozlekedes, megis sokan csak autoval akarjak szallitani az aktataskat, oket nem tudom megerteni.”
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2010. december 14. 12:54
    „24. frakk

    Várom a választ a 22-re!

    A probléma elsődleges oka a sok autó. Minden más csak mellébeszélés.”
  • 33. CsImre 2010. december 14. 12:46
    „32. okoskata:

    És? A bicikli egy jármű, amit eberek vezetnek... a szabálytalanság most hogy jön ide?”
  • 32. okoskata 2010. december 14. 12:35
    „17. hozzászólás vuk 2010.12.14. 10:50
    30. CsImre 2010.12.14. 12:16
    29. okoskata:
    Hogy jön ide a biciklizés közben elkövetett szabálytalanság?

    Úgy, hogy vuk alább behozta a biciklizést a topicba:
    17. vuk 2010.12.14. 10:50
    "3/ A varos nem autozasra lett kitalalva. Kozlekedes nemegyenlo autozas.
    Bicajjal pl. mindig jarhato. "”
  • 31. CsImre 2010. december 14. 12:17
    „28. Ebgondolat:

    Ennek CSAK és kizárólag az lehet a magyarázata, hogy a szegediek gonoszak.”
  • 30. CsImre 2010. december 14. 12:16
    „29. okoskata:

    Hogy jön ide a biciklizés közben elkövetett szabálytalanság? A dugóval sem az a baj, hogy minden 3. vezető mobiltelefonál közben.”
  • 29. okoskata 2010. december 14. 12:14
    „26. hozzászólás vuk 2010.12.14. 11:38
    19. hozzászólás okoskata 2010.12.14. 10:57
    Nem beszeltem Londonrol. MOST NEM, DE ÁLTALÁBAN AZZAL PÉDÁLÓZIK, EZÉRT MENTEM -BOTOR MÓDON- ENNEK ELÉBE.

    Nem szeretem, ha a "kozlekedes" alatt kizarolag az autozast ertik. ÉN SEM. A gyalogos, kerekparo, villamos, motor, auto ez mind mind kozlekedes. Ennek egyetlen szereploje pedig megbenitja sajat (es sokszor masok) kozlekedeset. Ennyi lett volna. Koszonom :)

    Én is. A gyalogjárdán és a zebrán gyalogosokon át/keresztül repesztő kerékpárosokra viszont -gondolom: érintettség révén- nem reflektált. Pedig, az is probléma. Igaz, nem okoz dugót/torlódást, csak félelmet és balesetet.”
  • 28. Ebgondolat 2010. december 14. 11:55
    „Érdekes módon a szegedi rakpartot már akkor lezárják, ha még 20-30 centi hiányzik, hogy kilöttyenjen az útra! Ellentétben Budapesten még akkor se zárják la, ha 1-2 centi víz "hömpölyög" az úton!!!”
47 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

M43-as késése: eddig 7 baleset, több tízmillió forintnyi kár

Augusztus 31-re kellett volna elkészülni az M43-as autópályának – akkor talán elkerülhetőek lennének a 43-as úti balesetek. Tovább olvasom