Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

Két premierre készül a színház áprilisban

Herczeg Ferenc színművének, a Kék rókának és a Szegedi Kortárs Balett kétrészes Ravel-estjének bemutatójára készül áprilisban a Szegedi Nemzeti Színház.
Gyüdi Sándor, a színház főigazgatója azzal indította az áprilisi programról szóló szerdai sajtótájékoztatót, hogy gratulált Bodolay Géza főrendezőnek, aki a nemzeti ünnepen érdemes művész lett. Játékrendi okok miatt Molnár Ferenc darabja, Az üvegcipő helyett Herczeg Ferenc színművét, a Kék rókát láthatja április 10-étől a publikum.

Vendégszereplések

Március 29-én az Erkel Színházban a táncszínházak közös fesztiválján Arvo Pärt Stabat Materét adja elő a Szegedi Kortárs Balett. A társulat a Budapesti Tavaszi Fesztivál felkérésre új produkcióval is készül: Orff Catulli Carmináját Juronics Tamás koreográfiájával április 12-én a Művészetek Palotájában mutatják be a Dohnányi zenekarral. Április 25-én a Juronics rendezte Hoffmann meséivel vesz részt a szegedi operatagozat a Primavera fesztiválon az Erkelben. 

 
Bagó Bertalan, a székesfehérvári Vörösmarty Színház művészeti vezetője állítja színpadra, aki elmondta: a Kék rókát 1917-ben mutatták be a Vígszínházban. Herczeg 17 éves korában Szegeden kezdett magyarul tanulni, később Molnár Ferenc nagy riválisa volt, máig polémia van akörül, hogy melyikük a jobb szerző. A Kék róka kitágítja a hagyományos vígjátéki kereteket, klasszikus szerelmi háromszög helyett a női főszereplő életében a férj és a házibarát mellett feltűnik egy titkolt szerető is. A darab arra keresi a választ, hogyan viselkedik a 20. században egy modern, emancipált nő, aki rájön: nem olyan nagy dolog a házasság. Bagó szerint vígjátéknak tekinthető, de ha belegondolunk, kiderül: elég szomorú történet.

A Cecile-t alakító Szabó Gabi elmondta: neki is feltették már a klasszikus kérdést: járt-e a Török utcában. Boldog, mert vígszínházi stílusú, polgári előadás készül gyönyörű jelmezekkel. Kárász Zénó játssza Pált, a hatvan körüli férjet, akit már régen nem érdekel az asszony. Sándor, aki titokban szerelmes barátja feleségébe, Borovics Tamás lesz, aki szerint érdekes, hogy milyen könnyen ítélkezünk másokról, miközben saját normáinkat gyakran figyelmen kívül hagyjuk.

A Szegedi Kortárs Balett április 17-én a szimfonikus zenekarral és a Kosztándi-vonósnégyessel mutatja be kétrészes Ravel-estjét a nagyszínházban. A Daphnis és Chloé koreográfiáját Juronics Tamás, a társulat művészeti vezetője készíti, aki elmondta: Leszbosz szigetén játszódik, két természetbe kitett gyermek sorsáról, szerelméről szól a darab, amelynek az ősbemutatóját 1912-ben tartották Párizsban. Juronics más irányba viszi el az előadást, az eredeti történetből a szerelemkeresést hagyta meg. Arra is keresik a választ, hogy a „vademberek" hogyan viszonyulnak a civilizációhoz, és az miként fogadja őket. A szimfonikusok Gyüdi Sándor dirigálásával a színpadon játszanak majd, a tánc pedig a lefedett zenekari árok felett zajlik, és a táncosok egy része a civilizációt is jelképező zenekarból érkezik majd.
Az est második részében Ravel F-dúr vonósnégyesére Zachár Lóránd táncművész-koreográfus komponál darabot Árnyak és vágyak címmel. Alapgondolatát A természetfilozófia matematikai alapjai című Newton-mű és a tehetetlenség törvénye adta. A koreográfus úgy véli, ez a törvény vonatkozik az emberi élet és a sors kapcsolatára is. Azt hisszük, mi vagyunk a sorsunk irányítói, valójában világra vetődő árnyékként követjük egy felsőbb akarat szándékát. A Függöny előtt, maszk nélkül sorozatban április 23-án Király Levente, a Nemzet Színésze lesz a színidirektor beszélgetőtársa.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jogsi nélkül vezetett, a fának csapódott

Információink szerint a Suzukit vezető férfinak nem volt jogosítványa, egyszerűen elkötötte az autót. Tovább olvasom