Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Kétezren tekertek 16 kilométert a bringásbarát belvárosért

Kétezren tekertek 16 kilométert a bringásbarát belvárosértElstartol a Critical Mass a Dóm térről - romantikus háttér a csókhoz. Fotó: Török JánosA cikkhez tartozó galéria megnyitása
(Új ablakban)
A bringásbarát belvárosért tekertek vasárnap mintegy kétezren Szegeden, ahol 2006 óta minden évben kétszer közös kerékpározásra hívják a városlakókat. A kerékpárosklub kétsávossá alakítaná az Oskola utcát a bringásoknak.

A Cricital Mass felvonulás a Dóm térről indult délután három órakor, és 16 kilométer megtétele után, két órával később ugyanitt ért véget. A kritikus tömeg rendőri felvezetéssel körbekarikázta a várost, és négy helyen – az alsó rakparton, a Bertalan és Belvárosi hídon, valamint a Dóm téren – megálltak a résztvevők, fiatalok, idősebbek és családosok, és fejük fölé emelték a kerékpárjukat. Ezzel hívták fel a figyelmet a bringás közlekedés létjogosultságára.

Terjék Balázs, a Magyar Kerékpárosklub szegedi szervezetének programvezetője elmondta, az elmúlt években megsokszorozódott a kerekezők száma a városban, és ma már minden ötödik szegedi választja a bringát közlekedési eszközének. Az Oskola utca például forgalma alapján Szeged negyedik körútja lehetne, mert olyan sokan tekernek rajta.
Critical Mass - 16 kilométer a bringás közlekedésért. Fotó: Török János

Terjék elmondása szerint sajnos még ma is számtalan olyan akadály van, ami a környezetbarát és helytakarékos kerékpározást nehezíti. Ilyenek a behajtást tiltó táblák – például a Zrínyi utcában –, az egyirányú utcák – például a Takaréktár utca –, a rendezvények miatti fölöslegesen hosszú lezárások a Széchenyi és a Dóm téren vagy a kerékpártározók hiánya a Klauzál téren és a Kölcsey utcán.

Terjék szerint kisebb forgalomtechnikai beavatkozásokkal, táblázással és kerékpártámaszok kihelyezésével jelentősen meg lehetne könnyíteni a belvárosi bringás közlekedést. Ezért több módosítást is javasol a kerékpárosklub a városvezetésnek. Ezek között az egyik legfontosabb, hogy kétsávossá alakítanák az Oskola utcát a kerékpárosoknak, igaz, ezzel az autósok járnának rosszul, mert kevesebb parkolóhely lenne.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Meglökte majd letépte a nyakláncot - két embert rabolt ki így a szegedi férfi

A rendőrség várja a szemtanúk jelentkezését. A második rablás sértettje és CS. László társa is… Tovább olvasom