Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 8°C Még több cikk.

Kevés a jelzés a felújítás alatt álló Bertalan hídon

Szeged - Egy hónapig javítják a szegedi Bertalan hidat, fél pályán járható kedd óta. Az útlezárást csak a híd tetején lehet észrevenni. Az útkezelő állítja, jól táblázták ki.

Rendben halad a szegedi Bertalan híd dilatációs lemezének javítása, problémát a kitáblázás jelent. Hétfő éjszaka a kezelő Magyar Közút Zrt. a felére csökkentette a négy sávot a híd közepén egy 50 méteres szakaszon. Azért, hogy a tavaly novemberben elkerített balesetveszélyes szerkezethez hozzáférjenek a javítók. Szeged és Újszeged irányában is egy-egy sáv marad ezen a részen az autósoknak, kamionosoknak. A reggeli csúcsban rövid időre torlódott fel a sor; Szeged felé, a Temesvári körúton a Fő fasorig álltak a járművek. Utána egész nap jól lehetett haladni mindkét irányban. Délelőtt a kivitelező munkásai is bontani kezdték a dilatációs lemezt és az aszfaltburkolatot, látszott, nem hiába korlátozták a forgalmat.

Megírtuk: ezen az oldalon előreláthatólag két hét alatt készül el a sürgős javítás, amelyhez most lezárták a Szegedre vivő két sávot. Utána a másik oldalon, megközelítőleg 300 méteres szakaszon foglalják el az Újszeged felé haladó sávokat, és ott javítanak. A dilatációs lemezek javítása 7 millióba kerül, a helyreállítás összköltsége a forgalomtechnikával együtt nem egészen 10 millió forint.

Fotó: Schmidt Andrea
Rövid ideig torlódott a forgalom a szegedi Bertalan-hídnál.
Fotó: Schmidt Andrea

A terelés, figyeltük kedden többször is, balesetveszélyes. A Bertalan hídon – más belterülethez hasonlóan – hiába szabály az 50 kilométeres sebességhatár, a legtöbb autós, kamionos felfelé és lefelé is gyorsabban halad át rajta. A híd közepén hiába az „útszűkület" figyelmeztetés és az újabb, 30 kilométeres korlátozás, a táblákat csak a munkaterület előtt pár méterrel látni. Az utolsó pillanatban szembesülnek a sofőrök a helyzettel. Fékcsikorogva lassítanak, és vágnak át a másik sávba, hogy egymásba ne csússzanak, vagy le ne tarolják az építőmunkásokat. És ez sima hétköznap volt, csütörtöktől – a húsvéti szabadságolások miatt – ismét Szegeden ömlik át a román határ felé a nyugat-európai vendégmunkás-áradat.

Jelzések szabálykövetőknek. Érdeklődésünkre Gádzser Gábor, a közút megyei osztályvezetője elmondta: a szabályoknak megfelelően tábláztak. Száz méterrel előbb, mondjuk a két hídfőnél csak akkor kellene figyelmeztetést kitenni, ha külterületen lenne a híd. Aki betartja a sebességhatárokat, az észreveszi a jelzéseket. A városban a többi útfelbontás miatt amúgy is óvatosabban közlekednek a sofőrök – tájékoztatott a szakember.

Olvasóink írták

81 hozzászólás
  • 81. szunyi 2010. március 31. 08:51
    „77. hozzászólás deszkás

    Anyósék arra laknak a kanyarba. Átlag hetente van baleset.”
  • 80. Mike3 2010. március 30. 23:08
    „79: akárhogy is, ma örültem, hogy komoly kocsi jött mögöttem és komoly fék volt rajta. nem lett csatt. tényleg nem lehet észrevenni”
  • 79. tom_peris 2010. március 30. 21:24
    „Könyörgöm már hónapok óta "javítják" azokat a szerencsétlen dilatációs elemeket... Szerintem már a románok is megtanulták ennyi idő alatt hogy ezen a hídon sávlezárás van itt-ott....”
  • 78. achilleus 2010. március 30. 20:35
    „75. hozzászólás Zsoltee0716 2010.03.30. 19:21
    Ez tényleg jó:
    "A városban a többi útfelbontás miatt amúgy is óvatosabban közlekednek a sofőrök - tájékoztatott a szakember."

    Útfelbontással a közlekedés-biztonságért! Nem lehetne minden utat felszántani??”
  • 77. deszkás 2010. március 30. 20:23
    „GÁDZSER ÚR! Pont ilyen jól van kitáblázva a Sportcsarnoknál a 43 as! Az utolsó pillanatban veszi észre hogy a JOBBRA forduló sávba találja magát az autós kamionos!Nem kommentálom a hozzáállásukat.”
  • 76. antikos 2010. március 30. 20:12
    „75.
    Jó a szövege az emberkének, de a 100 körül száguldó 30 tonnát nyomó kamionokat nem fogja megállítani. Majd lesz pár baleset, aztán kirakják lejjebb is a táblát... Azért ma még lehetett közlekedni. Végre lenne minden kész.
    Más.
    Ma nálunk voltak a budapesti üzlet feleink. Kiakadtak. Kérdezték megállt az idő??? Mert minden úgy van ahogy ősszel látták. Mondtam neki nyár végére tán kész lesz:)”
  • 75. Zsoltee0716 2010. március 30. 19:21
    „"Jelzések szabálykövetőknek. Érdeklődésünkre Gádzser Gábor, a közút megyei osztályvezetője elmondta: a szabályoknak megfelelően tábláztak. Száz méterrel előbb, mondjuk a két hídfőnél csak akkor kellene figyelmeztetést kitenni, ha külterületen lenne a híd. Aki betartja a sebességhatárokat, az észreveszi a jelzéseket. A városban a többi útfelbontás miatt amúgy is óvatosabban közlekednek a sofőrök - tájékoztatott a szakember."

    Jaj megint egy ultra okos ember.

    A baleset megelőzése lenne a fontos és nem képesek kirakni lentebb is figyelmeztető táblát! Ezen sporól?”
  • 74. E! 2010. március 30. 17:46
    „44. ferdzso 2010.03.29. 17:21
    "E!": Ma mentem át rajta. Amióta rendesen megjavították, kb. két éve, azóta nincs baj! (Nem tudom mikor mentél arra, de hidd el!)

    Három hete még voltak kint rajta táblák. De sebességkorlátozás tuti.”
  • 73. E! 2010. március 30. 17:42
    „Rendőrbácsit trafival kitesz, esetleg még forgalmat is irányít. Most úgyis szép idő van, eső se esik...”
  • 72. KiBB 2010. március 30. 17:37
    „kedves 55-ös félreértettél, azt írtam hogy itt a fórumban rengetegen hűzöngtek miatta, az lehet hogy valójában 70-el mennek el mellette...”
  • 71. pancsa 2010. március 30. 17:33
    „Mi az, amit még le lehet zárni??? Hol lehetne még feltúrni az utat... Egyszerűen hogy gondolja ezt a városi vezetés?? Ép ésszel bele se lehet gondolni, h mi folyik itt...”
  • 70. Léni 2010. március 30. 16:11
    „23. KG1947! Mehetsz Szolnokra - gyalog gyalogolni a gyaloghídon!”
  • 69. THK 2010. március 30. 13:03
    „68,
    az A12 és A13 építését már TAVALY LEÁLLÍTOTTÁK a horvátok a válságra hivatkozva!
    (pont Magyarországgal példálóznak ottaniak, h bezzeg itt folytatódnak az építkezések, ami a kilábalásból is segíthet, és náluk is azt kellene...)

    A "mennyivel drágább itt" hazugságára pedig néhány adat:
    - M6 új szakasza (Szekszárd és Dunaújv. között) 65 km-re 119 Mrd Ft = 1,8 Mrd/km
    - M7 utolsó szakasza 1,5 Mrd/km
    - az M3 Nyíregyháza utáni 34 km-es szakaszát 32 Mrd-ból építik meg, azaz nem lesz 1 Mrd/km sem!

    A horvátoknál egy hasonló, alföldi szakasz Eszék-Djakovó között 33 km 2,2 Mrd Kunáért, ami 81,5 Mrd Ft = vagyis közel 2,5 Mrd Ft / km!”
  • 68. ghosty9 2010. március 30. 12:04
    „63. hozzászólás vuk

    Ez annyit bizonyít, hogy a magyar újságírók nem tudnak horvátul. :-)

    Az A12 és A13 teljes szakasza lesz majd 86-86 km, ennyiért (és persze plusz ÁFA) építenek belőle vagy 50 km-t, meg szélesítenek még tízet. Olcsóbb, mint nálunk, de már csak épphogy, és valahogy a meredek hegyi szirtek is hiányoznak a nyomvonalból. :-)

    Pl.

    http://www.vlada.hr/en/naslovnica/novosti_i_najave/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona

    http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=89958348&t=9013571”
  • 67. ifj. Nagy Gábor 2010. március 30. 10:32
    „64. nyugdíjas 2010.03.30. 09:00
    "Amennyit már erre a hídra ráköltöttek javításra, egy másik hidat lehetett volna felépíteni."

    A cikkben írják: "A beavatkozás összköltsége nem éri el a 10 millió forintot."

    De csak így tovább, hülyeségből sohasem elég... :-))))”
  • 66. ifj. Nagy Gábor 2010. március 30. 10:16
    „"egy rövid ideig Újszegeden a Középfasorig állt a kocsisor"

    amely párhuzamos a Temesvári körúttal, de sebaj, Újszeged már messze van a szerkesztőségtől ahhoz, hogy tudjuk, hogy állnak ott egymáshoz képest az utcák. Persze lehet, hogy a Bérkert u./Bal/Fő/Jobb/Derkovits fasorok forgalma torlódott odáig, de akkor szerintem nem így kellett volna írni.”
  • 65. mackósajt 2010. március 30. 09:55
    „Hát ez óriási!
    Mi a fenének kell egyszerre mindent csinálni Szegeden?
    A határidők csúsznak!Az egész város feltúrva! Katasztrofális a helyzet!”
  • 64. nyugdíjas 2010. március 30. 09:00
    „Amennyit már erre a hídra ráköltöttek javításra, egy másik hidat lehetett volna felépíteni. De csak így tovább...”
  • 63. vuk 2010. március 30. 08:29
    „35. hozzászólás strangerr 2010.03.29. 16:29

    http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/04/27/ket_ujabb_horvat_autopalya_eri_el_a_hatart/”
  • 62. TUTI 2010. március 30. 06:47
    „...pedig asszem én is jobbikat fogom választani, nem a rosszabikat! :):):):)”
81 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csak emlék lesz a láncos hinta a szegedi játszótereken

Jó átlaggal végzett az a hat szegedi játszótér, amelyet a játékok száma, állapota és a környezet tisztasága szerint osztályoztunk – mint az iskolában: 1-től 5-ig. Tovább olvasom