Délmagyar logó

2016. 09. 28. szerda - Vencel 9°C | 22°C

KGST-terepjáró szolgálatban

Szeged - Ez a kimondottan honvédségnek gyártott jármű huszonnyolc éve szolgál a szegedi vízmű gépészeti flottájában. KGST-gyártmány: a csehszlovák alapgép szerszámzata cseh és magyar, az elektromos szerelés pedig NDK-s.
– Egy óra múlva itt vagyok! – mintha még hallanánk is Láng Vince, alias Harsányi Gábor kurjantását a szállóigévé vált című filmből. Ahogy az a trükkös kalandhős a második világháború poklán át földön, vízen, levegőben menekülni tudott! Ám hogy ez a járgány hadiösvényről lépett volna le, csak látszat.

Még mindig dolgozik a közel negyvenéves teherautó.
Fotó: Schmidt Andrea

Nem is az 1971-ben forgatott film kelléke, noha vele közel egyidős. Ez a kimondottan honvédségnek gyártott jármű huszonnyolc éve szolgál a szegedi vízmű gépészeti flottájában. KGST-gyártmány: a csehszlovák alapgép szerszámzata cseh és magyar, az elektromos szerelés pedig NDK-s. Saját áramfejlesztőt is képes hajtani a motorjával, ám a kormányzása kigyúrt izmokat követel, merthogy – sofőr nyelven – „kenyérszervós".

A tíztonnás bivalyerős terepjáró ötsebességes és összkerék-meghajtású, a Szegedi Vízmű Zrt. „harci szekerei" közül a legrégebbi. Soha nem hagyta cserben a legénységét. Egyszer az Irma-majori sártengerben elsüllyedt ugyan vezetőfülkéig, de a 7412 köbcentis dízeljárgány kihúzta magát. Szeretik a gépészek. Amikor leghosszabb útjukon, a békési Újkígyóson jártak, hazafelé, mint a lovaknak, fűcsomót kötöttek az elejére, hogy hazataláljon. Komfortfokozatba a sofőr „kapcsolható": az elektromosan fűthető hátsó fedélzeten mosdó és kétszemélyes függőágy várja.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kevesen fizetik meg a luxust Szegeden

Szeged - Egy bizonyos határt nem lépnek át a szegediek, amikor társasházi lakást vásárolnak és öltöztetnek fel belülről – legalábbis ez derült ki ingatlanpiaci átvilágításunk során. Tovább olvasom