Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Ki látta a hétfő reggeli balesetet?

Szeged - Egy szürke Ford hajtott egy biciklis fiú elé Szegeden a Vedres utcában hétfő reggel 8 óra előtt néhány perccel.
Az autót egy középkorú nő vezette, aki éppen egy parkolóból állt ki, amikor az úton biciklivel közlekedő 10 esztendős fiú elé hajtott. A fiú az autó motorháztetején átbukfencezett, de szerencsére különösebb sérülése nem keletkezett.

A sofőr - miután a fiútól megkérdezte, mi baja lett - visszaült a kocsiba és továbbhajtott - tudta meg a delmagyar.hu

A rendőrség várja a Ford sofőrjének, illetve azon szemtanúk jelentkezését, akik látták a balesetet. Jelentkezni a 107, 112-es segélyhívószámon, vagy személyesen a Szegedi Rendőrkapitányságon lehet.

Olvasóink írták

56 hozzászólás
  • 56. ifj. Nagy Gábor 2011. január 11. 11:22
    „Azt hiszem, rájöttem a tökéletes megoldásra zebraügyben. :-) De csak ott alkalmazható, ahol nincs záróvonal.

    Nevezetesen a biciklivel a zebracsíkok _mellett közvetlenül_ tekersz át, onnantól kössön beléd, aki tud. :-)))))) Természetesen elsőbbséged nincs, de tolni sem kell.”
  • 55. vuk 2011. január 10. 23:29
    „52. hozzászólás h65535 2011.01.10. 22:12
    tehat a kerekparos a hibas, mert ment az uttesten es kitolattak ele. es miert hibas? mert nem ismeri a kreszt, es nem tudta, hogy elsobbsege van? Vagy hogy gondolod?

    48. hozzászólás boniem 2011.01.10. 21:02
    Ebben a kresz-reszletben hol szerepel gyalogatkelohely? En nem latom.”
  • 54. qrumpli 2011. január 10. 23:03
    „Elgázolta a bicajos az autót?”
  • 53. h65535 2011. január 10. 22:15
    „5. hozzászólás bubuska73 2011.01.10. 11:04
    Ja, pl. a sok köcsög kamionost lemeszelni és qrvára megbüntetni, ugyanis január 1 óta 7,5t felett 6-22 között előzni tilos minden magyarországi autópályán.”
  • 52. h65535 2011. január 10. 22:12
    „42. hozzászólás okz63 2011.01.10. 18:43
    Azt sajnos sokan elfelejtették már és azt hiszi sok gyalogos és kerékpáros, hogy ők sérthetetlenek, mint egy harckocsi... miközben nem így van. És a KRESZ-t sem ismerik...”
  • 51. ifj. Nagy Gábor 2011. január 10. 21:56
    „43. hozzászólás boniem
    "Nem vitatkozni szerettem volna senkivel de a kerékpárosnak csak abban az esetben van elsőbbsége ha a zebra mellett piros alapon szaggatott szegéllyel elválasztott közlekedő rész van elválasztva. a többi esetben ha nem tolja a zebrán szabálysértést követ el."

    Összekevered az áthaladási _elsőbbséget_ az áthaladás _lehetőségével_.

    Ha a fenti gondolatmenetet autókra is alkalmaznánk, akkor ahol elsőbbségadás kötelező tábla van, ott _nem mehetnél át_, legfeljebb ha kiszállsz az autóból és áttolod. Te ugyanis most ezt állítod a kerékpárosra nézvést.

    45. hozzászólás boniem
    "Bocsánat de kimaradt.Csillag téri körforgalom kerékpárút! A zebra előtt a kerékpárosok számára van egy tábla: kerékpárút vége! Tehát egyenesen következik le kell szállni a kerékpárról."

    Tulajdonképpen igaz, de... milyen szabályt sértek meg, ha nem jön semmi, tehát elsőbbséget nem kell adnom, megállok (tfh a tábla ezt jelenti, bár ez sincs szerintem leírva a KRESZ-ben) majd elindulok a kerékpárral és átmegyek az út túloldalára? Például az elindulás nevű KRESZ paragrafus alapján.

    48. hozzászólás boniem
    "Mégegyszer beillesztem a kresz ide vonatkozó részét."

    Hova vonatkozó rész? az előtte felsoroltakra. Ott pedig gyalogátkelőhelyről egy szó nem esik.

    "Ezek alapján ha a zebrán elütik és a kerékpárt nem tolta akkor ne legyen érte sértődés."

    Ez így van.

    "A tény az tény az pedig a kresz."

    Hát ez az, én is ezt mondom! :)”
  • 50. CsImre 2011. január 10. 21:54
    „48.

    Nem vagy képes felfogni, amit Nagy Gábor írt, vagy csak élvezed, hogy összeollózhatod a KRESZ-t?

    Ez is a KRESZ-ből van, ugye milyen értelmes?

    5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, amely a kinyújtott karra merőleges irányból érkezők részére a továbbhaladás tilalmát jelzi.

    a) a folyamatos zöld fény szabad utat jelez: a gyalogos az úttesten áthaladhat; majd együtt piros és sárga fényjelzést ad.

    Az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül előzni abban az esetben szabad, ha a jármű a forgalmat ellenőrzi, és ha a teljes sorompót kiegészítő berendezés hangjelzést ad.”
  • 49. ifj. Nagy Gábor 2011. január 10. 21:47
    „30. hozzászólás okz63
    "25. hozzászólás ifj. Nagy Gábor
    Viszont ettől még ha egy gyalogátkelőhöz ér az úton tekerő kerékpáros, arra nem fordulhat be csak úgy lazán, mert neki elvileg az elsőbbségről való lemondás mellett azon át szabad tekerni."

    Nem is állítottam még csak hasonlót sem.

    "Ja, és azért annak kellene utána nézni végre, hogy ha mégiscsak át szabad tekerni rajta, akkor vajon mi alapján büntetnek ezért a rendőrök, mert úgy látszik, hogy valamilyen jogszabály ezt mégiscsak tiltja..."

    Ennek a legegyszerűbben úgy lehetne, hogy volt-e olyan kerékpáros, aki nem ismerte el és mi lett annak az ügynek a vége.”
  • 48. boniem 2011. január 10. 21:02
    „Tisztelt CsImre!
    Mégegyszer beillesztem a kresz ide vonatkozó részét. Az utolsó mondata a lényeg. Ezek alapján ha a zebrán elütik és a kerékpárt nem tolta akkor ne legyen érte sértődés. Az pedig, hogy egy újságíró mit ír le nem érdekel. A tény az tény az pedig a kresz.

    Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok

    ((3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
    (4) Kerékpárral
    a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
    b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
    nem szabad.
    A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.”
  • 47. CsImre 2011. január 10. 20:48
    „43. Boniem:

    Akárhányszor írod le, még nem lesz igaz. A zebrán át szabad kerékpározni.

    okz:

    Nem öntömjénezés, hanem energiatakarékosság. Minek írjam le százszor, ott van, illusztrálva van, el lehet olvasni.

    Mi lenne, ha az úton közlekedők észrevennék, hogy útkereszteződésben vannak, és nem a kerékpárosokat győzködnénk, hogy milyen életveszélyes, hogy közlekednek. Csak terhes figyelni.”
  • 46. okz63 2011. január 10. 19:49
    „45. hozzászólás boniem 2011.01.10. 19:34
    "a hajam az égnek áll amikor a Tisza Lajoson a Centrum előtt a zöldhullámnál szalad a busz után keresztben az úton. "

    Ott a gyalogosok rendre tojnak a lámpára, mindegy nekik, hogy milyen színt mutat.
    És ha a balesetveszély elhárítása érdekében rájuk dudál az ember, még ők vannak megsértődve...”
  • 45. boniem 2011. január 10. 19:34
    „Bocsánat de kimaradt.Csillag téri körforgalom kerékpárút! A zebra előtt a kerékpárosok számára van egy tábla: kerékpárút vége! Tehát egyenesen következik le kell szállni a kerékpárról. Nem védem az autósokat ott sem egyformák az emberek én el szoktam engedni a gyalogost és a kerékpárost is de a hajam az égnek áll amikor a Tisza Lajoson a Centrum előtt a zöldhullámnál szalad a busz után keresztben az úton. Csatt!! És az autóvezetőnek a lelki stresszével ki foglakozik??? Nem volt szándékomban senkit megsérteni de sajnos van aki csak a médiából veszi a tudását és ez véleményem szerint kevés illetve nem tényszerű.”
  • 44. Zsoltee0716 2011. január 10. 19:28
    „Lehet holnap is onnan fog ki parkolni, esetleg valakihez jött.”
  • 43. boniem 2011. január 10. 19:23
    „Nem vitatkozni szerettem volna senkivel de a kerékpárosnak csak abban az esetben van elsőbbsége ha a zebra mellett piros alapon szaggatott szegéllyel elválasztott közlekedő rész van elválasztva. a többi esetben ha nem tolja a zebrán szabálysértést követ el.Tetszik vagy sem. A teljes kresz az alábbi oldalon megtekinthető és úgylátom, hogy ajánlott olvasmány kellene, hogy legyen:
    http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM”
  • 42. okz63 2011. január 10. 18:43
    „41. hozzászólás wad 2011.01.10. 18:12
    "egyébként nekem még az oktatóm azt tanította, hogy zebra előtt vegyem le a gázról a lábam, mert hiába áll a gyalogos a zebra végén, akármikor leléphet, és akkor meg az én (autós) hibája lesz."

    Nekem is azt tanította az oktatóm, hogy akár le is szaladhat a zebrán, mert elsőbbsége van...na de akkor hova lett a gyerekkori tanítás, amikor azt tanították, hogy mindkét irányba szétnézek és csak utána lépek le a járdáról?”
  • 41. wad 2011. január 10. 18:12
    „kicsit félreértettél szerintem, én nem írtam hogy minden autós satufékkel álljon meg ha én felelőtlenül átgurulok. nyilván az az én hibám lesz. én azt írtam, hogy szabályosan átgurulhatok a gördeszkámon, mivel gyalogos vagyok. ennek a mikéntje egyénfüggő, gyalogos-gördeszkás, egyformán átmehet körültekintés nélkül, az már az ő hibája lesz. egyébként nekem még az oktatóm azt tanította, hogy zebra előtt vegyem le a gázról a lábam, mert hiába áll a gyalogos a zebra végén, akármikor leléphet, és akkor meg az én (autós) hibája lesz.”
  • 40. té 2011. január 10. 18:04
    „Ki látta a hétfő reggeli balesetet?
    Senki!”
  • 39. okz63 2011. január 10. 17:57
    „38. hozzászólás atomboy 2011.01.10. 17:53

    Nagyon jól tudom, hogy mit másoltam be.
    Itt inkább az volt a lényeg, hogy ha már nem száll le, akkor legalább lassan és maximális körültekintéssel haladjon át, mert egy gyors kerékpárosra nem számíthat joggal az autós és annak baleset lesz a vége. Sajnos nem ez a napi gyakorlat, ezért másoltam be. Remélem, így már érthető!”
  • 38. atomboy 2011. január 10. 17:53
    „36. okz63
    Olvasd el meg egyszer, mit masoltal. Nem azt, hogy tilos, csak azt, hogy nincs elsobbsege. Szoval ha nem szall le a bringajarol, akkor azt jelenti, hogy nem kivan elni a lehetoseggel.”
  • 37. okz63 2011. január 10. 17:40
    „35. hozzászólás wad 2011.01.10. 17:24
    "attól, hogy gördeszkával vagyok, még nem vagyok láthatatlan"

    No akkor mégegyszer: átkelhetsz szabályosan, de ha már te ezt a megoldást választottad, hogy leszakad a lábod, ha nem gurulhatsz át, így ugyanaz a szabály vonatkozik rád is, mint egy kerékpárosra, ha felmegy a járdára: figyelni, figyelni és figyelni! Elsősorban azért, mert az autós körül van fél-egy méter vas, de körülötted meg semmi. A belvárosi temető ravatalozójában már sz@rt sem ér, ha kiírják egy papírra, hogy márpedig neked volt elsőbbséged...”
56 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Császár Mátyás 100 esztendős

Még az Osztrák–Magyar Monarchiában született a domaszéki Császár Mátyás – 1911-ben. Január 5-én ünnepelte 100. születésnapját. Tovább olvasom