Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

''Kiesnek az autóból, ha meglátják''

Szupermozdony közlekedik Kiskundorozsma és az ausztriai Wels között december 10-e óta. A Taurus 230 kilométert is képes megtenni egy óra alatt. A Taurus meggyorsítja az áruszállítást – emelte ki a legfontosabb előnyt a mozdonyvezető – miközben az áru halad, a sofőr pihen.
Fotó: Segesvári Csaba
– „Kiesnek" az ablakon az autóban és buszban utazók, ha meglátják. Feltűnő jelenség – fogalmazott Porpáczy Richárd mozdonyvezető, amikor az új, december 10-én munkába állított MÁV-tulajdonú, Cargo által használt Taurus mozdonyokról beszélt. A bikának és teknőnek is becézett gépek újdonságnak számítanak a Kiskundorozsma–Wels vonalon. A majdnem hétezer lóerős jármű 230 kilométeres óránkénti sebességre is képes, bár útja során legfeljebb 160-ra gyorsulhat fel. A Ro-La terminál szupermozdonya alkalmanként 900-1000 tonna rakományt – áruval tele kamionokat – szállít.

A legnagyobb hasznát mégis annak a tulajdonságának veszi, hogy eltérő feszültségekhez is tud alkalmazkodni. A nemzetközi áruszállítást nagymértékben nehezíti ugyanis, ha a határon mozdonyt kell cserélni. Ezen a vonalon így volt eddig Hegyeshalomnál is, de december 10-e óta a mozdony marad, csak a vezető lesz más. A Taurusnak ugyanis nem okoz gondot a Magyarországon használatos 25 000 volt feszültségű hálózatról az osztrák 16000 voltosra váltani. Ezzel értékes órákat és jelentős papírmunkát takarít meg a szállítmányozó.

Fotó: Segesvári Csaba
– Nagyságrendekkel jobb az eddig használt V 43-as mozdonyoknál. Minden számítógéppel történik. Valójában ez egy nagy komputer, aminek mi csak parancsokat adunk. Akár klaviatúra is lehetne előttünk – lelkesedett Porpáczy Richárd, akit 19 társával együtt egy hetes tanfolyamon készítettek fel a szupermozdony kezelésére. Ezután négy szolgálatot kellett teljesíteniük olyan kollégáikkal, akik már ismerték ezt a típust.

A Taurus meggyorsítja az áruszállítást – emelte ki a legfontosabb előnyt a mozdonyvezető – miközben az áru halad, a sofőr pihen. Ha Romániából elgurul a kamion Dorozsmáig, onnan pedig a RoLa viszi tovább, akkor a sofőr letölti a kötelező pihenőidejét, miközben az áru ezer kilométert halad. A teherautó vezetője Ausztriában pihenten tudja folytatni útját.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Amire nincs orvosság

Dobra veri a szegedi önkormányzat az üresen álló nővérszállót és a volt fertőzőkórházat. Lapunk… Tovább olvasom