Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Kihasználatlanok a P+R parkolók Szegeden

Szeged - Bár a feltételek egyre több helyen adottak, az autóvezetők többsége mégsem használja ki az úgynevezett P+R parkolókat Szegeden. A „parkolj és tömegközlekedj"-rendszer a környezetvédelmi szempontok mellett megoldást jelenthetne a belvárosi dugók kiküszöbölésére is.
– Nem tudatosult még az emberek többségében, hogy milyen hasznos lenne, ha kocsijukat a városszéli parkolóban hagyva tömegközlekedési eszközzel mennének tovább. Viszont sok olyan nyugdíjast ismerek – például Baktóban élőket –, akik itt hagyják az autójukat, majd villamossal folytatják útjukat a városközpontba – mondja egy petőfitelepi nő Tarjánban, az Olajbányász téri parkolóban.

A Víztorony téren sem más a helyzet: hiába adott a buszvégállomás mellett kialakított parkoló, úgy tűnik, onnan sem váltanak az autósok tömegközlekedésre.

A Torontál téren 140 férőhelyes parkoló van.  Általában  bőségesen  találni üres helyet.  Fotó: Frank Yvette
A Torontál téren 140 férőhelyes parkoló van. Általában bőségesen találni üres helyet.
Fotó: Frank Yvette

A Belvárosi híd újszegedi lábánál, a Torontál téren 5 éve alakított ki az önkormányzat egy 140 férőhelyes parkolót, amelynek szélében a kerékpárosok is bőségesen találhatnak helyet kétkerekűjüknek.

Külföldön dugódíjat szednek

A belvárosi autóforgalom csökkentése és a levegőminőség javítása céljából több külföldi nagyvárosban dugódíjat fizettetnek a centrum felé tartó autósokkal. Szingapúr világelső a témában – ott 1975 óta korlátozzák így a városba való behajtást –, de például Stockholmban és Londonban is meghonosították már a dugódíjat. Sajtóinformációk szerint Budapesten sem kell erre sokat várni: a főpolgármester tervbe vette, hogy 3–4 éven belül bevezetik a dugódíjat.

– Hetente kétszer-háromszor egész napra itt hagyom a kocsimat, és gyalog megyek át a hídon a városba. Így egyszerűbb, mert itt szinte mindig tudok parkolóhelyet találni. Maximum a tér kétharmada szokott megtelni várakozó autókkal, de változó a kihasználtsága. A SZIN idején dugig volt a parkoló – osztja meg tapasztalatait a szőregi Oláhné Tokaji Pálma.

– Vidékre járok, ezért nem sűrűn veszem igénybe a város peremén kiépített parkolókat. Ha a belvárosban akad dolgom, előfordul, hogy a Torontál téren hagyom az autómat. Onnan mindössze 10 perc sétával a belvárosba érek – meséli Békési Zoltán a Kossuth Lajos sugárúton, a pláza parkolójában. Itt sem lehet azt tapasztalni, hogy a kocsitól bárki is a közeli 1-es villamos végállomása felé venné az irányt, pedig a Budapesti útról vagy például a Dorozsma felől érkezők letehetnék a járművüket.

8 új biciklitároló épül

– A sűrű közösségi közlekedési kínálat – a városszerkezethez illeszkedve – a körtöltés vonaláig ér. A kertvárosi negyedekben az alacsonyabb utazási igények miatt ritkább a hálózat és a járatsűrűség. Ugyanakkor ezeken a helyeken kisebb a forgalom is, kedvezők a kerékpáros közlekedés feltételei. Ezért fontos, hogy az említett részeken kerékpáros-kapcsolatokat létesítsünk, ahol a kertvárosi lakosok biztonságban elhelyezhetik kerékpárjaikat, és tömegközlekedési eszközre szállhatnak. Az elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt részeként 8 darab fedett, a tervek szerint videokamerával megfigyelt biciklitároló épül a végállomások közelében: a Szabadkai úton, az Indóház téren, a Vértói úton, Makkosházon, a tarjáni villamos-végállomásnál, a Lugas utcában, az Etelka sornál és az újszegedi gyermekkórháznál. Valamennyi tárolóban legalább 40 kerékpár elhelyezésére lesz hely – tájékoztatott Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. projektigazgatója.

Olvasóink írták

84 hozzászólás
  • 84. Bandi78 2011. szeptember 25. 10:35
    „Nem ide tartozik, de leírom. Észrevette már valaki, hogy mióta nem működik a lámpa a gigakörforgalomban, azóta gyorsabban át lehet jutni rajta?

    A parkolóházaknak ingyenesnek kellene lennie, és akkor kevesebb autó lenne az utcákon.”
  • 83. Dema 2011. szeptember 09. 15:33
    „Az autósokat minden áron büntetni akarják ha a városba bent akar valamit is keresni.
    Csak ne feledjétek el, ha a városból kitiltjátok az autókat, akkor nem lesz forgalma a kereskedőknek sem !!!! Tönkre fognak menni! Sokkal kevesebb lesz a forgalmuk! Aztán lehet elgondolkodni, miért zár be a Virág cuki, a Kárász utca boltjai, és miért van kevesebb sétálgató ember a városban este felé? Mert csak az ott lakók fognak nem sokára sétálgatni. de nekik sem lesz miért, ha kiüldözitek az embereket.
    A gyorsaságra meg csak annyit, hogy mikor nyitva rakpart 1 perc alatt átmegy az autós a városon! Mikor le van zárva, akkor fél óra! De ezt is már sokszor leírtam. Olyan érdekes! Csak ti nem értetek ezzel egyet! :D”
  • 82. Dema 2011. szeptember 09. 15:17
    „79. ifj. Nagy Gábor 2011.09.07. 22:51
    81. J.G. 2011.09.08. 15:18
    Ezekre a demagóg érthetetlen megjegyzéseitekre már régen válaszoltam napokkal, hetekkel ezelőtt!!
    .
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/hetekre_felpalyas_lesz_a_szegedi_belvarosi_hid/2235193/#hozzaszolok
    ITT! De akkor is csak az erőszakos értetlenség dől belőletek! Mikor mindenre tételesen válaszol az ember, akkor is ismételgetheti nektek! Ti politikusok módjára nyomjátok a szöveget! ERŐSZAKOSAN! AZ ÉRDEKEITEKNEK MEGFELELŐEN?! Mintha nem is értenétek magyarul! LE A BICIKLI LOBBIVAL! Vagy akkor mindenki lobbizzon! Ha viszont valaki kimarad a lobbizgatásból, akkor inkább egy se legyen.
    .
    Még mielőtt a politikai rendszerre gondolnátok, NEM ARRA GONDOLOK! A közlekedési rendszerre a Városon belü. Nem a sok jogosítvány nélküli kerékpáros ötletei alapján átszabott degenerált közlekedésre! A kerékpárosokat ki kellene tiltani a városból??? Kerüljenek a Matyiér felé, ha Újszegedről Rókusra akarnak menni? NEM. Nem, ezt kértem. Csak hagyjanak békén minket autósokat! Ne a mi kárunkra élvezkedjenek.”
  • 81. J.G. 2011. szeptember 08. 15:46
    „77. okz63 2011.09.07. 22:30
    Úgy sejtem, hogy a reggeli dugókban nem a néha bejárók ücsörögnek.
    Ha heti egyszer kell bejönni akkor nyilván ne P+R-ezzen szerintem se, viszont ha azok, akik rendszeresen járnak megtennék, akkor a néha bejárót nem dugó várná a városban.

    79. ifj. Nagy Gábor 2011.09.07. 22:51
    "Vissza kell hozni a régi rendszert."
    Ez nyilvánvalóan azt jelenti, hogy azt az időt, amikor nem volt ennyi autó... Nekem tetszene.”
  • 80. J.G. 2011. szeptember 08. 15:18
    „74. Dema 2011.09.07. 16:09
    "Gyorsítani kell az autós forgalmat." - ugyerted, hogy senki nem all meg sehol, es alul/feluljarok vannak meg autpalya-lehajto szeru keresztezodesek? Hogyan? Nem tudod gyorsitani, mert a keresztezodesben egyszerre egy irany haladhat csak, a tobbi all. Az autosoknak meg osszevissza vannak a celpontjai, nem mindenki ugyanarra megy... De persze latom hogy volt errol szo, nem hiszem, hogy meggyozheto vagy.

    "Sokkal praktikusabban kellene megoldani a parkolást." - igen, egymas folott. Ezert epitettek egy parkolohazat. Ott van, lehet hasznalni.

    "energiát veszít, ha átszáll egy tömegközlekedési eszközre" - milyen energiat? nem tunik tul nagy mozgasnak.
    "MIÉRT JÓ NEKTEK AZ, HA VALAKI FÉLÚTON LERAKJA A KOCSIJÁT, ÉS BICIKLIVEL MEGY TOVÁBB? EZ MÁR-MÁR PERVERZ" - egy szoval sem emlitettem, hogy biciklivel, a P+R alapvetoen tomegkozlekedesre valo atszallast jelent.
    "Ha valakinek meg van rá a pénze, és az üzemanyagra is, akkor miért ne járjon kocsival háztól házig!?" - ennek rengeteg oka van. Biztos vagyok benne, hogy te magad is fel tudsz sorolni parat belole.

    "De senki ne sajnálja az autósoktól sem a parkolókat, és a gyors utakat." - vannak gyors utak (autopalya) es parkolok is (glattfelder ter, nagytesco, plaza, stb.). Max nem pont ott ahol neked jo lenne, hanem ahol a tobbsegnek.”
  • 79. ifj. Nagy Gábor 2011. szeptember 07. 22:51
    „77. okz63
    "Bérletet annak éri meg venni, aki rendszeresen tömegközlekedik.
    Aki csak néhány napon jár be egy héten, annak az még drágább, mint a jegy."

    Ha egy hónapban legalább tizenegyszer bemegy, akkor már nem drágább (22 utazás fölött olcsóbb ugyanis).”
  • 78. ifj. Nagy Gábor 2011. szeptember 07. 22:51
    „75. CsImre
    "74. Dema:
    Az autósforgalom gyorsítása momentán egyetlen módon lenne lehetséges, ha csak az ülne autóba, akinek nélkülözhetetlen. Amúgy egymást lassítják. A gyalogosokat föld alá vinnéd, a házsorokat ledúrnád, vagy mit tennél különben?"

    Vissza kell hozni a régi rendszert. Ezt senki nem tudja mi, mert Dema kartárs egy szót sem árul el róla - nyilván mert arról szólna, amit te is írsz az első mondatban - hanem csak egy ilyen homályos varázsszóként belengeti...”
  • 77. ifj. Nagy Gábor 2011. szeptember 07. 22:31
    „57. okz63

    Van igazságod: Szeged valóban nem elég nagy a klasszikus, tömeges P+R-re.”
  • 76. okz63 2011. szeptember 07. 22:30
    „69. J.G. 2011.09.07. 10:11
    "Bérletről hallottál már?"

    Bérletet annak éri meg venni, aki rendszeresen tömegközlekedik.
    Aki csak néhány napon jár be egy héten, annak az még drágább, mint a jegy.”
  • 75. Lugas6 2011. szeptember 07. 22:29
    „Egy biztos, amíg nagyobbrészt kihasználatlanok a fizetős és nemfizetős parkolók, csak pénzkidobás újabbak építése.”
  • 74. CsImre 2011. szeptember 07. 19:29
    „74. Dema:

    Az autósforgalom gyorsítása momentán egyetlen módon lenne lehetséges, ha csak az ülne autóba, akinek nélkülözhetetlen. Amúgy egymást lassítják. A gyalogosokat föld alá vinnéd, a házsorokat ledúrnád, vagy mit tennél különben?”
  • 73. Dema 2011. szeptember 07. 16:09
    „71. J.G.
    Még egy gondolat. Hétköznap azért nem halad a forgalom mert nem elég gyors a rendszer! De erről már sokat írtam.
    Gyorsítani kell az autós forgalmat. Sokkal praktikusabban kellene megoldani a parkolást.”
  • 72. Dema 2011. szeptember 07. 16:01
    „71. J.G. 2011.09.07. 15:25
    De azt ugye érted, hogy ha minden nap bejár valaki dolgozni, és utána itt vásárol be a konyhára naponta, akkor sok időt, és energiát veszít, ha átszáll egy tömegközlekedési eszközre?! :D
    Az emberek kényszerűségből parkolnak ott! Már mint a híd alatt.
    DE MIÉRT JÓ NEKTEK AZ, HA VALAKI FÉLÚTON LERAKJA A KOCSIJÁT, ÉS BICIKLIVEL MEGY TOVÁBB? EZ MÁR-MÁR PERVERZ!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Ha valakinek meg van rá a pénze, és az üzemanyagra is, akkor miért ne járjon kocsival háztól házig!?? Senkinek semmi köze hozzá. Én soha nem mondtam olyat, hogy a bringás félúton szálljon le, és tolja a kerékpárját, vagy szálljon át a trolira. Megvette a szép bringáját, akkor had kérkedjen vele! Építsünk neki kerékpár utat. Sokat, védettet,stb. Nem sajnálom tőlük! De senki ne sajnálja az autósoktól sem a parkolókat, és a gyors utakat. A teherautósoktól sem a pihenőket. stb.”
  • 71. J.G. 2011. szeptember 07. 15:26
    „Amugy meg annyit megjegyeznek, hogy az uj hid szegedi oldala alatti terulet minden hetkoznap megtelik autoval - tehat mintegy P+R mukodik ott a fizetos zona hataran. Szoval azert valami ertelme csak van a fizetos parkolasnak.”
  • 70. J.G. 2011. szeptember 07. 15:25
    „70. Dema 2011.09.07. 14:20
    De azt ugye erted, hogy nem a ritkan bejarokkal van a baj hetkoznap reggel 7-9 kozott?”
  • 69. Dema 2011. szeptember 07. 14:20
    „60. csinompalkó 2011.09.06. 22:14 IGAZAD VAN! Sajnos van ez így!
    69. J.G. 2011.09.07. 10:11
    "68. joy 2011.09.07. 08:40
    Bérletről hallottál már?" J.G. Te szándékosan nem értet amit olvasol! NEM ITT laknak! Bejönnek a városba! Érted??
    Minek venne Szegedi bérletet egy vidéki, ha ritkán bejön a városba?
    .
    56. ifj. Nagy Gábor 2011.09.06. 19:42
    ""31. Dema
    Jó hogy belinkelted a 31-ben a régebbi cikket, reagáltam ott is, hogy ne érezd magad elveszve. ;-)""
    Azért linkeltem be, mert ott már igen kiveséztük! :D Aki akarja olvassa! Gondolatok magasröptű eszmecseréje! :D
    67. alfoldi 2011.09.07. 07:59 Ebben ne is reménykedj kedves alfoldi. Itt hiába próbálsz egy dolgot kivesézni, mindig lesz egy ember, akinek hiába hozol fel bármilyen érvet, Ő biztos ellenzéki szerepet vesz fel!”
  • 68. J.G. 2011. szeptember 07. 10:11
    „68. joy 2011.09.07. 08:40
    Bérletről hallottál már?”
  • 67. joy 2011. szeptember 07. 08:40
    „Csodálkoznak?
    Most lehetetlen a város tömegközlekedése.

    Ám, ha minden rendben lesz, járnak a villamosok is, piszokul drága.
    Ketten bejönnek a városba. Leparkolnak a plázánál, és betujáznak a belvárosba ügyintézni -700 HuF.
    Visszamennek -700 HuF.
    Azaz minimál esetben 1400 HuF 1 menet 2 főre!
    Ha esetleg többször át kell szállni ésszerű a 850 HuF-os napijegyet venni, azaz 1700 HuF/2 kopoltyú.
    Ehhez azonban el kell jutni az első elárusítóhelyhez /joban kellene reklámozni, mert nincs mindenkinek internetje!/ a gépeken nincs ilyen.

    Nagyon szükség lenne egy normálisabb, EUrópaibb jegyrendszerre, amelynek több köze van az "Annyit fizess, amennyit használod!" elvhez!”
  • 66. alfoldi 2011. szeptember 07. 07:59
    „Ha maradhatnánk a költségeknél, legalább egy szempontot letisztáznánk.”
  • 65. Lugas6 2011. szeptember 07. 00:36
    „Egy ismerősöm mesélte, hogy ő Horgosról jőve Röszkén hagyja a kocsiját és busszal jön be Szegedre vásárolni, mert így időt, benzin, és parkolási díjat tud megspórolni. Az útiköltsége messze alatta van annak, mintha a városban közlekedne, vagy parkolna.”
84 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Születésnappal nyitott az idei szupernyolc - galériával

Az In Memoriam Geriub Gepleki csoport plakátkiállításával és születésnapi ünnepségével indult hétfőn 18 órakor a 10. Nemzetközi Super 8 mm Fesztivál a Belvárosi Moziban. Tovább olvasom