Délmagyar logó

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 26°C Még több cikk.

Kisdoktorok küzdenek a gyógyítás becsületéért

Szeged - „Zöld kereszttel a hálapénz ellen." „Béremeléssel itthon tartani az orvosokat." Újabb és újabb akciókkal hívják föl az egészségügyi rendszer akut bajaira a figyelmet, szolgálnak megoldási ötletekkel a rezidensek. A szakorvos jelöltek a dél-alföldi megyékben is a gyógyítás becsületét kívánják visszaállítani.
– Hátha sikerül fölhívniuk a figyelmet az egészségügyben dolgozók, az orvosok problémáira – fogadja Hajnal Ferenc professzor, a szegedi egyetemi klinikai központ elnökhelyettese a Magyar Rezidens Szövetség (MRSZ) újabb javaslatát. A kisdoktorok a jövő évtől 200 ezer forintos nettó kezdő orvosi és 300 ezer forintos nettó szakorvosi bért javasolnak.

– 129 ezer 500 forint bruttó, 85 ezer nettó a Szegedi Tudományegyetem hatókörébe tartozó rezidensek bére is. Ennyiért nem lehet itthon tartani a fiatalokat – véli Kovács Rita, aki háziorvosnak készül.

A másodéves rezidens hangsúlyozza: az alacsony bér, a kilátástalan jövő az oka annak, hogy míg az ő évfolyamán 300, addig az utána következőn csak 90 szakorvosjelölt kezdte meg tanulmányait. – Az itthon kiképzett friss diplomás orvosok felét már elveszítettük. Ha nem változik semmi, 2013 végére 4000 orvos vándorol el Magyarországról külföldre – hangsúlyozza a Magyar Rezidens Szövetség szegedi regionális vezetőségének tagja.

Az idegsebészeti klinikán dolgozó szakorvosjelöltek is várják a bérrendezést. Fotó: Schmidt Andrea
Az idegsebészeti klinikán dolgozó szakorvosjelöltek is várják a bérrendezést.
Fotó: Schmidt Andrea

Tömeges felmondást, a csehországihoz hasonló demonstrációt is fontolgat a rezidensek szervezete, ha a kormány nem teljesíti bérkövetelésüket. Papp Magor, az MRSZ országos elnöke számolt: az általuk tűzoltásként javasolt több mint 100 százalékos béremelés 67 milliárd forintból megoldható. De a népegészségügyi termékdíj bevezetése után várható 386 milliárd forint extraadó-bevétel harmada elég lenne arra is, hogy az átlagfizetés háromszorosára, nettó 370–380 ezer forintra növeljék az orvosok bérét. Ez a skandináv országokban elnyerhető jövedelemnek töredéke, mégis elég lenne arra, hogy itthon tartsa a doktorokat.

Fiatalos lépésekkel a szakma rangjáért

– A bérrendezés az első lépés ahhoz, hogy az itthonlét ne legyen azonos a kilátástalansággal. A második az életpályamodell kidolgozása – mondja Kovács Rita háziorvos-rezidens. A szövetségük dél-alföldi régiós vezetőségének tagja szerint a hálapénz eltörlésével és az oktatás gyakorlatorientálttá alakításával vissza kell és lehet állítani az orvosi hivatás rangját, elismertségét.

– Az egészségiparra fordított pénzek újraosztásával is kitermelhető lenne az orvosi bérek duplázásához szükséges százmilliárd. Gyorsan kell lépni, hiszen akut a probléma: a kisdoktoroknak is nevezett rezidensek a talpukkal mondanak véleményt a hazai egészségügyi jövőképről, ám a távozásuk miatt egyre több beteg jut a kórházi személyzetre – kongatja a vészharangot Domokos István belgyógyász, endokrinológus. A Magyar Orvosi Kamara (MOK) Csongrád megyei elnöke a munkaszerződéseket egy pluszponttal egészítené ki, így – a rezidensek által javasolt zöld kereszt viselése nélkül – nyilatkozhatnának a doktorok arról: a megduplázott fizetésért cserébe nem fogadnak el hálapénzt.

Hiányszakmás plusz

Hiányszakmának minősítették az orvosi szakirányok felét. Az e körbe tartozó 17-féle szakorvosi képzésre vállalkozó (például az aneszteziológus, a csecsemő- és gyermekgyógyász, az igazságügyi orvos, az infektológus) rezidens tavaly novembertől a 129 ezer 500 forint alapjuttatáshoz plusz 50 százalék pótlékot (64 ezer 750 forint) kap. Ez bérfeszültséget okozott a kórházakban a kisdoktorok és a tapasztalt szakorvosok között több megyében is, ezért némely intézményben nem fizették ki a pluszt. Más megoldást terveznek a 4 dél-alföldi megye 13, rezidenseket fogadó egészségügyi intézményében: a hiányszakmás rezidensek pótléka fölfelé húzza a szakorvosi béreket is.

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. adamantium 2011. április 07. 14:14
    „41. bambinaXX 2011.04.04. 01:45
    amikor te előre fizetsz egy orvosnak akkor azzal orvost választottál. ezt az állami biztosítottak számára sehol a világon nem teszi lehetővé a rendszer. az állami biztosított a betegségét megfelelően ellátni tudó legkisebb rangú orvosra jogosult a civilizált társadalomban. ha te jobbra vágysz akkor ahhoz anyagi hozzájárulás fejében lehetőséged van, ez így van magyarországon és így van németországban.
    írok egy példát: ha te mondjuk artroszkópiára szorulsz és állami biztosított vagy akkor jobb, civilizált helyeken azt elvégzi rajtad egy rezidens. neked ez nem tetszik, megkeresed a professzort, nem biztos, hogy jobban megoperál, de neked mindenképpen így kell. erre van lehetőséged németországban, svájcban, svédországban vagy ahol akarod, feltéve, hogy saját zsebből kicsengeted az állami és a magánbiztosított költsége közti összeget. amikor hálapénzt adsz lényegében ezt teszed, magánbiztosítottá válsz.
    a különbség az, hogy ennek nincs törvényes háttere magyarországon”
  • 49. adamantium 2011. április 07. 14:08
    „47. anatole 2011.04.05. 12:04
    te hány éves vagy, hogy minden hazugságot elhiszel amit összehordanak az emberek?
    egyébként meg minden állami alkalmazott egy helyről kapja a fizetését, ezzel példázódni minimum bunkóság”
  • 48. klj_54 2011. április 05. 12:27
    „47. anatole 2011.04.05. 12:04
    Köszönöm a linkat!
    Csak annyit a lapon szereplő csalóról, hogy cd-n elmentettem2000-ben a vállalkozása könyvelésének egy részét!
    Alkalmazottja voltam.
    Sógora pedig szomszédom:)
    Anno Santal Afkar néven itt (Dm.) is publikált.”
  • 47. anatole 2011. április 05. 12:04
    „Öszintén szólva épp időszerű lenne ha Magyarországon a dokik is átesnének egy bizonyos fokú udvariassági viszgán. Többségük szemtelen, nagyon sok a panasz rájuk de a TB fizetők, a betegek nem mernek szólni s aki mer azt azonnal drasztikusan LEUGATJA a doki. A MÁV rendelőben voltam, Röngenen. Ablak zárva, sehol egy lélek. Kopogtam s tíz perc múlva kidugta a feját egy fehár köpenyes. Rámmordult, --Maga kopogott. Azonnal kérdeztem, --Nem szabad. Visszamordult, --Nem nagyon. Méregbe gurultam, közöltem ez munkahely önöknek is és önök a mi TB pénzünkből kapják a fizetésüket. Bevágta az ablakot. Bejutottam, jött egy nagytestű női akárki és közölte pimaszul nem a mi pénzünkből élnek. De nem tudta a kérdésemre megadni a pimasz válaszát. Igazat adtak ott azonnal és vagy tizen mondták a sérelmeiket.De ez csak hab a tortán, nézzék meg a www.hongroisanatole.hupont.hu oldalt ahol van egy pár eset a dokikról.”
  • 46. tol 2011. április 04. 17:55
    „a rezidensek hátára kötni egy ilyen probléma megoldását gusztustalan cinikus szemétség. Szerintem.”
  • 45. klj_54 2011. április 04. 09:07
    „Kötöm az ebet a karóhoz, ugyanis minden berzenkedésemmel a munkájukat becsületesen végző többség mellett emelek szót!
    Sajnos ma már a tisztesség az kiveszőben lévő dolog lesz a társadalomban:(

    És aki próbált gúnyolódni a megjegyzésemen ( 38. Saltomortale 2011.04.03. 19:24 ):
    Bizony hidd el nekem, hogy az agyban zajlik le minden folyamat eredője! Én egészséges (a lehetőségeimhez képest, fél szem, izületi gondok) mentalitással élek és van jövőképem! Aki önmagában nem hisz azt az orvosa sem képes meggyógyítani!”
  • 44. bambinaXX 2011. április 04. 02:28
    „nem ez (előadás) a felháborító, hanem a gyakorlati oktatás színvonaltalansága...
    és az, hogy aki nem odavaló: nem szűrik ki, mert kell a pénz. ez az egész felsőoktatásra jellemző sajnos..
    Azt sem értem, miért járhat vki 8-10évig oda?? ha vmi. nem megy: abba kellene fejezni.”
  • 43. Bomi 2011. április 04. 02:21
    „Nekem a szegedi egyetemen, fizetős - 2. diploma, a közel 200 ezer forint/félévért úgy kell hallgatni sokszor az előadást, hogy két teremben vagyunk, kb.: 100 - 100 fő, az egyikben a tanár magyaráz, a többi meg a másikban projektoron nézi. Úgy gondolom, ez felháborító...”
  • 42. bambinaXX 2011. április 04. 02:12
    „Én szurkolok a fiatal medikusoknak, hogy elérjék a magasabb fizetést - és megszűnjön ez a vesztegetős rendszer.
    Azt is gondolom, hogy ha vki 1adott orvoshoz akar kerülni - fizessen érte az intézménynek, amiből kapjon az orvos is - legálisan. pl. szülés esetén sem az a bajom, hogy némely(van kivétel!) doki előre megmondja, h mennyit kér, hanem, hogy nem ad számlát..? Azt azért, hogy a kedvemért szabadnapján/éjjel/akármikor bejön- nem lehet ingyen elvárni: ezt én +szolgáltatásnak tartom. Csak legyen legális.
    Ha pedig megszűnne, hogy én határozom meg az orvosomat-ez már nem is lenne probléma. Volt ilyen próbálkozás, van ilyen kórház..”
  • 41. bambinaXX 2011. április 04. 01:45
    „adamantium, medikuss! Én felháborítónak tartom mások fekete jövedelmét is, nemcsak az orvosokét - csak ez a cikk róluk szól.. (a vendéglátásban van bejelentett borravaló pl. az említett 10% és adóznak is utána.. az más kérdés, h min. bérre vannak bejelentve, miközben a többszrösét viszik haza)
    Azonban sztem van különbség "hálapénz" és annak nevezett, a doki által előre megnevezett összeg között: a hála ált. vmiért utólag jár,önként.. Az azonban felháborító, ha vki a rendes munkaidejében, NEM magánrendelőben végzett munkáért KÉR(céloz rá..) biz. összeget: ez korrupció. Persze, h hülyék vagyunk, hogy adunk - de ki az, aki mer NEM adni szorult helyzetben???
    egyébként vannak becsületesen dolgozó, adófizető emberek, bár nem sokat ismerek..”
  • 40. Mmyon 2011. április 03. 21:13
    „Orvostanhallgatóként van némi tapasztalatom a témában, így gondoltam megosztom az itt kommentelőkkel is.

    1. A képzésünk ára
    Egy napom úgy telik, hogy felkelek és bemegyek az óráimra (előadás, gyakorlat). Előadáson az előadó fizetésén kívül nincs járulékos költség, gyakorlaton pedig kb semmit nem használunk. A köpenyt megkapjuk a klinikán, mint minden ott dolgozó és megy a mosodába. Eszközöket nem használunk, max a fonendoszkópunkat, amit mindenki magának vesz még harmadévben.
    Akkor mi is kerül ennyibe? Egyszerű. A karunk, a költségét tekintve egy prémium szolgáltatáshoz próbálják hasonlítani azok, akik kitalálják mennyi legyen egy szak ára. Nehéz és a megszerzett tudás sokrétű. Ezt valóban meg kellene fizetni, ha egy szolgáltatás lenne, úgy ahogy megfizetünk más prémium szolgáltatást is. Én ezzel nem értek egyet. Fizessen mindenki minden karon egy emberi összeget és nem milliókat (ha azt akarják az itt felszólalók, hogy fizessünk) és akkor én is járhatok orvosi egyetemre, nem csak az újgazdak gyerkőcök.
    Az ingyenes oktatás emellett szépen hangzik, de azt felejti el mindenki, mennyi lóvét préselnek ki magukból pl. az én szüleim, akik egyszerű dolgozó emberek, mire megveszem azt a sok olcsónak nem nevezhető könyvet. (a diákhitelem persze segít tehermentesíteni őket)

    2. Mi a helyzet más szakokkal?
    Miért képeznek annyi bölcsészt, média szakost és sorolhatnám. Nincs ennyire szükség. Mit csinálnak az egyetem / főiskola után ezek az emberek? Más területen helyezkednek el. Akkor minek képezték őket? Minek fizette ki az állam azt a pénzt, ha soha nem fog ebben a szakirányban dolgozni? Csak azért, hogy legyen diplomája? Miért fizeti az állam azoknak a pénzt, akik 1-2 félév után kibuknak a főiskoláról? Miért nem kell visszafizetnie?

    3. A szakma és a rezidens ismerőseim
    Egy barátom tavaly kezdte rezidens pályafutását. 25 éves, így szeretne végre saját életet kezdeni. Egyedül él. A fizetéséből nem tudja kifizetni a számláit, így még mindig a szülei segítségére szorul. Hálapénzt, a kezdők elvből nem fogadnak el, megaláztatás. Amikor az én nagymamám volt kórházban, automatikusan nyomta volna pénzt egy fiatal doki zsebébe, aki alig bírta rávenni, hogy nem kell, ne adjon. Értse meg egyszer és mindekorra mindenki, hogy mi nem milliókat akarunk itthon keresni. Csak meg akarunk 24-25 évesen élni és nem akarunk a saját szüleink nyakán lógni még mindig. Itt áll a cikkben feketén fehéren: "javasolt több mint 100 százalékos béremelés 67 milliárd forintból megoldható. De a népegészségügyi termékdíj bevezetése után várható 386 milliárd forint extraadó-bevétel harmada elég lenne arra is, hogy az átlagfizetés háromszorosára, nettó 370-380 ezer forintra növeljék az orvosok bérét". Akkor miről is beszélünk?
    Vállaljon mindenki több ügyeletet? Zsinórban húzzon le 36-40 órát? Aztán csodálkozik a közember, hogy milyen morcos a doki és még hibázik is. A trolivezető már akkor morcos, amikor reggel 5-kor kezd és már 5 órája vezet. Akkor mit mondjon aki ügyelt?
    Elgondolkodtató az is, hogy a rendőrök és a tűzoltók közül egyesek mennyi idős korukban mennek nyugdíjba. Miért? Veszélyeztetett munkakör? És az én barátnőm édesapja, aki mentősként 100-zal száguldozott a mentőautóban? Az övé miért volt más? A nővérek, akik nap mint nap különféle fertőzéseknek lehetnek kitéve, velük mi a helyzet?

    Borzasztó egyszerű a helyzet. Az egész ország és az egész rendszer egy korrupciótól bűzlő ingovány, egy undorító mocsár. A problémák csak úgy oldhatók meg, ha az egészet újragondolják, megfelő finanszírorást biztosítanak nem csak az orvosoknak, hanem más egészségügyi alkalmazottaknak. Látjuk, hogy a befolyó adóból elviekben megoldható. Az, hogy hová megy a pénz nem rajtunk múlik. Az, hogy egy-két orvos milyen, nem húzható rá mindenkire. Ha nem tetszik valaki, szabad orvosválasztás van, át lehet fáradni máshoz. Én is éltem már ezzel a lehetőséggel.

    Azoknak, akik véletlenül azt mondanák, hogy tudtuk mit választunk és fogadjuk el, csak annyit üzennék, hogy 15 év múlva, amikor egy indiai szakember kotor benne műtét közben (ha egyáltalán lesz valaki) gondolkozzon el, mi is volt a véleménye pár éve. Nem akarunk elmenni. Itthon akarunk maradni, de meg akarunk élni, mint mindenki más. Ismétlem, nem milliókat akarunk keresni és nem vagyunk mind egyformák!”
  • 39. juriska 2011. április 03. 20:33
    „Kedves klj_54!
    De igen, többek között azok a mentőorvosok is tiltakoznak, akiket ez a rendszer arra kényszerít, hogy külföldre menjenek. Sokukkal beszéltem, az egyetlen perspektívát abban látják, ha kimennek (sajnos). Akikről te írsz, soha nem fognak elmenni, mert be vannak betonozva, és azt sem értik, hogy a rezidens kollégáiknak mi a problémájuk. Azzal maximálisan egyetértek, hogy nincs helyük azoknak a dilettáns gyökereknek, akik csak és kizárólag a hálapénzért "gyógyítanak", de ne általánosíts, mert többek közt a gépkocsivezető "urak" között is vannak olyanok, akiknek világít a Negro a szájukban...”
  • 38. Saltomortale 2011. április 03. 19:24
    „Füvesmeber! Teljesen igazad van, egyetértek! Nagyon jól látod a helyzetet!

    37.Amúgy én túlélem az összes mai orvost, mert eldöntöttem:)- sok sikert hozzá :P”
  • 37. klj_54 2011. április 03. 19:17
    „35. Saltomortale 2011.04.03. 18:37
    Hidd el, hogy könyvet tudnék írni az "orvosok " emberségéről!
    Apró példa, saját életemből:
    Megkerestem a véradó igazolványaimat, hogy tudjam mit írok le.
    121. véradást Komlón ejtettem meg 2009 december 23 napján.
    Aztán 2010 tavaszán a szegedi véradóban jelentkeztem véradásra.
    Az ottani kövér orvosnő el volt foglalva a barátnőjével.
    Mutattam neki az általam szedett gyógyszereket, nyomtatott formában.
    Magától nem kell vér!
    Ennyi!
    Se köszönöm se fogd meg a fülem!
    Az apukám a másik részlegben volt, már csak miatta is illett volna adnom.
    Erre a rusnya tehén elhajt anélkül, hogy egy köszönömöt mondott volna!
    Nem a köszönömért adtam a vért, hanem azért mert megtehettem!

    Szintén ugyanazon intézmény, de egy "neves profeszornő"-höz hoztam Komlótól egy rászorultat.
    Reggel 08.00-kor már ott voltunk és 14.00-kor elhajtottak bennünket, nincs már idő!
    Olyan kórismével kellett volna a szakértelme, melynek ismerője a doktornő.
    Én mindenesetre az árvának leírtam az egészet nyomtatott formában.

    Nem állítom, hogy megmenthető lett volna, mert nem vagyok orvos.
    De az emberséget hiányoltam!
    Hja kérem, aki pénzzel ment az belefért a rendelési időbe...

    Amúgy én túlélem az összes mai orvost, mert eldöntöttem:)”
  • 36. Füvesember 2011. április 03. 19:00
    „Megfontolásra javaslom:
    Az ú.n. "bírói függetlenség" érdekében a bírói/ügyészi testületet-tudtommal-igen tisztességesen megfizeti ez az ország. Nem is látjuk őket nagyon panaszkodni, hogy nem futja rezsire (értsd évi rendes síelés+1-2 hét valami rendes helyen+villányi bortrezor+C-5-ös, stb...). Namost, ezt valahogy már megoldották. Miért? Ja, kérem...a felelősség, ugye!
    Az orvos csak az életbenmaradásunkért felel, bagatell! Két problémát látok én itt:
    1., Nem is AKARJÁK rendezni az orvosok bérét, mert sokkal egyszerűbb homokba dugni a fejüket, hallgatólagosan eltűrni a paraszolvencia gyalázatos és gusztustalan rendszerét. Ez utóbbiból még ráadásul az a hasznuk is megvan (mármint a mindenkori vezetőinknek), hogy a hálapénz miatt a közvélemény kellően utálni fogja az orvosokat és nem igazán áll melléjük, ha netán végre összefognának (amire egyébként semmi esély nincs)!! A kormányváltás előtt Éger úr (MOK elnöke) kivont szablyával szállt síkra az orvosok nyomora ellen, azóta egyszer sem láttuk nyilatkozni (amúgy a MOK tagdíj évi 20.000 Ft felett van!!!!). Vajh...miért? Csak nem megjavult a helyzet...vagy megkérték, hogy fogja be? Kik?
    2., Olcsóbb kivárni, hogy hátha bevándorol néhány szerencsétlen, akinek ez a magyar lepratelep-egészségügy is perspektíva. Az elvándorlás egyúttal KONTRASZELEKTÁL IS!!! A java megy el, a hülye ott nem él meg, ergo itthon marad (tisztelet a kivételnek, hál´ isten még van sok!). A folyamat végiggondolását mindenkinek a képzelőerejére bízom.
    Javaslat: Minden második állami pénzen hízlalt jogász meg rendőr bérét adják az orvosoknak (az úgysem hiányszakma, asszem!)”
  • 35. Saltomortale 2011. április 03. 18:37
    „"pénzsóvár orvos jelöltek" Akkor a szakorvosok (akik viszik a hálapénzt és nem a rezidensek!) nem pénzsóvárak?

    Nem a vélemény nyilvánítással volt gond, hanem a "csomagolással"..Ne minősíts és ne ne általánosíts, ennyi.
    Gondolom mindenkinek vannak rossz tapasztalatai, de lehet pontosan a kilátástalanság, agyondolgoztatás diplomás minimálbérért, az évtizedek óta halogatott reformok szülik ezeket a helyzeteket..

    És persze a mentalitás! Én azt mondom hallgattassék meg a másik fél is! Bizony a magyar ember mentalitása se semmi, hát még a beteg magyaré! Évtizedekig dolgozik azon a jó ember, hogy ivással és dohányzással tönkretegye magát, és mikor mit ad Isten, hirtelen kap egy infarktust, akkor adj uram teremtőm, azonnal segítsenek rajta, gyógyítsák meg! Egyesek egyenesen betörik a rendelők ajtaját, feldöntik az asszisztenseket, úgy nyomkodják oda a beutalóikat..nem egy ilyen esetet láttam..Ez szerinted rendben van? Csak az egészségügyi "rabszolgák" tehetnek mindenért?”
  • 34. klj_54 2011. április 03. 18:26
    „33. Saltomortale 2011.04.03. 18:03
    A tény közlése miért uszítás?
    Mivel uszítottam?
    Én személyes tapasztalataimat szoktam megírni, tehát nem azt amit a postán a hátam mögött beszélnek!
    Esetleg olyat amit éppen a délmagyarban olvasok:)
    Apró tények:
    A mobilozó és közben a gátat a végbéllel összenyitó orvost nem csukták le, Geréb Ágnest pedig kéz és lábbilincsben vitték, mert a szakma kiközösítette!
    Ez ugye tény?
    Ahogy az is, hogy még egyetlen nőgyógyászt sem csuktak börtönbe adócsalás, orvosi esküvel ellentétes zsarolás miatt!

    Sorolhatnám azt a megalázó sorozatot amin átmegy egy beteg, ha orvoshoz kerül!
    Reggel nyolcra van időd, de 13.00.kor még kint ülsz, mert nem viszel készpénzt!

    Én nem becsmérelem azokat az orvosokat, akik érdemi melót végeznek, sőt!
    Pont az ő érdekükben kellene megszabadulnia az orvostársadalomnak a pénzsóvár orvos jelöltektől!
    Lehet velem vitatkozni, de akkor kéretik valami komolyabb vádat elővenni!”
  • 33. Saltomortale 2011. április 03. 18:03
    „Kedves klj-54!
    Biztos nagyon rossz személyes tapasztalataid lehetnek ha ilyeneket írkálsz és uszítgatsz..Szerintem eddig rajtad kívül senki sem alázott és becsmérelt másokat, jobb lenne ha a jövőben Te sem tennéd..

    Eljön még az az idő, mikor "a pénzsóvár kétfülű agyagipari termékek" segítségére fogsz szorulni....”
  • 32. klj_54 2011. április 03. 17:12
    „31. juriska 2011.04.03. 16:34
    De NEM a mentőorvosok tiltakoznak!
    Amúgy 540 perc egy műszak, annak úgy 60%át vezetéssel töltik el.
    Lehet arányokat számolni, az elvet illene észrevenni..

    Azt hiszik ezek a pénzsóvár kétfülű agyagipari termékek, hogy ezzel a mentalitással kint kellenek!
    Hát nem kellenek!
    Repült már haza saját költségén nem egy ifju titán külhonból, mert ott nem azért fizetik meg őket, mert fehér köpeny van rajtuk!”
  • 31. juriska 2011. április 03. 16:34
    „Az összes cikk, amelyet ebben a témában olvastam, szinte kizárólag az orvosokról szól. Pedig a gyógyító munka oroszlánrészét a középkáderek, azaz a nővérek, ápolók, takarítók végzik. Mikor jutunk el végre oda, hogy a kedves "hozzáértők" végre nem tesznek egyenlőségjelet az egészségügy és az orvostársadalom között?
    Kedves Klj54! Tudok olyan orvosi területet, ahol óránként (és néha sokkal többször is) felelős döntéseket kell hozni! Ez pedig a Mentőszolgálat.”
50 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétfőtől felújítják az Indóház teret

Faltól falig megfiatalodik novemberre a nagyállomás előszobája, az Indóház tér. A kivitelező hétfőn kezd. Tovább olvasom