Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Kivonják a forgalomból a 98-as benzint

Kivonják a forgalomból a 98-as benzint, mert egyre kevesebben tankoltak belőle. Helyette már lehet kapni a 99-est, de ennek ára 300 forint felett van.
Megszűnik a 98-as benzin április harmincadikától. A nagyobb oktánszámú üzemanyagot forgalmazó kutakat már egy ideje nem töltik fel, tehát az is lehet, hogy hamarabb elfogy. A szegedi Csongrádi sugárúti Mol-kút munkatársa, Elekes Csilla arról számolt be, hogy az autósokat néhány napja próbálják átszoktatni a 99-esre.
– Azt tapasztalom, hogy akik eddig a 98-ast vásárolták, azok mind áttérnek a 99-esre – mondta Elekes Csilla. Az árkülönbség 15 forint – a kisebb oktánszámú benzin literjét 292 forintért adják.

Ennél a kútnál azt mondták, hogy az autósok húsz százaléka választotta a 95-ös helyett a nagyobb oktánszámú 98-ast. Egy másik benzinkútnál viszont csak öt százalék volt az arány. Ez főként annak tudható be, hogy a 95-ös és a 98-as között az árkülönbség jelenleg 19 forint.

Kapszula

A NASA oktánszámnövelő kapszulát fejlesztett ki, amit már Magyarországon is lehet kapni. A tesztek azt mutatják, hogy a kipufogógáz összetétele is sokkal inkább környezetbarát, mint kapszula nélkül. Ötven liter benzinhez egy kapszulát kell a tankba bedobni. Egy tabletta ára hatszáz forint, ami valamivel több mint két liter 95-ös benzin ára.

Kis Zoltán, a Kovács Autóalkatrész Kereskedelmi Kft. szervizvezetője szerint azért tankoltak kevesebben a 98-asból, mert nem volt megfelelő felvilágosítás.
– Aki nagyobb oktánszámú benzint tankolt az autójába, az megnövelte a motor teljesítményét, ugyanakkor az autó fogyasztása csökkent – foglalta össze röviden a 98-as benzin előnyét a 31 éves tapasztalattal rendelkező autószerelő. Hozzátette: nem véletlen, hogy a versenyautókba is száz fölötti oktánszámú benzint tankolnak. A szervizvezető azt is megemlítette, hogy a 98-as benzin a nagy oktánszám miatt motorkímélő üzemanyag.

Aki ilyet tankolt, elkerülte a hengerfejben a szelepek beégését, károsodását.
– Különösen a német autóknál jelentkeztek a motorbecsörgések, amire csak egy orvosság volt – a 98-as benzin. Nem az autókkal volt baj, mint kiderült, a német 95-ös benzinnek nagyobb az oktánszáma, mint az itthon forgalomba hozottnak. És a német mérnökök az ottani benzinhez állítják be a motorokat. – magyarázta Kis Zoltán, aki sajnálja hogy megszűnik a 98-as, de megérti. Szerinte, ha nagyobb lett volna a propaganda az autósok körében, akkor nem alakult volna ki ez a helyzet.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lehet múzeumigazgatót választani

Elhárult minden akadály: kilenc hónap után kiírhatja a megyei önkormányzat a Móra Ferenc Múzeum… Tovább olvasom