Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Klinkertégla a Gutenberg utcában

Szeged - Nem a Széchenyi tér felé folytatódik tovább a díszburkolat építése, mint ahogy azt korábban tervezte a város. Az észak-déli tengely építése most szünetel, helyette a Kölcsey és a Gutenberg utca kaphatja meg a jellegzetes klinkertéglás borítást.
Amikor 2006 őszére elkészült a Szent István tér díszburkolata, és vele együtt a Vidra utca járdáit is felújították, még úgy nézett ki, hogy az aszfalttal leöntött Széchenyi tér következik a sorban. „Vörös szőnyegen", a Szegeden jellegzetesnek számító klinkertéglákon lépkedhettünk volna a Kárász utca Dugonics téri köszöntő szobraitól egészen a Takaréktár utcáig. Onnan pedig ha nem is gyalogoszóna, de megújult járdapár vezethette volna a járókelőt a Tisza Lajos körúton és a Vidra utcán át a Szent István térre.

Ezen észak-déli tengely folytonossága azonban megszakadt. S mint ahogy azt Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta, még nem tudni, mikor lesz pénz a Széchenyi téri burkolat felújítására.

A Kölcsey utcában folytatódhat a vörös szőnyeg. Fotó: Miskolczi Róbert
A Kölcsey utcában folytatódhat a "vörös szőnyeg".
Fotó: Miskolczi Róbert

– A stratégia az – magyarázta az alpolgármester –, hogy minél több programot készítsünk elő, és amikor pályázni kell, csak elő kell húznunk azokat. A Széchenyi tér felújítására rendelkezésre állnak a tervek, és van egy félig kész pályázatunk is – mondta –, de még nem találtunk forrásokat.

Az első téglák

2001: átadják a felújított Kárász utcát és Klauzál teret; 2004: díszburkolatot kapnak a Tisza Lajos körúti járdák a Dugonics tértől az Arany János utcáig; 2006: megújul a Szent István tér, a tér körüli járdák és a Vidra sétány.

Találhatnak viszont pénzt a belváros „kitágítására" a Mars tér irányába. Terv készült arra, hogy a Kölcsey utcát átépítik: díszburkolatot kaphat, és sétálóövezet lehet, még a Reök-palota előtt is megszűnhetnek a parkolók. Átkelve a Tisza Lajos körúton, a Gutenberg utcában folytatódhat a sétálóutca. Oda viszont lassítva behajthatnak majd az autósok, biciklisek is: ez lesz az első szegedi vegyes forgalmú övezet, amely a Mars térnél, a leendő Árkáddal szemben ér véget.

Szeged ezzel a tervvel pályázott a Dél-alföldi operatív program keretein belül a megyei városok számára fenntartott forrásokra. Az idei közgyűlési döntést követően adta be az önkormányzat az anyagát, amelyet az első fordulóban az NFÜ értékel. A jövő év elején kerül sor a második fordulóra.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. Koszta Péter 2008. november 06. 08:13
    „Autó nélküli belváros? Szép álom... de a feltételei koránt sem adottak... A csatához régen adtak a harcos kezébe fegyvert, alá pedig nyerget és lovat...
    A tiltás mellé alternatíva is dukálna... Pl. ingyenes parkoló az autósnak a gyalogos zóna közelébe... Hogy legyen kedve parkolni majd gyalogolni... Esetleg használható tömegközlekedés se ártana... Hiszen ha egy önkormányzati vezető a nyári melegben, az öltönyében a zsúfolt buszon a tömeggel összeizzadna, akkor a további megbeszélése, tárgyalása, találkozója igen pikáns miliőben folyhatna... Mástól azért mindezt elvárja? Komplexek ezek a kérdések... de a jó megoldás csak teljeskörű lehet... Átgondolt, megtervezet... Mikor mire jut pénz? Igen... Ilyenkor viszont a prioritások a lényegesek... Egy szülést se lehet a közepén, avagy a végén "kezdeni"... és hiába van olcsó kiárúsítás a kamasz kollekcióból... Ha ebből vásárol be egy kispénzű kismama, azzal nem spórol...”
  • 28. Lemba 2 2008. november 06. 01:25
    „Ugy latszik, hogy Szeged vezetese pontosan ugy viselkedik, mint a bankosok, es Eszak Amerikaiak . Minden hitelbol all es almokbol probalnak joletet teremteni.
    Szinte felfoghatatlan az a felelotlen es teljesen atgondolatlan tervezes, ha egyaltalan ezt tervezesnek lehet meg nevezni is. Miutan a varos sulyos koltsegvetesi hianyban szenved ez nagyon gyorsan egy teljes csodhoz fog vezetni, ahol azutan meg az alapveto allami szolgaltatasokra sem lesz fedezet. Ha a varos ezt adobol akarja beszedni, bizony ez nem lesz egyszeru , es rendkivul nepszerutlen fog lenni. Talan vissza kellene terni ismet egy jo magyar kozmondas intelmere

    " Addig nyujtozkodj ameddig a takarod er " Csak egy figyelmeztetes Szeged minden lakojanak " Mar nincs takaro sem - tehat eppen ideje a nyujtozkodast es a felesleges koltekezeseket befejezni.”
  • 27. egy autós 2008. október 20. 23:46
    „Erzsike!
    Gondolj bele hogy így is zsúfolt szeged nem hogy még +ban pár utcát sétáló utcává tennél... egy két helyen kevesebb parkoló kéne /patka mellettit/ és pl a fekete sas utca lehetne két irányú de elég csúnya dolog lesz ha a Guttemberg utca is sétáló utca lesz... hogy jutsz el a Tisza Lajosról a nagy körútra pofon 1xűen és gyorsan? sehogy... számolj úgy mintha taxival mennél! Előszőr szeged útjaival kéne foglalkozni nem térburkolni! Lásd Kossuth Lajos,Guttemberg,Horváth Mihály vége,színháznál,újszegedi hídfő a torontál térnél és még sorolhatnám! Előszőr azzal kéne foglalkozni és a járdákat rendbe rakni! Nem térburkolni.. nagy lopás lesz az egész már lehet látni előre.. tegyük fel nagyon rossz esetben 80ft egy ilyen burkoló tégla,az egész munka díjjal együtt cakum pakli 10 millió de! mit fognak mondani nekünk mennyi volt? 20-100 millió... ennyiból más dolgokat is meglehetne oldalni....”
  • 26. geza 2008. október 20. 22:53
    „# 22
    Örülök h szépül a belváros.
    Én -mivel arra fele lakom- örülnék hogy ha a teljesen tönkretett Rigó utca, Okmányiroda körüli utcát javítanák meg, a Gutenberg utca helyett. Ennyi. Nemtudom mért zs--nak egyesek, arra fele van keresztény templom is.”
  • 25. ifj. Nagy Gábor 2008. október 20. 22:17
    „23. közlekedő 2008.10.20. 20:42
    "a nagy Á-tól a Dugó térig be van álva a forgalom"

    Valóban be van. Négysávos utat nem lehetett csinálni, illetve igazából most az, csak igazságos elosztásban: két sáv a közlekedők felét vivő tömegközlekedésé, kettő meg a másik felét vivő autóké.

    Szélesebb utat a fasor kivágásával lehetett volna csinálni, ezt Mike3-mal bunyózd le. ;-))

    "még a mentő sem bir közlekedni"

    Csodálnám, hiszen a tömegközlekedési sávban nincs dugó, ott szépen el tud menni.

    "ELÉG ITT EGY KOCCANÁS ÉS BEÁLT A VÁROS."

    Idővel ehhez már koccanásra sem lesz szükség, a házakat nem bonthatjuk le, hogy helyet csináljunk az autóknak (illetve igen, de akkor kurva nagy baj lesz a gondolkodásban), úgyhogy a másik irányba kell elmozdulni, a visszafogott személyautó-használat felé, és akkor a körút is jobban járható lesz - vagy nem, de az autós dugó mellett elfér a gyalogos és középen tud hasítani a villamos, ez pedig már nem kis eredmény, hogy az autósok csak saját magukat akadályozzák.”
  • 24. közlekedő 2008. október 20. 20:42
    „Kinkong voltálmár ezen a helyszinen csúcsidőben amikor mindenki megy a dolgára és a nagy Á-tól a Dugó térig be van álva a forgalom még a mentő sem bir közlekedni,nem beszélve a sok tesze tosza mű sofőrökről.ELÉG ITT EGY KOCCANÁS ÉS BEÁLT A VÁROS.”
  • 23. csanyiv 2008. október 20. 19:49
    „Géza, az hogy valaha zsidók által lakott része volt a városnak, az nem jelenti, hogy most is az, sőt, éppen ellenkezőleg...
    Ha a szemellenzőt leraknád, akkor talán hozzád is eljutott volna, hogy az épülő Árkád támogatja ezeket a fejlesztéseket. Nyilván érdemesebb a városnak olyan pályázatokra fordítania az energiáit, ahol az önrészt esetleg nem neki kell majd kifizetnie vagy legalábbis nem egyedül neki.”
  • 22. Cat_ 2008. október 20. 18:11
    „Hát persze, az összes eddig felújított utca, műemlék, városrész a zsidók kezén van.
    Úgy bírom ezt az egyszerű világképet. Beleléptem egy kutyagumiba. Ki a hibás? Hát a zsidóóók. Titkos összeesküvés.”
  • 21. geza 2008. október 20. 16:57
    „Biztos véletlen hogy a Gutenberg utcában van egy vallási csoport temploma és az új sétálóutca is arra fog menni.”
  • 20. Kingkong 2008. október 20. 16:26
    „erzsike!

    Nincs :-)

    A Széchenyi téren is csakmaximum elektromos tömegközlekedésnak van helye, mint a Tisza Lajos körúton belül mindenütt.”
  • 19. asdfasdf 2008. október 20. 13:58
    „samu, kössz az infót, messziről nem úgy tünt :)”
  • 18. erzsike 2008. október 20. 13:54
    „Végre megszűnik a behajtás ill. a parkolás a Kölcseyben! Eddig is felesleges volt.

    Aztán jöhet a Somogyi u. díszborkolása, ill. sétálóutcává alakítása (autók nélkül) , mert azok tudnának a Tisza l.krt-on haladni mindkét irányban:
    Tisza L.krt- Aradi tér- Kelemen u. - Oskola u. stb
    vagy másik irányból:
    Híd u. - Victor Hugo u.- Kelemen u.- Aradi tér- Tisza L.krt.

    A Széchenyi tér viszont jó így, hogy mindkét oldalról be lehet most hajtani (a híd felé is)

    igazam van?”
  • 17. samu 2008. október 20. 13:26
    „asdfasdf -nak

    Klinker az - én sem gondoltam volna.

    http://www.aka-parlag.hu/”
  • 16. Mike3 2008. október 20. 12:42
    „Na kurvajó. Akkor ennyivel is nehezebb lesz közlekedni, a szép fákat meg kivágják! Bunkók. Mondjuk demarhaérdekes, hogy PONT a Gutenberget csinálják meg! Mi is van ott? Ja persze :) Gondolom a Hajnóczy lesz a következő ezek alapján.”
  • 15. CsImre 2008. október 20. 12:30
    „A Tisza Lajos körúti járdaburkolattal a legnagyobb gond, hogy nem mindenhol folyik el róla a víz rendesen....

    Az meg, hogy egyre kevesebb autó van a belvárosban, csak örvendetes, hiszen így egyre több ember lehet a városban, nagyobb tér jut más közlekedési nemeknek. Ha mindenhol parkoló van, meg minden utcát megnyitunk az autók előtt, azzal csak generáljuk a forgalmat, egy ellentétes folyamat viszont éppen hogy csökkenti a dugókat. Ezért ez egy nagyon hasznos kezdeményezés.”
  • 14. Morgós 2008. október 20. 12:26
    „szerintem a mars tér felé kellene haladni a hajléktalan paradicsom felé. Kilóg a seggünk a gatyából de azért százmilliókat költünk olyanra ami nem halaszthatatlan beruházás.
    Szerintem ha normálisan leasztfaltoznák az utcákat többet érne mint a puccos díszburkolat főleg ha az rosszul van lerakva”
  • 13. flexsnake 2008. október 20. 12:18
    „Hehehe, most értettem meg :D A széchenyi-térre nem volt pénz de a látványpolitikára muszáj költeni, így a kisebb részek felé újjítanak :D megvolna ennek a pénznek máshol a helye.”
  • 12. flexsnake 2008. október 20. 12:18
    „Hehehe, most értettem meg :D A széchenyi-térre nem volt pénz de a látványpolitikára muszáj költeni, így a kisebb részek felé újjítanak :D megvolna ennek a pénznek máshol a helye.”
  • 11. flexsnake 2008. október 20. 12:18
    „Hehehe, most értettem meg :D A széchenyi-térre nem volt pénz de a látványpolitikára muszáj költeni, így a kisebb részek felé újjítanak :D megvolna ennek a pénznek máshol a helye.”
  • 10. flexsnake 2008. október 20. 12:18
    „Hehehe, most értettem meg :D A széchenyi-térre nem volt pénz de a látványpolitikára muszáj költeni, így a kisebb részek felé újjítanak :D megvolna ennek a pénznek máshol a helye.”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiszökött egy hiúz a vadasparkból

Szeged - Szabadon bóklászik egy fiatal kárpáti hiúz a vadaspark környékén, amelynek kifutókerítését még szombat reggel bontotta meg egy ismeretlen. A szakemberek abban bíznak, hogy az emberre veszélytelen ragadozó magától hazatalál. Tovább olvasom