Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Koccannak, de haladnak

Szeged - Féknyom, összetört autólámpa-szilánkok az aszfalton – látjuk itt-ott az utakon. Megtanultuk a szegedi csomópont-átépítés és villamosvonal-felújítás miatti új forgalmi rendet – a rendőr szerint. Finomítható a közlekedési morál – véli a buszos: fő az előzékenység.
Műanyag szilánkok jelzik a szegedi aszfalton – például a Pulz, de a Szentháromság utcában vagy a Kálváriáról a nagykörútra kanyarodva is –, hogy összekoccantak már a felújítások miatt új utakra terelt autósok. Nagy figyelmet és türelmet igényel a rendelőintézet előtti csomóponton az áthaladás – hétköznap reggelenként, vagy a Kossuth Lajos sugárút és a nagykörút találkozásánál a zubogó autóáradat – folyton.

– Mára alkalmazkodtak a szegediek a forgalomelterelések miatti új közlekedési rendhez. Az autósok zöme megtalálta a maga egérútjait – állítja Szenti Szabolcs. A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletes szóvivője szerint nem nőtt a közlekedési balesetek száma azóta, hogy Szeged több pontján is ott a sárga figyelmeztető tábla: a forgalmi rend megváltozott.

– Hamarabb kell elindulni, mert nem tudhatjuk, hol szorulunk dugóba. De nincs több koccanás, mint a forgalomelterelés előtt – osztja meg velünk tapasztalatát Szénási Róbert karosszérialakatos.

A Kálvária sugárút–nagykörút sarkán is koccantak már autók, de összességében nem nőtt a balesetek száma. Fotó: Segesvári Csaba
A Kálvária sugárút–nagykörút sarkán is koccantak már autók, de összességében nem nőtt a balesetek száma.
Fotó: Segesvári Csaba

Péntek reggel a Szentháromság utcából kis ívben jobbra kanyarodó Suzuki majdnem „összecsókolózott" a Tisza Lajos körúton ugyancsak a rakpart felé igyekvő Opellel, mert annyira lerövidültek a sávok az erre terelt villamospótlók miatt. Az ellenkező sávban rekedtek meg percekig indexeltek, de a kiskörútról – az előttük veszteglő autóbusszal egyetemben – nem tudtak a Szentháromságra balra kanyarodni, mert a jobbról és szemből a kereszteződésbe nyomakodók bedugították a csomópontot. – Sokat segítene forgalomirányító rendőri jelenlét a Csongrádi–Brüsszeli kereszteződésben reggel és délután – jelzi Dózsa Gábor, az SZKT vezetője –, mert nem ritka, hogy a balra, a híd felé haladó nagy számú tranzitforgalom miatt csak a harmadik lámpára tudnak egyenesen keresztülhaladni a buszaink.
 Késések

Véletlenszerűen alakulnak ki torlódások: a Vásárhelyi Pál utcai beforduláskor az egyik nap egy, a másikon ugyanabban az időszakban öt percig kellett várakoznia a tesztautóbusznak – tudtuk meg Draskóczy Istvántól, a Tisza Volán szegedi közösségi közlekedési divíziós igazgatójától. A forgalomeltereléssel megterhelt útvonalakon, így például a Kálvárián, illetve a kiskörúton közlekedő buszok gyakran késnek. Megoldásként sűrítik a járatokat. Másfajta probléma, hogy a Szent Gellért utcából, vagyis a Rókusi templom mellett a Kossuth Lajosra a balra való kikanyarodás okoz gondot, mivel a „túlsó" két forgalmi sáv kétirányú lett, így a buszvezetőknek nagy figyelemmel kell végrehajtaniuk ezt a manővert.


– Egyértelmű a forgalmi helyzet, táblák is jelzik, kinek van elsőbbsége ezekben a kereszteződésekben. Kevés a forgalmat irányítani tudó közlekedési járőr. De nincs is szükség arra, hogy a forgalmi rendszer egyetlen pontján beavatkozzunk, mert azzal csak az egyik kereszteződésből a másikba tolnánk át a közlekedési dugót – magyarázza Radics Róbert rendőr őrnagy, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője.

– Ütemesen haladna a forgalom, ha mindenki betartaná a KRESZ-t, és lassabban vezetne – mondja Bobkó Attila. A Taxi3 vezetője szerint minden KRESZ-táblánál és posztoló rendőrnél jobban segíti a forgalmat az autósok egymás iránti udvariassága, előzékenysége és türelme.
A Szentháromság utca szélső sávjában parkoló kocsik miatt nem fér be a megálló öblébe a busz. Míg le- és fölkászálódnak az utasok, legalább húsz-harminc méteresre növekszik a továbbhaladni képtelen autókígyó. Másutt viszont a közútkezelő és az önkormányzati hivatal az elterelések miatt korábbi parkolóhelyeket szüntetett meg azzal, hogy az újabban forgalmassá lett útszakaszok több pontján is kikerült a tábla: megállni, illetve várakozni tilos.

Olvasóink írták

  • 15. antikos 2009. október 06. 20:22
    „Gábor!!!
    Nem ezt kaptuk ajándékba, hanem egy szép és élhető várost, ami jó közlekedéssel volt megáldva.
    Jött egy barom vezetés aki elcseszte az egészet az elődjeivel együtt. A tökeiket markolásszák egész nap, ahelyett, hogy már rég elkerülő utak és megfelelő hidak állnának a rendelkezésünkre, abból a sok befizetett adónkból, amelyből lenyúlnak minden percben hihetetlen összegeket!!!! ÉS ide egy brutális káromkodást gondolj.

    Na ez a baj, nem a múlt csodálatos öröksége... Sőt ez a vezetés elpusztít minden nap egy két szépséges épületet, emléket, a modernizáció oltára esküdözve... Rosszabbak, mint a komócsinok...”
  • 14. zongorista 2009. október 05. 22:55
    „-Míg le- és fölkászálódnak az utasok-
    Az utasok legalább próbálnak tömegközlekedni!
    És próbálna meg a kedves cikkíró felszállni babakocsival egy tömött nem-alacsonypadlós-nem csuklós buszra, amelyik nem tud rendesen beállni a megállóba, ezért akkorát kell felfelé lépni a Kedves Utasoknak, hogy majd´ orrbavágják magukat a saját tédrükkel!!!.....na ennyit erről.....
    -kikérem magamnak a többiek nevében is a "kászálódás" szót!!!!”
  • 13. YoDa 2009. október 05. 13:32
    „A forgalomirányításból szinte mindig baleset van, mert a magyar közlekedők 80%-a nem ismeri a rendőr karjelzéseit...

    Az, hogy egy közlekedési rendőrnek nincs forgalomirányító szakvizsgája (mellesleg külön OKJ-s kb.: 150 E Forintos képzés) az nem feltétlenül azt jelenti, hogy nem ismeri a KRESZ-t, csak azt, hogy nincs jogosultsága forgalom irányításra, csak forgalom-szabályzásra, ami köznapi néven jelző őr...

    Erre jogosultságot kap a rendőri bizonyítványával, mellesleg az építkezéseken alkalmazott jelző-őröknek is OKJ-s vizsgával kéne rendelkezniük, mert nem egy alkalommal kerültem már miattuk balesetveszélyes helyzetbe... gondolom nem vagyok egyedüli autós, akinek a féktávolságán belül ugrott ki lapátos cigarettázó zöld mellényes segédmunkás megálljt parancsolni, és nem a markolón dolgozó kollégájának intett stop-ot...

    Vagy legalább időben, előre jelezte volna, hogy álljak meg...”
  • 12. zoliteso 2009. október 05. 11:08
    „"11. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2009.10.05. 09:34
    Valóban. A Pálfy-Tisza-Lechner hármastól, még 1879-83 között. :)

    Értsd jól: a város jelenleg forgalomban használható úthálózata...amir én gondoltam!”
  • 11. ifj. Nagy Gábor 2009. október 05. 09:34
    „5. zoliteso 2009.10.05. 08:50
    "Ezt nem teszi lehetővé jelenleg a város úthálózata. Ezt kaptuk ajándékba a város vezetőitől."

    Valóban. A Pálfy-Tisza-Lechner hármastól, még 1879-83 között. :)

    Az akkori utcaszélességek adottak a mai napig. Persze le lehetne bontani néhány házsort, hogy ne négy- és hatsávos, hanem jóval szélesebb utak legyenek...”
  • 10. Vega 2009. október 05. 09:19
    „én pár hete láttam, amikor egy autó a damjanich utcából tök lazán áthajtott egyenesen a teréz utcába, utána pedig fordult VOLNA a pulz utcába, csakhát jöttek szembe (kb 30 centin mulott a frontális ütközés). értem én hogy megszokás meg ilyenek, de közben volt egy kötelező haladási irány tábla, egy behajtani tilos tábla, és azok a nyilacskák az aszfalton is szembejöttek vele. autós barátunk ennek ellenére telitorokból üvöltötte, hogy a töke tele van a felújítással. ezzel egyébként énis így vagyok, de azért nem annyira bonyolult ez.”
  • 9. joy 2009. október 05. 09:18
    „Sajnos az elmúlt évtizedben rendőreinknek sokkaltöbbet kellett foglalkozniok a "B"középpel, egyéb utcai csőcselékkel, hogy egyáltalán élhessen a tisztességes polgári lakosság, mint a KRESz betartatásával.
    Szegeden is nagymértékben lefoglalja erőiket a rengeteg besurranó, zsebes, csaló, és egyéb bűnöző a cserepsi világból.”
  • 8. joy 2009. október 05. 09:12
    „A Széchenyi téren a megálló építés idejére miért nem tiltották meg a parkolást?
    Állandó a zűr amiatt a 46 autó miatt. Ráadásul a KerekPerec bolttal szemben is rendszeresen leparkol 1-2 szabálytalankodó autós, és senki nem törődik vele, hogy a forgalmat akadályozza, a gyalogátkelőn közlekedőket veszélyezteti.”
  • 7. Grabowsky 2009. október 05. 09:07
    „Elszólta magát véletlenül, van ilyen...

    De!

    Ha már beismerte eme hiányosságokat, kötelessége lenne pótlólagos KRESZ- vizsgára berendelni az állományt, és aki megbukott az mehet vissza kapálni...”
  • 6. ocsi1 2009. október 05. 08:51
    „Én szintúgy egyet értek 1-eskével. Bezzeg a kresz vizsgán a vizsgázandó emberkétől megkövetelik,hogy ismerje a rendőri karjelzéseket. Na ez a vicces az egészben, a rendőr meg nem ismeri.”
  • 5. zoliteso 2009. október 05. 08:50
    „A cikkről: maradjunk annyiban, hogy ez jó kis hangulatjavító PR cikk. Gratulálok a megrendelőnek...Minden rendben van, a táblák a helyükön, minden egyértelmű. Megszoktuk. Sőt szeretjük...<itt saját magam kimoderáltam egy cifra káromkodásomat!>

    Hát ez az egész nem igaz. Nap, mint nap közlekedve Szegeden minden autós számára egyértelmű, hogy kialakult az őskáosz. A káosz pedig nem rend. Egy fontos tényezőt kifelejt a cikk írója, azt, hogy ellepték Szeged utcáit a külföldi kamionok, tanácstalanok, idegesek, nem értik az egész felfordulást.

    Az egyik reggel két kamion hajtott át a dupla körforgalmon a Somogyi utcába. El nem tudom képzelni, hogy mit csináltak az utca végén, a Dóm sarkánál.

    A rend őreiről: Én is nevetségesnek tartom, hogy kevés a forgalmat irányítani tudó rendőr. <cifra kettő> Megkérdezhetem, hogy akkor mi a jó eget tanítanak a rendőrképzőben a tömegoszlatás, és a kormányzati pénzbehajtáson (lásd bírságolás az autósoknak mindenhol, mindenért) kívül???

    A *reklám ON* Taxi3 vezetőjének *reklám OFF*: Feszült az emberek élete. Kevés a pénz, pörög mindenki. Nem vagyunk udvariasak, nem vagyunk előzékenyek. Örülünk, hogy élünk. De szeretnénk eljutni A-ból B-be. Ezt nem teszi lehetővé jelenleg a város úthálózata. Ezt kaptuk ajándékba a város vezetőitől.
    A "kisember fejéve"l gondolkodni az íróasztal mellől, ingyen parkolóbérlettel, havi több százezres fizetéssel a zsebben nehéz.”
  • 4. babocska 2009. október 05. 08:49
    „Jó lenne,ha megtanitanák velük a rendőri karjelzéseket is mert ez része a Kresznek.Én még annó ebből a részből vizsgáztam sok,sok évvel ezelőtt.Tragédia a közlekedés,vagy hajnalba kell indulni,vagy késő este,közben pedig autó nélkül.Meg minden második autós kezében a mobil és cseverészik,közben haladnánk.”
  • 3. favágó 2009. október 05. 08:22
    „Teljesen egyetértek egyeskével!:-) Akkor mi alapján is bírságolnak, ha nem tudják a KRESZ-t?:-(((((”
  • 2. spann 2009. október 05. 08:13
    „Ez vicces.:D Ez a cikk szól is valamiről, meg nem is:D”
  • 1. cselac 2009. október 05. 07:39
    „Paff, jól értem Radics Róbert szavait, hogy magyarul kevés az olyan rendőr, aki tud forgalmat irányítani? Van egy megoldási javaslatom: tanítsák meg őket, hogy kell!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ki a legény a volánnál? - Szimulátorral a balesetmegelőzési napon

Jókedvű vetélkedéssel telt a Megyei Balesetmegelőzési Bizottság Segítők Napja Szegeden. Tovább olvasom