Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 12°C Még több cikk.

Kócsó Antal, a legendás szegedi vaspapucsos

Sorozatunkban egykori versenyzőkkel, edzőkkel, sportvezetőkkel foglalkozunk. Kócsó Antal világbajnoki negyedik salakmotoros nem szakadt el a sportágától, továbbra is szoros kapcsolatot ápol vele.
1979-ben ismerkedett meg a sportággal, 1993-ban Németországban az egyéni világbajnokságon a negyedik helyet szerezte meg. Az elmúlt 19 évben egyetlen magyar salakmotoros sem ért el ilyen nagyszerű eredményt. Kócsó Antal, a Szegedi Volán, majd Tisza Volán egykori vaspapucsosa továbbra is a városban él, 1996 óta vezeti a Moszkvai körúton található Kócsó Gumi Centert.

– 1979-ben kezdték el építeni a Napos úti salakmotorpályát, fiatalként én is ott segítettem. A Sziráczki István vezette szegedi csapat ott tréningezett. Gyorsan megtetszett a sportág, edzésre jelentkeztem, kiderült, hogy tehetséges vagyok, így ott ragadtam. Csodás emlékek jutnak eszembe, persze a legszebb a Németországban megszerzett vb-negyedik hely volt. Ha nincs a rossz, esős idő, akkor még ennél is szebb eredményt érhettem volna el.

Mindent elmond a lehetőségeimről, hogy én bérelt motorral versenyeztem, míg a riválisaim három motor közül választhattak. Itthon nem sikerült bajnoki címet szereznem, több ezüstérmem van, kipróbálhattam magam azonban külföldön, az angol, a dán és lengyel ligában is szerepelhettem.

Húsz éve pezsgő salakmotoros élet jellemezte hazánkat. Ma már csak három pályán, a közeli Gyulán, Debrecenben és Miskolcon rendeznek versenyt.

– Egykor 150 igazolt versenyző volt hazánkban, ma 10! Ez nagyon kevés. Nagy Robi barátommal azon munkálkodunk, hogy ismét legyen Csongrád megyében pálya, és ha ez összejön, akkor biztos, hogy megtalálnánk a tehetséges versenyzőket. Több ezren jártak Szegeden a versenyekre, így biztosan akad olyan szülő, aki szívesen hozná el edzésre a gyermekét.

Kócsó Antal nem szakadt el a sportágtól. Mivel a gumiszerelés idényhez kötött, salakmotorvázakat is gyárt.

– Hobbinak indult a gyártás, ma már olyan nagy az igény rá, hogy munkává vált. Egyre több megrendelést kapok. A salakmotorozást sem felejtettem el, ha jön a jó idő, kéthetente edzek Gyulán. Két gyermekem van, egy 16 éves lányom és egy 14 éves fiam. Utóbbi egyszer megkérdezte, hogy ugye nem bánom, ha nem követ, nem viszi tovább a hagyományt. Ekkor megkönnyebbültem, mert apaként jöttem rá, hogy milyen veszélyes sportág is a salakmotorozás, amelynek azonban én sokat köszönhetek – fejezte be a beszélgetést Kócsó Antal.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem mind arany: sztrádaparkolóban árulták a gyűrűket a románok

Három román állampolgár az M5-ös Autópálya balástyai felhajtójánál lévő parkolóban próbált autókat leállítani, hogy pénzt csalon ki. Tovább olvasom