Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Komlósi Ildikó óriási sikere a Scalában

A szegedi konzervatóriumban egykor Berdál Valéria növendékeként kezdett énekelni Komlósi Ildikó, aki csütörtökön este Amneris szerepében óriási sikert aratott a milánói Scala évadnyitó Aida-produkciójában, amit a világhírű rendező, Franco Zeffirelli állított színpadra. A premier két díszvendége, Angela Merkel és Romano Prodi is gratulált a magyar énekesnőnek.
Komlósi Ildikó Amneris jelmezében a milánói Scala Franco Zeffirelli rendezte évadnyitó Aida-bemutatóján. Fotó: MTI/AP/Marco Brescia
Minden idők leglátványosabb operaelőadásának, az Aidák Aidájának nevezték az olasz lapok a milánói Scala csütörtöki évadnyitó bemutatóját, amit a 83 éves világhírű rendező, Franco Zeffirelli állított színpadra Riccardo Chailly vezényletével. Kétszáz kilogramm aranyport, 7 ezer méternyi fémcsövet, 1,2 tonna ragasztót, öt mázsa üveggyantát, 40 köbméter faanyagot és 20 köbméter műanyagot használtak fel a káprázatos díszlet elkészítéséhez.

A premiernek szegedi vonatkozása is volt: az egyik főszereplőt, Amnerist Komlósi Ildikó alakította, aki Berdál Valéria növendékeként a szegedi konzervatóriumból indult. Aidát a litván Violeta Urmana énekelte, Radames pedig a sztártenor, Roberto Alagna volt. A hatalmas nemzetközi érdeklődésnek köszönhetően néhány óra alatt elkapkodták a szezon mind a 11 Aida-előadásának összes jegyét. A csütörtök esti premieren – amit világszerte élő, egyenes adásban közvetítettek a komolyzenei rádióadók, így a Bartók rádió is – Romano Prodi olasz miniszterelnök vendégeként Angela Merkel német kancellár is részt vett. Komlósi Ildikó olyan nagyszerűen énekelt, hogy a legnagyobb tapsot végül ő kapta a közönségtől.

Judit és Carmen Szegeden

A szegedi konzervatóriumi évek után Komlósi Ildikó 1984-ben szerzett diplomát a Zeneakadémián, majd Londonban és Milánóban is tanult. Sokáig az Operaház tagja volt. 1986-ban a Pavarotti-énekverseny egyik győztese lett. Olasz férjével és kisfiával évekig Rómában élt, nem szerződött le egyetlen társulathoz, hanem a londoni Covent Gardentől a Metropolitanig a világ legrangosabb operaházainak vendégeként mindenhol fellép. Elénekelte már az operairodalom legszebb mezzoszoprán főszerepeit, a Szegedi Szabadtéri Játékokon 2001-ben a Kékszakállú Juditjaként, a következő évben pedig Carmenként aratott nagy sikert.

– Stresszes, de mégis csodálatos próbaidőszak előzte meg a bemutatót. Zeffirelli pontosan és részletesen elemezte velünk a darabot. Mindent elmagyarázott, agyilag és érzelmileg is tökéletesen felkészített, mielőtt a színpadra küldött. Isteni volt vele a munka! Mindvégig a tenyerén hordozott – mesélte tegnap lapunknak Komlósi Ildikó, akit Milánóban hívtunk fel telefonon. – Zeffirelli a tradicionális operajátszás legnagyobb mágusa. Fantasztikus ez a produkciója is! Amikor 1999-ben a New York-i Metropolitan Opera Werther-előadásában még lírai mezzóként Charlotte szerepében debütáltam, úgy éreztem, mindent elértem, az a pályafutásom megkoronázása. Most úgy látom: ez az Aida-bemutató volt az igazi korona a gyémántokkal. Az előadás után óriási ünneplés következett: először a Scala színpadán az intendáns és Zeffirelli köszöntötte a szereplőket, majd átmentünk a Palazzo Realéba, ahol hétszázötven személyes exkluzív fogadást adtak. Olyan érzésem volt, mintha bekapcsoltam volna a tévét, mert bármerre néztem, mindenhol világhírességek voltak. Nemcsak politikusok, hanem filmsztárok, zenészek, divatdiktátorok. A legnagyobb elismerést Zeffirellitől kaptam, amikor az előadás után először meglátott, az újságírók, tévések előtt hangosan odakiáltott nekem: Te egy csoda vagy! Azt hiszem, színpadi szempontból nekem sikerült legtöbbet megvalósítanom abból, amit rendezőként Zeffirelli elképzelt.

Komlósi Ildikó január közepéig Milánóban énekel, majd Torinóban Santuzzát alakítja az új Parasztbecsület-produkcióban, utána Judit lesz a Bilbaóban, és New Yorkban is a Kékszakállúban lép fel. Tavasszal a Scalával Japánba megy turnézni az Aidával. Tízéves fia szerelmes Magyarországba, ezért eldöntötte: nem Olaszországban, hanem Budapesten akar iskolába járni. Néhány éve férjével Rómából Velencébe költöztek, mert mindketten Észak-Olaszországban dolgoznak már többet.

Ezen a nyáron a Veronai Arénában Carmen és Santuzza szerepében lépett fel, boldog, mert olyan sikere volt, hogy José Curával együtt kitüntették az aréna díjával.
– A szegedi szabadtérin bármikor szívesen fellépnék újra, mert a szívem egyik csücske a Dóm tér. Boldogan elénekelném ott is Amnerist. Az Operaházban viszont annyira megbántottak, hogy inkább elkerülöm. Valaha az életemet jelentette, szent hely volt számomra, ám ezt az érzést kiölték belőlem. Nem vagyok egyedül ezzel a világban a magyar énekesek között.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Káosz és titkolózás kórházfronton

Zűrzavar és titkolózás – ez jellemzi leginkább a kórházreformot négy héttel a kormánydöntés… Tovább olvasom