Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Komoly tél sem kell a kátyúhoz

Szeged - Tavaly 130 millió forint jutott kátyúzásra Szegeden, miközben az utak rohamtempóban mennek tönkre. Már komolyabb fagy sem kell az újabb kátyúsodáshoz, a balesetveszélyes lyukakat pedig esőben nem lehet javítani.
– Beindult a városi szlalomozás, pedig még csak a tél közepén járunk. Elég végigmenni a Belvárosi hídon vagy a Stefánián ahhoz, hogy az ember akadálypályán érezze magát. Nem jobb a helyzet a város forgalmasabb útjain se, pedig kemény fagyokról aligha beszélhetünk ezen a télen. Mi lesz itt tavaszig? – kérdezte olvasónk.

Megnéztük, valóban aggasztó a szegedi kátyúhelyzet. Látszik, hogy a Belvárosi hidat az elmúlt napokban többször is javították, ennek ellenére közel 40 centiméteres átmérőjű lyukat találtunk a híd közepén. Rosszabb a helyzet a színház előtt, ahol méteres úthiba tátong. Bajban vannak a Makkosházi körúton autózók, a jobb oldali sávban majd összeérnek a lyukak, látni lehet, anno hány rétegben aszfaltoztak. Az úthibák több helyen közel 10 centiméter mélyek, így nemcsak az autó gumija van veszélyben, hanem a futóműve is.

Kráter a Belvárosi hídon. Nemcsak gumi-, hanem futóműgyilkos is a meredek szélű úthiba. A szerző felvétele
Kráter a Belvárosi hídon. Nemcsak gumi-, hanem futóműgyilkos is a meredek szélű úthiba. A szerző felvétele

– A kivitelezéssel van a legtöbb probléma, ugyanis ha nincs a környéken egy nagyobb beruházás, nem lehet meleg aszfalthoz jutni télen. Ebben az esetben viszont hideg aszfaltot kell a kátyúzáshoz használni, ami drága, és gyorsan ki is pörög az útból – mondta lapunknak Marovszki Béla. A Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft. útügyi csoportvezetője arról is beszélt, hogy esős időben nem érdemes kátyúzni, a hatékony munkához száraz alap kellene. Azt tapasztalták, hogy a hidegen kijuttatott anyag tavaszra kiverődik, de baleset- kármegelőzésre megfelel. – A kátyúzás nem tévesztendő össze az útépítéssel. Ez csak tűzoltás, nem ad végleges megoldást – mondta Marovszki Béla. Hozzátette, tavaly 130 millió forint jutott az úthibák eltüntetésére. A csoportvezető megjegyezte, a város útjai annyira elöregedtek, hogy mintegy 20 ezer négyzetméteren indokolt lenne a teljes kopóréteg cseréje.

– A teljes felújítás milliárdokba kerülne. Az elkopott utak sajátossága, hogy a repedezett felszínen gyorsan utat talál a víz a mélybe, majd egy kisebb fagy is elég a nagyfokú pusztításhoz. Az is igaz, hogy nemcsak télen, hanem nyáron is kátyúsodnak az elöregedett utak – mondta Marovszki Béla. Hozzátette, havonta tucatnyi bejelentést kapnak új úthibákról, amiket próbálnak minél előbb orvosolni. Javasolják, a lakosok használják a cég honlapján elérhető elektronikus kátyú- és egyéb balesetveszély bejelentőt, amely a leggyorsabb ügyintézést biztosítja.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Stephen Hawking: tudósból popikon

A Pink Floyd "megzenésítette", A mindenség elmélete című Oscar-esélyes mozi életéről beszél, míg ő betegsége miatt egy géppel kommunikál, kerekes székben ül. Tovább olvasom