Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Kopasz testőrből transzvesztita

Szeged - Szemere Zita fekete napszemüveges, kopasz, tetovált fejű mitugrász vagányként kelti életre Oscart Az álarcosbálban.
– Pontosan meg nem határozható szexuális irányultságú és identitású figurát kell játszanom Oscarként. Ez nagyrészt meghatározza a mozgásomat is, hiszen az embernek ilyenkor teljesen át kell szellemülnie. Ez most a legnagyobb kihívás számomra. Egy nőt játszom, aki férfinak érzi magát, férfias testőrként mozog III. Gusztáv mellett, akit meleg szerelemmel szeret, a darab végére pedig transzvesztitává alakul át. Ez olyan dupla csavar, hogy az előadás végére már azt sem tudom, fiú vagyok-e vagy lány – meséli nevetve Szemere Zita, aki a Simándy-énekverseny megnyerése után ugyanolyan gyorsan robbant be a magyar operaéletbe, mint annak idején Rálik Szilvia.

Ő is a szegedi színházban debütált: Juronics Tamás rendezésében először a Rigoletto Gildájaként, majd a Hoffmann meséi Olympiájaként aratott nagy sikert.

Szemere Zita tetovált fejű Oscar szerepében. Fotó: DM
Szemere Zita tetovált fejű Oscar szerepében. Fotó: DM

– Több mint két óráig tart megcsinálni az előadás előtt a kopasz maszkomat. Ezzel a procedúra még nem ér véget, utána is majdnem egy óráig tart leszedni, és még hajat is kell mosnom minden alkalommal. Nagyon macerás, sokat kell dolgozni azon, hogy úgy tűnjön, nincs haj a maszk alatt. A szegedi színház festőművésze, Szabó Gábor minden alkalommal egy kínai sárkányt is tetovál a „fejbőrömre". Annyira imádok énekelni, akár egy zsákot is tehetnek a fejemre, ha érzem, hogy mit akar a rendező, megcsinálom. Az éneklés soha nem megy nálam a figura rovására, mert együtt él bennem a játékkal. Számomra olyan természetes énekelni, mint levegőt venni – csicsergi Zita, aki mindig olyan vidám, hogy a környezetét is azonnal jókedvre deríti.

– Boldog vagyok, hogy egy ekkora színpadon, ennyi emberrel kerülhetek egyszerre az éneklés révén különleges, intim kapcsolatban. Nagy álmom teljesül azzal, hogy Rálik Szilviával énekelhetek egy produkcióban. Tizenévesként ámulva néztem és hallgattam őt Norma szerepében az Erkel Színházban. Akkor döntöttem el: ha ilyen gyönyörűen is lehet énekelni operát, akkor én is ezt szeretném csinálni.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Futószalagon viszik az embercsempészeket a bíróság elé

Szinte naponta állít embercsempészeket a bíróság elé az ügyészség, jellemzően gyorsított eljárásban – alig győzik. Tovább olvasom