Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 19°C | 33°C Még több cikk.

Korszerűsítik a 47-es Békéscsaba és Szeged közötti szakaszát

Szeged - Már folynak a 47-es út Szeged és Békéscsaba közötti 62 kilométeres szakaszának korszerűsítéséhez kapcsolódó előkészítő munkák; a felújított utat előreláthatólag 2013 végén vehetik birtokba közlekedők – tájékoztatott a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kedden.
A beruházás célja az út teherbírásának növelése, a vízelvezetési gondok megszüntetése, a töltéskorona és a burkolat szélességének előírások szerinti kiépítése, szükség esetén ívkorrekciók, továbbá két új körforgalmú csomópont kialakítása. A fejlesztés a kerékpárosokat is segíti, 53 kilométeren párhuzamos bicikliutat is kiépítenek a tervek szerint.

A Békéscsaba–Orosháza, az Orosháza–Hódmezővásárhely és az Algyő–Szeged közötti útszakasz burkolatának 11,5 tonna tengelyterhelésre való megerősítésével teljessé válhat a főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszának felújítása, hiszen a Hódmezővásárhely és Algyő közötti szakasz négy sávra történő bővítése már tavaly befejeződött.

A fejlesztés része az orosházi vasút feletti híd általános felújítása, a Kakasszéki-főcsatorna feletti közúti kishíd felújítása és kerékpáros-kishíd építése, valamint forgalomcsillapító szigetek létesítése Székkutas határában.

A tervezett beruházás tartalmazza az Algyő és az M43 autópálya közötti szakaszon a jelenleg is négysávos, de osztatlan pályás, csak dupla záróvonallal elválasztott útpálya fizikai elkülönítését is.

„A 47-es út felújításával gyorsabbá, biztonságosabbá válhat a közlekedés Békéscsaba és Szeged között. Az Alföld egyik legfontosabb útvonalának korszerűsítése kedvezően hathat a térség gazdaságára, s ezzel párhuzamosan a foglalkoztatottságra" – közölte Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A fejlesztéshez a NIF Zrt. már megkapta a jogerős építési engedélyeket, rendelkezésre áll az engedélyezési tervdokumentáció, elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat. A UTIBER Közúti Beruházó Kft., a FŐMTERV–Roden Konzorcium, valamint a Via-Futura Kft. pedig jelenleg készíti a kiviteli terveket. Már zajlik, és várhatóan ebben az évben be is fejeződik a szükséges területek megszerzése, megkezdődnek az előzetes régészeti feltárások, s elkészül a megvalósíthatósági tanulmány, valamint a nagyprojekt pályázati dokumentációja.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program keretén belül bruttó csaknem 2 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi.

Olvasóink írták

  • 6. klj_54 2011. március 09. 09:41
    „Ha leír egy újságíró valamit, akkor az legyen tárgyszerű és ne félrevezető!
    Engem Szatmári tanár úr kivágott volna a Rózsából egy ilyen trahányul megfogalmazott írás után!
    Amúgy orosházi vagyok, a távolságokkal tisztában vagyok.”
  • 5. Larsson 2011. március 09. 08:21
    „Szerintem nem számolták bele az orosházi elkerülő részt sem, amely első 13 éve épült szakaszára már ráférne a felújítás, de ahogy írják a híd felújítást gondolom az is benne lesz... Jó 5let támogatom, vannak vacak minőségű részei, de kérdés mennyi idő alatt fogják megvalósítani és mennyi bosszúságot fog jelenteni.”
  • 4. tnt 2011. március 08. 23:51
    „2. klj_54 2011.03.08. 20:42

    2. bekezdés:
    "A Békéscsaba-Orosháza, az Orosháza-Hódmezővásárhely és az Algyő-Szeged közötti útszakasz..."
    Tehát Algyő-Hódmezővásárhely nincs benne, gondolom így jön ki a 62 km.”
  • 3. rozator 2011. március 08. 21:51
    „2. klj_54 2011.03.08. 20:42: Ez a buli meg nem 2 milliárd! Itt valami sántít! Ez kb 8 km. 2X1 sáv!”
  • 2. klj_54 2011. március 08. 20:42
    „Szeged- Békéscsaba az nem 62 kilométer!
    62 kilométerre Bónum van (Orosháza), szülőföldem.
    Ennyit azért illene tudni egy újságírónak, vagy túl nagy elvárás a minimális adatok lektorálása?”
  • 1. ValakiaSOKKözül 2011. március 08. 19:32
    „"A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program keretén belül bruttó csaknem 2 milliárd forint áll rendelkezésre"

    Amennyiben az előkészítés a terveket és az engedélyek beszerzését jelenti, akkor sokallom azt a 2 mrd-t...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Karrier-tanácsadás Algyőn

Algyő - Múlt hét pénteken Algyőn sikeresen lezajlott az első karrier-tanácsadás a MÁTRIX Alapítvány… Tovább olvasom