Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Körülményes megállni a nagyállomásnál

Szeged - Csendes hétköznap délután is dugig vannak a szegedi nagyállomás környékén a parkolók. Az Indóház tér átépítésével megváltozott a parkolás rendje, nincs könnyű helyzetben, aki várakozóhelyet keres magának.
Nincs könnyű helyzetben, aki a nagyállomásra szeretne eljutni. Az Indóház tér átépítésével szabályozottá vált az addig ad-hoc jellegű parkolási rend, több utcának is megváltozott a forgalmi rendje. A Boldogasszony sugárúton ugyan tábla jelzi, hogy az állomáshoz a Galamb utcán át lehet eljutni, sokan mégis a körforgalom után, a parkoló autókkal tömött, zsákutcává változott Szent Ferenc utcába hajtanak be. A kialakított sétálóutca miatt az autók számára megszűnt az állomás bejárata előtti átmenő forgalom, a bejárathoz közel két helyen lehet megállni: a Szent Ferenc utcában és a kőlyuk, azaz Galamb utca felől kialakított várakozóhelyen. Előbbiben 35, utóbbiban 37 parkolót alakítottak ki. Ha ezek betelnek, csak 2-400 méterre lehet szabályosan megállni az állomástól. Csúcsidőben marad a kényszerű séta bőrönddel a kézben.


Zsákutca. Ha nincs parkolóhely, innentől séta következik. Fotó: Segesvári Csaba
Zsákutca. Ha nincs parkolóhely, innentől séta következik. Fotó: Segesvári Csaba

Ottjártunkkor a 72 parkolóból mindössze 5 volt szabad. Mivel az IC 15 perc múlva indult, sorra érkeztek az utasok. A Szent Ferenc utca már tömve volt, a meglévő parkolókon túl az állomás felé vezető utat is elfoglalták az autósok. – Aradról jöttem, Budapestre megyek. Kerestünk parkolót, de ha tovább körözünk, lemaradok a vonatról – indokolta a szabálytalan várakozást Várnagy Emese. Bőrönddel a kezében elindult az állomásra, ahogy ezt a többi autóból kipattanó utas is tette. Az egyik sofőr megjegyezte: lehet, hogy régen több hely volt, de most sokkal kultúráltabb a környék.

– Az Indóház tér parkolási szempontból rendkívül rendezetlen volt a felújítás előtt. A tér megújulását követően a nagyállomás épülete és a villamosvonal között gyalogoszónát alakítottak ki, a tér Boldogasszony sugárút felőli oldalát a tömegközlekedés használhatja a Gőz utca felől egy irányban. Autóval nem lehet behajtani a térre, helyette három helyen összesen 106 parkolóban lehet megállni, amely megfelel a korábban is rendelkezésre álló parkolóhelyek számának – mondta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Hozzátette: a taxik, MÁV-os és postai dolgozók részére a tér Gőz utcai oldalán további 34 parkolóhely áll rendelkezésre. Utóbbit viszont a korlátozott behajtás miatt csak a kivételezettek használhatják.

Olvasóink írták

74 hozzászólás
  • 74. Kerekes 2012. március 26. 13:18
    „Elég lenne a két parkoló bejáratához a szabad helyek számát mutató digitális táblát kirakni. Nem nagy dolog. Remélem, hogy a MÁV vagy bármi szervezet nem foglalja el az állomás előtti parkolókat. A MÁV dolgozói mehetnek a töltés mögé, ne pedig a közpénzen átépített drága burkolaton álldigáljanak.”
  • 73. Hammada_Fleet 2012. március 25. 12:21
    „"51. szegedivagyok 2012.03.24. 16:03

    Majd´ megszakad a szívem, hogy egyeseknek milyen gondot okoz egy kis gyaloglás. Egy kicsit el vagyunk kényelmesedve, sehol nincs előírva, hogy a pályaudvarokon, autóbusz állomásokon a bejáratig biztosítani kell az eljutást autóval!! Igenis gyalogolni kell, senkinek nem árt meg."

    jellegzetesen primkó hozzászólás. Nekem az edzésadagom már most a szezon elején is 6 km (futás), ami túl az ötvenen talán nem rossz. De amikor a hetvenöt éves nagynénémet viszem ki a vasútra vagy a buszállomásra (aki korához képest persze még mindig sportember, némi köszvénnyel nehezítve...), akkor valahogy mégiscsak káromkodni kél kedvem, hogy a csomagjával együtt ötven méterrel arrébb ki kell tennem, és még be se kísérhetem, mert akkor a szemét zsernyákok rám szállnak, hogy tilosban parkolok. Jó lenne, ha a kevésbé tipikus (de azért sűrűn előforduló) helyzetekre is gondolnánk. Egyszer még te is megöregszel, kispajtás, kívánok neked egy kiadós combnyaktörést a jeges állomási sétányon "séta" közben...”
  • 72. lukrecia 2012. március 25. 09:25
    „Ha normalisan az igenyeket figyelembe veve tervete volna meg a a tervezo akkor nem kellene ilyen hulyeseget irni hogy a melygarazs , meg parkolohaz lenne a megoldas. Valamit segitene, de a gyorsasagon semmit.
    A szegedi forgalmat boven elbirta volna a ter ha szakember tervezot alkalmaztak volna.”
  • 71. alfoldi 2012. március 24. 23:13
    „Sokadszorra:

    igen a mélygarázs vagy a parkolóház a megoldás!

    De ennek építését ki fizesse?”
  • 70. helsinkirokker 2012. március 24. 22:14
    „És a II. Kórház környékén milyen a parkolás?”
  • 69. jozko 2012. március 24. 21:42
    „Mondom én, XIX. szd. végi, XX. szd. eleje-i idill:

    Hordárok nagykerekű kocsijaikon szállítják az Urak és Úrasszonyok utazóbőröndjeit a peronról az állomás előtt
    várakozó bérkcsikhoz - esetleg a saját személyzte a saját autómobilhoz....Tömeg nincs, felesleges jövés-menés nincs, "munkáskáder" nem utazgat, a peronra felmenni csak peronjeggyel lehet...
    Az állomás előtti téren ráérősen üldögélő párok -ők soha nem sietnek.
    A diszkrét füttyentésre előálló békocsi háztól házig visz, a finom úri kisasszonyok cipellője nem kopik a kockakövön / amely a proletár fegyvere.../, a fogatok, illetve a letámasztott huszárlovak távolabb várakoznak - a kövezetre kerülő lóhúgy és a lószar nagyon büdös tud lenni a melegben-igencsak facsarná a finom nózikat!

    Nyugodt /dzsentri / világ.
    A tervező autentikusan újratervezte a száz évvel korábbi - akkor bevált - környezetet.
    Vagy tud valamit - és tényleg a jövőnek tervezett - vagy csak elszúrta és fogalma nincs a XXI. századi igényekről!

    Egy modern pályaudvar nyüzsgő közlekedési csomópont - kellene, hogy legyen.
    A személy és csomagszállító járművek számára a legbiztonságosabb és legtágasabb közlekedési útvonalakkal , várakozó helyekkel illett volna tervezni!
    A gyalog közlekedők szempontjaval szintúgy!
    Állomásra nem "levegőzni" jár az ember - és főleg nem az utasok!
    Az apró bazaltkövön széttörnek a csomagszállító bőröndök és babakocsik apró kerekei, a finomabb női cipők.

    Toldozás-foldozás közben nehéz volt mindenre odafigyelni egy, a nagy árvíz után -
    több, mint 130 éve- épült állomás körül!

    Egy teljes átépítést viszont sokkal nagyobb körültekintéssel kellett - és lehetett - volna megtervezni!
    Alapos a gyanúm, hogy némi átalakítás lesz szükséges!”
  • 68. Dorci79 2012. március 24. 21:20
    „Mostanában szoktunk vonatokat nézni a fiammal, néha az 1-es vágány melletti peronon félre kell ugrani, mert a B. taxis felhozza az utast, és száguldozik az előle is elzárt üzemi területen. Hozzá tenném még, hogy 30-40 éves szinte csomag nélküli utast hozott. Nem egyedi eset ma is így történt.
    Tehát menj taxival, és ha helyjegyed van az ülésed előtt tudsz kiszállni.”
  • 67. Queenmargareth 2012. március 24. 19:30
    „:)Kedves lukrecia, na ne vedd úgy a szívedre-ne, vagy te idétlen........”
  • 66. Queenmargareth 2012. március 24. 19:21
    „63. lukrecia 2012.03.24. 19:08 ja és te vagy a normális, ugye?”
  • 65. Zsoltee0716 2012. március 24. 19:15
    „39. vuk 2012.03.24. 13:26

    Ja mert már nincs rajta semmi, mert kitaposták.

    Tulajdonosnak körbe kellene keríteni, fizetős parkolót csinálhatna.”
  • 64. lukrecia 2012. március 24. 19:08
    „remenytelen -----az idetlenek sokszor legyozik a normalisokat , ez teny.”
  • 63. Queenmargareth 2012. március 24. 18:38
    „Bocs lukrecia és többiek akik jogosan aggódnak idősebb, vagy mozgásában korlátozott rokonaik miatt-régen ahol a taxisok, magánemberek, posta, rendőrség felmehetett két utcával arrébb fel az első vágányhoz, ott kirakhatják a rokont az autóból.
    Ha ezt a lehetőséget is elvették, sajnálom.”
  • 62. Carlo 2012. március 24. 18:28
    „Jól kib sztak velem, velünk , akik szép környéket a használhatóság rovására alakították, sőt a postához nagy csomaggal menni , ha kocsival érkezel.. nem lehetne utólag valamit is változtatni ezen?”
  • 61. Queenmargareth 2012. március 24. 18:23
    „57. lukrecia 2012.03.24. 17:52
    nos akkor annak a néninek nagyon nehéz kehet a lépcsőn felmenni, sem a lift sem a mozgólépcső nem működik mindig. Illetve át kell gyalogolni vágányokon is, nehogy már az legyen, hogy a vágányok messzire vannak egymástól az állomáson.Macskakövek régen is voltak a világon, ugyanúgy, mint idős nénik. Sőt volt amikor sár is volt, az is lehet, hogy egyszer jégeső esik a nénire.
    Ha fel akarjátok veretni az állomást újra, intézkedjetek, de ne nyafogjatok, hogy ha az építkezés miatt szintén gyalogolni kell, kerülővel, pallókon!
    És szeretném, ha figyelembe vennétek, ha már a nénit felhoztátok, hogy bizony nagyon sok állomás van, ahol nincs magas peron le és felszállás könnyítésére és még milliónyi dologba lehet belekötni.”
  • 60. macs 2012. március 24. 18:11
    „Tudja valaki, hogy hány parkolóra lenne szükség az állomás előtt, hogy mindig mindenki találjon helyet magának, illetve minddenki a bejáratnál parkolhasson le? Most van 106 (by Csanádi Zoltán). Mennyi hely kéne azoknak, akik reggel mennek és este jönnek, tehát ott áll a kocsi egész nap? Mennyi hely kell azoknak, akik csak visznek, vagy hoznak az állomásról valakit? Amennyiben az egész téren, a villamossín és az épület között csak parkoló lenne mennyi kocsi féne el?”
  • 59. azmegszeged 2012. március 24. 18:07
    „55. lukrecia 2012.03.24. 17:19

    Elvennéd. Ühüm. Gondolom a BME Urbanisztikai tanszékén szereztél oklevelet, ha már ennyire tudod miből áll ez a szakma....”
  • 58. lukrecia 2012. március 24. 17:52
    „54 Margit: Neked semmitsem kell gyalogolni, ellenben masoknak igen. Nem birom az ilyen embereket akik jogos kifogasok elleneben is szembe szallnak a tobbiekkel. Nem egy fele kellene huznunk?? Tenyleg nincs semmi tolerancia szintetek?? Miert nem lehet megerteni hogy 300m -rol egy idos nyugdijas akit a fia kitett az allomason reggel , nem tud a macskakoveken razodva beerni.?”
  • 57. Fatboy35 2012. március 24. 17:28
    „Azon a macskaköves gránit csodaburkolaton bőrönd nélkül is nehéz gyalogolni.Olyan mint egy hegyvidéki sziklás terep.Még a 30 éves aszfalt is sokkal jobb volt.Sebaj, lényeg hogy sok pénzbe került.Hajrá idióták!”
  • 56. lukrecia 2012. március 24. 17:19
    „A tervezotol meg egy az egyben elvennem a tervezoi jogosultsagat. !!!
    Az ilyen tervezo , valamit nagyon nem jol tanult meg az iskolaban, a funkcio, a jovo meno emberek kozlekedese egy allomas eseteben az o szamara huszad rangu kerdes volt.
    Es ugyan az van a belvarosban is, csak a kozlekedokre nem gondolnak a tervezok.”
  • 55. Queenmargareth 2012. március 24. 17:13
    „tényleg jó a sírás-rívás a kényelemért. Mennyit is kell gyalogolni?
    5 km?

    és senki sem veszi észre a lényeget:sokkal jobb levegő!!!!!!!”
74 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pingvinkorzó a Tisza-parton

Feltűnő menet vonult végig péntek délután a szegedi Tisza-parton: Pepi bohóc vezetésével pingvinnek öltözött gyermekek korzóztak. Tovább olvasom