Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Kötbért fizethetnek a csúszás miatt

Szeged - Megkérdeztük a szegedi 1-es villamosvonal korszerűsítését végző kivitelezőt, miért nem dolgoznak többen és többet, hogy mihamarabb visszaadhassák a forgalomnak a város főútjait.
– Nincs lézengő munkás, mindenki tudja a feladatát. Szervezési hiba előfordulhat, de az egyes részmunkákat végző vállalkozók felelnek azért, hogy minden időre meglegyen – tájékoztatott lapunk kérdésére Lukács Zsolt, a szegedi 1-es villamosvonal felújítását végző A-SZ-E Konzorcium projektvezetője. Szerdán megírtuk: késik az 1-es novemberi Boldogasszony sugárúti átadása, csúszik a Kossuth Lajos sugárúti munka befejezése, valamint a rókusi csomópontban épülő jelzőlámpás körforgalmat is később lehet használni.

A projektvezető elmondta: összesen 120-an dolgoznak a 4,6 kilométer hosszú nyomvonalon elosztva és a háttérben, ahol az új vágányokat készítik elő. Augusztus vége óta – a feladathoz mérten – reggel 8-tól délután 4-ig dolgoznak hétköznap és hétvégente, de hosszított műszakokat is elrendelnek este 6-ig, 7-ig, ha kell. Az építkezésnek az eső sem jelent akadályt, mert szivattyúzzák a vizet a munkagödrökből. Kisebb fagy sem gond, mert a korszerű, melegített betonos technológia mínusz 5–10 fokos napi átlaghőmérsékletig alkalmazható.

Lámpafénynél rakodják a feltört járda darabjait a Kossuth Lajos sugárúton. A hosszított műszakban este 6-ig vagy 7-ig dolgoznak. Fotó: Karnok Csaba
Lámpafénynél rakodják a feltört járda darabjait a Kossuth Lajos sugárúton. A hosszított műszakban este 6-ig vagy 7-ig dolgoznak. Fotó: Karnok Csaba

Megírtuk, nem tudni még, pontosan mennyi csúszást jelent, hogy a Boldogasszony sugárúton újra kell alapozni az új sínpárok helyét. Ez a jövő heti újabb tesztmérések után dől el. Tapasztó Sándor, az elektromos tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója elmondta: a legkorszerűbb technológiai megoldásokat alkalmazzák, ezek sikeres megvalósítása érdekében folyamatos, szigorú ellenőrzés zajlik. Nem fogadják el a nem megfelelő megoldásokat, még akkor sem, ha ez a tervezett ütemezésre is hatással van. Kérdésünkre hozzátette: az újraalapozás és az ezzel kapcsolatos csúszás költségét a kivitelezőnek kell állnia. A szerződés szerint a kivitelező hibája miatt bekövetkező késés esetén a napi kötbér 10 millió forint. A kötbér teljes összege nem haladhatja meg a szerződésben rögzített nettó vállalkozói díj 20 százalékát.

A csúszással járó esetleges többletterhelésre felkészült az SZKT, folyamatosan karbantartja pótlójárműveit. A terelőutak eddig megfelelően viselték a rájuk háruló forgalmat, és erre lehet számítani a késedelem esetén is – mondta a projektigazgató.

Olvasóink írták

61 hozzászólás
  • 61. Vega 2009. november 09. 12:18
    „35. "ha látom hogy nem dolgoznak, akkor azt szakértői papír nélkül is tudom, hogy munka, OTT nem folyik!"

    pont erről beszélek. az egyszeri embernek éppen arra van dolga, oszt odanéz 1 percre hogy mi történik. éppen akkor nem lát lázas munkát, tehát se fél órával ezelött se tegnap nem dolgoztak, söt már aztis tudja hogy holnap sem fognak. nem vitatom hogy csúsznak a melóval, de azért ez a folyamatosan seggel való hozzáállás már nevetséges.”
  • 60. Kupi 2009. november 08. 21:08
    „Látszik, hogy nem ugyanaz az alapozás mint a Tisza L. krt.-n, itt még vasalást sem használnak! Ez a kivitelezőnek olcsóbb, a megrendelőnek szarabb, és a városnak lassabb.”
  • 59. szandokán 2009. november 08. 18:58
    „Kész röhej az egész ami ott megy.Nincs a munkának koordinátora,talán ki kellett volna próbálni,hogy mennyit bír el a villamos pálya,aztán tervezgetni,és azután kivitelezni.Én sem emelek fel 100 kilót,hogy ha egy hungarocel hídon állok.”
  • 58. buszos 2009. november 08. 18:35
    „Ha tényleg kötbért kellene fizetni akkor ingyen lenne a városnak az egész munka! ez az egész el fog csúszni vagy két évig!! és ez mind a kapkodás miatt van!”
  • 57. GreatWhiteShark 2009. november 08. 11:08
    „Köszönöm annak a nagyeszűnek, aki felszedette a járdát a Boldogasszonyon, hogy megismerhetem a város XVIII. századi közlekedési viszonyait! Villamos nincs, út nincs, mostmár járda sincs!”
  • 56. Zsoltee0716 2009. november 08. 00:47
    „Még csinálhatsz videot attól függetlenül, csak ne vegyenk a dolgozók észre!
    De mondhatnánk ugy is hogy egy kis beszélgetést kellene csinálni rejtett kamerával.”
  • 55. TASIKA 2009. november 08. 00:33
    „"Nincs lézengő munkás, mindenki tudja a feladatát. " - Tehát a héten a Bobcattel dolgozó munkás azért szórakozott azzal, hogy kikapta hátsó két kerékre a munkagépet, mert ez volt a feladata. Szép, mondhatom... Kár, hogy nem volt időm lefényképezni a troliról, mekkora youtube-s stunt videó lehetett volna belőle.”
  • 54. Zsoltee0716 2009. november 08. 00:13
    „55. kupi Köszönöm a linket!”
  • 53. Kupi 2009. november 07. 23:18
    „Aki többre kíváncsi megnézheti a város honlapján a szerződéses feltételeket:
    http://www.szegedvaros.hu/letoltesek/doc_download/1820-vallalkozasi-szerzdes-a-sz-e-konzorcium
    A jövő heti határidőre vonatkozó 10 millás napi kötbér csak a Boldogasszony sgt.-ra vonatkozik, a Kossuth L. sgt.-ra csak dec. 4.-től kellene fizetni a + 10 millát naponta. Fogadjunk, hogy 1 fillért sem fog fizetni a Konzorcium, a Számvevőszék nem is tud az egészről!”
  • 52. Pinaman 2009. november 07. 23:15
    „Sok lusta cigany tamasszaja zasot. Valoban egy sem lezeng, relaxalnak.”
  • 51. Zsoltee0716 2009. november 07. 21:36
    „Mikortól ketyeg az a napi 10 millió? Ez hogyan történik, mi lesz a pénzzel?”
  • 50. hemil 2009. november 07. 21:03
    „Az eső nem akadály? Ó dehogynem.Meg majd a hó,a 2 centi is.Ezek a sárga gépek viszont tettszenek,kár,hogy
    nem villamosok.”
  • 49. Kupi 2009. november 07. 20:41
    „A kötbéren felül, a 45 napos csúszást követően (2010 jan.18-tól) felmondhatja a szerződést az önkormányzat!”
  • 48. unknown 2009. november 07. 20:32
    „"""...A kötbér teljes összege nem haladhatja meg a szerződésben rögzített nettó vállalkozói díj 20 százalékát.
    ...""" Ha ezt előre bekalkulálták költségeikbe, úgy ráérnek jövő nyárra elkészülni.”
  • 47. valoperes_zugugyved 2009. november 07. 20:04
    „AZ EGYES VONALÁN ÉLÖ EMBERT NEM LÁTTAM MA,NEMHOGY MUNKÁST. :-D”
  • 46. valoperes_zugugyved 2009. november 07. 19:52
    „DE AKKOR EZT A KÖTBÉRT MÁR A FIDESZNEK KELL MAJD BEFIZETNI :-D”
  • 45. Yossarian 2009. november 07. 19:44
    „strangerr, lehet, hogy benne van valamelyikben, de akkor is agyrém, mert ha maximalizálják, akkor nem ér semmit. könnyű kijátszani. de én nem vagyok biztos benne, hogy ez ilyen formában benne lehet bármely törvénykönyvben. mert ez így baromság.”
  • 44. strangerr 2009. november 07. 19:37
    „43. Ez a kötbér maximálás vagy a Kbt.-ben vagy a Ptk-ban van.
    A többi utóbbi hozzászólás szvsz szánalmas. Nagy szellemi színvonalat képvisel.”
  • 43. Kupi 2009. november 07. 18:29
    „A szerződés szerint már leszámlázhattak 20% előleget a szerződéskötéskor (900 milla), amiből még normális anyagra sem futotta, csak valami gagyira, ami nem bírja el még a síneket sem, nemhogy a villamost!”
  • 42. Yossarian 2009. november 07. 18:09
    „az ördög pesze most is a részletekben rejlik. a kötbér teljes összege nem haladhatja meg a nettó vállakozói díj 20%-át. ki volt az az idióta, aki megkötött egy ilyen szerződést?
    szép. a kivitelezőnek nem kell mást tennie, csak igazolni némi plussz költséget, és máris kitermelte a kötbér összegét. tehát a nesze semmi fogd meg jól tipikus esete forog fenn.
    csúszunk?! nem baj. kötbér lesz? nem érdekes, kifutja a plusszból.”
61 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset miatt teljes az útzár a 43-ason Deszk mellett

Baleset miatt teljes az útzár a 43-as főúton Deszk mellett: kamion és személyautó ütközött össze - előbbi keresztbe fordult az úton péntek este. Tovább olvasom