Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Kötbért követel Szeged az 1-es villamos kivitelezőitől

Szeged - A szegedi önkormányzat 740 millió forint kötbér megfizetését kéri az 1-es villamosvonal felújításának több hónapos csúszása miatt a kivitelező A-SZ-E Konzorciumtól; a követelés érvényesítése érdekében indított per pénteken kezdődött meg a Csongrád Megyei Bíróságon.
A mintegy 30 milliárd forintos költségvetésből, uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedési nagyprojekt egyik legfontosabb elemének számító felújítási munkák 2009 augusztusában kezdődtek el. Az A-Híd Építő Zrt., a Szeviép Zrt. és az EuroAszfalt Kft. alkotta konzorcium a 8,7 kilométernyi pálya és a peronok felújítását, egy többsávos jelzőlámpás körforgalom és egy kisebb kereszteződés kiépítését 4,643 milliárd forintért vállalta.

A város legforgalmasabb villamosvonalán a rekonstrukciós munkák első és második ütemének 2009. november 15-ére, illetve 2009. december 3-ára kellett volna befejeződniük. A beruházás első szakaszában a szerződésben rögzített határidőhöz képest a kivitelező 94 nappal később, 2010. március 9-ére fejezte be a munkát, a villamosok pedig csak a vágányzár feloldása után, május 9-én indulhattak el újra.

A csúszás oka a többi között a tervekkel nem egyező közműhelyzet volt, emiatt a kivitelezés lassan haladt, a beköszöntő hideg pedig tovább akadályozta a beruházást. A késésből a műszaki ellenőr szerint azonban csak húsz nap indokolható a hideg idővel, a további csúszás a kivitelezőnek róható fel. Ezért az önkormányzat 740 millió forint kötbérigényt jelentett be.

A tárgyalás kezdetén Maklári László, a Szeviép Zrt. jogi képviselője üzleti titokra hivatkozva zárt ülés elrendelését kérte, s indítványának a bíróság helyt adott.

Faludi Csaba, az önkormányzat jogi képviselője a tárgyalást követően újságíróknak elmondta, hogy az alperesek részletes ellenkérelmet terjesztettek be, melyben jogcímében és mértékében is vitatták az önkormányzat keresetét.

A peres felek egyelőre nem indítványoztak bizonyítási eljárást, a tárgyalás későbbi szakaszában azonban várhatóan műszaki és meteorológiai szakértőket is meghallgatnak – fogalmazott az ügyvéd.

Gaálné Jobbágy Ildikó bíró a pert október 25-ére napolta el.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. joy 2010. július 10. 06:27
    „23!
    Ritka hülye vagy!
    Botkáék indították a kötbérezést, már régen megmondták, hogy megteszik!”
  • 24. sevenof9 2010. július 10. 05:47
    „volna egy epito jellegu javaslatom. ugyvedbojtarok,kivalo hallgatok,jogasztanoncok bizottsagai (3-5) fo nezze at a vad es a vedelem papirjait,alljon oda a biro ele es beszeljek at az ugyet. utana kerjenek be bizonyitekokat,30 nap. majd jojjon a targyalas a vad es a vedelem teljes reszvetelevel. utana a biro a bojtarokkal visszavonul,esetleg kollegakkal konzultal,1 het mulva vegso targyalas es donteshozatal. Az egesz 60 nap alat lezavarhato lenne es raszoritana az ugyvedeket is a munkavegzesre es a halgatok is tanulnak a jogalkalmazast,ahelyett,hogy a romai jogot bizflazzak :)”
  • 23. Sportplusz 2010. július 10. 00:03
    „...kötbért .. botka csokosaitol .. kötve hiszem .. meddig vannak még botka és társai a nyakunkon ?? ezek szétverték a várost ,”
  • 22. Kupi 2010. július 09. 22:22
    „Tudja valaki miért nem lessz kész a 2-es vili augusztusra?”
  • 21. barkzso 2010. július 09. 22:04
    „Majd a Kaiman szigetekről visszautal az offshore lóvéból - csak győzzétek kivárni :))))))))))))))”
  • 20. Ferrer 2010. július 09. 21:15
    „Miért kell mindig, mindenhol mutyizni? Nőjön már fel ez a k**va ország.”
  • 19. Ungarn 2010. július 09. 20:53
    „100%-ig biztos vagyok abban,hogy nem fog vagy minimális kötbért fog megítélni a bíróság.Ezek a pályázati pénzen nyert beruházások nem így működnek.”
  • 18. regisztrálttag 2010. július 09. 20:48
    „Az egészben a legszebb, hogy a Szeviépet meg tudja nevezni országos szinten minden hírforrás, hogy az egyik fő felelőse az összes befulladt, ki nem fizetett ügyletnek.
    Ennek a cégnek van, legalább két, mindenki által ismert tulajdonosa.
    Az urak, ha jól tudom, akkor a legutóbbi top 100-as listán szerepeltek az ország leggazdagabbjai között!
    Azt nem értem, hogy ha tudja mindenki hol a pénz, akkor mi az akadálya annak, hogy visszavegyék tőlük, akár erőszakkal is?
    Ha én elveszem más értékét, akkor azt a legrövidebb időn belül, minden erejével igyekszik visszaszerezni tőlem, és nem fog október 25-ig várni!!!!
    Csak azt erőltetem, hogy miért kell október 25-ig várni???
    Mennek nyaralni az érintettek?
    A jó és a rossz oldal is........... esetleg együtt?
    Összeesküvés elméletben jó vagyok!!!”
  • 17. nobody 2010. július 09. 20:14
    „az a lényeg,a tukros bácsit elkapták.a reptér biztonságban...”
  • 16. randok 2010. július 09. 18:47
    „Egy ekkora munkánál gondolom a végén maradt egy nagyobb garancia összeg és abból ezt ki lehetne venni vagy ezt is valaki meg tudta játszani hogy a teljes ősszeget kifizesse a város és csak útána vizsgálják az ügyet? Ez már eleve korupciógyanús, ja és kin hajtja be, mert hogy a Szeviép valoszinú akkora sehol se lesz és ráadásul a munkások nem tudom ki vannak-e fizetve?
    Szörnyü ami itt megy, nevetséges ezért kell ennyi túliskolázott fej oda föntre hogy ezt megengedjék?”
  • 15. TrombiFrédi 2010. július 09. 18:36
    „Hová jutottak az egykori harcostársak???”
  • 14. pandababa 2010. július 09. 18:34
    „6,9,12,13 hozzászólókkal osztom véleményem. Ez már elúszott,rég eltűnt pénzekről van szó,ami sosem kerül elő.
    Félő,a dolgozók sem lettek vagy lesznek kifizetve!”
  • 13. Amati 2010. július 09. 17:35
    „ez elúszott...”
  • 12. frakk 2010. július 09. 17:00
    „NP. Az 1-es villamos projekt még nincs készen. Ugyanis az Anna kút és Aradi vértanúk tere közötti bevárosi szakaszra is szólt az Uniós adomány. Tehát azt a szakaszt már csak a következő önkormányzat tudja végig vinni. Ennek ellenére most mégsem azt a szakaszt csinálják, hanem belekezdtek szokásos sietséggel a Kálvária ssgt. -i sinek felbontásába. Erre értettem a Káoszt, + Rókusi krt villamos pályára. Véleményem szerint előbb ezeket kellett volna befejezni. No és az Autópályáról már nem is beszélve.”
  • 11. N.P. 2010. július 09. 16:47
    „frakk 2010.07.09. 15:18

    Nem nagy élmény - de olvasd már el amit írtál! Csak egy gyöngyszemet idéznék az egyébként zavaros opuszból : "Most így még nagyobb lesz a befejezetlen KÁOSZ." ----!!!???”
  • 10. Logaritmus 2010. július 09. 16:32
    „"A tárgyalás kezdetén a Szeviép Zrt. jogi képviselője üzleti titokra hivatkozva zárt ülés elrendelését kérte, s indítványának a bíróság helyt adott."

    Ugyan miért? Közérdekű adatról van szó, habár:
    http://w.blog.hu/2010/07/09/a_polip_erekcioja

    "Az állami vállalatok gazdálkodása eddig közérdekű adatnak számított, ami azt jelentette praktikusan, hogy ha valamelyik körül bűzlött valami, akkor előbb-utóbb a sajtó a bírósággal kérette ki az adatokat, és akkor már rá lehetett kérdezni, hogy miért annyi az annyi. Vagy kérdezni sem kellett, mert egyértelmű volt, hogy a saját magukat tízmilliókkal megbónuszoló arcok rosszban sántikálnak. Ennek próbál most véget vetni a kormány, visszaállítva azt a gyakorlatot, hogy az adatszolgáltatást üzleti titokra (vagy mindegy is, mire) hivatkozva meg lehessen tagadni.

    A bloggerek személyi száma bezzeg kéne, mi? Hát hol a pofátlanság határa?

    Ha a szándékuk teljesül, akkor a Szalainék önkielégítései és a Hagyó Miklósok nokiásdobozai rejtve maradnak. Nem lesznek bizonyítható stiklik, amelyek nagyobb bűnökhöz vezetnének el. Ez volna tehát a cél. Igazán nemes. Méltó a Nemzeti Együttműködés Rendszeréhez.""”
  • 9. regisztrálttag 2010. július 09. 15:48
    „borni!
    csak arra hívnám fel a figyelmed, hogy a kötbér mértékét, a szerződés aláírásakor is tudták, és tudomásul is vették!!! Nyilván azt is tudták, hogy amit vállaltak nem tudják teljesíteni, annyira rövid határidőre vállalták el!
    Miért október 25 re halasztották a tárgyalást?
    Egy ekkora horderejű, a város szinte minden lakóját érintő ügyben, ilyen időhúzást meg lehet engedni?
    Miközben egy szimpla gyorshajtásért (a dorozsmai úton este 10 után)30 napon belül megkapom a legpontosabban megállapított büntetést?
    Szinte mindenki tud egy elméletet, a fél város név szerint ismeri az ügyben szereplőket, és biztosan hallott majdnem mindenki egy történetet, hogy hogyan nyúltak le a lóvét!
    A hozzáértők meg az igazság osztók, még ezután kezdik keresni az okokat, meg a felelősöket?
    Ez az egész történet, a város lakóinak szembeköpésével egyenértékű!
    Hülye világ ez mondom én....”
  • 8. KiBB 2010. július 09. 15:48
    „A hírből csak ezt a részt hagyták ki. (Az első bekezdés végén zárójeles megjegyzés...)

    A mintegy 30 milliárd forintos költségvetésből, uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedési nagyprojekt egyik legfontosabb elemének számító felújítási munkák 2009 augusztusában kezdődtek el. Az A-Híd Építő Zrt., a Szeviép Zrt. és az Euroaszfalt Kft. alkotta konzorcium a 8,7 kilométernyi pálya és a peronok felújítását, egy többsávos jelzőlámpás körforgalom és egy kisebb kereszteződés kiépítését 4,643 milliárd forintért vállalta (az ügy pikantériája, hogy az Euroaszfalt munkatársa volt korábban az Állami Autópályakezelő Zrt. élére a múlt héten kinevezett Bakó Attila).”
  • 7. gumikacsa111 2010. július 09. 15:46
    „Ha lehetne én is kérnék egy kis morzsát!”
  • 6. frakk 2010. július 09. 15:18
    „Itt ugyanaz lesz mint az autópályánál. Mszp nem kapta meg a szükséges szavazatokat, hátrahagytak a következő kormányra egy gordiuszi csomót.
    Most szintén ez a terv ! Hamarosan önkormányzati választások, és az Mszp városvezetés ismét hátrahagyja a sarát , oldja meg majd a Fidesz önkormányzat. Tisztességtelen amit csinálnak, a vállalkozókkal szemben is , a lakossággal szemben is. Miért kellett ebben a tudatban ismét belekezdeni a kálvária villamosprojektbe??? Talán nem a belvárosi szakaszt kellett volna előbb befejezni?? Most így még nagyobb lesz a befejezetlen KÁOSZ.”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Burkolatjavítási munkák a 43-as főúton

A 43-as főút szegedi szakaszán, a Nagykörúton, amennyiben az időjárás is engedi, garanciális burkolatjavítási munkálatok kezdődnek július 11-én reggel 7 órától. Tovább olvasom