Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -3°C | 4°C Még több cikk.

Kötbértől az elszámoló számláig - Kérdezze szakértőinket!

Hétköznapi területről várjuk kérdéseiket, panaszaikat online sorozatunkban - ezen a héten a közműszolgáltatásokkal kapcsolatos felvetésekre válaszolnak a fogyasztóvédők. Mit tehetünk, ha sokalljuk a számlát, vitatjuk a távhő költségmegosztását, vagy panaszunk van az ügyfélszolgálatra?
November 1-jével megszüntette a lakossági villamosenergia-szolgáltatását a Magyar Telekom, és a 60 ezres ügyfélköre lényegében az NKM Nemzeti Közműveknél landolt. A gázellátásban ugyanezt már 2015 közepén meglépte a távközlési cég, így nemigen maradt mára alternatív – helyenként profilidegen – szolgáltató. Míg korábban esetleg rácsaphattuk az ügyfélszolgálat ajtaját valamelyik társaságra, ma már nincs értelme – nincs másik, lényegében megszűnt a versenyhelyzet, és vele a küzdelem a kegyeinkért.

Ettől a fogyasztónak még lehet jó, de azt senki nem úgy gondolta, hogy ennyire felhalmozódik a szemétszállítás díja – mert a nagy és egyetlen állami kukaholding még nem tudta egyenesbe hozni a számlázási rendszerét. Előfordult már önnel, hogy valamelyik közszolgáltató késve küldte a számlát, volt ebből problémája? Írja meg nekünk!

Változik a világ, az élőmunka-igényes megoldások helyett mindenki az internetre próbálja terelni az ügyfélszolgálatát, leginkább a világhálón keresztül szeretnek kommunikálni fogyasztóikkal a társaságok. Régen nem jön már egy-két havonta a gáz-, a villany- vagy vízóra-leolvasó, és ha mi nem diktáljuk be a fogyasztásunkat, küldjük be okostelefon-applikáció segítségével vagy a szolgáltató portálján keresztül, akkor „fogyasztói előéletünk" alapján becsült számlát kapunk. Használja ezeket a modern vívmányokat, volt már ebből problémája? Ha igen, hogyan oldódott meg?

Évente egyszer mindenképpen elszámolnak a fogyasztókkal a szolgáltatók. Legrégebbi  gyakorlat a távhőnél van, ahol a költségmegosztók leolvasása – és bonyolult számítás – után derül ki, hogy pótbefizetésre van szükség, vagy visszakap pénzéből az ügyfél. Volt már problémája az elszámoló számlával vagy a társasházon belüli költségmegosztással?

A távhőhöz képest a víz-, a gáz-, illetve az elektromos fogyasztás objektívebben mérhető, de ott is lehet panaszunk:  zavarosnak látszik a víz, vagy keveselljük a gáz fűtőértékét. Tudta, hogy a szolgáltatónak jogszabályban előírt kötelessége 15 napon belül választ adnia írásos panaszunkra? Járt már úgy, hogy ezt nem tartották be?

Ma egyre több embernek okoz gondot a közüzemi számlák kifizetése. Volt már komoly hátraléka, akarták már kizárni valamelyik közszolgáltatásból? Észrevételeiket várjuk a delmagyar.hu portálon, ahol cikkünk végén kérdezhetik a szakembereket, oszthatják meg tapasztalataikat.

Online sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda (GVTI). Szakértőink olvasóinknak személyesen is próbálnak megoldási javaslatot adni. A válaszok szerkesztett formában megjelennek a nyomtatott újságban éppúgy, mint portálunkon.

 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elég csak törekedni a márkás óra megjavítására

Elég csak törekedni a márkás óra megjavítására
Ezen a héten a garanciával, a jótállással és a szavatossággal kapcsolatos felvetésekre válaszoltak a fogyasztóvédők online sorozatunkban. Tovább olvasom