Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Közlekedési konferencia: vissza kell adni a közösségi közlekedés súlyát

A közlekedési konferencia első napján az előadók azt a kérdést feszegették: hogyan kellene megtalálni az egyensúlyt a vágyak és a fenntarthatóság között, amikor közutat, vasutat fejlesztünk.
– Nem lehet úgy infrastrukturális fejlesztést megvalósítani, hogy nem nézzük meg, van-e iránta fizetőképes kereslet, vagy hogy fenntartható-e – vettette fel előadásában Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára.

Hozzátette: ma állami támogatás nélkül szinte egy vasút- vagy buszvonalat sem lehet fenntartani, aminek oka az alacsony a GDP és alacsony hazai átlagkereset. Nálunk az emberek mobilitása kisebb, és kevesebb pénzt költenek, mint Nyugat-Európában. Ezért kell nagyon megnézni, mit fejlesztünk, megéri-e, szükség van-e rá, fenn tudjuk-e tartani, amikor már nincs uniós támogatás. Példaként a szekszárdi Duna-hidat és a 4-es metrót említette.

Csütörtökön kezdődött, pénteken fejeződik be a 16. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden, a kamarai székházban, témája az európai piacnyitás, valamint a szociális dimenziók a magyarországi közhasznú közlekedésben. A szervezők a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK), a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (CSMKIK) és az Enterprise Europe Network – Szeged. A konferencia vendégeit Szeri István, az MKIK közlekedési és logisztikai kollégiumának elnöke köszöntötte. Kőkuti Attila, a CSMKIK alelnöke azt mondta, vissza kell adni a közösségi közlekedés súlyát: 2012-es adatok szerint a közlekedők 70 százaléka autóval jár. Kovács Beáta, a Csongrád Megyei Közgyűlés alelnöke úgy fogalmazott, a megye szeretné, ha mind a 60 települése érintve lenne legalább egy közlekedés-fejlesztési projektben. Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere kifejtette: a közlekedés nemcsak helyváltoztatás, hanem mobilitás, hozzájárul a GDP növeléséhez. A mobilitás „szociális dimenziója” az, hogy a társadalom biztosítja, azok is eljutnak egyik helyről a másikra reális áron, akiknek nincs autója. Vereczkey Zoltán, az MKIK alelnöke, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke az európai közlekedési irányokról tartott előadást.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Többet költene oktatásra és segélyekre az MSZP

80 módosító-javaslattal, összesen 392 milliárd forintot csoportosítana át a jövő évi központi… Tovább olvasom