Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Közlekedési szabályszegések: július 1-jétől nincs pardon

Szeged - Kevesebben ülnek ittasan volán mögé, és a balesetek száma is csökken Csongrád megyében. A gyorshajtás máig megőrizte vezető helyét a közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegések között. Július 1-jétől újabb szigorítások jönnek.
300 ezer forintos bírság is járhat a biztonsági öv becsatolásának elmulasztásáért és a piroson áthajtásért július 1-jétől. Az Országgyűlés még tavaly decemberben fogadta el a közlekedési törvény változtatásait: a módosítás életbelépésével 2 hét múlva határozathozatal nélkül, akár a helyszínen ekkora bírsággal sújthatják az autósokat. A 300 ezer forintos felső büntetési határ eddig ittas vezetésnél és gyorshajtásnál létezett – a zéró tolerancia, illetve az objektív felelősség elvének életbelépése óta.

Az Országos Rendőr-főkapitányság sajtóosztályán a törvény hatálybalépése előtt még semmit nem akartak mondani arról, hogy egy becsatolatlan biztonsági övért vagy a tiloson való áthajtásért mikor alkalmazzák majd a legsúlyosabb büntetést. A törvény életbelépése után tartanak sajtótájékoztatót.

A közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések – ide tartozik a piros lámpán áthajtás, a gyorshajtás és a biztonsági öv használatának elmulasztása is – közül a leggyakoribb még mindig a gyorshajtás Csongrád megyében, az objektív felelősség elvének bevezetése ellenére. A balesetek száma ugyanakkor csökkent: 2009-ben 729, tavaly 718 történt a megyében. Idén június 13-áig 18 ember okozott ittasan balesetet, szemben a tavalyi 25-tel, ugyanezen időtartam alatt.

Júliustól különösen érdemes lesz bekapcsolni a biztonsági övet, mert sokba kerülhet. Illusztráció: Segesvári Csaba
Júliustól különösen érdemes lesz bekapcsolni a biztonsági övet, mert sokba kerülhet.
Illusztráció: Segesvári Csaba

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság adatai szerint tavaly március 1-je és december 31-e között 26 ezer 291-en hajtottak gyorsabban a megengedettnél, piros lámpán 400-an hajtottak át – idén május 31-éig 9409 gyorshajtás történt, a piroson 53-an gurultak át, míg 0,8 ezrelékes véralkoholszint alatt 205-en ültek ittasan a volán mögé.

Akadnak kirívó esetek: a megengedett 90 kilométeres óránkénti sebesség helyett 189-cel száguldott egy Mazda a 47-esen Szeged és Hódmezővásárhely között május elején. A bűncselekményi értékhatárt meghaladó ittas állapotban – 0,8 ezrelék fölötti véralkoholszint – okozott balesetet egy 33 éves szegedi férfi a Sándorfalvi úton május 7-én: BMW-jét a tűzoltók húzták ki a csatornából. A vásárhelyi járőrök május végén egy 73 éves hódmezővásárhelyi férfit állítottak meg a Nagy Sándor utcában. Személyautójával egy utánfutót húzott. A sofőr meglehetősen bizonytalanul közlekedett, ezért szondát fújattak vele, amely 1,2 ezrelékes ittasságot jelzett. Előállították a kapitányságra, de ott a hitelesített mérőeszközt részegsége miatt már nem tudta megfújni. Átvitték az orvosi ügyeletre: a férfi a klinikai tünetek alapján súlyosan ittas volt.

Olvasóink írták

  • 12. TAZ 2011. június 18. 12:27
    „"1. szatyi 2011.06.17. 10:37
    Nem kukacoskodni akarok, de: A biztonsági öv becsatolásának elmulasztása semmilyen balesetet nem okoz! ..."

    Sokáig én is ezen a véleményem voltam, és akkor egy ismerősöm felvázolt egy példát:
    "Tegyük fel, hogy autót vezetsz, és elnézel egy elsőbbségadást, vagy más okból Te okozol egy balesetet. A vétlennek nincs bekapcsolva az öve, és megússza karcolás nélkül, vagy épp nem kapcsolta be magát és meghal! Szerinted lesz különbség a két eljárás között?"”
  • 11. W666W 2011. június 18. 08:53
    „10. washwillah
    Ha édesanyámnak lánctalpa lenne akkor úgy hívnám traktor....Te is érzed, hogy milyen vicceset írtál ugye ??
    A becsatolás, és a nem használat melett is vannak, voltak, és lesznek érvek ellenérvek..Például, ha az unokatesóm a szanályoknak megfelelöen BEKAPCSOLJA a biztonsági övez akkor Ma már nem él, mert nem tudott volna a kocsijából kiszabadulni amikor nekimentek szemböl, de mivel nem volt így az összeroncsolodott autóból ki tudott mászni....Ennyi..
    De van olyan, hogy azért nem halt meg valaki, mert be volt kapcsolva....Szerintem fele-fele arányban van hogy jó és nem jó a biztonsági ŐV..A Korszerű autókban h tökéletes amikor automatán állítja a bizt övez amikor koccanás vagy baleset van..De szerinted mennyit véd mondjuk egy 15 éves RENAULT CLIOBAN a biztonsági ŐV ?? KB annyit mint halottnak a csók ér....
    Inkább azt kéne vizsgálni, és támogatni, hogy MINDEN TIPUSÚ GÉPJÁRMŰBEN A MEGFELELŐ minőségü és funkcionalitással bíró biztonsági őv legyen beszerelve és ne a pénzbehajtásra menejen eza Rohadt Narancs kormány...Egyébként halkan megjegyzem, hogy arendör ismeröseim azt mondták, hogy egyszerüen nem tudnak miért büntetni, már hiába küldik ki öket, mert nem nagyon van szabálysértés..JÓ ha nagyon kukacoskodni akarnak akkor van miért, de egyébként gyakorlatilag alig van közlekedési bírságolásra okot adó esemény Csongrád megyében....

    Na mindegy üres a büdzsé kell a pénz..egyébként meg FCY 700 ÚJ OPEL szürkés kék színú radaros autó járja szegedet és olyan "bátor rendörök " ólnek benne, hogy bokor mögé állnak be , parkoló autó mögé és egyéb nem látható helyekre hogy az autosók ne is lássák Öket..Én úgy gondolom, hogy azért sokkal "emberbarátiabb" lenne az a megoldás, ahol sok már országban csinálják hogy kiqurnak egy táblát, hogy radar controll azt ha olyanjuk van kiállnak LÁTHATÓAN !!!!!! az útra és ellenöriznek...mekkorra gyökérség már eza rendörök részéröl elbujnak mint a rablók, hogy juj meg ne lássák Öket. :((((( ovodás megoldás”
  • 10. washwillah 2011. június 18. 00:58
    „Szatyi! Dehogynem okoz! Ha kirepulsz az autobol es eltalalsz egy eppen arra setalo ovodast... vicc kategoria? Az. Amugy en, ha csak az udvarba allok be kocsival az utcarol, akkor is kapcsolom az ovet. Mar reflex. Mindenkinek sajat erdeke, hogy be legyen kotve. Azert kivancsi lennek, hogy kit talalnak meg eloszor ezzel. Biztos nem az X6osban/ Q7esben ucsorgo baratainkat.”
  • 9. benq 2011. június 17. 21:52
    „óó dehogynem az edr rádión keresztül mérik őket, az ugyanis mindent tud rögzíteni mennyi idő alatt mekkora a megtett út = sebesség :-)”
  • 8. bzoli-41 2011. június 17. 21:06
    „A rendőrök is szabálytalankodnak bőven! Öv, telefon, index, sebesség... Őket sajnos nem bünteti senki sem...”
  • 7. THE 2011. június 17. 21:01
    „A nagyobb bevételen kívül mire megy ki a játék? Kevesebb haláleset? Jobb morál? Aki eddíg gyorsan hajtott, az nem most fog jó útra térni.”
  • 6. bánki 2011. június 17. 15:20
    „Úgy tűnik Viktornak sincs pardon!

    Nem kell sokat tennie, hogy utolérje a haverját a népszerűségi indexben. ( Gy.F. Takarodj )”
  • 5. anonimuska20 2011. június 17. 13:38
    „hova kell már szívatni az embereket? ez nem volt még elég? igen 4 havi fizetés az a 300 ezer, de egy családot tönkretesz évekre... még szerencsénk van, ha olyan rendőrrel futunk össze aki normális. csak az a baj, h a szegedi rendőrök többsége...pfff hagyjuk milyen...az élő fába is beleköt. most még ez is! a biciklis miért nem kap 300 ezres bírságot ha nincs kivilágítva?! a biztonsági öves dolog ugyan ilyen.”
  • 4. benq 2011. június 17. 12:16
    „nem államvédelmiseket, hanem rendvédelmiseket...”
  • 3. benq 2011. június 17. 12:03
    „ha a kormány hozta eme rendeletet? ha a kormány szívatja a államvédelmiseket? akkor remélem a rendőr méltánylásból csak figyelmeztet, illetve ha elkerülhetetlen akkor a minimum összeget szabja ki bírságként, aztán cseszhetik a büdzsé feltöltését... Hajrá yardok.. A szerb, és lengyel rendőrök már nyertek.”
  • 2. EXENTER 2011. június 17. 11:23
    „Jómagam 1975óta használom meggyőződésből a biztonsági övet, ám teljesen igazat adok az 1 . hsz-nak...
    Hozzátéve azt, hogy az említett összeg valakinek négyhavi jövedelme, van akinek meg aprópénz...
    Talán MINDEN szabálysértést kellene, de következetesen üldözni - most jó ha minden tízezredik amibe belebotlik a szerv...és nemcsak a gyorshajtás nehezíti a közlekedők életét”
  • 1. szatyi 2011. június 17. 10:37
    „Nem kukacoskodni akarok, de: A biztonsági öv becsatolásának elmulasztása semmilyen balesetet nem okoz! Természetesen legyen büntethető, -akár úgy is, hogy a gyógykezelést nem fizeti a TB-, de ne vegyük egy kalap alá a piroson áthajtással, gyorshajtással, ittas vezetéssel!
    Ha már annyira büntetnének, javaslom a vezetés közbeni telefonálás, evés-ivás, netán a rágyújtás szankcionálását.
    Sokkal nagyobb a veszélyhelyzet, mint egy becsatolatlan övnél!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

350 milliót fektetnek a biotechnológiába

Szeged - A Biggeorge’s-NV Equity a Jeremie program keretében 350 millió forintot fektet be a… Tovább olvasom