Délmagyar logó

2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -1°C | 7°C Még több cikk.

Közt hallgattak meg: terítékre került az új szegedi partfal

Szeged - A Tisza partjára tervezett mobil partfallal kapcsolatban közmeghallgatást tartottak Szegeden a városházán. Nem baj, ha nem tudott eljönni, kövessen minket, és minden fontos dolgot megtud!
Közmeghallgatást tartott a szegedi városháza házasságkötő termében a város közgyűlése. Az eseményre számos érdeklődő látogatott el, akik Kozák Péter, az Atikövizig előadását hallgatták előbb végig a mobilpartfal terveiről, megvalósíthatóságáról, majd következett a közönség: kérdéseket, hozzászólásokat fogalmaztak meg, amelyre az Atikövizig mellett Tóth László, a Mélyépterv Komplex Zrt. elnök-vezérigazgatója is válaszolt.

Olvassa el online tudósításunkat!


16:43 Véget ért a közmeghallgatás.

16:41 A tápéi vízátemelő rossz állapotára is rákérdez az egyik érdeklődő. Kozák Péter válaszol: tény, hogy nagyon idős a műtárgy. - Visszafelé azonban a 2006-os víznél sem folyt a víz, ez kacsa. Ugyanakkor jövőre új szivattyútelep épül a régi helyén, több százmillió beruházással, amely Petőfitelep és baktó belvízgondjaira is megoldást jelent majd.

16:36 Szentistványi István önkormányzati képviselő szól hozzá. Kicsit messziről indít, de végre eljut a lényegig: jó lenne, ha nagyobb ívű rálátása lehetne a városlakóknak az egész projektre és ne csak a vízügyes szemlélet érvényesüljön.

16:20 Kozák válaszol az előző kérdésekre: - A kétezres évekig döntően az volt a megközelítés alapja nyugaton, hogy a biztosítási összegekből fedezhetők az esetleges károk. Azóta változott a helyzet Nyugat-Európában is - mondta Kozák Péter. A Szilágyiak észrevételeire válaszolva megjegyezte, örül annak, hogy a partfalhoz kapcsolódóan további beruházásokat is megvalósíthatónak tartanak. Utána Tóth László kapott szót, aki köszöntötte a résztvevőket. A lépcsőkkel kapcsolatban elmondta, az első két szakaszon változatlan helyeken maradnak a lépcsők. A Stefánia előtt 15 lejárási lehetőség lesz. Kitért arra is, hogy bruttó 45 millió forintba került a tervezési díj, a djat közbeszerzési pályázattal nyerték el.

16:14 Szilágyi Árpád után V. Szilágyi Árpád városvédő polgár szól hozzá. Örül annak, hogy sokan itt vannak a közgyűlési képviselők közül. Az előtte szóló fiára hivatkozik, amikor azt mondja, fontos, hogy megépüljön a partfal, de egyet is ért vele abban, hogy egy kicsit sokba kerülhet a beruházás, az arcátlansággal kapcsolatos megjegyzésre nem tért ki. Majd az 1970-es árvízre emlékezik vissza, amikor az újszegedi oldalon irányította a mentést. A városvédő polgár szerint egy ilyen beruházást több másikkal össze kellene hangolni: a Stefánia kerékpárútját például eltenné onnan, ahonnan most van. V. Szilágyi szeretett volna látni egy makettet, hogyan nézhet ki a partfal. Hiányolja, hogy a virágágyásokról nem volt szó.

16:11 Szilágyi Árpád javaslatot is tesz, előtte egy érdeklődő a partfal megépítésének költségeit firtatta, illetve azt, hol, hogyan érhetők el részletesebben a dokumnetációk, valamint arra is kíváncsi volt, hogy a tőlünk nyugatabbra lévő, gazdagabb államokban miért nem alkalmazzák sűrűbben ezt a megoldást? Szilágyi arcátlanság tartja egyébként ezt a közmeghallgatást.

16:04 Kozák válaszol Kalmárnak: első lépésként a Felső-Tiszára terveznek víztározót, a megyében Dócnál lesz víztározó, a legnagyobb lesz a folyón, de egyelőre az Észak-Alföldre koncentrálnak a megvalósítási tervek, a pályázatok.

15:57 Szalai István az újszegedi oldallal kapcsolatban kérdezi Kozák Pétert: bizonságban lesz-e Újszeged? Kozák megnyugtajta. Majd Kalmár Ferenc képviselő következik: a víztározó-kiépítési programmal kapcsolatban kérdezi az Atikövizig igazgatóját. Ha a tervezett víztározók megtelnek, akkor elvileg csökkenhet az árvízi veszély - vélekedik.

15:56 Véget ért az atikövizig igazgatójának előadása. Solymos László alpolgármester megnyitja a vitát.

15:43 - Gondolatban megérkeztünk a Belvedere-hez, a negyedik szakaszhoz - mondta Kozák Péter. A mobil partfalak előnye a többszöri felhasználhatóság, a homokzsákokkal ellentétben. A szegedire 30 éves garanciát követelnek meg, bárki is építse meg azt. Kiderült az is: nincs előre legyártott rendszer, minden esetben a környezethez illeszkedő mobil partfalat épít majd a pályázaton győztes cég(csoport).

15:38 A lépcsők jelentősen átalakulnak a mobil partfal megépítése után. Bréking: Kozák Péter ránk hivatkozott, a kommentek egy részére igyekszik válaszolni a közmeghallgatáson.

15:27 A partfal második szakasza a Móra-múzeum előtti rész. - Itt egy picit mások a lehetőségeinek, mint az elsőnél - mondta szűkszavúan Kozák, majd rögtön a harmadik szakaszra, a Stefánia előtti részre ugrott. Két helyen emelik majd át a szivárgó vizet a Tiszába egy árvíz idején: a Belvedere-nél és a Vízügy előtti zöldterületen.

15:21 A szegedi partfal felújításának első szakasza, a Gyermekklinika és a Roosevelt tér közötti rész, derült ki az előadásból. Ezen a szakaszon 60 centiméternyi magasság hiány van jelenleg - hangsúlyozta Kozák. Ez azt jelenti, hogy ennyit kell ezen a szakaszon magasítani ahhoz, hogy egyvonalban legyen a gát magassága az algyői híd tengelyétől a szerb határig.

15:15 - A vízügyi szakmai felsővezetés is áldását adta a szegedi partfal megvalósítására - mondta Kozák Péter.

15:11 Az Atikövizig első embere a 2006-ban 1009 centiméterig emelkedő Tisza elleni védekezésről készült fotókat vetíti ki a közönségnek.

15:07 A közmeghallgatással kapcsolatos letölthető fájlok (pdf-ek és diák) az önkormányzat honlapján elérhetők.

15:03 Kozák Péter megkezdi előadását a partfalról, a Tisza szegedi szakaszáról. Rajta kívül még Tóth László, a Mélyépterv Komplex Zrt. elnök-vezérigazgatója és Lehoczki Zsuzsanna, a COWI Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója válaszol majd a jelenlévők kérdéseire.

15:02 Botka László röviden ismerteti a jelenlegi helyzetet.

14:59 Felkészítő cikkünk itt elérhető. A közmeghallgatás főszereplője Kozák Péter, az Atikövizig vezérigazgatója.

14:57 Köszöntünk mindenkit a szegedi városháza házasságkötő terméből, amelyet most nem rendeltetésszerűen használnak: nem is hallható lesz, garantáljuk. A terem lassan megtelt, szép számmal érdeklődnek a szegediek a mobil partfallal kapcsolatos közmeghallgatás iránt. Botka László polgármester köszönti a megjelenteket és megnyitja a közmeghallgatást.

Olvasóink írták

58 hozzászólás
  • 58. alfoldi 2010. november 15. 17:50
    „Hány évig ad biztonságot az új 1,20-1,30 m?
    Nem biztos az, hogy már elment a hajó.
    Nem tüneti ez a kezelés?”
  • 57. lidocain 2010. november 15. 15:11
    „nagygabika! kis kedves <moderálva>: mentorod szerint magyarország kurvaország. szeged neked ebben egy kupleráj??????
    mélységesen szégyelld magad ezért a kijelentésedért ha már azért nem is,hogy ilyen öntelt és nagyképű vagy. te talán nem szegedi vagy.hogy árvizet kivánsz ennek a városnak? ember vagy egyáltalán,hogy ilyet kivánsz bárkinek?

    SP nek tényleg lehet,hogy igaza van,csak sajnos ez már úgy tűnik eldöntött kérdés. nyilván kivágják a stefánián az összes fát,tönkreteszik a gyönyörű parkot és mindzet miért? hogy valaki megtömhese a zsebeit.
    amúgy meg nagyon beb.na,ha egy többmilliárdos beruházás,fagyilkolás után mégis homokzsákokat kellene pakolászni. nem? nagygabika?
    ja! és milyen megfontolás az,hogy a zöldár után "nem szokott" árviz lenni az idén mégis volt,szinte nyár közepéig. és ha mégis szokik akkor mi van?”
  • 56. alfoldi 2010. november 15. 13:29
    „Aki alternatívát keres, a 42. hozzászólásban megtalálja. Kérjük meg SP-t, bővebben adja elő javaslatát.”
  • 55. ifj. Nagy Gábor 2010. november 15. 12:05
    „54. alfoldi 2010.11.14. 20:47

    Dehogynem, regáltam is rá!”
  • 54. alfoldi 2010. november 14. 20:47
    „Nem vette észre a közel félszáz hozzászóló a 42. hozzászólást?”
  • 53. ifj. Nagy Gábor 2010. november 14. 13:36
    „52. hozzászólás blinky88 2010.11.14. 08:15
    "Bocsi, de Te nem az "egész kuplerájra" mondtad, hanem Szeged városára!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

    A kommentelők nagy része szerint a kettő ugyanaz...................

    Ha pedig a nagybetűs refrénedet komolyan gondolod, akkor moderáltasd a hozzászólásomat és ha a moderátor is ugyanúgy gondolja, mint te, akkor ki lesz törölve és megnyugodhatsz.”
  • 52. blinky88 2010. november 14. 08:15
    „51. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.11.13. 23:22

    49. hozzászólás blinky88 2010.11.13. 19:31

    Ne siránkozz már. Ha az nem zavar, hogy 10 kommentből 8 _minden_ cikknél csak arról szól, hogy mindenki hülye, csak a kommentelő tudja jól, akkor ne zavarjon már egy olyan kifakadás, hogyha itt minden tényleg ennyire rossz, akkor már nem sokat árthatna, ha az egész kuplerájt elmosná a víz.

    Bocsi, de Te nem az "egész kuplerájra" mondtad, hanem Szeged városára!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NINCS AZ AZ KOMMENT, HOGY VALAKINEK JOGA LEGYEN ILYET MONDANI EGY VÁROS FELETT! A HELYEDBE IGEN SZÉGYELLENÉM MAGAM! A HOZZÁSZÓLÁSOD NAGYFOKÚ TUDATLANSÁGRA, NAGYKÉPŰSÉGRE, ÉS FARAGATLAN MODORRA VALL!”
  • 51. ifj. Nagy Gábor 2010. november 13. 23:22
    „49. hozzászólás blinky88 2010.11.13. 19:31

    Ne siránkozz már. Ha az nem zavar, hogy 10 kommentből 8 _minden_ cikknél csak arról szól, hogy mindenki hülye, csak a kommentelő tudja jól, akkor ne zavarjon már egy olyan kifakadás, hogyha itt minden tényleg ennyire rossz, akkor már nem sokat árthatna, ha az egész kuplerájt elmosná a víz.”
  • 50. AN 2010. november 13. 21:47
    „Nem is tudtam, hogy Szegeden ennyi vízügyi szakember van!!! Én mind hozzászól a témához!
    Ez dicséretes.”
  • 49. blinky88 2010. november 13. 19:31
    „34. hozzászólás ízizí 2010.11.13. 10:31

    30: mondjuk lehet, hogy annyira gáz volt a korábbi kommented, hogy kiütötted a biztosítékot ifj Nagy Gábornál...én megértem őt. :)

    NINCS AZ AZ KOMMENT, HOGY VALAKINEK JOGA LEGYEN ILYET MONDANI EGY VÁROS FELETT! A HELYEDBE IGEN SZÉGYELLENÉM MAGAM! A HOZZÁSZÓLÁSOD NAGYFOKÚ TUDATLANSÁGRA, NAGYKÉPŰSÉGRE, ÉS FARAGATLAN MODORRA VALL!”
  • 48. SP 2010. november 13. 18:31
    „Azt hiszem a vezérigazgatócskák nincsenek a szakmai képesség csúcsán és főleg nem eléggé kreatívak.
    Persze mindenhez 3 dolog kell még: pénz, pénz és pénz.”
  • 47. ifj. Nagy Gábor 2010. november 13. 18:07
    „42. hozzászólás SP 2010.11.13. 17:14
    "Egy elkerülő keleti mesterséges mellékággal, "

    Pontosan így van, ez a víziturizmusnak is remek terep lehetne.

    43. hozzászólás SP 2010.11.13. 17:25
    "A magyarra konvertált német precizitás nem egyenértékű a német precizitással:"

    Hát igen, ez látszik a mostani partfalon is (ereszt össze-vissza), azt mégis mennyire istenítik...

    Mondjuk én nem akarok olyan depressziós lenni, amilyen az ide írók úgy 95%-a lehet az írásai alapján, tehát bízom benne, hogy működőképes lesz. Ha nem, akkor még mindig lehet hozni homokzsákot, amit egyébként, ha nem csinálnák meg, egészen biztosan kellene hozni, ezt azért ne felejtsük el!”
  • 46. ifj. Nagy Gábor 2010. november 13. 18:02
    „35. hozzászólás lidocain 2010.11.13. 11:11
    "ezzel az egész partfal cirkusszal az a legnagyobb probléma,hogy minden szegedi pontosan ismeri a beruházások minőségét és a határidők betartását. és ez minden,csak nem megnyugtató.
    az idén tavasszal kb 3-4 hét alatt ért ide az árhullám és még nem is játszott közbe a hóolvadás,csak "simán" az itthoni esőzés."

    Csak feltételezem, de azt gondolom, nem alaptalanul - mea culpa, tegnap akár meg is kérdezhettem volna :( - hogy a nyár eleji zöldár után kezdenek neki, mert júliustól a tél beálltáig a rakpart szintjét meghaladó árvíz nem nagyon szokott lenni.”
  • 45. SP 2010. november 13. 18:02
    „A mellékág rendszer Makó vízterhelését is csökkenthetné árvizes időszakban,
    valamint a környék belvizes problémáit is megoldaná évközben.

    Az 1970-es árvízhelyzet már akkor indokolttá tette, hogy a Tisza-Maros szögében a vízhelyzet rendezetlen állapota megoldásra vár.”
  • 44. ucuska 2010. november 13. 17:44
    „hát ez megint valaki valakijének jó üzlet mellesleg a belvárosban lakom a tisza parton és nem fogok nyugodtan aludni sebaj befogad a botka biztosan.”
  • 43. SP 2010. november 13. 17:25
    „14. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.11.12. 21:25

    A magyarra konvertált német precizitás nem egyenértékű a német precizitással:

    ""Az újra telepítés bonyodalmai időkésést, biztonság csökkenést jelenthet. Nincs munkás, nincs eszköz, rossz az idő, késett a szállítmány, esetleg sztrájk, elveszett a csavar vagy más alkatrész, nincs meg a felelős irányító stb.stb.""”
  • 42. SP 2010. november 13. 17:14
    „Egy elkerülő keleti mesterséges mellékággal,
    az exponált és értékes városi szakasz ideiglenes holtággá alakításával minden partfal kérdés megoldható lenne Szeged vízi főutcáján. A Maros okozta többlet veszélyeztetés, szennyezés kérdése is kezelhetőbb lenne.”
  • 41. SP 2010. november 13. 17:04
    „Népszavazás
    jelen esetben is népátverés, mint a Móra nevű híd névadása.”
  • 40. K.T. 2010. november 13. 14:58
    „#25 ifj. Nagy Gábor
    Pedig az lenne a korszerű megoldás egyik része, szerintem.

    #28 N.P.
    Úgy hogy minden eddigi vízszintemelkedésnél probléma volt, hogy le kellett zárni a rakpartot, így a belvárost elkerülő/mentesítő szakasz hiányzott és jobban bedugult a város forgalma. Ezt az átépített partfallal sem oldják meg így. Csak ennyi.
    Ennél jobb megoldást kellett volna találniuk, ami ezt a kérdést is rendezi. Nekem volt rá ötletem, de mindenki akinek mutattam túl földtől elrugaszkodottnak tartotta. Ilyesmi: http://picasaweb.google.com/imre.csullog/AtrajzoltValosagVegyesSciFiSzegedenEsMasutt#5309394998629433218
    Valahogy így van ez a gyermekek dédelgetett álmával is. Aztán világsztár/tudós/űrhajós helyett lesz belőlük bolti eladó, biztosítási ügynök vagy munkanélküli, stb... :(

    #32 unknown
    Egyetértek, de én nem támogatnám ezt a fajta mobilitást. "Még jó", hogy nem is akarja senki ezt megkérdezni tőlem. Az Unió csak fejlesztésre ad pénzt, fenntartásra nem. Nem hiszem, hogy a fenntartására tudnak megfelelő pénzmennyiséget kigazdálkodni ezek a "városgazdák". (Egy fillért sem bíznék rájuk, nem hogy embertömegek árvízvédelmét.) Így viszont igencsak rezegni fog a léc.

    #35 lidocain
    Teljesen egyetértek.”
  • 39. vidai 2010. november 13. 14:55
    „"Közt hallgattak meg" - beletelt egy időbe, mire ezt a címrészletet sikerült értelmeznem. :)
    "Köszöntünk mindenkit a szegedi városháza házasságkötő terméből, amelyet most nem rendeltetésszerűen használnak: nem is hallható lesz, garantáljuk." - garantálom, hogy ez a mondat nem magyar.”
58 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felvonulással ünnepeltük a Gutenberg utcát

Botka László: Szeged épül, fejlődik tovább. Pénteken átadták a felújított Gutenberg utcát. Tovább olvasom