Délmagyar logó

2018. 02. 24. szombat - Mátyás -2°C | 3°C Még több cikk.

KRESZ távoktatásban, buszok bekamerázva - Több mint száz helyen változnak a közlekedési törvények

Csongrád megye - Távoktatásban is tanulható lesz a KRESZ elméleti része, és jelentősen szigorodnak az autósokra vonatkozó közúti közlekedési szabályok. Az autóbuszokat és vonatokat bekamerázhatják. A Parlament több mint száz helyen módosította a közlekedési törvényeket.
Az Országgyűlésben hétfő este nagy többséggel elfogadták a közlekedési törvények változtatásait. Zárt rendszerű elektronikus formában távoktatásban is elvégezhető lesz például az elméleti KRESZ-oktatás; a neten látható kisfilmekkel a tanulás sokkal élményszerűbb lesz. Jakab Csaba szegedi autósiskola-vezető és oktató szerint a tantermi képzést nem helyettesítheti az internet előtt beszerzett információ. – Én is a világhálóról levett kisfilmekkel illusztrálom az elméleti képzést, és azonnal meg tudjuk beszélni a felmerült problémákat. Ez az azonnaliság veszhet el a zárt rendszerű formában – vélekedett. Jakab Csaba azt mondta: a piaci versenyhelyzet nem igazán engedi meg, hogy a kiesett elméleti oktatásból befolyó pénzt a gyakorlati képzések árának növelésével kompenzálják az iskolák.

Június elején tömegközlekedési eszközökön történt incidensekről számoltunk be: utas harapott ellenőrt, megütöttek egy trolivezetőt, betörték egy busz szélvédőjét. Draskóczy István, a Tisza Volán Zrt. divízióigazgatója már akkor üdvözölte volna a kamerák jelenlétét a tömegközlekedési eszközökön.

– A külföldi tapasztalatok azt mutatják: ahol kamera van a buszon, ott visszaszorult a különböző bűncselekmények száma – mondta lapunknak. Az Országgyűlés most elfogadta, hogy az autóbusz- és vasúttársaságok számára lehetővé teszik az elektronikus biztonságtechnikai felvételek készítését a járművökön és a megállókban. A divízióigazgató örül a lehetőségnek, ám a 126 helyi járat bekamerázása sok pénzbe kerülne. – Előbbre való a GPS-rendszer fejlesztése, de elgondolkodunk azon, hogy egy új beszerzésű autóbuszt eleve fedélzeti kamerával rendeljünk meg – mondta Draskóczy. Az új jogszabályban rögzítették: a szolgáltatók csak a bíróság, illetve más hatóság számára adhatják át az általuk készített felvételeket. A ki nem kért adatok legfeljebb 3 napig őrizhetők meg.

300 ezer forintos helyszíni bírság

A képviselők döntése szerint a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának elmulasztása, illetve a tilos jelzésen való áthaladás és az ittas vezetés esetén 10 ezer forinttól 300 ezer forintig terjedő helyszíni bírság szabható ki. A biztonsági övet nem használók és a piroson áthaladók ügyét eddig közigazgatási eljárásban bírálták el. Előbbi esetben átlagosan 10–15 ezer forint volt a büntetés, míg a tiloson átrobogókat 100 ezer forintra büntették. A gyorshajtókra eddig is 30–300 ezer forintot szabtak ki.

Olvasóink írták

  • 17. ClarkGriswald 2010. december 22. 22:44
    „A jogosítvány azért nem játék. Lehet, hogy túlzás, amit állítok, de hasonló, mint a fegyverviselési engedély. Egy CD mellékleten nem lehet megtanulni a KRESZ-t.

    És ami a legelszomorítóbb: a teljes szakmai ellenérvelés ellenére megszavazták. A tanulók nem fognak jobban járni, mert a szoftverért ugyanúgy fizetni kell majd. :(”
  • 16. szatyi 2010. december 22. 18:28
    „13. hozzászólás passar 2010.12.22. 16:59

    Nem kell ennyire sarkosan venni a dolgot, de: érettségiig elmehetsz anélkül, hogy bejárnál az iskolába. Csak a kötelező vizsgákat kell letenni.”
  • 15. szatyi 2010. december 22. 18:23
    „Akkor ez most kollektív büntetés lenne? Néhány "bunkó" miatt?”
  • 14. csizmadialaszlo 2010. december 22. 17:46
    „KRESZ kapcsán.

    Megosztom az olvasó társakkal a következő tapasztalatomat:

    pár héttel ezelőtt találkoztam először a jelenséggel, ma délután viszont több alkalommal is személyesen érintett a dolog.
    Az Oskola utca torlódó autósai közül a bunkóbbik fajta a dugót a kerékpársávon keresztül igyekszik kikerülni, szem elől tévesztve annak eredeti funkcióját. Így ma délután fél kettő körül egy megkülönböztető jelzését NEM használó mentőautó, körülbelül fél órával ezelőtt egy fekete terepjáró, majd közvetlenül utána egy kisebb kategóriájú autóval igyekezett a kocsog letaszítani a bicikliről.

    Tájékozódni szeretnék: fölfoghatom-e élet elleni magatartásnak az ilyet, mert akkor magam is hasonlóképpen védekeznék?

    Kezd a tököm tele lenni azokkal az ,,úrvezetőkkel"=B kategóriás jogosítványt birtoklókkal, akik a közlekedést a maguk privilégiumának gondolják, és emiatt kisgyerek, anyuka, leány, mamika, nagypapa, édesapa, egyszóval mindenki más fél közlekedni.

    Bízom abban, hogy valaki(k) megfontolják: amint a tömegközlekedés résztvevői, úgy a mára bődületes méreteket öltő egyéni közlekedés résztvevői számára is kötelező kell, hogy legyen az időszakos KRESZ vizsga. Igaz ugyan, hogy ez az intézkedés még azt a tényt nem változtatja meg, hogy bunkó mindig is lesz.”
  • 13. passar 2010. december 22. 16:59
    „"Az egész dolog vihar a biliben!
    A lényeg: Ahhoz, hogy /valamilyen/ gépjárművet vezethessen valaki - vizsgát kell tennie...ez így korrekt!
    Az aztán, hogy ezt a vizsgát milyen előképzés után szerzi meg, azt miért kell előírni?...Ha egyébként a jogosítványt a sikeres vizsga után kapja meg az illető! Az már legyen az ő dolga-felelőssége, hogy ezeket az ismereteket hogy és hol sajátítja el.
    Az egész arra van kitalálva, hogy a leendő jogosítványtulajdonos minél több embert tartson el!
    Felháborító!"

    Igazad van!!!
    És ez igaz minden iskolára.
    Minek is járni iskolába, egyetemre, az egész csak pénzlenyúlás!
    Legyen az érettségiző, vagy a szakmunkás és igen a diplomás felelőssége, hogy hol és
    hogyan sajátítja el az ismereteit!
    Hurrá, nem kell iskolába járni!!!”
  • 12. jay_és_néma_bob 2010. december 22. 13:51
    „nem kamerázni kéne a buszokat, hanem újat venni és abba rakni a kamerát”
  • 11. szatyi 2010. december 22. 11:08
    „7. hozzászólás ClarkGriswald 2010.12.22. 10:04

    "A KRESZ távoktatásról"...

    Az egész dolog vihar a biliben!
    A lényeg: Ahhoz, hogy /valamilyen/ gépjárművet vezethessen valaki - vizsgát kell tennie...ez így korrekt!
    Az aztán, hogy ezt a vizsgát milyen előképzés után szerzi meg, azt miért kell előírni?...Ha egyébként a jogosítványt a sikeres vizsga után kapja meg az illető! Az már legyen az ő dolga-felelőssége, hogy ezeket az ismereteket hogy és hol sajátítja el.
    Az egész arra van kitalálva, hogy a leendő jogosítványtulajdonos minél több embert tartson el!
    Felháborító!”
  • 10. deszkás 2010. december 22. 11:02
    „Én már közel egy éve bekameráztam az autót na nem az utasok miatt hanem az elkövethető szabálys. miatt. H ogy miért? CSAK a hazai autósokat büntetni tudó rendőr miatt is.Hogy megdöglésem esetén a hozzátartozóimnak ne mondhassák:lesodródott az útról,hanem visszajátszható azonositható hogy ki(!) mit tett. Teszek a személyiségi jogokra ha már ezt a "jogalkotóiink" elszerencsétlenkedik. Mondjuk nem véletlen és SZÁNDÉKOSSÁGOT feltételezek.”
  • 9. TLT 2010. december 22. 11:01
    „"Kettőn áll a vásár!" - szokták mondani...”
  • 8. történész 2010. december 22. 10:38
    „bootscode

    Értsétek már meg,hogy eddig még ismeretlen ok miatt a külföldiek a Magyar kormány megkülönböztetett védelmét élvezik.Hoztak 100 törvényt felét jogtalanul és régi törvényt sértve de mint gyarmat nem merik megtenni,hogy a gyarmatosítókat felelősségre vonják.A Brit birodalomban voltak ilyen anomáliák,hogy az indiai rendőr a brithez nem nyúlhatót”
  • 7. ClarkGriswald 2010. december 22. 10:04
    „A KRESZ távoktatásról

    3 éve már egy a liberálisokhoz, de főleg Kóka Jánoshoz köthető érdekcsoport kifejlesztett egy szoftvert, ami felváltotta volna a KRESZ-elmélet tantermi képzését egy online elérhető, fényképekkel, és animációkkal oktató rendszerre, hivatkozva arra hogy már a felsőoktatásban is bevett gyakorlat az e-learning. A szakma kételkedve fogadta a hírt, ugyanis a KRESZ tananyag esetében az oktatásban a tanár, az oktató személyes jelenléte a bonyolult közlekedési szituációk megértetése, ráhatása érdekében gyakorlatilag elengedhetetlen.

    Amit pedig a szakmán kívüliek nem látnak: egy óriási üzlet lenyúlásáról van szó, a szakmai érdekek teljes figyelmen kívül hagyásával.

    A parlament a tervezetet 3 alkalommal leszavazta. A múlt héten nagy többséggel megszavazták azt a módosító indítvány ami szerint az e-learning kiegészítő jelleggel működne a tantermi képzés mellett.

    December 20-án a parlament ennek az ellenkezőjét megszavazta, mindenféle egyeztetés, és szakmai vélemény nélkül.

    A következő lépés a szimulátoron való gyakorlati képzés lesz, ami beláthatatlan következményekkel járhat. Csak képzeljünk el egy számítógépen vezetni megtanított 18 éves kamaszt, aki kikerül a forgalomba...”
  • 6. Krampampuli 2010. december 22. 09:50
    „Ő is emberből van. Látod te is, hogy lementél alpáriba és kiakadtál az 5. kommentnél. Ő is kiakadhat másoktól, egy helyzettől és az övé még jobban tolerálható mint egy kényelmes székből hátradőlve írogatótól...”
  • 5. KamuNeni 2010. december 22. 09:20
    „Ha a sofor vagy jegy kezelo se ugy banna az emberekkel mintha a seggebol huzta volna ki oket akkor kevesebb lenne a tamadasok ellenuk.

    A idiota osszegu buntetesek ahol az atalag melos fizetesenek otszoroset buntetik. Az orszag meg is erdemli sorsat!

    Minel tobbet kell elvenni az emberektol hogy minel kevesebbet tudjanak kolteni. Ezaltal par ceg es uzlet is kimegy a businessbol. Azaltal tobb ember is elveszti munkajat es johetnek a nagyobb osszegu buntetes emelesek.

    Hulye bunko banda az biztos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 4. tibke75 2010. december 22. 09:13
    „Nem baj a kamera a buszokon ,de remélem a sofőr is látszani fog benne mert sajnos mostanában többször észre lehet venni hogy a sofőr TELEFONÁL vezetés közben. Vagy rá nem vonatkozik a KRESZ szabályok?.”
  • 3. bootscode 2010. december 22. 09:13
    „Jó, akkor büntessék a külföldieket is. Tegnap a rendőrök nagyon razziáztak, természetesen nem a Párizsi, Berlini, Brüsszeli körúton. Szánalmas.”
  • 2. szatyi 2010. december 22. 07:50
    „Azt még mindig nem értem, hogy az, hogy van-e kamera a buszon, vonaton, -az miért a KRESZ-re vonatkozik?
    Szvsz. több köze lenne az adatvédelmi törvényhez!”
  • 1. saturnus 2010. december 22. 07:42
    „Minden bizonnyal Szegeden is sok helyen meglehet azt figyelni mint pl: Oskola utca-Kelemen utca szakasza ott szinte minden öt autós közül négy nem használja a biztonsági övet nincs bekapcsolva szépen le fényképezhet/DM Foto Riporter-nek figyelmébe ajánlom/ söt minden hetedik meg folyamatossan telefonál nem a fülét vakargatja a telefonnal.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bejgli: a legtöbb helyen lutrinak számít

Mákos, diós, gesztenyés - bejgliben továbbra is ez az etalon. Csak az árak változtak: négyszáztól közel két és fél ezerig fizetünk fél kiló süteményért. Tovább olvasom