Délmagyar logó

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 1°C | 8°C

Kritikus szegedi kirakatmustra

A szegedi belvárosi kirakatokat a turisták szemével vizsgáltuk. Vendégeink láthatnak eredetit és szépet, de van, amire jobb, ha rá se néznek.
Fotó: Segesvári Csaba
Kirakat van igénytelen, ötletes, koszos, rendezett. A szegedi üzletek ablakait kritikus szemmel vizsgáltuk. Úgy, ahogy a szabadtéri játékok közönsége, a halászléfőző verseny látogatói, egyszóval vendégeink látják.

Tuti Cipő. A Kárász utcai bolt legalább száz lábbelit tesz közszemlére. A papucsok és kiscipők választékán kívül – kartonpapíron – arra a szerencsés körülményre is felhívják a figyelmet, hogy a portéka akciós áron kapható. A feliratozás más formáival is találkoztuk: A4-es papíron hirdet a Fekete Sas és Kígyó utca sarkán álló trafik. Nem is a kirakatban, hanem a falon olvasható: „nesze-szerek, gyerek tetoválás". A Passage Shop kirakata óriási akciót sejtet. Az üveg papírral befedve, rajta százalékjel rikít. Közelebb érve látjuk, a leértékelés 30-50 százalékos.
– Nyugaton a 70-90 százalékos leszállítást reklámozzák így – közölte egy tájékozott járókelő.

Áraival hódít a passzázs egy másik üzlete, egy használtruha- bolt is. Bizonyára sikeresen, bent hatalmas a tömeg. A kirakat viszont nem éppen hívogató. A koros (vagy retro?) próbababák között a dolgozók védőitalára és a ventilátorra nyílik remek kilátás.

Szempontok

A séta előtt szempontokat kértünk Szécsényiné Márta kirakatrendezőtől. Elmondta: a kirakatnak tükröznie kell a kínálatot, tisztának, rendezettnek, sőt ízlésformálónak kell lennie. Az ötletesség néhány éve még fő szempont volt, de ma már nem követelmény. A nyugati trend szerint a boltok egy-egy árut hangsúlyoznak, de Magyarországon inkább az a cél, hogy minél több terméket bemutassanak.

A legnagyobb csalódás a Kárász utcán ért. Az egyik ruházati üzlet – Balizza – kirakatában összeillő ruhákat, egységes díszítést találtunk. A csinos ruhákon és a kirakat aljában azonban rengeteg döglött muslincát, sőt néhány pókot fedeztünk fel. Nem tetszett a Széchenyi tér melletti kínai bolt sem. A kirakatrendezők még véletlenül sem találták el az összhangot a feliratok és a termékek között. Ruha címszó alatt kisbicikli és roller látható, a játék feliratos üveg mögött fürdőruha és műanyag papucs. A háttér legalább egységes: minden termék mögött tömött sorokban ruhák sorakoznak.

Találtunk persze tetszetős, vagy legalábbis eredeti kirakatot is. A Kerek Perec öt pici pékje látványosságnak számít, tegnap egy vörös hajú kislány csodálta őket. Turisták fényképezik, felnőttek is rácsodálkoznak a mozgó babákra. A siker bizonyára még nagyobb lenne, ha kicsit megtisztogatnák a viseltes pékruhákat.

Az Eldorádó kirakatának párkányát, sőt az üzlet lépcsőit is hasznosítja. Fonott kosarak, szélcsengő, pálmák hívogatják a vásárlót. A három kirakat változatos, de összességében egységes képet mutat. A boltba ezeken keresztül nem lehet belátni, így a hatás titokzatos. A sétálók nyugodtan szemügyre vehetik az ékszereket, ruhákat, nem zavarja döglött bogár a nézelődést.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lemondott a Móra igazgatója

Két évvel mandátumának lejárta előtt lemondott igazgatói tisztségéről Miklós Mátyásné. A Móra Ferenc… Tovább olvasom