Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Külön cégben a szegedi ellenőrök

Januártól új részleg ellenőrzi a szegedi tömegközlekedést – a járműveket is és az utasokat is. Az új cég szervezetileg a környezetgazdálkodási kht.-hoz tartozik, helye a Stefánián lesz.
Döntött a közgyűlés: a Szegedi Környezetgazdálkodási Kht. koordinálja januártól a városi tömegközlekedést. A közlekedésszervezési üzletágat most alakítják ki. Vezetője a társaság jogász-közgadasági mérnök végzettségű igazgatóhelyettese, Bálint Ákos lesz. Irodájukat a kht. Stefánia 6. szám alatti ügyfélszolgálatán rendezik be. Éves költségvetése 120 millió forint lesz, ami nincsen összefüggésben a helyi jegyárakkal. A tényleges jegybevételeken kívül kap majd önkormányzati és állami támogatást, valamint a két közlekedési cégtől csoportosítanak át hozzá forrást. A kht.-nak tehát nem jelent pluszkiadást.

– Az új szervezet két feladatot vesz át a szegedi tömegközlekedési cégektől. Egyfelől ellenőrzi az SZKT és a Tisza Volán járműveinek műszaki állapotát, tisztaságát, gondoskodik az utasok pontos tájékoztatásáról. De ellenőrzi az utasokat is: jegyeket, bérleteket gyárt, azokat árulja és ellenőrzi – mondta Szabó Ferenc, a környezetgazdálkodási kht. ügyvezető igazgatója. Az önkormányzat spórolni akart, ezért úgy döntött, nem hoz létre új céget, hanem a környezetgazdáknál alakít ki pluszcsoportot. A városi utak nagy részének kezelése amúgy is a környezetgazdák reszortja.

Az új üzletág tehát huszonöt-harminc embert foglalkoztat. Elsősorban azokat a munkatársakat veszik át a két közlekedési cégtől, akik előtte amúgy is műszaki ellenőrzési, jegyvizsgálói és ügyfélszolgálati területen dolgoztak. Persze csak ha ők is úgy gondolják, mert az ügyvezető szerint nem az átvétel problémás, ugyanis a dolgozók nem akarnak változtatni. Erre legkésőbb év végéig van idejük.

Az utasok várhatóan semmit nem érzékelnek az átszervezésből, jegyeket és bérleteket például továbbra is az eddig megszokott helyeken lehet kapni. Látványos javulást az ügyvezető az utastájékoztatásban ígér. És rendszeresen megkérdezik majd az utasokat is a sofőrök vezetési stílusáról, a járművek tisztaságáról. Az utasok elégedetlenségét szankcionálják, jogosnak ítélt panasz esetén a két utaztató cégnek szabnak ki pénzbüntetést.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zároltak 19 tonna romlott árut

A Törökbálinton lebukott M. E. G. A. cégcsoport lejárt szavatosságú élelmiszereiből megyénkben is… Tovább olvasom