Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Kultúrkocsmákkal csinálják a pénzt

Két szegedi vendéglátóhely bevételével táplálja a város – eredetileg kulturális célra létrehozott – cégeit Boros Gyula. Az igazgató bérbe adta az IH nemrég felújított kávézóját, ahová szinte minden napra programot is biztosít. Saját cége itatja viszont a vendégeket a moziban, ahol egyre többször élőzene szól.
Telt ház az IH kávézójában. Ha jó a rendezvény, jön a közönség is. Fotó: Karnok Csaba
Akar ön úgy egy sört inni, hogy azzal a várost szolgálja? A Belvárosi mozi kávézójában kifizetett pénz a mozit működtető közhasznú társaságot gazdagítja. Ha elég sokan iszogatnak a hangulatos galérián, már nem is érdekes igazán, milyen a látogatottsága a művészfilmeknek. Valahogyan így fest Boros Gyula tavaly kinevezett igazgató moziélesztő taktikája.

Az utolsó simításokat végzik a moziban. Az épület fűtési rendszerét felújították, a falakat festették. A kerekítve húszmillió forintos költségből azonban a városnak és moziüzemeltető cégének csak hárommilliót kellett állni. A többi a kulturális tárcától nyert pénz. Boros Gyula pedig megy előre. A két szegedi önkormányzati céget igazgató fiatalember most programokkal tölti fel a mozi kávézóját. Cél: ne egy lábon álljon a Belvárosi mozi Kht., ne csak a filmek sikerétől függjön a cég eredménye.

Az üzleti modell ravasz. Először megcsinálták a Casablancának keresztelt ivót, azután most az eddig összegyűlt bevételből szervezik a bulikat. Szombaton salsa, kedden jazz, csütörtökön lágy pop-rock dallamok szólnak, pénteken bulira fölkészítő elődiszkó szól. De csinálnak Tarantino-partit is, meglovagolva a Ponyvaregény feltámadása körüli retrohullámot. Mindez a mozizás alapszolgáltatására épülő kávémérésre épülő plusz-zeneszolgáltatás.

Bérbe adott IH Caffee

Az Ifjúsági Ház Kht. nem működtethetett vendéglátóhelyet, ezért az IH-ban egy vállalkozó alakította ki az új kávézót. Beszállt az átépítés költségeibe, továbbá bérleti díjat fizet. Ebből a bevételből az IH rendszeres programokat szervez a földszinti kávézóba. Újabban már belépőt is szednek, a fejenként néhány száz forint pedig az önkormányzat másik Boros Gyula vezette közhasznú társaságát gazdagítja. Az igazgató szerint ezzel az üzleti modellel újjáéledt az IH, és kialakult a kávézó törzsközönsége. Egyre többen napközben ugranak be hozzájuk meginni valamit, hiszen a környéken nem kell parkolójegyet lyukasztani, mégis a belvárosban található.

Boros derűlátón úgy számol: az olcsó árakkal dolgozó kávéház kipörgi saját költségeit, a bulik költségeit is, és még a mozinak is marad havi egy-másfél millió forintja. Hogy milyen lesz az év, azt persze nem tudni. A december hónap mindenesetre olyan jól sikerült, hogy ha egyetlen mozijegyet sem adtak volna el, a moziüzemeltető cég akkor is rendben lett volna.

A kétszeres igazgató egyébként már a tavaszra gondol. Olyan 10-20 asztalból álló teraszt terveztet a Belvárosi mozi elé, ami a szigorú műemléki előírásoknak is megfelel. Attól pedig nem tart, hogy a város többi vendéglátósa megorrol a kávézókkal operáló önkormányzati cégeire. Az általuk megállapított árak ugyan alatta vannak több más kávézó árainak, de a két kht.-nak így is megéri. Minden helynek megvan a maga törzsközönsége, ők nem jönnek át pár forint miatt – véli.

Programokra pedig a vendégek jóléte miatt van szükség – vallja. Más üzemeltetőkkel szemben azt gondolja: nem azért hív zongoristát, DJ-t az ivóba, hogy több legyen a vendég, hanem hogy a meglévők jobban érezzék magukat. Ezt úgy is fordíthatjuk, hogy ha tele lenne a kocsma zene nélkül is, Boros akkor is zenél a közönségnek. Szerinte ez a szolgáltatás az, amit az önkormányzati cégtől elvárhatnak a polgárok.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Titkos a szeged.hu ára

Továbbra is egy magáncég tulajdonában van a szeged.hu internetes cím, amit az önkormányzat már évek… Tovább olvasom