Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Lábbusszal a Napfény Parkba

Szeged - Ünnepélyes ceremóniával tegnap felavatták, ma a vásárlók előtt is megnyitja kapuit a szegedi Móraváros új kereskedelmi központja.
A szegedi Napfény Park 11 hektáros területén az OBI és a Tesco egy-egy nagy doboza mellett negyven üzlet, gyorséttermek, gyógyszertár, valamint 1250 közös parkolóhely osztozik. Ma délelőtt 10 órától a bevásárló nagyközönséget sok nyereményjátékkal és koncerttel várják.

Ám a szegedi Napfény Parkot csak kocsival lehet megközelíteni: a Kálvária sugárút és a Szabadkai út között továbbra sincs tömegközlekedés, noha a Móravárosi körúton, az áruházkomplexum előtt már hónapokkal ezelőtt elkészültek a buszöblök.

Ceremónia

Szeged új kereskedelmi központjának tegnapi ünnepélyes átadási ceremóniáján Botka László polgármester és Szilágyi István, a Carion cégcsoport ingatlanfejlesztési vezetője mondott köszöntőt. A Carion Holding beruházása 7 milliárd forintba került, és az ígéretek szerint 400 embernek teremthet munkahelyet.

Áprilisban Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester azt ígérte: a tavaszi forgalomszámlálás eredményeitől függően valamilyen járat megáll majd az új kereskedelmi központ előtt, mire az megnyílik. Az alpolgármester tegnap azzal magyarázta a hiányzó buszjáratot: bár szükség lenne a járatra, tartós megoldásra törekednek – ez azonban egyelőre hiányzik.

Több lehetőség is szóba került. Ezek egyike szerint módosítanák az egyik környékbeli buszjárat útvonalát – ehhez azonban közgyűlési döntésre van szükség. Erre novembernél hamarabb nincs esély. A másik terv szerint a Tescóval együttműködve hoznának létre új buszjáratot.

Olvasóink írták

  • 14. deme 2008. november 21. 21:43
    „először is meg kéne nézni h hányan járnak ide vásárolni.én a szomszédban lakom és akár hányszor átmegyek pár ember lézeng a folyosókon és ennyi.tegnap a tescoban 2 db kassza működött ugyanis 5 db vevő volt.éppen ezért nem hiszem h külön buszjáratok indítására lenne szükség.nagyon jó lenne ha max a 90-es megállna a Móravárosi körúton és onnan mindenki meg tudja közelíteni a lábán.a 76-ost napfénypark nélkül is sűríteni kellene és a 4-est is.
    szerintem aki ide akar jönni a város ,ásik feléből tescózni mert máshol nem talál a városban tescót az át tud szállni.én is át tudok szállni ha kimegyek a corába.”
  • 13. LukSzusz 2008. október 03. 21:53
    „A tuja nem jó,elkényeztetett városi urak?”
  • 12. gyarmati nő 2008. október 03. 18:12
    „egy szegedi, átszállásról hallottál már? Vagy a te lakhelyedről minden szegedi célponthoz indul valamilyen tömegközlekedési eszköz?!”
  • 11. lugas6 2008. október 03. 18:08
    „Egyszer már járt arra busz. A 90-es a Vadkerti téren fordult vissza és így nagyon jól működött a rendszer. Mit kell ezen annyit problémázni?”
  • 10. csanyiv 2008. október 03. 17:22
    „Én a 16-os meghosszabbításáról hallottam, hogy nem a Cserepesen, hanem a bevásárlóközpont parkolójában fordulna vissza. Ez annyival hasznosabb lenne talán, hogy a 16-os tényleg feltárja Móravárost, míg a 90-es a Móravárosi körúton és a Vásárhelyi Pál utcán hosszan nem lakott területek mellett halad, a rókusiaknak, makkosháziaknak meg nem sok értelme van egy másik Tesco hipert választani a sajátjuk helyett. De utóbbiak és a tarjániak is választhatják a 4-es villamost, ha mindenáron ide vágynak.”
  • 9. Rudolf, a rednóz réndír 2008. október 03. 14:19
    „k (1): tudod, ez nem olyan egyszerű. Előszöris be kell iktatni a napirendbe, hogy mikor készítsék elő a javaslat felterjesztését a közgyűlés felé (ez egy nap), aztán...”
  • 8. geza 2008. október 03. 13:05
    „Azért a CORA járatot ne hasonlitsuk már a Tesco(járat)hoz.
    Cora jelenleg 1 van, kint a bánatban, Tesco meg szinte minden sarkon. A tarjáni pl trolival el tud menni az etelkasorra, busszal a rókusi körutasra, illetve villamossal a Dugonics térre.
    Egyetértek, a 90 v 90y-t kell meghosszabbítani. A kocsival érkezők pedig tudnak parkolni.
    Egy dolog hogy a móravárosi körúton a biciklisekre is gondolhattak volna, mert katasztrofális a "bicikliút"”
  • 7. illúziónisták 2008. október 03. 11:24
    „400 embernek "teremtett munkahelyet"...
    És hányat szűntetett meg?”
  • 6. ER 2008. október 03. 09:53
    „Szerintem is egy ingyenes -Cora buszhoz hasonló-, járatot kellene elindítani, ami a város több pontját is érintené!
    Igaz, hogy már egyre több az autós, de gondolni kell a tömegközlekedéssel járókra is!”
  • 5. Horton 2008. október 03. 09:27
    „Tót Tiborné szerintem nem mondott rosszat a 90-es busz modosítássával.
    Valószínű, hogy azok veszik igénybe az újonan nyílt áruházakat, akik a környékben élnek, tehát nem kell oda akora busz dömping.
    Lassan már a város lakossága a bőség zavarában nem tud mit kezdeni magával, mert minden sarkon van már egy Tesco, Kínai, stb..........
    Az aki meg Tarjánból, vagy akár az Északiból mindenáron ott akar vásárolni, az megérdemli, hogy többszöri átszállással jusson el.
    Arról nem beszélve, hogy az emberek " zöme " így is az autót választja.”
  • 4. dasza 2008. október 03. 08:21
    „Más városokban - mint például Budapest, Kecskemét, Veszprém, Győr, Dabas magánvállalkozókkal oldotta meg a Tesco az ingyenes bevásárlójáratot. Ott beváltak.
    Szerintem ahelyett hogy az önkormányzattal egyeztetnének, meg kellene állapdoni valami magánbuszossal. Két busznál több szerintem nem kellene rá.”
  • 3. egy szegedi 2008. október 03. 08:14
    „Yes,és aki nem a 90-es vonalán lakik annak mi a teendöje?
    Talán jobb lenne ha megoldanák az áruházak közösen a buszjáratot a saját pénzükből,ha azt akarják,hogy odajussanak a vásárlók!”
  • 2. Tót Tiborné 2008. október 03. 06:57
    „Csak a 90-es busz vonalát kellene pár megállóval meghosszabbítani, a TESCO megálló után visszakanyarodhatna a szabadkai útra és továbbmehetne a nagyállomás felé.”
  • 1. k 2008. október 03. 06:30
    „Hüha csak rá jönek mi a legegyszerűbb, "A másik terv szerint a Tescóval együttműködve hoznának létre új buszjáratot."
    Meg kell egyezni velük azt kész,ugyan így van a Cora-nál is,ennyi nem olyan nehéz az! Tesco-Obi járat aminek az utvonalát meg kell tervezni(ez kevesebb mint egynapos munka), meg kell egyezni milyen sűrűn járjanak a járatok(lehet elég a 30perc is), és akkor hétfőtől már járhatna is a busz, most lehet rá írni azt hogy ez nem olyan egyszerű, de ebbe semmi nehéz dolog nincsen!
    Amugy meg tudták, h megépül ez a szar akkor miért nem akkor döntötek abban hogy hogyan mennyen oda a busz, erre válaszoljon vki.

    "bár szükség lenne a járatra, tartós megoldásra törekednek - ez azonban egyelőre hiányzik."
    Tarós megoldás, honnan tudod hogy egy "különbusz járaton" mennyien fognak közlekedni, ha még el se indítotátok!
    Ez így nagyon gáz, de legalább 76-ossal ill. a 4 villamossal el lehetmenni oda, bár mindketőt lehet sűríteni kellene, mert ugyebár ott van a Jégpálya is tehát oda nem kevés ember megy(120%-ban ki van használva a villamos olyankor)!
    Kíváncsi leszek hétfőre sikerül e vmit csinálni vagy csak nézitek egymást, igen kedves önkörmányzati dolgozok!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Összevonják a szegedi középiskolákat

Szeged - A Radnóti- és a Deák-gimnázium kivételével összevonják a városi fenntartású középiskolákat… Tovább olvasom