Délmagyar logó

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 13°C | 25°C Még több cikk.

Labdák és matracok – Nyelvtanulás három hét alatt

Egy szegedi nyelviskolában rendhagyó körülmények között zajlik az oktatás. Tankönyv és házi feladat helyett zene és kényelmes matracok fogadják a hallgatókat.
Gyümölcs, labdák, memóriakártya – kezdődhet az oktatás. Fotó: Karnok Csaba
Az egyik szegedi nyelviskola tanárai, régi módszerek tanulmányozása után kikísérletezték a neurorelaxációs nyelvtanítást: különböző agyi programozó funkciók segítségével relaxált állapotban egy rendkívül gyors, szupertanulás lehetséges. Az iskolában ennek segítségével angolul, olaszul és németül lehet megtanulni – akár három hét alatt.
Az iskolában nincsenek asztalok, székek, padok – helyettük gimnasztikai labdákkal, matracokkal találkozhatunk. – El kell felejtetni a hallgatókkal, hogy tanulnak – mondja Molnár Rita, az iskola vezetője. Az első pár foglalkozás a kapcsolatépítés és stresszoldás jegyében zajlik: a nyelvtanulás ezután kezdődhet.

Az oktatásban az aktív és passzív relaxáció váltakozik. A tanulók az órák aktív részében a nyelvhelyességet sajátítják el – szituációs gyakorlatokban. Eközben rengeteg inger éri őket. Az ember akkor tud könnyen megtanulni valamit, ha nemcsak hallja és mondja, hanem látja, rajzolja és tapintja is a szavakat. A tanteremben található memóriakártyák és színes építőkockák eszközei a hatékony tanulásnak. A nyelvtani szabályok ezek segítségével rögzülnek. Az emberek kevésbé emlékeznek egy monoton hangon elmondott mondatra, így bizonyos szabályokat a tanárok kiabálva vagy suttogva mondanak el.

A passzív relaxáció kellemes félhomályban, matracokon és labdákon ülve-feküdve – speciális ütemű klasszikus zenére történik. Beethoven, Haydn és Mozart egyes művei tökéletesek erre a célra. Egy foglalkozás negyvenöt perces, amit sok kis szünet szakít meg. – Erre azért van szükség, mert amit szünetek előtt és után érzékel az agy – nagyon megjegyzi – mondja az iskolavezető.

A tanfolyam előtt a hallgatók tanulási típust felmérő tesztet írnak. Ennek alapján alakítják ki a képességeknek megfelelő négy-, hatfős csoportokat. Az iskola oktatói felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, valamint el kell végezniük egy tanfolyamot, amin megismerkednek a tanítási módszer szabályaival. – Amikor azt akarjuk hogy valaki megjegyezzen valamit: rögzítőt kell a tanárnak alkalmaznia, ami legtöbbször valamilyen hanghatás. Ha valaki sok próbálkozás után sem tud helyesen kimondani egy szót, de végül sikerül neki: a tanárnak észre kell vennie, és azonnal alkalmaznia a rögzítőt. Ezt az agy meg fogja jegyezni – mondja Molnár Rita.

Kiss Gábor Gergő

Olvasóink írták

  • 2. Vidáné Dóra 2008. július 08. 12:17
    „Szeretnék bővebb információt a tanfolyammal kapcsolatban, hol található, mennyibe kerül, beiratkozás időpontja stb.
    Köszönettel:
    Vidáné”
  • 1. Némethné Mészáros Mariann 2008. február 29. 18:23
    „Lehet, hogy érdekelne ez a tanulási lehetőség, így bővebb információt szeretnék kérni. Pl: korosztály, milyen időközönként indul, és mennyibe kerül a tanfolyam/fő”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szeged látványa az égből és az űrből

A Szeged belvárosáról, 700 kilométeres magasságból készült űrfelvételt is láthatják az érdeklődők az… Tovább olvasom