Délmagyar logó

2016. 06. 30. csütörtök - Pál 18°C | 29°C

Lámpás zebrákat kérnek a felújított 47-es útra

Kivilágította a parkolója előtti buszmegállót, és lámpás gyalogos-átkelőhelyeket javasol a 47-esre a Kastélykert fogadó vezetője. Szerinte a sávokat elválasztó betonfal megépítése óta itt éjjel életveszélyes átkelni.
Hangosan ráz

A közlekedők biztonságát most a tábla mellett a burkolatba beépített rázatók szolgálják. Ezek jobban kiállnak az út síkjából, mint más helyeken, sokkal messzebbre el is hallatszik a döccenő gumi hangja. A közeli tanyákon élők, illetve a Kastélykert szállóvendégei is hallják, éjjel, tiszta időben még jobban.
Világítást szereltetett a fogadójához közeli buszmegállóba Bittó Árpád a 47-es út mellett. A lámpa a vendéglátóhely hálózatáról kapja az áramot. A vállalkozó azért döntött így, mert a fényviszonyok miatt előfordult, hogy a buszvezető nem vette észre a sötétben várakozó utast.

Fényvisszaverő oszlopokat is állíttatott a parkolóba vezető út mellé, hogy éjjel vagy ködben nehogy belemenjenek az érkező autók a 47-es melletti vízelvezető árokba. A főút Szeged és Algyő közötti szakaszának felújításakor, tavaly ősszel több vállalkozóval együtt ő is nehezményezte, hogy a kétszer két sávot középen betonfallal választották el. Az építkezésről lapunkban is rendszeresen beszámoltunk (2015. november 27.: Akadálypálya lett a 47-es. ). Így fordulni csak a legközelebbi körforgalomban lehet. Attól tartottak, csökkenni fog a forgalmuk. Ez a Kastélykert esetében nem következett be, de mint Bittó Árpád mondja, mindent el is követtek azért, hogy megmaradjon a vendégkörük. Az viszont szerinte már látszik, hogy a betonfallal ellátott 47-es néhány szempontból veszélyesebb lett. A fal és a rászerelt fényháló miatt a körforgalomba behajtva csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni a már benne lévő autót. Itt készen vannak a lámpák, mégsem világítanak.

– A mellettünk lévő gyalogosátjáró sem sikerült jól. Korábban aki átkeléskor szétnézett, mindkét irányban látott mindent. Most csak akkor, ha elmegy a falnál lévő nyílásig. Ha balról nem közeledik autó, áttolja a biciklit odáig, aztán jobbra néz. Ilyenkor a kerékpár eleje is, hátulja is kilóg, ez veszélyes – mondja a vállalkozó. – Amikor köd volt, saját kollégám futott át itt előttem. Ha az autó itt gyorsabban megy a megengedett 60-nál, és a gyalogos rosszul méri fel a kocsi sebességét, baj lehet. Márpedig itt többen fognak átjönni, köztük sok biciklis, miután megépül végig a kerékpárút. Igazán biztonságos az lenne, ha nyomógombos lámpás gyalogátkelőhelyet alakítanának ki: van, aki a 60-as táblát figyelmen kívül hagyja, a piros lámpát azonban mindenki tiszteli.
Hasonló megoldást várnak a Floratom Kft. telepénél is. 
 
Veszélyben. Hiába kelnek át óvatosan a biciklisek a Kastélykert fogadónál, ha az autósok nem lassítanak. Fotó: Karnok Csaba
Veszélyben. Hiába kelnek át óvatosan a biciklisek a Kastélykert fogadónál, ha az autósok nem lassítanak. Fotó: Karnok Csaba


– Rossz látási viszonyok között itt életveszélyes gyalog átjönni, ez a decemberi ködös napokban látszott – mondta Nagy Árpád, a Floratom ügyvezetője. – A biciklit pedig, miután középig áttolták, keresztbe kell fordítani, hogy ne lógjon ki az útra. Nekünk a felújítás idején ígértek olyat, hogy mindkét helyen lesz nyomógombos lámpás gyalogátkelőhely, azt is hallottuk, hogy 5-6 millióba kerül darabja, de most még nincs pénz rá.

A Floratomnál számítanak a lámpára. Az átkelés itt régen is veszélyes volt, a kft. dolgozói közül eddig hárman haltak meg, ezért is vezettek be itt sebességkorlátozást.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegedi Jobbik: Jelzőkészüléket az időseknek!

Veszély esetén a hatóságokat vagy a mentőket egy gombnyomással értesíteni lehessen. Tovább olvasom