Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Lánctalpassal a telepre

Sárban, közel félméteres kátyúkon keresztül vezet az út Dorozsmán az egyik ipartelephez. A vállalkozások lassan becsukhatják kapuikat, mert a kuncsaftok máshová mennek. A szegedi önkormányzat 2004 végén azt ígérte: mivel a nyugati elkerülő út elzárja majd a telep bejáratát, kialakítanak majd egy másik bejárót. Ez eddig nem történt meg.
Sártenger vezet a telephelyekre. Fotó: Gyenes Kálmán
Nem szeretnénk elakadni a hatalmas sárban, ezért autónkat a Dorozsmai út–Szilva utca kereszteződésben hagyjuk és gyalog próbáljuk megközelíteni az egykori Móra Ferenc Mezőgazdasági Szövetkezet területét. Nem jutunk messzire: harminc-negyven centiméter mély kátyúk, illetve kavics- és homokdombok állják utunkat. A Magyar Közút Kht. építi a nyugati elkerülő utat, amit május 31-éig kell átadni.

A telepről az egyik vállalkozó speciális autóval kijön értünk, de ezzel sem egyszerű megtenni a bevezető száz métert. Útközben kétszer majdnem elakadunk, szerencsére a sofőr a vízzel teli kátyúkat úgy ismeri, mint az inkák a folyók gázlóit. Ha menet közben kinyitnám az autó ajtaját, a sáros víz biztosan belöttyenne. Horváth Tibor, autóbontással foglalkozó vállalkozó azt magyarázza a kocsiban: az iparterületen működők – a raklapforgalmazó, a papírbálázó, a teherfuvarozó, az építési vállalkozó, a dugattyúgyártó – tudják mivel jár az útépítés: a kellemetlenségekkel együtt kell élni.

– Még azt is elviseltük, hogy a telep egy részének kisajátításakor elbontották a kerítést és azóta nem állították helyre. Próbáljuk megakadályozni a lopásokat, ami nem mindig sikerül. Nem szóltunk semmit, nyeltünk. De most már betelt a pohár! Veszélyben a vállalkozásunk – foglalja össze aggodalmát.

Új terv kellett

Az önkormányzat azért módosította a Díszlet utcai bejáró kialakításának a határidejét – tudjuk meg Molnár Lászlótól, a városüzemeltetési iroda vezetőjétől – mert az egyik lakó az eredeti tervet megvétózta: az azon szereplő utat házához közelinek találta, ezért új tervet kellett készíteni. Az irodavezető elmondta: egyeztettek a nyugati elkerülőt építő Magyar Közút Kht-vel és amíg nem készül el a Díszlet utcai út, addig biztosítják a Szilva utca felöl a bejárást. Kijelentette: a Díszlet utcát a Strabag Rt. május 15-ig megépíti, de addig is türelmet kér a vállalkozásoktól.

A szegedi önkormányzat 2004 végén írásban azt ígérte, a telephely közúti kapcsolatát biztosítja: a Díszlet utcában negyven méter hosszú teherforgalomra alkalmas, szilárd burkolatú utat épít 2005. augusztus 31-éig. Ezzel szerették volna elkerülni, hogy a nyugati elkerülőt építők és a vállalkozók ne zavarják egymást.

– Eddig egy kapavágás sem történt – mutatja a földes területet a dugattyúgyártással foglalkozó Sajtos Szűcs János, aki már megjárta: vadonatúj autójának elejét egy kátyú tönkretette. – A forgalom megcsappant, a vevők máshova mennek, mert a telep sokszor megközelíthetetlen.

Kiderül, hogy a vállalkozókat tavaly szeptember végén az önkormányzat arról értesítette: a határidőt ez év május 15-ére módosítja. Addig a telephely megközelítését a Szilva utca felől biztosítja.
– Az önkormányzat által biztosított úton biztonságosan legföljebb lánctalpasok járhatnának. A nagyobb alkatrészeket traktoron szállítjuk ki a sarokra, mert a vevők nem tudnak bejönni. Ráadásul regisztrált autóbontót működtetünk és a veszélyes hulladékot el kell szállíttatnunk. A kamionosok nem szívesen jönnek be – mondja Horváth Tibor, aki többi vállalkozó társával együtt értetlenül áll az útkáosz előtt.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tímárné elindulhat a választásokon

Indulhat a szegedi 3-as választókerületben pénteken elutasított Tímárné Horváth Magdolna, az MDF… Tovább olvasom