Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Lapunk közvélemény-kutató partnere az Informédia

Szeged - Lapunkban hosszú évek óta közvéleményt kutatunk „kicsiben": naponta megkérdezzük olvasóinkat valamilyen témában. Szakmaibb szintre emelte ezt a szegedi Informédia Kft., amely valamelyik szombati cikkünkkel kapcsolatban minden héten 200 olvasónk véleményét kutatja.
– Felfigyeltünk a Délmagyarország „Megkérdeztük" rovatára. Piackutató cégként úgy éreztük, bizonyos témákban szakmaibb szinten is megvalósíthatnánk e sajátos közvélemény-kutatást – indokolja Halasi Attila, az Informédia Kft. ügyvezetője, miért kezdődött a cég és lapunk együttműködése tavaly novemberben. Azóta egy-egy szombati cikkünkhöz minden héten telefonon megkérdeznek 200 embert a témával kapcsolatos véleményükről: általában 4-5 kérdés közül lehet választani.

– Hazánkban a vonalastelefon-ellátottság mértéke akkora, amely megfelel a szakmai elveknek: véletlen választás alapján szinte mindig másokat tudunk megkérdezni, jó pár évet kell várni arra, hogy valaki többször is válaszolhasson. Hiszen ez a piackutatás alapja – mindenkinek ugyanakkora esélye van bekerülni a mintába – fogalmaz Halasi Attila, aki általában sejti, mely válaszok lesznek a legnépszerűbbek – egy alkalommal viszont érte meglepetés.

– Számomra az volt a legérdekesebb kérdés, amely arról érdeklődött, mikorra készül el az M43-as autópálya az olvasók szerint. Váratlanul magas, 28 százalék volt azok aránya, akik nem is bíztak abban, hogy elkészül, 27 százalék pedig úgy vélte: nagy lesz a csúszás – meséli.

Halasi Attila, az Informédia Kft. ügyvezetője. Általában sejtik, melyek lesznek a legnépszerűbb válaszok. Fotó: Segesvári Csaba
Halasi Attila, az Informédia Kft. ügyvezetője. Általában sejtik, melyek lesznek a legnépszerűbb válaszok. Fotó: Segesvári Csaba

A 15 éve működő cég a piackutatásra, marketing-tanácsadásra épült, arra a filozófiára alapozva, hogy reális marketingtervet csak a piackutatásra alapozott információk aprólékos ismeretében lehet készíteni, nem csak a cégvezetők megérzései alapján. – Partnereinknek kutatásaink eredményeként minden esetben megfogalmazzuk, mit kommunikáljanak, javasoljuk, hogyan döntsenek. E tevékenységünkre alapozva foglalkozunk a marketing további formáival is: grafikával, tanácsadással, internetmarketinggel, reklámkampányokkal, direkt marketinggel. Ugyanúgy végzünk íz-, név- és illattesztet, mint piacirészesedés-kutatást, válságmenedzselést vagy éppen honlapkészítést – sorolja az ügyvezető, aki szerint a jelen és a jövő egyik fontos tevékenysége az internetmarketing, amely azonban Magyarországon még gyerekcipőben jár. Pedig a legegyszerűbben mérhető reklám az online hirdetés: mérhető, hányan látták, hány percig nézték, visszatértek-e hozzá később stb.

A külcsínre is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen az arculattervezés, a webdesign is nagyon fontos. – Egy vállalat lelkét legjobban egy kreatív grafikus tudja megmutatni – vallja Halasi Attila. Hozzáteszi: ugyanilyen lényeges egy figyelemfelkeltő, de mégis áttekinthető, letisztult honlap is. – El kell dönteni, mi a cél a honlappal, színes, mozgó, kreatív hatású szórólapot vagy inkább aktualizált, híreket tartalmazó portált kell-e készíteni – fogalmaz, idézve Ogilvy elhíresült, ám a mai kutatási módszerekkel már szerencsére gyakran cáfolható mondását: „a reklámra költött pénz fele kidobott, csak nem tudjuk, melyik fele".

Az Informédia Kft. honlapja: http://www.in4media.hu

Olvasóink írták

  • 2. forumozó 2008. május 05. 22:34
    „Az olvasókat is szondáztatják végre arról, hogy mit szeretnének olvalsni a lapban vagy csak az újságírók ötletei a fontosak? Mert nekem lenne véleményam a lapról is:(”
  • 1. geronimo 2008. május 05. 17:38
    „Azért annak tényleg lehet örülni, hogy a szponzorált sms szavazások helyett most már valós közvéleménykutatási eredményeket láthatunk, ez egy jó irány lehet....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Volt egyszer egy mackógyár

Szeged - Csodálatos dolog a fényképezés. Doba Mihály albumait lapozva a hatvan éve alapított Nívó Faipari Szövetkezet történetében kalandoztunk 1992-es megszűnéséig. Tovább olvasom