Délmagyar logó

2018. 06. 21. csütörtök - Alajos, Leila 20°C | 29°C Még több cikk.

Látványos csomópont a 47-es és az M43-as találkozásánál

Szeged - Akinek van térlátása, az a mostani munkák alapján már maga elé képzelheti az M43-as és a többi út találkozását, a le- és a felhajtók rendszerét. Kevesen lehetnek ilyenek, ezért bemutatjuk, hogyan csatlakoznak majd Szeged határában a meglévő utak az új sztrádával.

A 47-es úton Vásárhely felé utazva láthatjuk, hogy már készítik annak az autópályahídnak a pilléreit, amelyek az M43-ast „tartják" majd. Itt a sztráda a 47-es felett halad el. Két körforgalmat is kialakítanak a 47-esen az úgynevezett csomóponti ágak csatlakozásánál, itt lehet majd le- és felhajtani az M43-asra. Ez talán a leendő autópálya és a környező úthálózat találkozásának leglátványosabb része felül- és alulnézetből egyaránt – a szakemberek rombusz formájúnak hívják.

Fél lóhere alakú lesz a Sándorfalvi úti csomópont, ahol szintén lesz fel- és lehajtó a sztrádára. Akik majd Csongrád felé igyekeznek Szegedről, vagy a megyeszékhely felé jönnek vissza, a sztráda fölött utazhatnak, akárcsak azok, akik Baja felé tartanak az M5-ös fölött átívelő 55-ös úton. A fél lóherét mi inkább fél rombusznak keresztelnénk el: így könnyebben elképzelhetjük a címlapos illusztrációnkon látható 47-es úti csomóponthoz viszonyítva.

Építkezés Szeged határában. Készülnek az autópályahíd pillérei. Fotó: Schmidt Andrea
Építkezés Szeged határában. Készülnek az autópályahíd pillérei.
Fotó: Schmidt Andrea

Az M43-as 31,6 kilométeres, Szegedtől Makóig tartó szakaszának építése tavaly nyáron kezdődött, a vállalt határidő alapján már idén november végére át kellene adni az E75-ös és a 47-es közötti 6,7 kilométeres részt. Az új, északi Tisza-híd a Makóig tartó szakasszal együtt 2010. augusztus végi határidőt kapott. A híd és a Tiszán túli szakasz építése jó ütemben halad, az első 6 és fél kilométer kivitelezője azonban határidő-módosítást kért jövő júliusig. Arra hivatkozik, hogy a szakaszon átmenő 1 méter átmérőjű vízvezeték levédésére menet közben új műszaki létesítmény, úgynevezett támfal építését írták elő számára.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. még mindig tárgyal a kivitelező határidő-módosítási kérelméről – tudtuk meg Fazakas Orsolya kommunikációs vezetőtől. Döntés tehát még nincs.

Még kérdés, meglesz-e márciusig a Sándorfalvi úti lehajtó. Fotó: Schmidt Andrea
Még kérdés, meglesz-e márciusig a Sándorfalvi úti lehajtó.
Fotó: Schmidt Andrea

Botka mondta az online interjúban

„Mint ahogy a sajtóban és a parlamentben is jeleztem, elfogadhatatlannak tartom ezt a magyarázatot (a támfal megépítését – a szerk.), mert nemcsak az érintett néhány 100 méteren, hanem a teljes 6 és fél kilométeres szakaszon késésben van a kivitelező. Ezért azt várom a magyar államtól, hogy határozottan érvényesítse kötbérigényét a kivitelezővel szemben, amit szegedi állami utak felújítására lehetne fordítani. Az új határidő megállapításánál ragaszkodunk ahhoz, hogy márciusig elkészüljön az autópálya egy új lehajtóval a Csongrádi sugárútig. Akkor kezdjük ugyanis a Rókusi körúton a 2-es villamos azon szakaszának építését, amely sávszűkítéssel jár, így szükség van erre a kerülőútra. Jelenlegi információink szerint a kivitelező hajlik a megállapodásra."

Nyomvonal

Az M43-as nyomvonala az M5-östől indul Szeged északi részén. A megyeszékhelyet, Maroslelét és Makót északról elkerülve tart keleti irányba a határállomás, Csanádpalota felé. Az M43-as első 3 kilométer hosszú szakasza – az M5-ös sztrádától az E75-ös főútig – egy időben készült el az M5-össel 2005 végén.

Olvasóink írták

65 hozzászólás
  • 65. strangerr 2009. november 03. 13:45
    „65. Van terv a kerékpárúra Algyőig. A 47es burkolat megerősításével együtt épülne.”
  • 64. Csecs 2009. október 28. 15:15
    „A József Attila sugárút a Budapesti krt és a város határa között 2x1 sáv! Növekedni fog a forgalom és már így is be szokott dugulni, a kamionok miatt meg jó bakhátas is. Az a legkisebb kereszmetszet, mindjárt egy km hosszan. Annak még perverz gondolatban sincs a szélesítése.
    Továbbá ott az a bicigliút. Az a csomópontot köti össze a MOL-körforgalommal? Mert szintén nincs semmi terv, hogy továbbépítsék valamerre. Majd ha az elcsapott kerékpárosok száma meghaladja a megspórolt milliókét, akkor talán lesz belőle valami?”
  • 63. makákó 2009. október 28. 11:35
    „úgyse lesz kész, HEHEHE!!!!”
  • 62. strangerr 2009. október 27. 09:32
    „Szerintem mondjuk még 50en mint az idióták:
    kész kéne legyenek!!!" :))))
    kész kéne legyenek!!!" :))))
    kész kéne legyenek!!!" :))))
    kész kéne legyenek!!!" :))))
    kész kéne legyenek!!!" :))))
    kész kéne legyenek!!!" :))))”
  • 61. vuk 2009. október 27. 08:28
    „Mostanra mar nem elkezpelni kene a csomopontokat hanem kesz kene hogy legyenek... Van ra 1 honap h venyes suvickoljak es atadjak.”
  • 60. strangerr 2009. október 26. 21:29
    „A Kossuth Lajos, a Nagykörút akkor gyakorlatilag minden évben tönkremegy. 30 év után most kapott (2 éve?) egy kis felújítást. Úgyhogy szinte garantált, hogy most megint hosszú évekig nem lesz rá keret.”
  • 59. Rozsdás 2009. október 26. 21:23
    „Szeged útjait nem a megnövekedett nemzetközi forgalomra tervezték!
    Ehhez kevés az áteresztőképessége ami azzal jár ami már most is látszik de a fagyok beáltával teljessen tönkremegy és tavasszra teljes útburkolat cserékre lesz szükség ezeken az útvonalakon!! Ehhez ki adja a lóvét,mert nem lesz pénz,ha előre nem gondolkodik "valaki" akkor úgymarad!!!”
  • 58. strangerr 2009. október 26. 21:09
    „Pontosan mire gondolsz?:)”
  • 57. Rozsdás 2009. október 26. 21:08
    „strangerr 2009.10.26. 21:01
    No ezzel nem oldodik meg semmi!!
    Főleg hogy jön a tél!!”
  • 56. strangerr 2009. október 26. 21:01
    „"Mi lesz, ha jobb oldali kormány lesz és nem adnak lovét??? mi lesz???"
    Ettől azért ne félj:))

    "És azzal hogy Szegednek el kel viselnie a fokozott kamionforgalmat és az ezzel járó károkat"
    lásd 38as hozzászólás:)

    A zajról: előre ezt csak megbecsülni lehet. Utólag szokták mérni és ha túllépi a határértéket akkor utólag is szoktak zajvédelmet építeni.”
  • 55. Rozsdás 2009. október 26. 20:41
    „Semmi baj a térlátásomal!!
    A baj a határidőmodosítással és az ezzel okozott kárral van!!
    És azzal hogy Szegednek el kel viselnie a fokozott kamionforgalmat és az ezzel járó károkat(szmog,útak tönkretétele,dúgók,zaj,stb)!!!”
  • 54. gróf 2009. október 26. 20:34
    „53. hozzászólás mezeinyuszi 2009.10.26. 18:25

    Ingatlan ügynök vagy? Vennél házat mi?”
  • 53. antikos 2009. október 26. 20:10
    „A lead:
    "Szeged - Akinek van térlátása, az a mostani munkák alapján már maga elé képzelheti az M43-as és a többi út találkozását, a le- és a felhajtók rendszerét. Kevesen lehetnek ilyenek, ezért bemutatjuk, hogyan csatlakoznak majd Szeged határában a meglévő utak az új sztrádával."
    Bameg és ha nincs térlátásom??? :)))

    Más! 1-es hozzászólónak teljesen igaza van! Erre gondoltak???
    És még egy vélemény, szerintem itt égés lesz októberre... Itt nagy káosz lesz heteken belül a közlekedésben, ami majd a választásokra is kihathat. Mi lesz, ha jobb oldali kormány lesz és nem adnak lovét??? mi lesz??? Szeged feltúrva szétszedve? Rossz belegondolni.”
  • 52. mezeinyuszi 2009. október 26. 18:25
    „Igazán sajnálom, hogy az 1. hozzászólásra nem reagált senki!!??
    Pedig nagyon is valós és jövőbeni gondra próbálta a figyelmet felhívni a levélíró! Még pedig arra, hogy gyakorlatilag a "város felett" (kb.7-8m magasan)viszik a pályát el baktó és petőfi-telep északi részétől 800-1000m-re. Tudom, hogy ez soknak tűnik, de ez úgy fog hatni mintha, az ágyak mellett húznának el a kamcsik!
    Már idáig is komoly zajforrás volt (meg az is lesz!!!)ezeknek a városrészeknek a MOL-ip.telep éjjeli monoton zúgása!!
    Persze a zajvédő telepítését még meg sem említette senki, de hátha...!?”
  • 51. strangerr 2009. október 26. 17:56
    „Azért az EU előtt is voltak beruházások, a 2000-es évek autópálya dömpingje nagyrészt állami vagy koncessziós pénzből épült, és szvsz erőn felül. Lassacskán végett is ér az autópálya dömping, és a hangsúly áthelyeződik a főutakra (négy sávosítások, elkerülők, burkolat-megerősítések).”
  • 50. TrombiFrédi 2009. október 26. 16:47
    „49-hez! Ez a beruházás - az M43- ha korábban nézzük lehetett volna egy "new deal"jellegű válllalkozás is nem pedig csúsztatni a "brüsszeli mannára" várva!”
  • 49. TrombiFrédi 2009. október 26. 16:44
    „Én értelek Strangerr! De az EU előtt is volt élet, ez egyszerűen felelőtlenség oldaltól függetlenül a források felkutatását, és felhasználását illetően! A vasútból ma már nehezen lehetne, de lehetett volna, mert az nem igaz, hogy nem tünt fel senkinek, hogy az Újszegedről induló vasút ez nem más mint egy csonk, amit levágtak valahonnan és önmagában eléggé életképtelen, ill. vmiféle "továbbfejlesztett kisvasút" úgy 1944 ősze óta!”
  • 48. strangerr 2009. október 26. 16:01
    „Kedves TrombiFrédi!
    Persze mindennel kapcsolatban lehetett volna "jobbat és többet csinálni".
    Nem mentegetek senkit, nem vagyok érintett. De: az M43 döntően uniós forrásokból épül. Az első teljes uniós költségvetési időszak melyben hazánk is benne van az a 2007-2013-as. (Amúgy már az M43 tervezése is uniós előfinanszírozási alapokból történt.)
    Ilyen volumenű beruházásra nem elég csak úgy pályázni, nagyprojektként brüsszeli jóváhagyás is kell rá.Vedd figyelembe azt is, hogy ekkora munkánál már a területvásárlás és a régészet is milliárdos tétel. A haladás érdekében pl ezt is a költségvetés előfinanszírozta.
    Tehát az elöbbiek miatt kivitelezői szerződés 2008 nyarán került aláírásra. Így már érthető is a 2010 augusztusi határidő.
    Kb ez tartotta vissza őket:)
    A vasútba nem akarok belemenni, de azzal bajosan lehetne kiváltani az M43as tranzitot.”
  • 47. TrombiFrédi 2009. október 26. 15:47
    „Kedves Strangerr!
    Ha előbb kész van annál jobb, Románia és Bulgária tagságát mint legvégső dátumot jelöltem meg! De az, hogy az egyik nem csinál semmit, attól még a másik csinálhatott volna többet, jobbat, mint ahogy Ők is megígérték! Vagy mi tartotta vissza őket? Sőt tovább megyek lehetett volna, és lehetne a közösségi közlekedést is fejleszteni a vasutat is a 43-as mentén - és nem elsorvasztani - akár áthidaló megoldásként is! De hát ezek csak a hétköznapi emberek érdekei, akikről azt hiszik oda fenn, hogy 4 évente elég nekik egy kis "látványt" belógatni!”
  • 46. strangerr 2009. október 26. 15:27
    „Kedves TrombiFrédi!
    És az "nem kellett volna úgy", hogy az M5-ös mondjuk 2000-2001re Szegeden van?
    98 és 2002 között hány év telt el tétlenséggel?? Akkor nem lehetett volna párhuzamosan csinálni?:)

    Ami tény: 2004-ig nem épült autópálya a megyében.
    2004-2010 között pedig 82 km autópálya épült ill. épül.”
65 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Radarral keresték a koszovóiak holttestét a speciális mentők

Öt magyarországi speciális mentőcsapat pásztázta át a Tisza alsó szakaszát Röszkénél a hétvégén. Tovább olvasom