Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Legalább egy hónapja áll az 502-es út építése

Szeged - Már 50 éve megtervezték a Szegedet elkerülő utat, most mégis leállt a nyugati harmadik szakaszának építése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közlése szerint a csővédelmet kért Szeviép Zrt. miatt csúszik a kivitelezés.
Egy éve, 2009. július másodikán közölte a NIF, hogy átadták az Nyugati elkerülő III. ütemének területét a kivitelezőnek. Az 1,3 milliárd forint értékű beruházásra 6 pályázó közül a HSZ Konzorcium-t hirdették ki győztesnek, melynek tagjai a Hídépítő Zrt. és a Szeviép Zrt. Az 1,3 kilométer hosszú, 2x1 sávos utat – a kiskundorozsmai Szilva utca és az 5-ös út között – közel egy éve építik, de a Szeviép csődvédelme miatt legalább egy hónapja áll. A Hídépítő Zrt. folyamatosan dolgozik, a Szeged-Cegléd vasútvonal feletti híd időre elkészül. Ellenben az oda vezető utakkal – amiket információnk szerint a Szeviép építene – nem haladnak. A töltések – a NIF áprilisi jelentése szerint – 90 százalékban elkészültek.

Nem épül a Nyugati elkerülő. Csak a híd készült el, az odavezető utak még nem. Fotó: Segesvári Csaba

Az 502-es út III. üteme

1,3 km hosszú, 2x1 sávos elkerülő út terveztetése, építtetése és lebonyolítása
egy körforgalmi csomóponttal és vasúti felüljáróval, illetve szerviz és kerékpárúttal.
Kivitelező: HSZ Konzorcium:
Konzorcium vezetője: Hídépítő Zrt.
Konzorcium tagja: SZEVIÉP Szerkezet- és Vízépítő Zrt.
A kivitelezés szerződéses összege: 1.318.338.199.- Ft + Áfa

Az építkezés helyszínét a dorozsmai, Szilva utca felől közelítettük meg. A ledöngölt földúton rajtunk kívül senki sem járt. A meleg és száraz idő ellenére még csak nem is porzott a homokos út. A hídnál 2-3 embert láttunk, látszólag jól haladnak a kivitelezéssel. A homokos úton már kinőtt a parlagfű – alig 15-20 centis tövek várják az építkezésre érkezőket. Az egyik munkagépnél érdeklődtünk arról, hogy mióta áll az építkezés. – Úgy tudom, két hét múlva újra felvonulnak a gépek, de ez még nem biztos. Csak „úgy" hallottam – mesélte az egyik gépkezelő. A férfi hozzátette: legalább egy hónapja nem dolgozik – a hídon kívül – a területen senki. A NIF tájékoztatása szerint a beruházó július másodikán asztalhoz ül a kivitelezővel, hogy a további munkavégzésről egyeztessenek. A korábbiakhoz képest – ami 2010. harmadik negyedévére tervezte az átadást – negyedévet csúszni fog az Nyugati elkerülő út III. szakaszának befejezése.

Nem épül a Nyugati elkerülő. Csak a híd készült el, az odavezető utak még nem. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Megkérdeztük a beruházót, hogy miért építenek elkerülőt az 5-ös útnak egy olyan szakaszára, ahol autópálya lekötés is található – tehát az autópálya önmagában elkerülő út? A NIF válaszából kiderült, hogy a Budapesti Műszaki Egyetem végzett előtanulmányt; melynek konklúziója az volt, hogy szükség van mind az M5-ös autópályára, mind pedig a Szeged, Nyugati elkerülő útra. A tájékoztatás szerint a III. ütem már mint feltáró út szerepel, melynek kiviteli terveit a Krea-TURA Kft. tervezte 2007-ben. Megépülte után Logisztikai Központot az 502. sz. főútról, valamint forrás esetén a ROLA-t, nemcsak a Dorozsmai útról hanem az elkerülő útról is meg lehetne közelíteni.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. purgator 2010. július 03. 20:32
    „Induljunk el a kályhától. Ki adott megbízást egy szélhámos cégnek? Megfelelő fedezetgarancia nélkül hogy is működik ez? Emberek követték el a bakik sorozatát és még sem lehet lerendezni jogilag? Már megint nincs felelős? Érdekes egy ország ez.”
  • 33. Fremen 2010. július 03. 00:40
    „Lassan a Szegedi Rendőrkapitányság is csődvédelmet kérhet. Miközben az egyik vezetője, Lázár Szvetozár vígan lövöldözi az őzeket és nyulakat.

    Kérdés, miből telik erre egy közszolgának? A fizetéséből nem igazán. Ingyen lőhet bármit, akkor a vadász társadalom is büntetlenül követhet el bármit, vagy fizet, de kinek a pénzéből?:)”
  • 32. pandababa 2010. július 02. 12:44
    „Vajon miért..... :-P”
  • 31. csakegyalampolgar 2010. július 02. 11:56
    „Morpheus_RexXx-nek: "Ejj ez a szeviép... miért nem keresik a további cégekben, ahol szintén érdekeltek a szeviép "grófjai"?
    Vagy nevén kellene nevezni a cégeket talán ehhez? :P
    Ez a vadász meg... előbb-utóbb rossz felé fogja azt a puskát és emberére talál, ahogyan már néhány hozzá hason(borostás)szőrű... Mindennek eljön a maga ideje... :)"

    nevezzük nevén a cégeket....”
  • 30. 620829 2010. július 02. 11:21
    „Teljes vagyonelkobzás----kedves illetékesek-Németországban az ellopott pénzek utána ha kell az apehrendőrség lebontatja a falakat is......4000 milliárdot nem tudnak behajtani....nevetséges......az ország és az apparátus is!ez a mai mutyisztáni magyarhon-szerencsére én már csak messziről nevetek rajta!”
  • 29. Morpheus_RexXx 2010. július 02. 10:21
    „28. Mármint az "eltünt" pénzeket, ami miatt "csődbe" jutottak...”
  • 28. Morpheus_RexXx 2010. július 02. 10:19
    „Ejj ez a szeviép... miért nem keresik a további cégekben, ahol szintén érdekeltek a szeviép "grófjai"?
    Vagy nevén kellene nevezni a cégeket talán ehhez? :P

    Ez a vadász meg... előbb-utóbb rossz felé fogja azt a puskát és emberére talál, ahogyan már néhány hozzá hason(borostás)szőrű... Mindennek eljön a maga ideje... :)”
  • 27. klj_54 2010. július 01. 23:43
    „25. hozzászólás Mignon 2010.07.01. 22:31
    R130M2-t(harckocsi rádió, de jó amatőr készüléknek is:), Oszcilloszkópot és a csuda tudja mit még, jó pénzért!
    Én ugyan szemben laktam velük az úttörő tér sarkán és ott vásároltam, de kijártam a laktanyába is.”
  • 26. Fremen 2010. július 01. 23:06
    „Ehhez, az újabb cikkhez sem lehet hozzászólni, ami Lázár Szvetozárról szól:

    "Nem csak a bűnözőkre vadászik Lázár Szvetozár alezredes"

    Miért nem csak bűnözőkre vadászik? Erre tett esküt.

    Érdekes, hogy a sajnos nem csak bűnözőkre vadászó, alakról szóló hírekhez nem lehet hozzászólni. Pedig pld. egy Apeh ellenőr bátran feltehetné a kérdést Szvetozárnak, aki Lázár is, hogy telik neki rendőri fizetésből ilyen költséges hobbira mint a vadászat?

    Fő "rendőrről" van szó, nem lehet, hogy a szegedi alvilág finanszírozza a kedvteléseit???”
  • 25. Mignon 2010. július 01. 22:31
    „Megneztem a Google Maps-on, hol is van ez az elnemkeszült ut!

    Tudom mar!
    A dorozsmai Szilva u.-tol, a Gumigyart megkerülve az orosz laktanya fele.

    Ahol 40-eve, a vasut mellett az orosz sorkatonaktol lehetett venni a töltesoldalban
    Sokol radiot, geppisztolyt, pisztolyt es töltenyeket, de kezigranatot is.
    Az orosz tisztek altalaban nercbundat es szines tv-t arultak.
    (persze nem helyben, hanem kesöbbi hazaszallitasra)”
  • 24. füttyimre 2010. július 01. 22:29
    „Az M0-s szélesitése és az uj összekötő szakasza hamarabb elkészül mint itt szegedkörül az összes kerülő út!!!”
  • 23. Zsoltee0716 2010. július 01. 21:32
    „Már ez is haladás! Anno úgy volt, hogy oda horták a töltés(alapot), majd jó pár hónapra rá el hordták és hoztak helyette újat. Másik bibi az volt, hogy volt ott felső vezeték, ami a föld alatt van elvezetve, ill. a vasútnak a felsővezetéke is ott volt/lehet most már van is!

    Most ahogy látszik nyögve, de készül az átjáró!”
  • 22. tupac 2010. július 01. 21:06
    „legalább tömörödik adig a föld és 5 év után nem lesz hullámvasút”
  • 21. Agáta 2010. július 01. 19:37
    „Ja igen, "jól" választottak kivitelezőt. A város útjai meg lassan már árkok. Meg lehet nézni pl. a Nagykörutat, de a Kossuth L. sgt. sem semmi.”
  • 20. greg 2010. július 01. 18:31
    „50 éve még metrót is terveztek Szegedre...szép álmok sora hosszú! :D”
  • 19. szilléri 2010. július 01. 18:11
    „Bocs 17-es !
    Másfél hét múlva a Szilánk étteremben lesz a következő forduló Szeviép felszámolás ügyben.”
  • 18. szilléri 2010. július 01. 18:08
    „17 Neked tartozik a Szeviép ?
    És ha netán tartoznál dolgoznál neki ?

    Amúgy kuss pofa alapállás ahogy Mikus tizedes mondta 1976-ban.”
  • 17. babar 2010. július 01. 17:45
    „nem, neeeem, ezé már nem gyurcsi a hibás hanem a zorbán! máris elcurta!”
  • 16. pityesz76 2010. július 01. 16:33
    „az M§ ást meg lassan száz éve épitgetik mi ez ahhoz képest :)”
  • 15. strangerr 2010. július 01. 14:19
    „"Megkérdeztük a beruházót, hogy miért építenek elkerülőt az 5-ös útnak egy olyan szakaszára, ahol autópálya lekötés is található - tehát az autópálya önmagában elkerülő út?"

    1.) Ezt nem a Beruházó dönti el, hanem a szakminisztérium. A kérdés még jogos is volna, de talán kicsit korábban. L. lentebb.
    2.) Mi az, hogy "autópálya lekötés" ?
    3.) egy őthálózatban más az autópálya és más az elkerülő út szerepe.

    Az 5 sz. főút szegedi átkelési szakasza "V" alakban megy át a városon. Már a 40-es években felmerült ennek a kedvezőtlen nyomvonalnak a kiváltása az elkerülő úttal. A rendszerváltás előtt azonban inkább a körútat szélesítgették.
    Amikor a nyugati elkerülő út építésének előkészítését megkezdték még szó sem volt arról, hogy az M5-ös megépül a határig. Csak Szegedig volt szó az autópálya megépítéséről (az is csak álom volt akkor még). Az első ütem átadása idejében született meg a döntés az M5 határig hiányzó 15 km-nek a megépítéséről.
    Ezután vetették fel egyesek, hogy innentől felesleges az elkerülő. Hogy mennyire nem az, azt azóta a II. ütemen tapasztalható forgalom is mutatja.
    Az út szükséges, csak éppen elsősorban már nem elkerülő, hanem feltáró funkciója miatt. A III. ütem megépítése után összeköti az M5-M43 autópálya csomópontot, a tervezett lézerközpontot, a logisztikai központot, az 5ös út melleti potenciális ipari területeket,bekötéssel a RO-LA terminált, a tervezett MÁV rendezőt,a repülőteret, az evezőspályát. És ha folytatódna a medencés kikötő felé, akkor a közúti, vízi, légi, és vasúti objektumok mind az út mellé esnek, ami ritka adottság.
    Magában hordozza a város későbbi 4. körútjának csíráit, hiszen várhatóan a város nyugat felé az autópálya felé (is) terjeszkedik.
    Egyébként elképzelés van ha nem is a 47-esig, de a sándorfalvi útig való meghosszabbítására.
    Remélhetőleg a III. ütem elkészültével hamarosan ez lesz az 5 sz főút, és az állami kezelésű útszakasz így "kijön" a városból, ami mind az állam mind az önkormányzat érdeke.
    Akár a déli, akár a sándorfalvi útig tartó folytatás természetesen már önkormányzati út lenne, megépítése önkormányzati feladat.
    Szvsz nagyon jó h még akkor megépült ez az észak-déli kapcsolat míg a város vagy akár reptér miatt "elépítették" volna a helyét. Ja és Kiskundorozsma és az említett bordányi út is jól járt vele.”
34 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

480 milliós hálózat

Szeged - A dél-alföldi régióban kiépül a közoktatás fejlesztését támogató hálózat, erre 480 millió… Tovább olvasom