Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Légitársaság már van, repülőtér még nincs

Csak a turistaszezon végére készül el a szegedi reptér. Egy kis légitársaság bázisul választotta Szegedet, de lecsúsznak a főidényről. Igaz, gépüket még csak most korszerűsítik. A beruházás elkészültét 2005-re is ígérte a város vezetése.
Reptéri csendélet. Egy légitársaság már bázisul választotta Szegedet. Fotó: Schmidt Andrea
Több hónapos csúszással épül a szegedi repülőtér. Az 1 milliárd 100 millió forintba kerülő építést eredetileg áprilisban be kellett volna fejezni, a szokatlanul csapadékos téli és tavaszi időjárásnak köszönhetően a munkát azonban csak április végén tudták elkezdeni.

A Szegedet bázisul választó Frizair légitársaság számára ezzel elszállt a főszezon. Strohoffer Zsolt igazgató elmondta: a Szegedre szánt repülőgépet most alakítják át, hogy megfeleljen a nyugat-európai repülőtéri elvárásoknak. Egy cseh gyártmányú L–410-est szereztek be, amelybe különböző műszereket kell beszerelni. A gép új időjárásradart, földközelségjelzőt, adatrögzítőt kap.

Az igazgató hozzátette: mivel Békéscsabán gyakorlatilag kész, szépen kiépült a szegedinél kicsit nagyobb futópályával a repülőtér, azt is szeretnék kiszolgálni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mondjuk egy Szeged–Békéscsaba–Bécs járatot indítanának. A gép bázisrepülőtere azonban Szeged lenne, hiszen nagyobb város, ígéretesebb térség – magyarázta. A Frizair jelenleg helikopterekkel foglalkozik, és Szegedre is szívesen telepítene egyet.

A társaság a 19 személyes gépével nem indítana menetrend szerinti járatokat. Annak túl nagy a kockázata, hiszen ha egy utas váltott jegyet, akkor is repülni kell. Bérbe adná viszont a gépet utazási irodáknak – ezt a szakma charter járatnak nevezi. De adott esetben ő maga is toborozna utasokat. Strohoffer Zsolt bizakodó, hiszen eddig is rengeteg az érdeklődő, bár a gép átalakítása miatt és a repülőtér építésének elhúzódása miatt a főszezonról idén már biztosan lekéstek.


Futópálya, lépésenként

A szegedi önkormányzat az előző ciklusban szerezte meg a reptér tulajdonjogát. Ekkor már a füves leszállópályán működött az SZKT beruházásában 1997-ben elkészült fénytechnika. 1993-ban, majd legközelebb 2002-ben az Adriára indítottak járatokat – ezzel hosszú szünet után újra bekapcsolódott Szeged a kereskedelmi légi forgalomba. 2004-ben foglalkozott először komolyan a repülőtér fejlesztésével a város vezetése, akkor leghamarabb 2005-re ígérték az új futópályát. 2005 tavaszán született meg a döntés a fejlesztésről, akkor Nagy Sándor alpolgármester azt közölte: az első 40-50 személyes repülőgépek várhatóan ősszel landolnak a betonon. 2006 tavaszán Nagy azt nyilatkozta, számítása szerint nyár közepére teljesen megújul a szegedi repülőtér. A futópálya 1185 méter hosszú és 30 méter széles, és bővíthető lesz. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alváscentrum adóssággal: vegye, vigye!

A Vasas Szent Péter utcai rendelőintézetből a szegedi városi kórházba költözhet az… Tovább olvasom