Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Legvonzóbb a villamos

Szeged - Az SZKT nem vesztett utast, egyes buszjáratokra, különösen a körtöltésen kívüliekre viszont kevesebben ülnek föl – ez derült ki a tavaly Szegeden végzett utasszámlálásból. A menetrenden változtattak, ez évente 44 millió forint megtakarítást eredményez.
Tavaly áprilisban végeztek egész napos utasszámlálást Szeged tömegközlekedési eszközein, az eredmények alapján a szükségesnek gondolt átalakítások ettől az évtől érvényesek. A Szegedi Közlekedési Társaság járatain – tehát a villamosok, trolibuszok közlekedésében – nem volt indokolt változtatásokat bevezetni, több buszjáraton azonban igen.
A módosításokat a városháza honlapján összefoglalva megtalálják, illetve az utasok már érzékelik. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármestertől az általános tapasztalatokat kérdeztük.

– A villamosok és trolik kihasználtsága nem csökkent, sőt egyes járatoké nőtt. A legerősebb utasvonzó ereje a villamosnak van, többek között mert simábban fut mint a busz, a lámpa előre engedi, tehát jobb a menetdinamikája. A busszal közlekedők száma azonban csökkent, ezért kellett átalakítani több járat menetrendjét, nyomvonalát.

Háromévente számolnak

A 2008-as utasszámlálás eredményeit a 2005-ös adatokhoz hasonlították. 2005 előtt 1999-ben volt utasszámlálás, a jövőben háromévente lesz.

Az alpolgármester elmondta: a Tisza Volán a körgáton kívül vesztette a legtöbb utast. Ott az SZKT nem jár, a busz az autóval versenyez. Vannak olyan városrészek, ahol egyértelműen kiderült: a lakók iskolába, dolgozni és ügyintézni járnak busszal, vagyis a járatok csúcsidőn kívül kihasználatlanok – ezt is figyelembe vették a menetrend racionalizálásnál. Amiben egyébként az is szempont volt, hogy a megnyirbált járatot ki lehet-e váltani valamivel. Például a 16-os busz alternatívája a tarjáni végén a 11-es busz, Móravároson a 3-as és a 4-es villamos. A módosítások kidolgozásakor az önkormányzati képviselőket is meghallgatták, voltak olyan, megtakarítás szempontjából semleges döntések, amelyeket kérésükre elhalasztottak.

Nagy Sándor azt mondta, az átalakításokkal évente 44 millió forintot spórol a város.

Dózsa Gábor, az SZKT ügyvezető igazgatója az utasszámláláskor arra volt kíváncsi, bevált-e a nyolcas troli útvonalának meghosszabbítása és vonzóbbá tette-e a villamosközlekedést a járműcsere az egyes, négyes vonalon. Most közölte: a nyolcason megháromszorozódott az utasok száma, a négyesen 10 százalékos a növekedés – ami a Vadaspark lakóparknak is köszönhető. A trolibusz járatok 1999-hez képest 10 százalékkal több kilométert futnak, az utasforgalom ezeken azóta két százalékkal nőtt.

Olvasóink írták

  • 7. Kraftwerk 2009. február 23. 12:44
    „Ha ingyen lenne a villamos,akkor sem ülnék fel többet rá!!!
    Vannak kellemetlen emlékeim vele kapcsolatban,köszönöm én nem kérek belőle!!!!
    Aki meg akar,az menjen vele!”
  • 6. E! 2009. február 20. 13:57
    „Májusban kezdődik el.
    http://www.ujpalyan.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=64”
  • 5. E! 2009. február 20. 13:46
    „Az egyesen mikor kezdődik a pályafelújítás?”
  • 4. ifj. Nagy Gábor 2009. február 20. 11:15
    „A villamost - amikor nagy néha használom - speciel eléggé lassúnak érzékelem, attól nekem nem gyors, hogy 30-nál is úgy imbolyog, mint egy jó pályán 50-nél (se). Elindulunk, feltolja 40-ig, aztán hagyja üresben, csak lassul-lassul, aztán amikor már 30-cal se nagyon megyünk, ad még rá egy kicsit, de aztán már úgyis fékezni kell a megálló miatt. Ez mondjuk majd javul, ha új pályán fog menni.”
  • 3. persona 2009. február 20. 09:29
    „Nem értem mit kell ezen csodálkozni! Nekem az 1-es villamos a kedvencem, mert tiszta, gyors, sőt mi több a leggyorsabb járat Szegeden. A busz nem tud olyan haladni ha dugó van, a villamos meg megy mint a meszes..:)”
  • 2. Busdriver 2009. február 19. 19:52
    „Mert rosszul van megszervezve. A volánnál elvileg hetente van egy takarítás, ez felmosás+portörlés. Na de 20 perc van rá, általában 1 emberrel.. De azok is szarnak bele, 1-2 kivétellel. A napi takarítás a sofőr dolga, de erre sokszor nincsen idő, sőt, általában nincsen idő. De én úgy vagyok vele, az igénytelenségnek is van határam és én azért fel szoktam seperni. De sok busz valóban úgy néz ki, mintha a bontóból hozták volna..”
  • 1. Agáta 2009. február 19. 18:24
    „Valóban jó trolival, villamossal utazni, egy dolgot kivéve (és ez vonatkozik a buszokra is): Az összes jármű, korától függetlenül, mérhetetlenül koszos. Sokkal több gondot kell fordítani tiszt6án tartásukra.Nem tudom, hogy az SZKT-nél milyen takarítási szabályok vannak. A Volánnál csak 30 ezer km-enként van nagytakarítás a járműveken és akkor sem használják a meglevő nagyteljesítményű takarítógépeket, mert azok úgymond drágák. Meg kell nézni, hogy pl. az 1-es villamosvonal aránylag új kocsijain az ablakpárkányokon vast6agon áll a por ott, ahol az utasok nem férnek hozzá, vagyis nem törlik le a könyokükkel. Az ajtók két sarkában dettó.

    A város is elég piszkos, még a Kárász utca is Jó lenne, ha a beharangozott közmunkákat a tisztaságra is fordítanák.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nincs zöldhullám a harmadik körúton

Szeged - Hatalmas forgalma ellenére sokkal gyorsabban lehet haladni a szegedi nagykörúton, mint a Rókusi körúton, ahol a zöldhullámot megtöri a jelzőlámpák rossz beállítása. Tovább olvasom