Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Lehetne, mégsem használják a mobilt

Szeged - Nem tudtak róla, volt még szelvényük, nem bíznak benne, megszokták a másikat – magyarázták tegnap az általunk megkérdezett autósok, miért nem mobilon vesznek parkolójegyet. Szegeden indult el elsőként az országban a mobilparkolás, de a lehetőséggel a jegyvásárlóknak csak egyötöde él.
– Nem hallottam még róla, pedig praktikusabbnak tűnik, mint ez – mondta frissen vásárolt parkolószelvényét tanulmányozva a győri Németh Balázs tegnap a szegedi Széchenyi téren. Arról kérdeztük, tudja-e, hogy Szegeden 2004 októbere óta – az országban elsőként – mobilon is lehet parkolójegyet venni.

A férfi szerint a tépkedős módszer a legbonyolultabb, amivel eddig találkozott. Mint mondta, Győrben pénzbedobós rendszer van – még az is jobb, mint ez. Legközelebb biztosan mobilon vesz jegyet – ígérte.

A salgótarjáni Mátrai Roland a taxisokat kérdezte, hogyan is megy itt a parkolás. Ők a közeli trafikba küldték jegyet vásárolni. – Egyszerűbb lett volna, ha tudok a mobilparkolásról – morgott. Háta mögött az egyik villanyoszlopra szerelt táblán szerepelt a felirat, milyen számra kell küldeni SMS-t a virtuális jegyért.

A virtuális szelvényvásárlás nem bonyolultabb feladat...
A virtuális szelvényvásárlás nem bonyolultabb feladat...
Fotó: Frank Yvette

– Ritkán szoktam csak parkolni, és vannak még szelvényeim. Ezeket biztosan elhasználom – magyarázta a Ladájába beszálló, negyvenes szegedi férfi. Hozzátette: az SMS-t amúgy sem az ő generációjának találták ki, csak karácsonykor szokott küldeni. Egyébként pedig nem bízik az ilyen virtuális jegyekben.

Ahogy a téren parkoló kocsikat elnéztük, sokan vélekedhetnek hasonlóan: a legtöbb szélvédő mögött bérletet, papírszelvényt vagy mozgáskorlátozott-igazolványt láttunk.

... mint eligazodni ezen a jegyen. Fotók: Frank Yvette
...mint eligazodni ezen a jegyen.
Fotó: Frank Yvette

Egy család azt kérdezte tőlünk, hol vehetnek parkolójegyet. Mutattuk a mobilos parkolásról informáló táblát, de miután megnézték, azt mondták: a táblán csak egy SMS-szám olvasható, az nincs ráírva, hogyan és mit kell elküldeni. A táblán ez tényleg nem szerepel, csak arra utalnak: információt is adnak az SMS-vonalon. Egyikük inkább visszaült a kocsiba. Úgy okoskodtak, ha várakoznak, talán nem kell fizetniük.

Parkolóház

A zsúfolt belvárosban az Arany János utcai parkolóház kihasználtsága kicsit növekedett az elmúlt időben. Hét közben 50, hétvégén 10-20 százalékos. A kihasználtság akkor ugorhat meg igazán, ha befejeződik a Kass Szálló felújítása, és a szálloda vendégei is elkezdik használni.

– Tudok róla, de még nem éltem vele soha. Nem is értem. Pedig az autópálya-matricánál nekem már bevált a módszer. Ha elhúzódik a tárgyalás, szaladgálhatok majd le a kocsihoz – gondolkodott el szelvénytépkedés közben a sándorfalvi Sipos György, aki megszokásból használ jegyet. Azt mondta, jó ötlet a mobilparkolás, ezután élni fog
vele.

Többen kevesebb panasszal

Az összes eladott parkolószelvénynek kezdetben csak 1-2, mára 20 százalékát teszik ki a mobilon megvásároltak – tudtuk meg Forrai Gábortól, az SZKT forgalmi és parkolási igazgatójától. A kezdetben megírt mobilparkolási szoftvert a mindennapi gyakorlathoz, illetve az élethez kellett igazítani, így ma már a mobillal parkolóktól érkezik a legkevesebb ügyfélpanasz.

Módszer

A tervek szerint az eddigi 20-as, illetve 30-as előjelű 4444-660-as SMS- és információs szám mellett tavasztól 70-esről is igényelhető parkolójegy. Ennek menete: a rendszám után vessző, majd a parkolószelvény típusa (egész, felező, negyed, napi) vagy annak rövidítése (pl. ABC123,fe). A díj számlás előfizetőknél a havi számlán jelenik meg, kártyásoknál azonnal levonják. A vásárlásról a parkolóőrök rögtön értesítést kapnak, ahogyan az autós is. A parkolószelvény a visszaigazoló SMS utántól él. Az árak kicsit magasabbak a papírjegyeknél: az egész 340 helyett 430, a felező 200 helyett 260, a negyed 130 helyett 200, a napi 1240 helyett 1290 forintba kerül.

Olvasóink írták

  • 3. beaver 2009. március 06. 08:06
    „Esetleg ha a kiegészítő táblán feltüntetnék a Pannon és a T-mobil körzetszámát, meg, hogy mit is kell SMS-ben elküldeni, akkor lehet, hogy többen is használnák a szolgáltatást. Nem mindenki kezdi ám el böngészni a Szepark honlapját, mielőtt Szegedre jön látogatóba. Főleg nem a külföldiek.

    Az meg finoman szólva is szemétség, hogy az órás SMS-jegy 26 %-kal többe kerül mint a hagyományos parkolószelvény. Szokványos magyar üzletpolitika.”
  • 2. cyt 2009. március 06. 07:58
    „Majd ha olcsóbb lesz, akkor talán. Addig meg az a természetes - főleg a mostani válságban -, hogy nem a legdrágább megldást választja az ember, hanem a legolcsóbbat. Ja, hogy ehhez azt is tudni kell ELŐRE, hogy parkolni szeretnék??? No ez eddig nem is jutott az eszembe ... vagyis inkább azoknak, akik azon csodálkoznak, hogy kevesen használják a méregdrága mobiltelefonos parkolást. ÉBRESZTŐ reklámemberek!!! Megszorításokról beszélnek, nem pedig osztogatásrók! Vagy nektek éppen most osztogatnak???”
  • 1. che 2009. március 05. 19:20
    „Drága, nem egyszerű és mi van ha le "fagy" a rendszer, fizethetem a pótdíjat vagy járhatok a méltányosságért amit úgy sem kapok meg mert nem erről híres a társaság !”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fekete pont: elhanyagolt homlokzat

Szeged - Az idő vasfoga haraphatott ki jókora darabot a Horváth Mihály utca 9. szám alatti épület… Tovább olvasom