Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Lerakták az M43-as autópálya alapkövét

Szeged - Az M43-as Szeged és Makó közötti szakaszának alapkőletételénél tegnap azt ígérték, hogy a sztrádát legkésőbb 774 nap múlva, 2010. augusztus 31-én átadják a forgalomnak. Az új autópálya 31,6 kilométere és a 7 kilométeres makói lekötő szakasz 61,1 milliárd forintból valósul meg.
Az M43-as autópálya fontos paramétereit tartalmazó, a polgármesterek által is aláírt emléklapot, Szeged és Makó címerét, emlékérmeket, a Délmagyarország és a Délvilág tegnapi és a Makói Hírek legutolsó példányát is belerakták abba a tokba, amelyet pénteken ünnepélyesen a sztráda alapkövébe betonoztak be az algyői olajmezőn. A 47-es útról a Favilla csárdánál jobbra, egy, a nemzeti olajtársaság tulajdonában lévő út mellett helyezte el ünnepélyes körülmények közepette a mementónak szánt tárgyakat az alapkőbe Botka László szegedi és Buzás Péter makói polgármester – mindketten országgyűlési képviselők –, valamint Galuska János, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. gyorsforgalmi igazgatója.

A ceremónián települések polgármesterei, önkormányzati képviselők, valamint azon négy kivitelező konzorcium munkatársai vettek részt, amely megnyerte a közbeszerzési eljárást. Botka László hangsúlyozta, hat év alatt két autópálya épült, épül Szegeden, az M5-ös nyugati, az M43-as keleti irányban köti össze a térséget a világgal. A polgármester elmondta, 100 ezer teherautónyi földet hordanak majd a pálya töltéséhez az elkövetkező két évben, ami kellemetlen lesz, de bízik benne, hogy ezek meghozzák a várt eredményt.

Az alapkőben lapunk egy példányát is elhelyezték. Fotó: Karnok Csaba
Az alapkőben lapunk egy példányát is elhelyezték.
Fotó: Karnok Csaba

Buzás Péter megígérte, meghívja polgármestertársát Makóra, amikor eljutnak a lekötő szakasz építéséig, és ott mondja el, micsoda könnyebbséget jelent a makóiaknak az M43-as megépítése. Ez a beruházás összehozta a két várost – fogalmazott tömören a makói polgármester. Galuska János pedig kijelentette, az alapkő letétele után azonnal elkezdődnek a munkálatok, és hamarosan a Tisza-híd próbacölöpözéséhez is hozzáfognak.

Az utókornak üzenték

Az alapkőben lévő emléklap tartalmazza többek között azt, hogy a Szeged és Makó közötti kétszer két sávos autópálya az új Tisza-híddal együtt 31,6 kilométer hosszú, a makói 7 kilométeres lekötő úttal együtt 61,1 milliárd forintból valósul meg, amelynek 67 százalékát az Európai Unió, 33 százalékát a magyar állam finanszírozza. A tegnapi napon indult az építkezés, a sztrádát 2010. augusztus 31-én, 774 nap múlva adják át a forgalomnak.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. nzoli71 2008. július 20. 12:51
    „Ez igy nagyon szép és jó, az apátfalviak és a magyarcsanádiak továbbra is viseljék el majd a kamion forgalmat erről a szakaszról nagy a csönd az igéret a 2012.es befejezésről nekem nagyon gyanús, mindig csak a makóiak tehermentesítéséről szólnak a hírek.”
  • 22. greencat 2008. július 19. 23:44
    „Ó, ez a Buzás milyen kövér!”
  • 21. maci52 2008. július 19. 20:51
    „Laci kezében jól áll a fafütyi.”
  • 20. joy 2008. július 19. 19:37
    „Mamus!
    Sokmindennek rég kész kellett volna lennie, pölö az M-5-ösnek 2000-re.”
  • 19. csanyiv 2008. július 19. 15:56
    „homer: Nem sértegettem én az idősebbeket! :) Vagy akkor szerinted nincs tisztességes politikus?
    Mert úgy nem működik az elméleted, ha csak rossz és rossz közül választhatsz - ennyit a szelektálódásról... és a mondatértelmezésről.”
  • 18. magyarok 2008. július 19. 15:48
    „dova te csak a magad nevében beszélj, 4éve is hasonlóan álltak a pártok és látod Feltó mégis megnyerte... nem azért mert Fletó jó, hanem mert Viktor nagyon rossz...”
  • 17. homer 2008. július 19. 15:14
    „11-nek,
    Ne sértegesd az idősebbeket, bizony létezik "szép öregasszony" is/lehet, hogy ritkább azért mint a fiatal lány:)/!
    A természetes kiválasztódás működésének pedig( ami nem jellemző a mai magyar politikai viszonyokra), semmi köze a pártszimpátiához.”
  • 16. GEO 2008. július 19. 15:10
    „Na ez aztán a nagy csoda!
    Szinte hihetetlen, hogy ennyi figyelmeztetés és felszólalás után, "ami az érintett önkormányzatok és szervezeteknek köszönhető" végre elkezdik.
    Talán nem volt ez olyan eseménytelen várakozás, és azt hiszem a többség örülni fog neki.
    Sajnos ha visszaemlékszünk nem kevés áldozatot szedett ez az útszakasz.
    Remélem tartják majd a határidőt, és ezzel lesz egy kis megnyugvása a városnak és az érintett községeknek is.
    Én örülök neki.”
  • 15. strangerrr 2008. július 19. 13:27
    „Erről vajon mikor számol be a DM?:

    "Lezárult a 47. sz. főút Algyő - Hódmezővásárhely közötti szakasz négy sávra bővítésére kiírt kivitelezői tender. A szerződés aláírására 2008. július 11-én került sor.

    A beruházás főbb paraméterei:
    o humuszleszedés 29 000 m3
    o földmű építése 84 000 m3
    o javító réteg 15 000 m3
    o 1 db 12,80 m nyílású kerékpáros híd építése
    o 1 db 9,16 m nyílású közúti híd szélesítése
    o 1 db gyalogos és kerékpáros aluljáró építése
    o földmeder 6 000 m3,
    o zajárnyékoló fal 4 500 m2.

    Kivitelező adatai:

    o Mota - Engil Magyarország Zrt.
    o Ellenszolgáltatás nettó összege: 1 988 212 817.,- Ft"


    Visszatérve az előzőre. Nekem az ellenzéki kirikákkal épp az a bajom, hogy süt le róluk a hozzá nem értés, amikor olyanokkal jönnek, hogy minek villamos vonalat építeni vagy miért kellett az M5-öt befejezni. Annyi jogos kritika érhetné a dolgokat és akkor jönnek az elektroszmoggal. Na persze régi igazság, hogy belekötni csak abba lehet aki csinál is valamit...”
  • 14. strangerrr 2008. július 19. 13:27
    „Erről vajon mikor számol be a DM?:

    "Lezárult a 47. sz. főút Algyő - Hódmezővásárhely közötti szakasz négy sávra bővítésére kiírt kivitelezői tender. A szerződés aláírására 2008. július 11-én került sor.

    A beruházás főbb paraméterei:
    o humuszleszedés 29 000 m3
    o földmű építése 84 000 m3
    o javító réteg 15 000 m3
    o 1 db 12,80 m nyílású kerékpáros híd építése
    o 1 db 9,16 m nyílású közúti híd szélesítése
    o 1 db gyalogos és kerékpáros aluljáró építése
    o földmeder 6 000 m3,
    o zajárnyékoló fal 4 500 m2.

    Kivitelező adatai:

    o Mota - Engil Magyarország Zrt.
    o Ellenszolgáltatás nettó összege: 1 988 212 817.,- Ft"


    Visszatérve az előzőre. Nekem az ellenzéki kirikákkal épp az a bajom, hogy süt le róluk a hozzá nem értés, amikor olyanokkal jönnek, hogy minek villamos vonalat építeni vagy miért kellett az M5-öt befejezni. Annyi jogos kritika érhetné a dolgokat és akkor jönnek az elektroszmoggal. Na persze régi igazság, hogy belekötni csak abba lehet aki csinál is valamit...”
  • 13. dova 2008. július 19. 13:17
    „Az milyen szívás lesz nekik, hogy most "kidolgozzák" magukat (csak viccelek!) aztán le se szarjuk a jelenlegi kollekciót a következő választásokon.”
  • 12. strangerrr 2008. július 19. 13:17
    „Az M43-at ért két általános ellenzéki kritikára:

    "Választásra készül el". Jogos. Sőt sztem épp az a baj, h nem készül el.
    Sajnos mivel nálunk az autópálya építésből is politikát csináltak, így az átadások időpontját is a politikusok mondják meg. Nem néznek sem előkészítés állapotát, sem műszaki tartalmat. Ez a legfőbb oka, h majdnem minden ap. átadás csúszik nálunk.Félek itt is csúszni fog.

    "Miért nem korábban kezdték?"

    Még így is az uniós támogatási szerződés előtt kezdték.
    Tudtunk hogy az első uniós költségvetési időszak 2007-2013 amiben Hazánk benne van mint teljes jogú tag. 2004-től kezdve el kellett volna már rég dönteni, hogy milyen projektekkel akarunk pénzt szerezni, azokat megfelelően előkészíteni, hogy 2007-ben amikor itt a lehetőség, minnél elöbb tudjunk indulni. Nálunk viszont megy a mocskolódás és veszekedés a hatalomért, így az ilyen "bagatell" dolgokra nem marad idő.”
  • 11. csanyiv 2008. július 19. 13:14
    „Milyen kár, hogy a valóságban nem minden fehér és fekete - mégha ezt valamelyik oldal szeretné is elhitetni a választókkal (bár ezzel inkább csak gyerekeknek nézik őket). A tisztességes politikus az olyan, mint a szép öregasszony. Valójában alternatívát választhatsz: aki jót akar neked, az nekem nem biztos, hogy jó lesz és fordítva.”
  • 10. homer 2008. július 19. 13:09
    „Sztem egy autópályával lehet ugyan kampányolni, de a választók nagyrésze nem szavaz soha "hálából".
    Ugyanis ha így lenne, egy idő után többségében tisztességes, dolgos politikusaink lennének csak.:)”
  • 9. Mamus 2008. július 19. 12:19
    „Gagyi,

    Természetesen minden környéken lakó örül neki, csak van olyan is akit iritál, hogy mindig cak választásra készülnek el az autópályák. Nem véletlen, hogy nem 2006-ban fogtak hozzá, mert akkor elkészült volna mostanra, és a sok hálátlan szegedi, makói, még a választosikig elfelejti, hogy ez kinek köszönhető. Hogy arról ne bszéljek, hogy 2006-ra már a térképek szerint is készen kellett volna legyen.”
  • 8. GAgyi 2008. július 19. 11:48
    „Lehet kezdeni újra a visszaszámlálást a DM címlapján!!!! Azt hiszem, ez nagyobb jelentőségű lesz Szeged és Makó életében, mint az M5. Persze lesz akinek ez sem fog tetszeni, de hát ilyen a demokrácia. Egy része az embereknek ujjong, a másik meg jajong. De persze mindenki alkalmazkodni fog az új helyzethez. Bár csak ott tartanánk már....”
  • 7. Antiserver 2008. július 19. 10:58
    „MANO!
    Azt a szakaszt majd ez után kezdik el építeni. Egy előző cikkben írták, hogy a határt 2012-re érik el.”
  • 6. orbit 2008. július 19. 09:53
    „"Az alapkőben lapunk egy példányát is elhelyezték."
    Oszt akkor mi van?”
  • 5. E! 2008. július 19. 09:48
    „Most, hogy a gyerekek kihomoklapátozták magukat, talán kaparni is lehetne...”
  • 4. MANO 2008. július 19. 09:27
    „De mi lesz Makó utáni pár kilométers szakaszon??? Én itt lakom, és nekem is elgem van a forgalomból!!!”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Röszke: 100 000-nél is több határátlépő várható a hétvégére

Röszke - Továbbra is folyamatosan érkeznek a röszkei határátkelőre a szabadságra hazatérő török és… Tovább olvasom