Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Lerakták, majd fölszedték a síneket

Szeged - A decemberi határidőhöz képest most, félidőben már biztos, hogy csúszik a szegedi 1-es villamos új pályájának átadása, és késik a nagykörforgalom építése is a rókusi csomópontban. Hogy mekkora lesz a csúszás, még nem lehet tudni.
Már biztos, hogy csúszik a szegedi 1-es villamos új pályájának átadása, és késik a rókusi csomópontban épülő körforgalom megépítése is. Két hónapja, amikor majdnem teljesen lezárták Szeged legforgalmasabb kereszteződését és két sugárútját, azt írtuk: a Boldogasszony sugárúton novemberben, a Kossuth Lajos sugárúton decemberre fejezi be a vágány- és útépítést a kivitelező A-SZ-E Konzorcium. December volt a határideje a nagykörforgalomnak is.

Megnéztük tegnap délelőtt a három kritikus útszakaszt: fizikai képtelenség, hogy minden időben elkészüljön. A Boldogasszony sugárúton haladtak eddig legjobban az építők, de probléma adódott: egy hónapja fel kellett bontani a már elkészült burkolatot, mert nem a megfelelő technológiai sorrendben alapozott a kivitelező, ezért a saját költségén újraalapoztatták vele. Két hete a Hősök kapuja és a Vitéz utca között már látni lehetett: speciális felfüggesztéses megoldással fektetik a síneket. A napokban a kivitelező ezt is visszabontotta, sőt másodszor is felásta középen az alapot.

Még mindig háborús állapotok uralkodnak a Boldogasszony sugárúton, ahol ebben a hónapban kellett volna végezni a munkával. Fotók: Karnok Csaba
Még mindig háborús állapotok uralkodnak a Boldogasszony sugárúton, ahol ebben a hónapban kellett volna végezni a munkával. Fotó: Karnok Csaba

Csörög nevű telefonos rovatunkban égnek a vonalak, nem értik olvasóink, mi történik. De mintha nem csak a kívülálló nézne tanácstalanul. Építőmunkást alig látni a Boldogasszony és a Kossuth Lajos sugárúton, aki meg kint van, úgy tetszik, egyfolytában téblábol. A Szent Ferenc utcai kereszteződésben találkoztunk markolóval és néhány munkással; ott csinálják a bicikliutat és a járdát.

Két hónappal az utak lezárása után senki sem tudja, mikor járhat újra az 1-es villamos
Két hónappal az utak lezárása után senki sem tudja, mikor járhat újra az 1-es villamos.
Fotó: Karnok Csaba

A rókusi csomópontban készülő nagykörforgalom helyén nem lehet észrevenni változást a pár héttel ezelőtti állapothoz képest. A tucatnyi építő nem a többsávos jelzőlámpás kört alakítja, hanem a kereszteződésben lévő közművezetékeken dolgozik. Testvérek között is kell még nekik jó pár hét, hogy elkészüljenek – akkor is, ha nem számolunk esővel, hóval, faggyal.

Lerakták, majd fölszedték a síneket

Ahogyan a projekt igazgatója látja

Csúszik a felújított 1-es villamosvonal és a nagykörforgalom átadása. Hátráltatta a munkálatokat, hogy egyes területeket a tulajdonosaik nem a tervezett időpontban adták át munkaterületnek. Kis mértékben az esőzések is akadályozták a munkát. Lényeges problémát okozott, hogy a rókusi csomóponton átvezető közművek Rókusi körúti részén több helyütt olyan megoldást alkalmaztak a városrész építésekor, ami eltér a közműtérképektől. Most az jelenti a legnagyobb gondot, hogy újra kell alapozni a vágányokat a Boldogasszony sugárúton, mert az új sínek alapjának terhelési tesztje nem mutatott megfelelő eredményt – tájékoztatott Tapasztó Sándor, a Szeged Pólus Kft. projektigazgatója. Átépítés után megvárják az újabb vizsgálatokat, és ha azoknak megfelel az eredménye, akkor folytatja a kivitelező az építést a Szent Ferenc utcáig és a Kossuth Lajos sugárúton. A vágányfektetéssel szervesen összefügg a rókusi csomópont kialakítása, azzal csak utána lehet haladni. Az alapozás sikerén múlik, mennyit csúszik a befejezés, és hogy mennyi munka marad tavaszra.

Olvasóink írták

114 hozzászólás
  • 114. nellyke11 2009. november 07. 11:27
    „Tisztelt Hőlgyek, Urak ! Tisztelt Projektvezetők, és Illetékesek !
    Jelentem, hogy a tegnapi napon de. 09.00. és 11.00. valamint 13.00. óra körüli időpontban
    a volt ruhagyár környékén amennyire a szem ellát egy lelket sem lehetett látni a Kossuth Lajos sgt.-on. s így van ez jelenleg is, és így volt ez a hét minden napján.”
  • 113. SP 2009. november 06. 10:03
    „Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy vas pályát több mint 100 éve építenek. Vagy ennyi az elmaradás?”
  • 112. Moon 2009. november 05. 22:37
    „Kedves ifj. Nagy Gábor!
    Érvelésed úgy hangzik mint aki a hóembernek magyarázza, hogy szereti ő a kályha melegét csak nem tud róla....... Na ne! Ugye a silány minőséget most nem akarod itt megmagyarázni senkinek. Ami a műszaki technológiai részleteket illeti a fene megeszi az egészet ha tőlem kérded a részleteket. Talán a kivitelezőnél kell kopognod. Komolyra fordítva szerinted ami a villamos építést illeti egyezzünk meg abban, hogy megfelelően előkészített kivitelezésnél nemszokás az elkészült munkát újra szétbarmolni, ennek ellenkezőjéről ne is próbálj meg győzni.”
  • 111. TELSTAR 2009. november 05. 19:07
    „"4, Érdekes, hogy ezeknél a nagy projekteknél mindig van valami vagy valakik akire a csúszás okát vagy a hitvány kivitelezést rá lehet fogni."

    HÁT A ZESŐŐŐŐŐ...”
  • 110. E! 2009. november 05. 16:03
    „109. Moon 2009.11.05. 15:12:
    Pontosan.
    Kiegészítve annyival, hogy érdekes vesenyfutást láthatunk: vajon mi lesz kész hamarabb? Az M43 első üteme, vagy az 1-es vili? Netán az elkerülő út (ami szép csendben halad), vagy a 47-es négysávosítás?

    (megj.: még mindig jobb, mintha csak néznénk a lerohadó infrastruktúrát - egy-két-három-... beruházás csúszása miatt még mindig jobb sírni :) )”
  • 109. ifj. Nagy Gábor 2009. november 05. 15:23
    „107. Moon 2009.11.05. 12:45
    "nem igazán hiszem, hogy ne lenne kivitelező eme kicsiny országba aki ne lenne kellő tapasztalattal és referenciával a elvégzendő munkával kapcsolatban"

    Azért arra kíváncsi vagyok, a hozzászólók közül hány van valamilyen közvetlenebb kapcsolatban bármilyen mély- vagy magasépítéssel. :) Mindenesetre pontosan mert kicsiny ország vagyunk, nem túl sokszor és sok helyen van villamosépítés, szóval lehet, hogy mégsincs annyira sok kivitelező, aki folyamatosan ezzel foglalkozva mindent garantáltan csak jól tudna csinálni.

    109. Moon 2009.11.05. 15:12
    "2, Féltételezve azt, hogy a kivitelező nem most épít életében először villamospályát hogy a bánatban fordul elő hogy hitvány módon készíti el a pályatest alapját?"

    Tudod a műszaki részleteket? Mert én nem, de nagyon kíváncsi lennék rá, mert gondolom az alapján jelented ki ezt...”
  • 108. Moon 2009. november 05. 15:12
    „Kedves Favágó! Valóban igazad van inkább most szedjék fel mint fél év mulva. De engedtessék meg egysterű földi halandótol egy két kérdés.
    1, Talán túl kínos lenne ha egyszer az életben valamin csak úgy spontán elsőre csont nélkül sikerülne meg csinálni?
    2, Féltételezve azt, hogy a kivitelező nem most épít életében először villamospályát hogy a bánatban fordul elő hogy hitvány módon készíti el a pályatest alapját?
    3, Ami a csúszást illeti nyílván precíz tervezéssel kellő hozzáértéssel ennek esélye minimálisra szorítható.
    4, Érdekes, hogy ezeknél a nagy projekteknél mindig van valami vagy valakik akire a csúszás okát vagy a hitvány kivitelezést rá lehet fogni.
    5, Nem utolsó sorban ha az ember magából indulki akkor ki a bánattól kapna megrendelést ha így dolgozna?
    5, Nézve a munka ördögi tempóját akkor ennek a projektnek a befejezése baromi messze lessz (nagyítóval kell keresni a melóst a területen).”
  • 107. favágó 2009. november 05. 13:59
    „Hát igen. A kivitelező alapozott. jött a műszaki ellenőr és neki nem tetszett. Felszedette. Egyrészt mert ért hozzá, másrészt ezé´ fizetik. Én azt mondom inkább most szedjék fel, mint egy év múlva az egészet! Megcsúsznak, hát megcsúsznak! Én is megcsúsztam a vasárnapi ebéddel mégis megettük 1/4 2-kor!:-)”
  • 106. Moon 2009. november 05. 12:45
    „Végig olvasva a cikket mint is mondhatnék? Ekkora sületlen baromságokat amivel magyarázni kívánják a kókler kivitelezést hát ez nem semmi? Úgy néz ki a cikk szerint mibntha most kísérleteznék ki azt hogy hogyan kell villamospályát építeni. Talán nem női szabóval kellene effajta munkát végeztetni (bocsesz a női szabóktól) nem igazán hiszem, hogy ne lenne kivitelező eme kicsiny országba aki ne lenne kellő tapasztalattal és referenciával a elvégzendő munkával kapcsolatban. Kókányolás ezerrel ki volt az az állat aki ennek a kivitalazőnek adta a munkát méghogy nem megfelelően alapoztak..... Röhög a vakbelem.”
  • 105. bélás 2009. november 05. 12:08
    „A hozzá nem értés. A mostani hírekben vallották be hogy nem bírja az alap a súlyt. Miért van az hogy nyugaton ilyet nem látni?”
  • 104. gyorgy99 2009. november 05. 03:32
    „moderálva off”
  • 103. Kupi 2009. november 04. 22:53
    „Szerintem a 45. nap csúszás után sem fog történni semmi, se kötbér, se kirugás. Maximum az alvállalkozók fognak tüntetni a városháza előtt, mint a megyeri hídon.”
  • 102. kowalsky 2009. november 04. 22:46
    „ja, és max. 45. napot csúszhatnak, utána viszhall.”
  • 101. kowalsky 2009. november 04. 22:44
    „Napi 10 milla a kötbér. Fognak ezek még víz alatt is dolgozni. Bár a hat milliárdból tuti marad itt is ott is...”
  • 100. maradando 2009. november 04. 22:40
    „92.szegedil
    A Vértó nem tűnt el csak átalakul ! A 2 villamos végállomása ,és EU konfort hajókikötő fog elkészűlni ! :-))”
  • 99. SP 2009. november 04. 21:21
    „94. hozzászólás Kupi 2009.11.04. 20:36
    A közművek nyomvonalának meghatározására léteznek műszerek, cm pontosságban hely, mélységre is.
    A fémtartalmúak könnyen kereshetők.
    A nem fémtartalmút ki szokták egészíteni, kereshetővé tenni. A 3M cégnek vannak a közmű minden típusára használható nyomvonaljelző markerei. Amik szintén kereshetők. GPS adatokkal nyilvántarthatók a helyzetük több mint 15 éve.
    Léteznek kutatóárkos keresések is, óvatos kézi munkával. Illetve feltárás szintén óvatos kézi munkával. A kiválási tervekben ez külön szerepel.”
  • 98. Kupi 2009. november 04. 21:14
    „A friss APEHadós listán lévő vállalkozótól (VASZI-ÉP felszámolás alatt) úgysem lehet behajtani semmit. Aki még sosem csinált villamost, annak fizethetsz bármennyit, úgysem tudja megépíteni. Keringőzünk még 2010-ben is, azután javíthatjuk azokat az utakat is közpénzen a kamionok után.”
  • 97. SP 2009. november 04. 21:07
    „A pénz az akadály.
    Ki kellene próbálni: Eddig akik a sok pénzt kapták, azok kapjanak keveset, akik keveset kaptak azoknak sokkal többet adni.
    A tényleges munkát végzők beindulnának.
    Abba sem akarnák hagyni a munkát, úgy kellene könyörögni, hogy pihenjenek 1 kicsit.”
  • 96. Kupi 2009. november 04. 21:01
    „Aki többre kíváncsi megnézheti a város honlapján a szerződéses feltételeket:
    http://www.szegedvaros.hu/letoltesek/doc_download/1820-vallalkozasi-szerzdes-a-sz-e-konzorcium.html”
  • 95. Kupi 2009. november 04. 20:43
    „Nem kellet volna felszámolás alatt álló alvállalkozót megbízni a villamos alapozási munkákkal, aki még a betonacél hálót is kispórolta a tervezett vasbeton lemezből, csoda hogy elsüllyed a sínpár!”
114 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A halottak nem tudnak védekezni

A bíróság kegyeleti jogokat sértett, amikor a makói hármasgyilkosság ügyében az egyik áldozatot mondta ki bűnösnek – véli Krajkó Zoltán ügyvéd. Interjú. Tovább olvasom