Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Levették a csontvelőt Ádámtól

Szeged - A 11 éves, agykárosodást szenvedett és mozgássérült Varga Ádám, akinek a gyógykezelésére lapunkkal együtt szinte egész Csongrád megye gyűjtötte a pénzt, tegnap délután túlesett az első beavatkozáson a kölni Eduardus Kórházban.
A kölni Eduardus Kórház elé – itt található az őssejtcentrum – tegnap negyed négykor parkolt be a fehér színű kisbusz Varga Ádám öttagú családjával. A MÁV-emblémás kocsit már messziről felismertük. A sofőr mellett ülő apuka, Varga István szállt ki elsőnek az autóból, és kiemelte az utastérből az öt hónapos Árpádot. Ádám türelmesen várt a sorára, túlságosan is türelmesen.

A mindig élénk, nevetős kisfiú szomorúan üldögélt, édesanyja, Márkus Tímea szorította a kezét, és majdnem elsírta magát.

„Ne félj, Ádi, nem fog fájni!"

A finisben keseredett el teljesen, azt mondta, az utolsó egy évben átélt küzdelem, a fáradtság most jött ki rajta. És hát az aggodalom továbbra sem hagyta nyugodni: mi lesz Ádámmal? Vajon tényleg segít-e rajta az őssejtbeültetés?

A szegedi fiút délután öt óra tíz perckor altatták el. Fotó: Miskolczi Róbert
A szegedi fiút délután öt óra tíz perckor altatták el.
Fotó: Miskolczi Róbert

A hangulatot a hétéves Ákos oldotta fel, aki felnőtt módjára nyugtatta bátyját: „Ne félj, Ádi, nem fog fájni!" Mármint a vérvétel, hiszen a sérült kisgyerek legfeljebb ennyit tudott felfogni abból, ami körülötte történik.

A szorongás fokozatai

A kórház második emeletén, az Xcell-Center folyosóján megint egy fokkal könnyebb lett minden: itt várt bennünket Berdu Zsuzsa gyógypedagógus, aki Ádám – és a hozzá hasonló sorsú gyerekek – kölni gyógykezelését szervezi és segíti az S. O. S. Alapítvány megbízásából. És várt bennünket üdítő, víz, kávé, a gyerekek számára kikészített játék, a német kórház orvosainak, ápolóinak figyelmessége, kedvessége. Ádám előtt éppen egy másik magyar kisfiútól, a nagyatádi Bencétől vettek le csontvelőt. Tímea szorongása csak egy fokkal enyhült, amikor összeismerkedett Bence édesanyjával, és kiderült, már másodszorra jöttek, az első, nyolc hónappal ezelőtti beavatkozás óta pedig sokat javult a sérült kisfiú állapota.

Varga Ádám családja – az édesanya kitartásának köszönhetően – másfél évi áldozatos munkának, az Ádám javára megnyitott számlának, a pillepalackok kupakjaiból összegyűjtött filléreknek köszönhetően jutott el Kölnbe. A gyógykezeléshez szükséges több mint 6 millió forint – amely több beavatkozást tesz lehetővé – azonban csak annak köszönhetően jött össze, hogy lapjaink egész megyére kiterjedő gyűjtőakcióba kezdtek a kisgyerek támogatása.

Ádám délután háromnegyed hatkor ébredt fel az altatásból. Fotó: Miskolczi Róbert
Ádám délután háromnegyed hatkor ébredt fel az altatásból.
Fotó: Miskolczi Róbert

Kíméletes megoldás

Mielőtt Ádám tegnap délután sorra került volna, az S. O. S. Alapítvány 1000 eurót adott át a családnak a kint tartózkodás költségeinek fedezésére. Majd a beleegyező nyilatkozatokat íratták alá, miközben azt magyarázták el, hogy a csípőlapátból a gyerek testsúlyához mérten vesznek le csontvelőt. Ez a legkíméletesebb megoldás. Az innen nyert őssejteket pedig szerdán ültetik be a gerincvelőbe.

A kölni klinika

Az Xcell-Center, ahol Ádám a lapjaink és a Cora Áruház segítségével összegyűjtött közel 2,2 millió forint révén megkapja az állapota javulásához szükséges őssejteket, Európa első, magánkézben lévő őssejt centruma. A beteg saját, csontvelőből nyert őssejtjeit használják fel a gyógyítás során. Az egyhetes kint tartózkodás során lezajlik az egész őssejt-beültetési folyamat. Ádám szülei azt szeretnék, ha a már elindult izomsorvadás folyamata megállna, a kisfiú eljövendő életében legalább arra képes lenne, hogy saját magát ellássa.

Varga Ádámot az édesapa fektette le a műtőasztalra, öt óra után tíz perccel altatta el az aneszteziológus, Thomas Bsoke, közben pedig a műtétet végző Angy Eton neurológus vigasztalta. A kisfiú csak egy apró szúrást érezhetett. Tímea akkor tört ki zokogásban, amikor meglátta, hogy Ádám becsukja a szemét. Ez volt az a pillanat, amikor valamennyien kijöttünk a műtőből.

Ádámot háromnegyed hatkor kaptuk vissza, felébredt, de azért egy kicsit kábult volt. Az egyik kórteremben tartották megfigyelés alatt. Nézhette volna az olimpiát is, ha nem követelte volna saját, otthoni távirányítóját.

Milyen volt az út?

Ádámék vasárnap hajnali háromkor indultak el szegedi, Sárosi utcai lakásuk elől a vasúttól, az édesapa munkahelyétől kölcsön kapott Opel Vivaróval, és este 8-kor érkeztek meg a szállásukra, Köln egyik külvárosába. Varga apuka jó barátja, Kordás József vállalta, hogy végigvezeti az 1300 kilométeres távolságot Szegedtől Kölnig. Tizenhét óra alatt tették meg a nagy utat, noha mindössze háromszor álltak meg. Közvetlenül Köln előtt ugyanis kétszer kerültek dugóba. Ádám, a kerekes székes, mozgáskorlátozott fiú egy nagyobbacska gyerekülésben utazott. A legjobban Árpád viselte el a megpróbáltatásokat, ő szinte egész úton aludt.

Fekete Klára (Köln)

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Senor 2008. augusztus 15. 10:25
    „Kedves egyszeru polgar!

    En ugy vagyok a kerdessel, foleg a daganatos betegeknel, hogy ha gyogyul a beteg akkor nem nagyon kell azon problemazni, hogy pl. a kemoterapia miatt gyogyul vagy esetleg az alternativ szerektol. Az mas kerdes, hogy az utobbi feltehetoleg placebo hatas.

    Igazad van az egeszsegugynek a betegekert kell mukodnie, es ezzel sok a baj ma Magyarorszagon mind az orvosi (eu. szemelyzet), mind a betegek reszerol.
    Nem hiszek a privat rendszerben, ahol bevezettek ott igazabol a gazdagabb retegnek talan jobb lett, de a szegenyek sokkal rosszabbul jartak. En meg hiszek az egeszsegugyi rendszer univerzalis elerhetosegenek mitoszaban. A privat szfera erdeke a profit, ami nem biztos, hogy egyezik a paciens hosszutavu erdekevel. Az atlag magyar ember raadasul nem kepes arra, hogy elorelatoan biztositast kosson egy kesobbi nagyobb koltsegre akar az egeszsege kapcsan. Ez itt nyugaton termeszetes es beleivodott a gondolkodasba.

    IMHO a magyar rendszerben a kovetkezok okozzak a legnagyobb problemat:
    ad 1. A rendszer alulfinanszirozott sok milliardos tokekivonast csinalt a Bokros csomag es a kozelmultban a miniszterium
    ad. 2. Reszben ezert alacsonyak a berek, egy szakorvos 120e Ft-ot egy apolo 90 eFt-ot visz haza. Ugyeleti nettó oraber 300-500 ft. Ennek az a kovetkezmenye, hogy nagy a korrupcios veszelyeztetettseg, nincs utanpotlas (apolo egyaltalan nincs, a fiatal orvos elmegy kulfoldre), ebbol az kovetkezik, hogy nincs szelekcio, a rossz munkanak nincs kovetkezmenye, mert nem csabito a palya, nem lehet valogatni. Ehhez vegyuk hozza, hogy Magyarorszagon teljes moralis valsag van, az a minta, ha valaki csal, lop, hazudik es nem az, hogy tisztesseges kemeny munkaval boldogulni lehet.
    ad 3. felig megtortent egy privatizacio (diagnosztika, muvese stb), de itt is joreszt monopoliumok vannak (Mo-n a diagnosztika 70%-a egy kezben van). A rutinos idosebb rontgeneseket elkuldik, mert tobbet kell fizetni, marad a fiatal, akiket tulterhelnek. A cel a profit, melyet direkten es indirekten az allamon nyulnak le. Erdemes megnezni, hol dragabb pl. egy MRI vizsgalat Svajcban vagy Mo-n. Lesz meglepi.
    ad 4. A korrupcio szerintem hatalmas (nemcsak az orvosoknal, az egesz orszagban) az orvosok 10% teszi el a paraszolvencia 90%-t. Egyesek emiatt feltik a privilegiumaikat.

    Ehhez vegyuk hozza az orszag rossz eu helyzetet:
    ad 1. A lakossag egeszsegugyi intelligenciaja katasztrofalis. A lazcsillapitas, hanyas, hasmenes elharitasanak elso lepeseit mindenkinek tudni kellene es nem feltetlenul az ugyeletre rohanni hajnali 4 orakor mikozben a nover es az orvos anyukajat szidjuk. Masreszrol ha pl mellkasi fajdalom jelentkezik vagy lebenul a fel oldalam akkor nem varunk egy hetet, hogy "majd elmulik".
    ad 2. A paciensek viselkedese sokszor minosithetetlen ez persze reszben ertheto, mert a beteg ember maskepp eli meg a dologokat, de latvanyos a romlas. Nyugaton sokkal ritkabb a randalirozas a szemelyzet szobeli vagy tettleges inzultalasa.
    ad 3. Sztem tenyleg sok a kis korhaz, de az tortenik, hogy agyakat vesznek el toluk es igy meg rosszabb a lesz helyzetuk. Ennel az is jobb, ha megszuntetnek, csak a felszabadulo penzt nem a 4-es metrora kellene kolteni (pl.) hanem központi intezmenyek es a logisztika fejlesztesere.
    ad 4. Kellene mar egy torveny, hogy aki paraszolvenciat ad vagy elfogad kapjon pl. bortonbuntetest. Vajon miert nem hoznak ilyet? Vajon ha hoznanak, miert nem tartanak be?

    Elegge remenytelen a helyzet, de vegulis hosszutavon minden nep azt kapja amit megerdemel es hagy....”
  • 20. egyszeru polgar 2008. augusztus 13. 15:39
    „Kedves "Senor"
    Mielott elkuldtem volna, eltunt az irasom. Most rovidebb leszek.
    Eppen arra gondolok, bizony jelenleg az otthoni egeszsegugy nem igazan a betegek erdekeit kepviseli. Nem elegseges egy beavatkozas, az utogondozas eppen olyan fontos es a megfelelo objektiv felvilagositas.
    Szerintem allami es maganszektor mukodtetesere egyarant szukseg lenne, mert mindket felnek erdeke lenne a "beteg megtartas", jo ertelemben. Ezzel a minosegi munkara es ellatasra osztonozne az intezmenyeket es dolgozoikat.
    Ha megengedi , szemelyes tapasztalatommal javasolnam, ne zarkozzon el az alternativoktol, mert valoban sok eljaras es keszitmeny mukodik eredmenyesen. Erre kozvetlen szemelyes tapasztalataim vannak. Kb 3 evvel ezelott III/C petefeszek rakom volt/karcinoma/. Ket op es egy 6-os kemot meglhetosen jol viselve /alternativ keszitmenyek fogyasztasa es alkalmazasa mellett/ felepultem, mig masok csak folyamatosan sorvadtak. Azota is felfel utotte fejet egy-egy rakos kezdemeny, de a 6 honaponkenti alternativ kezeleseim reven folyamatosan elpusztultak.
    Onkologusom szerencsere egy fiatal, nagyon rugalmas, nyitott szemleletu orvos. Minden alkalommal elismeri a terapiak eredmenyeit es tovabbra is javasolja oket. Igy nincs ujabb kemora szuksegem /remelhetoleg nem is lesz/ ami a szervezet egeszet lenyegesen lerombolna. Az utobbi 3 evben egy influenzam nem volt, mert az immunhaztartasom folyamatosan kontrolalt.
    Termeszetgyogyaszaim egyebkent nem "amatorok", egyikuk eppen vegzett gyogyszeres es sebesz vegzettsegu. sok eves korhazi mukodes utan kezdett alternativ gyogyitassal foglalkozni.
    Ha jol belegondolunk, a gyogyitas a termeszet adta novenyek es asvanyok felhasznalasaval kezdodott.
    Higgy e el, erdemes tanulmanyozni a masik fel eredmenyeit, a betegek tenyleges gyogyulasa erdekeben.”
  • 19. Senor 2008. augusztus 13. 14:24
    „Kedves egyszeru polgar!

    Nem ertem pontosan a masodik mondatot (mit tamasztok ala? :))
    Ettol fuggetlenul megprobalok valaszolni a kerdesre....

    Szoval szerintem a nyugati (modern) orvoslas tud legjobban segiteni a betegeken. Ennek az az alapja, hogy csak kutatasokkal es vizsgalatokkal igazolt módszereket lehet hasznalni (evidence based medicine). Itt is vannak visszassagok, mert pl. a gyogyszergyarak profitehsege vszinu kihat a gyogyszerfogyasztasunkra is.
    Ettol fuggetlenul nem zarom ki az egyeb "alternativ" modszerek esetleges hatekonysagat sem, de ehhez bizonyitekot szeretnek latni (es ez nem olyan bizonyitek, hogy a szomszed neni mondta, hogy az unokanoverenek hatasos volt).

    Az orvoslas azert nehez, mert nem olyan mint a matek ahol 2+2 az 4, minden ember mas es igy nehez lehet a diagnozis es a terapia. Utolag (foleg laikuskent) persze mindenki nagyon okos.
    Emellett a jo orvosnak fel kell merni a paciens lelki allapotat es ezen is javitani (,,neha gyogyitani, gyakran kezelni, mindig biztatni"). Ez nagyon nehez es faraszto de fontos, mert a testi es lelki tunetek mindig osszefuggnek egymassal.

    A fenti tortenet vszinu nem fordulhat elo nemet allami intezmenyben, sot vszinu sulyos buntetest fizethetne az az allami korhaz amely elvegzi ezt a beavatkozast.
    Szamomra ez is figyelmezteto jel arra, ha a nyeresegvagy iranyitja az egeszsegugyet akkor elobb utobb annak a lakossag (betegek) latjak karat, ugy gondolom az egeszsegugynek eros allami es szakmai kontroll alatt kell maradnia, ekkor jarunk a legjobban.

    A sztori azert is undorito, mert a beteg/hozzatartozo azon termeszetes vagyat hasznalja ki, hogy minden szalmaszalba kapaszkodni kell (persze sulyos milliokert). Hiu remenyeket kelt sok penzert, utana meg egyedul hagyja a beteget es a hozzatartozojat. Ehhez asszisztal a sajto is...

    Udv: Senor

    UI: Sajnos a legnagyobb gondossag mellett is elofordulnak szuleskor serulesek, karosodasok. Csak akkor kellene az orvost ezert hibaztatni, ha tenyleg hanyag, gondatlan vagy dilettans volt....”
  • 18. egyszeru polgar 2008. augusztus 13. 13:25
    „Kedves "Senor"
    Elkepzelheto, hogy igaza van. Nem tudom mi a szakmaja, de gyanitom, nem teljesen idegen a tematol. Az itteni nyilatkozataival alatamasztja a szentesi esetnel megkerdojelezett "modern" orvosi , egeszsegugyi etikat tamado hozzaszolasokat. Eppen ez az, ami a legtobb olvasot felhaboritotta. A kerdes: Valoban a beteg erdekeit kepviselik az egeszsegugyben, vagy inkabb a betegek vannak az egeszsegugy letezesert? Csupan egy szakterulet eszkozeve valt az emberi test es lelek? Mert itt leginkabb a lelkek serulnek a test kihasznalasaval.
    Szeretnem, ha valaszolna.
    A szuloket nem szabad hibaztatni!”
  • 17. Gyümölcstartalom: 25% 2008. augusztus 12. 21:07
    „1,5 éve volt egy vasutas kiállítás, ott is neki gyűjtöttek, el is mentünk az osztállyal, a belépőn túl szinte minden osztálytársam bedopta a perselybe az aznapi zsebpénzét, pedig akkor még nem nagyon lehetett hallani róluk, csak annyit tudtunk, hogy egy kisfiúnak xy műtétre lenne szüksége.
    Tehát sajnálom a kisfiút, nem lehet azt mondani, hogy érzéketlen tahó vagyok, de már én is undorítónak találom, amit a DM csinál. Szinte naponta cikkez a kisfiúról, hősként állítja be magát, hogy ilyen meg olyan gyűjtést szervezett, neki köszönhetik, hogy kijutottak. Szép dolog a gyűjtés, de nem ezzel kell önfényeznie/eladnia magát az újságnak. 4 cikk elég lett volna: 1: bemutatni az esetet, 2: meghirdetni a gyűjtést, 3: beszámolni, hogy összejött a pénz, 4: x hónap múlva beszámolni a műtét eredményéről.
    Most meg naponta publikálnak, aztán neaggyisten nem sikerül a műtét, megírják 3 sorban és hirtelen abbamarad a cikkezés.”
  • 16. Senor 2008. augusztus 12. 15:22
    „"Meg mindig nem ertem,hogy probalnak eletet lehelni ebbe a gyerekbe. Miert a gerincebe ultetnek be,ha agykarsodott oxigenhiany miatt? Hogy alakulnak at a csontvelosejtek idegsejtekke? Hogy fognak az izomszovetek regeneralodni es hogy fog az agyszovet regeneralodni?"

    Pont pl. ezen nyitott kerdesek miatt nem mukodik a modszer.
    Jelen esetben olyan ossejtet adnak ami alapbol nem tud idegsejtte alakulni. Il.l azt sem tudjuk, hogy odamegy-e a karosodas helyere.
    Ugy gondolom (bar ez csak tipp), hogy az agyvizterbe adjak a sejteket (ha a "gerincbe" ültetnek), majd biztos odausznak a megfelelo helyre :(

    Maga a koldokzsinor ver levetele nem draga, szuleteskor konnyen megteheto. A tarolas (fagyasztas) kerul valamennyibe. De hangsulyozom, hogy meg koldokzsinor verbol sem tudtak idegrendszeri betegseget gyogyitani, vagy javitani.

    Pl. a leukemiakban persze evtizedek ota hasznalatos a csontvelo transzplantacio, ami szinten egyfajta "ossejt kezeles" es hatasos terapianak minosul.”
  • 15. sevenof9 2008. augusztus 12. 15:09
    „re:14. Senor 2008.08.12 15:02

    Ertem,koszi. Nekem is kb ilyen kepem volt az ossejtezesrol. Magyaran a koldokzsinorver millios levetele majd tobbszazezerert valo tarolasa lehet,hogy 20 ev mulva kifizetodik (mas kerdes,hogy senki nem szol arrol,hogy mennyibe fog fajni abbol egy uj szovet novesztese),de most meg inkabb rablasnak tekintenem.

    Meg mindig nem ertem,hogy probalnak eletet lehelni ebbe a gyerekbe. Miert a gerincebe ultetnek be,ha agykarsodott oxigenhiany miatt? Hogy alakulnak at a csontvelosejtek idegsejtekke? Hogy fognak az izomszovetek regeneralodni es hogy fog az agyszovet regeneralodni?”
  • 14. Senor 2008. augusztus 12. 15:02
    „Ossejtek:
    Definicio szerint kepesek tobbszori osztodasra differenciacio (mas specialisabb sejtte alakulas) nelkul es kepesek differencialodni azaz atalakulni egy adott sejttipussa.

    Tobb fajtajuk van:
    Totipotens ossejt: a spermium es a petesejt talalkozasa utan keletkezik es par osztodasig megorzik a kepesseguket, hogy barmilyen embrionalis es extraembrionalis sejttipust letrehozzanak (pl. az egypeteju ikrek keletkeznek ugy, hogy az elso osztodas utan a ket sejtbol egy-egy egyed fejlodik).

    Pluripotens ossejt: barmelyik csiralemez, barmelyik sejtjeve alakulhatnak, de onmagaban nem tudnak teljes embriova fejlodni (koldokzsinor ver ilyen)

    Multipotens ossejtek: tobb fajta hasonlo eredetu sejtte alakulhatnak. Pl. a voros csontvelo sejtjei feherversejtte, vorosversejtte alakakulhatnak.

    Unipotens ossejt: csak egyfajta sejtte alakul, pl. myoblast myocytava azaz izomsejtte

    Namarmost az esetunkben csontveloi (multipotens) ossejtet ,,ultetnek be" idegrendszeri serules miatt. Mivel ez az ossejt alapbol csak a verkepzesben jatszik szerepet, nem lehet belole idegsejt. Vannak kutatasok aziranyban, hogy a multipotens ossejteket pluripotensse probaljak alakitani, de ez meg nem hozott egyertelmu eredmenyt.

    Elvileg a pluripotens ossejtbol (koldokzsinorver) barmelyik sejttipus reprodukalhato, de csak elvileg. Meg allatkiserletekben sem tudjak nagyon befolyasolni, hogy mondjuk idegsejtte alakuljon az ossejt ne pedig pl. kotoszovette. Az sem megoldott, hogy a sejtek a betegseg, karosodas helyere vandoroljanak ill. ha a megfelelo helyen kialakul az idegsejt akkor hogy az a megfelelo (korabbi) kapcsolatrendszeret alakitsa ki.

    Ha idegen donorbol szarmazik a sejt akkor az immunrendszer el is pusztithatja ezeket (a fenti esetben nem, mivel a sajatjat kapta).
    Mivel sokat osztodo sejtekrol van szo elofordulhat daganatos atalakulas is.
    Osszessegeben lehet hivatkozni a szuloi elhivatottsagra es a ,,milyen rendes emberek" es "megtesznek mindent" szovegre. A teny az teny marad. Ennek a beavatkozasnak nincs igazolt hatasa. Csak kockazatot jelent es elonyt semmit. Ezert penzt kerni, vegrehajtani kuruzslasnak minosul. Propagalni es hirdetni, hamis illuziokat taplalni meg butasag.

    Kesobb lehet, hogy mas lesz a helyzet, ezert folyik a sok kutatas ezugyben, de most az ilyen beavatkozas csak veszellyel jar...

    UI: A csipocsontban van a legtobb voros csontvelo, kozel van a felszinhez, azaz konnyu mintat venni belole, ezert hasznaljak ez (mondjuk altatas nelkul nagyon fajdalmas beavatkozas - rutinban csak erzestelenitesben vegzik)”
  • 13. Horton 2008. augusztus 12. 14:06
    „Szülés közben szenvedett a kisfiú agykárosodást.......amit az orvos nem ismert el”
  • 12. sevenof9 2008. augusztus 12. 14:05
    „re Senor 2008.08.12 07:59

    Nem ertem meg mindig. TFH,hogy vannak ossejetek a csipocsontban. Ha ott vannak,akkor mindehol vannak,ugye? Akkor minek levenni a koldokvert (atb@szas a palankon)?
    Szvsz a csipocsontban nem sok csontvelo van,inkabb valami nagyobb ureges csontot kellene megcsapolni. De en nem ertek az anatomiahoz,na.

    Miutan levettek az ossejtet,TFH,kepesek gerincvelobe valo idegsejtet noveszteni majd beultetni. (koszi,nyilt gerincmutet?injekcio?). Egy het alatt?

    De a cikk agykarosodasrol es izomsorvadasrol beszel. Ertem en,hogy a mozgato idegeket probaljak regenaralni,meghogy ez egy bulvarlap,de azert nekem ez buzlik,mint Dr Lenkei vitaminbombai. (aki nem mellesleg rohadt nagy csalo,kokler es tolvaj).

    Na ja,nem hallunk sokat a "gyogyult" betegekrol. Szerintem ez az egesz kb annyit er,mint regen a samanok raolvasasa,csak 1000000x annyiba kerul.

    Nem ertem meg,hogy miert kell 6 milkat radobni egy ilyen mutetre. Milyen elonyokhoz jut ezzel a kozosseg?”
  • 11. KukoricaJancsi 2008. augusztus 12. 12:58
    „Tudja valaki, hogy mitől "szenvedett agykárosodást", és mitől lett "mozgássérült" a kisfiú?”
  • 10. Pöttyöske 2008. augusztus 12. 10:32
    „halak33!

    100 emberből 95öt érdekel hogy mi történik a beteg kisfiúval, akinek gyűjtöttük a kupakokat eg az 1-2forintosokat. Az az 5 ember meg leszarja h mi történik a világban, nem érdekli az ilyen gyűjtések meg nem törődik a társaival.Az az 5 ember akkor ne olvassa el a cikket! Azt a 95-öt érdekli, ő a többség és kész!
    És az jobb hogy az az 5 ember miatt annak a 95-nek zaklatja a telefonon a családot, odamennek a házukhoz meg stb. Merthgy szerinted "Érdeklődjünk a családnál". Érdeklődött a 95-ből 1(újságíró) és elmondta a többieknek (az újságban). remélem ebből a nézőpontból megérted te barom!”
  • 9. Herrné 2008. augusztus 12. 10:17
    „Engem taszít, hogy mások szenvedésének élményszerű leírásával próbálják a napilapot eladni.
    Bár intelligencia kérdése, hogy ki meddig megy el. Az újságíró a pénzért bármeddig.........”
  • 8. Emike 2008. augusztus 12. 09:10
    „Ha valami bajotok van az újság szerkesztésével azt a szerkesztőségnél jelezzétek ne egy olyan helyen ahol egy beteg kisfiú megpróbáltatásairól írnak. Ha nem vagy rá kíváncsi ne olvasd el a cikket. Úgy gondolom, hogy nagyon sokat próbáltak segíteni Ádámnak személy szerint mi is gyűjtöttük a kupakokat és az 1-2 forintosainkat is neki ajánlottuk föl, és igen is érdekel hogy mi történik vele, ahogy szerintem nagyon sok mindenkit, hiszen rengetegen drukkolnak neki, hogy meggyógyuljon. Az meg szerintem teljesen mindegy hogy honnan veszik a csontvelőt ha az használ és valószínűleg az orvosok jobban tudják hogy mit kell csinálni.”
  • 7. Horton 2008. augusztus 12. 08:39
    „" Heted8" !
    Csatlakozom hozzád! Szintén ismerem őket, és nem is értem, hogy azok a hozzászólók, akik a kákán is a csomot keresik, mi a francot keresnek itt??????????????????
    Ami engem nem érdekel, azt mindíg tovább lapozom.......és nem kommentálom.
    Ennyi!”
  • 6. Heted8 2008. augusztus 12. 08:02
    „Kedves halak33!

    Én ismerem a családot és bármily meglepő kíváncsi vagyok rá , hogy mi történik velük.
    Amennyiben téged nem érdekel miért olvastad el a cikket , és miért vetted a fáradtsagot , hogy hozzászólj ahhoz?

    Tisztelettel!”
  • 5. Senor 2008. augusztus 12. 07:59
    „Sevenof9!

    Van velo, de a kerdes jogos, hogy a hemopoeticus ossejtbol hogy lesz a megfelelo helyen, megfelelo funkcioju idegsejt (nem vagyok egesz biztos, mert a mindig preciz dm eloszor idegrendszeri karosodast ir, most izomsorvadast - bar ez utobbinak is lehet idegrendszeri oka)...

    A lenyeg, hogy a szulok "megtettek mindent"... es egy emberkiserletbe hajszoltak a sajat gyerekuket
    Remelem nem lesz rosszabbul a gyerek...
    Kulon gratulalok az orvosoknak akik erre ravettek a csaladot, vagy nem beszeltek le rola.
    A medianak is jar egy plecsni.

    halak33
    Erdekes a mutet utani helyzetrol egyik ossejtes dm cikk sem szamol be...
    Vajon miert?
    Te erted ezt?”
  • 4. halak33 2008. augusztus 12. 06:36
    „Unalmas már ez a cikk! Ha vki kíváncsi érdeklődjön a családnál, de h. ez fő cím és cikk legyen 1általán! Elég lenne majd egy összfoglaló arról h. h. sikerült a műtét, h. viselte a kisfiú! De nem mindennap kíváncsi erre az olvasóközönség!!??”
  • 3. sevenof9 2008. augusztus 12. 06:18
    „ugy nez ki,hogy elfeledtek az X-et a cikk vegerol.

    "A legjobban Árpád viselte el a megpróbáltatásokat, ő szinte egész úton aludt."

    huha.

    a csipocsontban van velo?
    ha van,hogy lesz belole idegsejt?
    nem vili...”
  • 2. sevenof9 2008. augusztus 12. 06:18
    „ugy nez ki,hogy elfeledtek az X-et a cikk vegerol.

    "A legjobban Árpád viselte el a megpróbáltatásokat, ő szinte egész úton aludt."

    huha.

    a csipocsontban van velo?
    ha van,hogy lesz belole idegsejt?
    nem vili...”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pótfelvételi: holnapig kell jelentkezni

Holnapig jelentkezhetnek egyetemre, főiskolára azok a diákok, akiket az első körben, júliusban nem… Tovább olvasom