Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Lezárások a rakparton, indul a partfalberuházás

Januártól újítják fel a szegedi partfal árvízi emlékműtől Bertalan hídig tartó 2,1 kilométeres szakaszát. A munka 18 hónapig tart. A rakparton lezárásokra kell számítaniuk az autósoknak.
2,2 milliárd forintból újul meg 18 hónap alatt a szegedi partfal árvízi emlékműtől Bertalan hídig tartó 2,1 kilométeres szakasza. A kivitelezésről szóló szerződést ma írta alá a városházán Botka László polgármester a munkát végző Szeged S-H-K 2013 Konzorcium képviselőivel.

Mobil partfal Szegeden - látványtervek (GALÉRIA)

– Minden nemzedéknek alapvető kötelessége, hogy a lehető legkorszerűbb védműveket alakítsa ki a Tisza mentén – mondta Botka László. A polgármester hangsúlyozta, a 2006-ban 1009 centiméteren tetőzött a Tisza Szegednél. Akkor döntötte el a város a vízügyi szakemberekkel, hogy modern partfalat épít. 2009-ben 1,5 milliárd forint uniós támogatást nyert Szeged a parfalrekonstrukcióra. – A beruházás összköltsége 2,21 milliárd forint, amiből 710 millió forint önerő. Ennek csökkentése érdekében az önkormányzat 318 millió kiegészítő támogatásra nyújtott be igényt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez – hangsúlyozta Botka László, aki szerint az új, modern védművek tökéletes biztonságot nyújtanak majd Szegednek az elkövetkező évtizedekben. Az árvízvédelmi beruházás a tervek szerint 2015 májusára készül el.
A kivitelező a Swietelsky Magyarország Kft., a Hídépítő Speciál Kft. és a Kötiviép'B Kft. alkotta Szeged S-H-K 2013 Konzorcium. Székely Csaba, a Swietelsky Magyarország Kft. ágazati igazgatója elmondta, mai nappal átvették a munkaterületet, de decemberben még csak előkészítő munkákat végeznek.

– Januárban kezdődik az igazi munka. Ekkortól részleges lezárásokra lehet számítani a rakparton, mert nem tudjuk teljesen észrevétlenül végezni a beruházást – mondta Székely Csaba. Hangsúlyozta: bár megbontják a védművet, Szeged belvárosa a tavaszi árvízi időszakban sem lesz védtelen.

Mobil partfal Szegeden - látványtervek (GALÉRIA)


A kivitelezők a 2,1 kilométeres gátszakaszon mélyszivárgó rendszert, az útszinthez képest 3-4 méteres mélységig szivárgás gátló résfalat építenek, a régi támfal előtt pedig teljesen új, vasbeton köpenyfalat emelnek. A mentett oldalon a járdaszintet megemelik. A beton mellvédet részben visszabontják, a megmaradó szerkezet tetejére pedig 60 és 120 centiméter magas mobil árvízvédelmi fal kerülhet. A Stefánián mintegy 440 méter hosszan a tömör támfal helyett korlátokat emelnek, így jó kilátás lesz a Tiszára. A teljes 2,1 kilométeres szakaszon megújulnak a járdák, amelyeket térkő borít majd.

Székely Csabától megtudtuk, a Swietelsky Magyarország Kft. építette Szentendrén a mobilgátrendszert, amely nagyon jól vizsgázott a tavaszi dunai árvíz idején. A szegedi mobilgátrendszer lesz a második az országban.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Indul az Ajándékosztás játék!

Hétfőn indul idei Ajándékosztás játékunk. Tévé és táblagép a két főnyeremény, naponta műszaki… Tovább olvasom